• Autor: Jiřina Formánková
Po herní akci PAX East, která proběhla před více než týdnem, se naštěstí informační vody týkající se Baldur's Gate 3 nezavřely a dál dostáváme nové podrobnosti, které doplňují obrázek ambiciózního projektu z dílny Larian Studios. Co zajímavého jsme se dozvěděli, si můžete přečíst v této novince.
Baldur's Gate 3 (hra) | Baldur's Gate (IP)
RPG Baldur's Gate 3 je třetí díl herní série Baldur's Gate. Hru vyvíjí a vydává studio Larian. Titul by měl v předběžném přístupu vyjít 6. 10. 2020 na PC. Plánuje se také vydání na Stadii, bez oficiálního českého překladu (pracuje se na komunitním). Hra obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: Dojmy z hraní | Tipy | Speciál: Vše, co víme | Téma: Co jsou zač Mozkožrouti z Baldur's Gate 3?
Na stránkách vývojářů byly zveřejněny pozoruhodné informace (o kterých se již dříve spekulovalo), a to o setkání s některými ikonickými postavami z původní série. Vzhledem k tomu, že se třetí díl Baldur's Gate bude odehrávat sto let po událostech druhého dílu, bude zajímavé si počkat, kam až invence tvůrců zajde. Nabízí se hned několik možných kandidátů např. dlouhověcí elfové či půlelfové jako třeba druidka Jaheira, nicméně jednou z nejvíce provařených (postav) je bezesporu nerozlučná dvojka Minsc – Boo. Minsc se má coby zástupce lidské rasy mnohem menší šanci objevit jako živý a zdravý chlapík v plné síle, o to více se ale těším, jak se s tímto očividným zádrhelem tvůrci vypořádají.
Nikdo povolaný zatím přímo nepotvrdil, že si některou z původních postav budeme moci vzít přímo do party a absolvovat s ní nová dobrodružství, jen že budeme mít příležitost zjistit, kam se za oněch sto let posunul její příběh, a ten následně budeme moci ovlivnit. Nejpravděpodobněji se tak jeví varianta, že se s našimi starými známými potkáme jako s NPC a zadavateli úkolů, ať už vedlejších, nebo rovnou těch, které přímo souvisí s hlavní dějovou linkou. Tak či tak, pro nostalgicky založené hráče je to rozhodně super zpráva.
Mimoto update shrnuje některé už známé informace, například engine použitý pro Baldur's Gate 3, jehož verze 4.0 je značně vylepšenou verzí Divinity enginu (použitého v Divinity: Original Sin 2), si ze svého předchůdce bere asi 20–30 %, zbytek byl přepsán a upraven přímo na míru Baldur's Gate 3. Aby se dal zážitek z páté edice deskové předlohy Dungeons & Dragons (na které je Baldur's Gate 3 založen) co nejlépe aplikovat do modernějšího pojetí RPG klasiky, zvolili v Larian Studios tahový systém (odklonili se tak od modelu z původních her) pro lepší přehlednost soubojů a větší přístupnost i pro nováčky.
S přestupem na komplexnější engine 4.0 a náročnějším grafickým zpracováním souvisí i fakt, že se Baldur's Gate 3 neobjeví na současné generaci konzolí. Podobná vyjádření ze strany autorů však dávají poměrně silnou naději, že se později portu na PS5 a Xbox Series X dočkáme, podobně jako se to stalo v případě Original Sin I a II, které vyšly na PS4 a Xbox One zhruba rok po svém původním vydání na PC.
Co se temnějšího lazení atmosféry původních Baldur's Gate týče, mělo by zůstat zachováno i ve třetím dílu. Rozhodnutí, která zde budete muset činit, nejsou černobílá a může se stát, že i při nejlepší snaze o dobrý (nebo špatný) skutek vše dopadne úplně jinak. Členové vaší družiny se taky mohou rozhodnout odejít, pokud nebudete jednat v souladu s jejich přesvědčením, tak jako tomu bylo v Baldur's Gate 1 a 2. Navazování romantických vztahů mezi vašimi svěřenci nejspíše nebude tak jednoduché jako kdysi a bude záležet na více faktorech než jen přesvědčení a pohlaví. Vše má směřovat k většímu odklonu od jednoduchého černo-bílo-šedého pojetí některých RPG, kde často volíte mezi možnostmi typu Mirek Dušín, Lord Voldemort a neutrální nezájemista.
Na další otázky budou odpovídat 12. března v 19:00 (našeho času) prostřednictvím sítě Reddit autoři z Larian Studios v čele s kreativním ředitelem Swenem Vinckem. Nejzajímavější informace vám přineseme v dalším článku.
• Zdroje: larian.com