• Autor: Ondřej Zeman
Série Battlefield je značkou, která už delší dobu nedosahuje takových výšin jako Call of Duty. Letos však nový díl s podtitulem Vanguard nijak zvlášť nezazářil a Battlefield 2042 měl díky tomu velkou šanci. Jak to s ním nakonec dopadlo, zda přináší v rámci značky nějaké skutečně zásadní inovace, co se nepovedlo a mnohem víc si můžete přečíst v naší recenzi.
• Recenze PC • Dojmy z hraní •
zdroj: EA
Za normálních okolností bych v této části rozebíral příběhovou kampaň, jenže Battlefield 2042 nic takového nemá. Určité příběhové pozadí tu však zcela neschází. Tentokrát před nás vývojáři staví temnou budoucnost. Není to však až tak daleko, jako děj Battlefield 2142 – prakticky to máme za pár. Svět je kvůli rapidním změnám teplot, nepředvídatelnému počasí a globální válce ztracen. Přežijí jen ti nejsilnější, ochotni se přidat k některému ze dvou hráčů bojujících o celkovou dominanci. A právě vy se mezi tyhle nadané žoldáky na bojištích Battlefield 2042 zařadíte.
zdroj: vlastní
Na jednotlivé destinace je v Battlefield 2042 pěkný pohled.
Celkem je možné vyrazit na sedm bitevních polí. Každá z map je ve své podstatě unikátem, dělit je však lze na primárně pěchotní a ty, které cílí spíše na střet těžké techniky a letectva než na infanterii. Ta na velkých plochách sice má využití, avšak bez vozidel se přesouvá relativně pomalu, kvůli čemuž do bitev zasahuje pouze středně. Škála lokací je však velmi pestrá. Zavítat je možné do metropole sužované písečnými bouřemi, na deštěm zasažený ostrov, do centra obřího města obklopeného mrakodrapy nebo do přístavních doků, kde probíhají šarvátky na lodích a mezi kontejnery. Osobně jsem si užil střety na každé z nich.
Kromě samotné velikosti, která je úctyhodná, mi navíc učarovalo počasí. To je prvek, jenž je značně nestabilní. Někdy na mapách máte oblohu bez mráčku, zatímco jindy se síla přírody ukáže naplno a začne formovat průběh bitvy za pomoci nekontrolovatelné divokosti. Vezměte si kupříkladu takové tornádo ženoucí se přes kontrolní bod, kde se vyskytuje velká část nepřátelských sil, to je teprve zábava na úrovni. Za zpracování tohoto aspektu a map jako takových musím vývojáře pochválit, jsou to bezesporu silné prvky Battlefield 2042. Mohlo by na nich však být více vozidel, a především statických obranných zařízení, vojáků je přeci jen také větší počet.
Battlefield 2042 - Kaleidoscope Sniper Run
zdroj: vlastní
Držení pozice je v Battlefield 2042 zásadní. Nelze se tím pádem pouze hnát kupředu.
Počáteční sestava žoldáků operujících na bojištích Battlefield 2042 čítá deset jedinečných postav zastupujících různé světové národy. Třeba jeden z mých oblíbenců, Boris, je Rusem, který svou zbrojí odkazující na nedávný konflikt mezi Ukrajinou a Ruskem, už stihl vyvolat nejeden skandál. Pokud jde o jeho specialitku, je to automatická věž, již vytáhne z batohu a nechá ji makat na nepřátelích. Ty nejenže ostřeluje, ale také označuje, takže je nemusíte pracně hledat. Mým druhým favoritem se stal Dozer, který má k dispozici balistický štít chránící proti projektilům lehčí ráže. Třetí postava, k níž jsem si vytvořil určitý vztah, je Sundance. Její létající oblek byl totiž něco fascinujícího. Navíc z kapes tahala naváděné granáty. Každý má však něco do sebe. Aby člověk našel své oblíbence, musí se všemi něco odehrát a zjistit, jaké mají klady i zápory.
Základní myšlenka specialistů je v Battlefield 2042 zpracována dobře. Mohla by být však více rozvinuta, nebo přesněji řečeno zpracována tak, aby byl daný profík skutečně na něco zaměřen jak elementární výstrojí, tak i zbraněmi, které má k dispozici. V aktuální verzi hry si může kdokoliv pořídit jakékoliv vybavení bez ohledu na to, jakou profesi zastupuje. Ve své podstatě by to nebyl až takový problém, kdyby tato série odjakživa nestála na určité formě kooperace tříd a jasně definovaného útočného vybavení určujícího z velké části styl, jakým za daného profíka budete hrát. To tady kvůli extrémní snaze o zpřístupnění není. Namísto toho jsou tu pouze zmíněné speciality. Ty vám však nebrání v to, abyste si dělali v podstatě, co chcete, čímž se rozbíjí zavedený koncept tradiční čety.
zdroj: vlastní
Základní myšlenka zbraní je taková, že na ně dlouhodobě montujete modifikace, které si otevíráte skrze zabití.
Dalším kamenem úrazu této myšlenky je to, jak tvůrci zpracovali vzhled jednotlivých postav. Zatímco u jiných her vám ani nepřijde, že potkáváte neustále stejné hrdiny, v Battlefield 2042 specialistů nakonec není tolik, aby vás to po čase nepleskalo do obličeje. Kdyby na každé straně stála odlišná sestava, dalo by se to asi zkousnout. Jenže ona je tu pouze zmíněná desítka profíků majících sice kosmetické úpravy, avšak nikterak dostatečně zásadní a hráč tak získává dojem, že tu bojuje se svým klonem. Upřímně jsem nikdy nechápal důvody k vymazání jasných rozdílů mezi znepřátelenými frakcemi a tady to popravdě nechápu ještě o poznání více.
Škála zbraní tentokrát není úplně pestrá. Nabídnuto je tu hráči vždy pouze pár kusů od určitého druhu. Pochválit však musím tvůrce za to, jak se jim nakonec povedlo zpracovat koncept úprav zbraně. Svůj nástroj upravujete pouze s díly, které si nesete do akce a že jich není mnoho. Zbytek nástavců vám zůstává v základně, kde po získání nové úrovně či splnění jistých podmínek nacházíte vždy nové smrtící hračky a komponenty, kterými je lze v jistých ohledech vylepšit, zatímco v jiných zhoršit jejich celkové fungování. Přidána byla dokonce protiletecká výstroj, takže v rámci výbavy a jejího formování v průběhu hraní jsem spokojen. Oproti betě jsem se dočkal výrazného posunu.
Battlefield 2042 - Portal Battlefield 3
zdroj: vlastní
Portal hráčům dává možnost vrátit se do časů, kdy je série Battlefield skutečně bavila.
Kromě primárního režimu orientovaného na futuristický konflikt a myšlenky specialistů přináší Battlefield 2042 také úplně novou variantu s názvem Portal. Tu lze označit za jeden z nejvýraznějších modů, jež tato značka kdy dostala. Portal kombinuje ten nejzásadnější obsah několika dílů do jednoho fungujícího celku. Ten dává hráčům bezpočet možností, jak jej hrát, a navíc jim nabízí příležitost produkovat své vlastní výtvory, což je perfektní. Komunita je totiž stejně jako vždy nebývale tvořivá, díky čemuž je po čem sáhnout. Osobně jsem si její výtvory užil více než tvorbu EA, která mi přišla dosti úzkoprsá. Pokud ale vyloženě toužíte pouze po oficiálním obsahu, mají tu pro vás tvůrci tři cesty mířící do historie této značky.
První alternativou, již si v tomto režimu můžete zvolit, je klasický Conquest v kulisách Battlefield 1942, což v praxi znamená, že se vžijete do kůže účastníků druhé světové války se vším, co to obnáší. Takže se lze těšit na pár starých zbraní a kusů těžké techniky. Když tady píšu o páru, myslím to doslova. Nabídnuta mi byla vždy pouze dvojice smrtících nástrojů pro každou ze specializací. Stejně tak tomu bylo i v druhé možnosti, režimu Rush, který mě vzal na mapy z Battlefield Bad Company 2, jednoho z nejoblíbenějších dílů. Ano, dostal jsem staré dobré lokace, jenže samotná hratelnost mi přišla na dnešní poměry relativně toporná. Za sebe bych to nazval vyloženým nezvykem. Finálním výtvorem EA se stal Conquest zasazený do éry Battlefieldu 3, který mi sedl asi nejvíce, jelikož jsem jej měl vždy rád.
zdroj: vlastní
Stará doba má svá pravidla a techniku. Pokud se ovšem nerozhodnete hrát některý z experimentálních režimů.
Co si budeme povídat, už v den představení režimu Portal bylo víceméně jasné, že právě tento formát se stane jedním z primárních trumfů Battlefield 2042. Upřímně jsem si ale nemyslel, že to bude až tak stěžejní mód, protože tu byl stále základní režim, který je často něčím, u čeho ve výsledku většina hráčů skončí. Tady to zatím vypadá tak, že se velká část komunity zaměří dlouhodobě primárně na tuto alternativu, jež v podstatě nabízí hrajícím obsah z těch dílů, které tuto sérii definovaly a dodnes u nich patří mezi to, nač si rádi s láskou zavzpomínají. Háček je v tom, že zde aktivně dochází k rozmělňování komunity, nebo minimálně já jsem měl při hraní takový pocit. Je tu totiž možná až příliš velké množství možností. Naštěstí tu máme boty.
Je to už skutečně dlouhá doba, kdy jsem v multiplayeru naposledy viděl boty. Většina vývojářů se jim snaží vyhnout, protože ať si jejich fanoušci říkají, co chtějí, nestojí kvůli často podivnému jednání, tuposti a jisté předvídatelnosti za moc. Battlefield 2042 v tomto ohledu není žádnou výjimkou. AI je tu stejně jako v nemalém procentu stříleček jen chabou náhražkou za normální hráče. Rozhodně nečekejte, že byste se tu setkali s protivníky, jež nabízí třeba Rainbow Six Siege, kde vám robotičtí soci dají mírně zabrat i za předpokladu, že jste už vystřílení z jiných titulů.
Battlefield 2042 - Almost
zdroj: vlastní
Přežít až do úplného konce je v Hazard Zone neskutečně náročné, protože hráči své společníky mohou díky různým pomůckám opět povolávat do boje.
V posledních letech se dostal do popředí battle royale žánr, v jehož rámci stojí jeden či hrstka hráčů proti dalším jedincům bojujícím o naprostou dominanci. Jestliže patříte mezi fanoušky tohoto žánru, Battlefield 2042 vám nabídne svou verzi boje o přežití. Režim Hazard Zone představuje PvPvE mód, který vás vyšle na některou ze základních map, kde jsou rozmístěny datové disky, jež je potřeba získat pro vítězství. To, že najdete jejich pozici, však nic neznamená. Vždy jsou totiž chráněny velkou skupinou strážců ovládaných umělou inteligencí, kteří nehrají ani tak na kvalitu, jako na kvantitu a lepší výzbroj. Hledat je navíc nebudete sami. Kromě vás se do pátrání pustí také nepřátelské týmy mající stejný úkol. Po objevení se navíc ještě musíte z daného bodu dostat, a to také není jen tak.
I když na první pohled vypadá Hazard Zone jako pouhá nezábavná kopírka, dalo by se říct, že je zpracován velmi zábavně. Hráč si během zápasů zabíjením a plněním úkolů vydělává, takže ani úplný neúspěch pro něj nepředstavuje naprostý nezdar. Finance si totiž odnáší do dalších kol, před jejichž začátkem si má možnost jím vyvoleného specialistu vyzbrojit zbraněmi, podpůrnými předměty a taktickou výhodou. Zajímavé je, že už od začátku si do pole můžete vzít oživovací nástroj, kterým zvednete kámoše, co to během boje schytají. Právě díky svému zpracování a různým příjemným aspektům se mi Hazard Zone i přes absenci revolučnosti možná líbí o kapku více než Portal.
zdroj: vlastní
Vrtulníky to nemají v Battlefield 2042 snadné. Stačí si vzít protileteckou zbraň a letí dolů rychlostí blesku.
Technická stránka zástupců této značky je po vydání vždy značně problematická. Ani letos se Battlefield úplně nevyhnul nedostatkům tohoto rázu. Velká část hráčů v něm zažívá rapidní propady snímků, či pády hry. Osobně jsem byl více než optimalizací trápen kvalitou serverů, které nejely zrovna nejlépe. Trápen jsem byl též nepřebernou škálou bugů: zbraně ne vždy fungují, jak mají, textury občas zlobí a smrt někdy odmítá přijít, přestože se na zemi válíte klidně i několik minut bez toho, aby vás šlo postavit na nohy.
Kritiku si EA dle mého názoru zaslouží také za to, že pro předobjednávající s lepšími edicemi spustilo Battlefield 2042 o týden dříve než pro normální hráče. Proč to kritizuji? Kdyby se jednalo o hru, ve které nemá úroveň žádný vliv na to, jaké má voják k dispozici zbraně, bylo by asi jedno, zda jeden začne dnes a druhý za půl roku. Tady však levely jasně definují to, jaké nástroje máte k dispozici, a tempo jejich růstu není nikterak zásadní, pokud tedy nebugujete na některém ze speciálních serverů režimu Portal. Takto ale po vstupu na bojiště ihned čelíte jedincům s anti-materiálními puškami, lepšími vozidly a bezpočtem dalších věcí, čímž vás tento titul do jisté míry odrazuje od dalšího hraní. A přesně kvůli těmto prvkům považuji předběžný přístup bez následného resetování za chybu.
Battlefield 2042 - Immortal Bug
zdroj: vlastní
Bugů je v Battlefield 2042 nebývalé množství, takže je opravdu náročné se jim vyhnout. Zde jsem třeba měl štěstí na to, že má postava nemohla zemřít. Teda spíše smůlu, protože už byla stejně téměř mrtvá.
Nový Battlefield je bezesporu hrou nové generace, která disponuje pestrou škálou kladů. Prim tu hrají dosud neviděné režimy, rozsáhlá bojiště a základní myšlenka operátorů. Ta však není zcela domyšlená, takže to, co mohlo být pro tento kus vyloženým kladem, se stává něčím na půl cesty, co k této značce a především rozsahu bitevních polí, na nichž se bojuje, zrovna dvakrát nesedí. Někomu se možná bude líbit formát všichni mohou mít všechno, ale za sebe v tom cítím zabíjení elementárního formátu této série. Ve výsledku je to ovšem jeden z nejmenších problémů kompletu, protože je aktuálně značně zabugovaný, servery nešlapou tak, jak mají, a aby toho nebylo málo, kvůli pestré škále modů je komunita rozmělněná. Hraní s tupými boty se tím pádem nevyhnete.
Přestože není Battlefield 2042 aktuálně v úplně nejlepším stavu, zcela bych ho nezatracoval. Jedná se totiž o značku, jejíž zástupci dlouhodobě zrají jako víno. Některé nedostatky navíc dokáže vyladit řádně připravený update. Ideální by bylo se na něj podívat za pár měsíců a až poté hodnotit, jenže takhle to nefunguje, navíc hra se prodává jakožto hotový produkt, takže tu není pro takový postup místo. Možná by nebylo špatné, kdyby se EA u takto laděných titulů vydala cestou půlročních až ročních předběžných přístupů, toho se ale zřejmě nedočkáme, což je škoda.
zdroj: vlastní
Když se chcete někam dostat, Sundance s jejím wingsuitem je nejlepším adeptem na rychlý přesun.
• Zdroje: Vlastní
Závěrečné hodnocení
FPS Battlefield 2042 vyvíjí studio EA DICE a vydává společnost EA. Titul vychází 19. 11. 2021 na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S a Xbox One
Tato recenze byla napsaná pro verzi hry na PC. Klíč k recenzi poskytla PR agentura ABC Data.
Battlefield 2042 je FPS nové generace ukazující, že tento žánr lze posouvat. Jejím hlavním problémem je, že se nedokázala zbavit nedostatků, jež tuto sérii dlouhodobě trápí. O bugy tu tím pádem není nouze. Navíc přichází s nedomyšleným konceptem operátorů zašlapávajícím osvědčený formát. S případnou investicí bychom počkali minimálně půl roku až rok.
Klady
Zápory
Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu.
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
Když jsem před pár týdny měl možnost testovat nové Call of Duty, byl jsem příjemně překvapen tím, kolik se vývojáři rozhodli hráčům nabídnout map. Tvůrci Battlefield 2042 se vydali odlišnou cestou. Namísto více lokací dávají v rámci otevřené bety komunitě k dispozici pouze jedinou – tropické bojiště Orbital. Jeden by si řekl, že je to málo. Rozsah dané destinace je však natolik velký, že si po chvíli hraní na další bitevní pole ani nevzpomenete, protože budete zcela pohlceni tímto jediným. Soupeřící týmy startují na opačných stranách ostrova. Cíl je prostý, musíte zabrat a udržet co nejvíce bodů.
zdroj: vlastní
Při boji o život vám bude Battlefield 2042 pumpovat do žil adrenalin.
Na Orbital lze vidět, že je to mapa zacílená z velké části na střet techniky a letectva. Všude kolem jsou tanky, obrněná vozidla, letadla a vrtulníky, do nichž je možné nasednout a vydat se s nimi do boje. Prostor tu má samozřejmě také pěchota, vzhledem k rozsahu této lokace však není její role až tak zásadní, jako kdyby se jednalo o městskou mapku. Na pár místech ale má prostor na to, aby ukázala své schopnosti – kupříkladu takový podzemní tunýlek nedaleko mrakodrapu byl bodem častých bitev mezi pěšáky.
Osobně jsem byl s Orbital i přes velké zaměření na souboj těžké techniky a absenci jakékoliv pevné protiletecké obrany spokojen. Je to pěkná mapa, představující ochutnávku toho, jak budou (zřejmě) další oblasti v Battlefield 2042 vypadat. V podstatě se bude jednat o velká bojiště s různým zaměřením a především tématikou. Popravdě už se nemohu dočkat, až se na ně vydám s kamarády na PC a díky podpoře funkce cross-play také na konzolích, která funguje velmi slušně už v otevřené betě. Zde však zatím chybí možnost si přizvat do party kamarády, kteří hrají na odlišných platformách.
Battlefield 2042 Open Beta - Taking A
zdroj: vlastní
Životy se vám tu automaticky doplňují, takže se není třeba strachovat, že byste se do boje vrhali se sníženým počtem životní energie.
V průběhu otevřené bety Battlefield 2042 jsem si měl možnost vyzkoušet pouze čtyři specialisty z deseti, což sice nebylo mnoho, ale pro určitý náhled na to, jak bude tento prvek fungovat, to asi bylo dostačující. Hned první postavou, kterou jsem si otestoval, byl agilně vyhlížející Webster, představující model klasického vojáka s tím rozdílem, že kromě tradiční výstroje měl po ruce vystřelovací hák. Ten mu umožňuje rychle se přesouvat mezi budovami a především se dostat na místa, kam se ostatní bojoví odborníci nemají šanci vydrápat, ani kdyby skákali do vzduchu sebevíc. Hodně zajímavé je jeho tempo. Jedná se totiž o profíka zaměřeného na rychlejší výpady, během nějž od pasu pálí jeden projektil za druhým. Mým šálkem čaje však i přes své přednosti úplně nebyl.
Brzy jsem se proto přesunul ke Casperovi, který je tu pro hráče toužící po prozkoumávání terénu a fungování bez přílišné závislosti na zbytku týmu. Prostě a jednoduše klasický odstřelovač. Jeho hlavním plusem byl podle mého pohybový senzor, jenž byl neustále aktivován, díky čemuž jsem měl vždy přehled o tom, zda v mém okolí není nějaký ten protivník. Pokud jde o pomoc týmu, primárním přínosem tohoto tajuplně vypadajícího chlápka je jeho dron, s nímž může létat po mapě, označovat nepřátele a občas také provádět nějaké ty útoky.
zdroj: vlastní
Těžká technika je v Battlefield 2042 opět něčím co dokáže pěšákům slušně znepříjemnit život.
Třetí postavičkou, již jsem se rozhodl v Battlefield 2042 otestovat, byla medička. Odjakživa jsem měl přeci jen slabost pro zachraňování životů. V rámci užitečnosti mi tato specialistka přišla jako jedna z nejefektivnějších možností, přestože jen málo hráčů využívalo její schopnost oživování, skrze niž hráče zvedá se 100% životů. Stejně tak jsem moc neviděl ani užívání její uzdravovací pistole. Celkově se mi ale design této postavy hodně líbil.
I když nebyla škála postav z nejpestřejších, už jsem si stihl mezi specialisty najít svého oblíbence, jehož se dozajista ujmu i ve finální verzi. Mým favoritem se stal technik Boris. Proč? Hlavním důvodem, proč jsem si k němu v průběhu mé exkurze vytvořil určitý vztah, byla jistá podobnost s jedním z protagonistů bojů ve hře Team Fortress 2. Obdobně jako jeho kolega disponoval automatickou věží. Ta však nebyla pouze samostatnou střílnou, ale také označovačem zvýrazňujícím nepřátelské cíle v dosahu, což mi během hraní zajistilo nemalé procento zabití. Navíc se s ním velmi efektivně bránily pozice, díky čemuž jsem byl schopen občas kontrolovat taktické body zcela sám i proti větší přesile.
Battlefield 2042 Open Beta - From D to B
zdroj: vlastní
Jakmile na bodu stojí jediný nepřítel máte problém, protože na něj začne vytvářet tlak.
Základní myšlenka specialistů není vůbec špatná. Problém je skutečnost, že tu neběhá 16 hráčů jako v Team Fortress 2, ale rovných 128, kvůli čemuž jsem se během hraní cítil, jako kdybych se účastnil války klonů, ve které se klonující vědci omezili pouze na čtyři modely. Není vyloučené, že po vydání a přidání dalších postav se situace trošku zlepší, moc tomu však nevěřím. Lepší cestou by možná bylo, kdyby vývojáři nechali hráče normálně zformovat svého protagonistu, čímž by se na bojišti objevila jistá diverzita, která mi tu aktuálně schází. Jistou záchrannou mohou být teoreticky kosmetické úpravy, otázkou je, jak moc velký budou mít na vzhled dopad. Stejně vypadající postavy nejsou jedinou věcí, která mi na Battlefield 2042 úplně nesedla.
Další věcí, která mi trošku dělá vrásky, je dostupnost předmětů. V prezentované verzi Battlefield 2042 mají všichni přístup ke všemu, což je dosti zvláštní cesta. Z jiných FPS jsem totiž zvyklý na to, že specialisté mají vždy nějaké ty unikátní předměty a zbraně. Zde si může každá z postav vzít prakticky jakoukoliv pušku a dodatečnou výstroj, z čehož upřímně moc velkou radost nemám. Medik s odstřelovací puškou sice vypadá hustě, ale zcela kvůli ní ignoruje svou roli. Upřímně doufám, že ve finální verzi hry se minimálně z některých kusů stanou unikáty patřící k určité profesi, protože je zcela nesmyslné, aby určitá povolání měla nástroje popírající jejich herní zaměření.
zdroj: vlastní
Medik na bitevním poli vidí všechny zraněné, takže se v jeho kůži nikdy nudit nebudete.
Mírně rozpačitý jsem popravdě také z formy osazování zbraní. Na začátku kola před sebou máte prakticky holou pušku bez jakýchkoliv vylepšení. Zatímco v minulosti byste si ji osadili zdokonaleními v menu, tady to lze dělat za chodu. Prostě zmáčknete určité tlačítko a můžete se dát do úprav. Opět je to něco, co působí na první pohled skutečně perfektně, jenže to dle mého značně narušuje pocit z bojových situací a určitou realističnost. Musím však uznat, že celkovému tempu to trošku pomáhá, protože hráč vlastně není limitován tím, co si nahodil po vskočení do hry a kdykoliv tak může za pomoci pár součástek změnit do jisté míry svou strategii. Osobně se mi to líbilo třeba v momentech, kdy jsem měl odstřelovačku, jíž jsem měnil optiky dle potřeby.
Pokud jde o ovládání zbraní jako takových, je nutno říci, že vývojáři udělali pro pocit ze střelby maximum. Každá puška je ve své podstatě unikátem, jehož chování lze mírně ovlivnit za pomoci již zmíněných vylepšení. Stěžovat si v současnosti nemohu ani na to, jak je v Battlefield 2042 zpracována optimalizace. Tvůrci tohoto díla totiž odvedli skutečně dobrou práci, díky čemuž si hra drží i v těch nejvypjatějších situacích stabilní fps. S pády ani výraznými bugy jsem se naštěstí při hraní nesetkal, tak snad je tento kus nebude obsahovat ani po vydání, kdy bude k dispozici přeci jen více obsahu.
Battlefield 2042 Open Beta - Fun with turret
zdroj: vlastní
Automatické věže jsou v Battlefield 2042 nebývale efektivní.
Vytvořit skutečně unikátní, nebo dokonce revoluční titul je v současnosti něčím, co se povede pouze hrstce vývojářů. Battlefield 2042 rozhodně nebude patřit mezi díla, která by vyloženě přepisovala historii žánru. Aktuální verze mi ukázala střílečku, jež má co nabídnout. Jejím hlavním trumfem se bezpochyby stanou rozsáhlá bojiště, neskutečně propracované chování zbraní a intenzivní střety, v jejichž průběhu z hráče stříká adrenalin proudem. Základní myšlenka unikátně vyhlížejících specialistů popravdě také není postavena špatně.
Problém je v tom, že jich minimálně nyní nebylo dostatek, takže jsem během hraní potkával neustále stejné tváře, z čehož jsem velkou radost neměl. Stejně tak mi úplně nesedla úprava zbraní za běhu, ale zrovna na tento prvek si půjde dozajista zvyknout. Celkově se na finální verzi těším. Nové mapy a především specialisté jsou totiž něčím, co může kompletu hodně pomoci. Tak doufejme, že se tvůrci pochlapí a příští měsíc nám přinesou Battlefield, na který díky jeho kvalitám jen tak nezapomeneme.
zdroj: vlastní
Některá místa není v Battlefield 2042 těžké kontrolovat.
Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi hry.
• Zdroje: Vlastní
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky | |
---|---|---|
Operační systém | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5 6600K | AMD Ryzen 5 1600 | Intel Core i7 4790 | AMD Ryzen 7 2700X |
Grafická karta | Nvidia GeForce GTX 1050 Ti | AMD Radeon RX 560 | Nvidia GeForce RTX 3060 | AMD Radeon RX 6600 XT |
DirectX | DirectX 12.0 | DirectX 12.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 100 GB | 100 GB SSD |
• Zdroj: ea.com (22. 11. 2021)
Jsme Alza Magazín
Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu.
+ ZDARMA
Komiks Scratch Wars - Komiks
+ ZDARMA
Internet Security Bitdefender
+ ZDARMA
Internet Security Bitdefender