Když jsem poprvé slyšel o hře vývojářů z Flight School Studio, mylně jsem si myslel, že pracují na dalším projektu ze světa legendárního H. P. Lovecrafta. Brzy jsem byl ovšem vyveden z omylu prvními záběry z hraní, ve kterých bylo Creature in the Well prezentováno jako velmi osobitý hack and slash titul, jehož tvůrci se nebrání inovování tohoto pomalu zatuchajícího žánru. Zda se jim vylepšování zavedených pravidel daří, si přečtete v naší recenzi.
• Žánr: Akční hack and slash • Multiplayer: Ne • Vývojář: Flight School Studio • Vydavatel: Flight School Studio • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One, Switch (6. září 2019) • Homepage • Čeština: Ne
• Mini Recenze: 9. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Hluboko v poušti se nachází podzemní metropole, která před řadou staletí kypěla životem. Nyní se jí všichni vyhýbají. V jejích útrobách totiž žije monstrum, jemuž není nic svaté. Hlavní hrdina Creature in the Well se však na rozdíl od ostatních obyvatel pouštní planety neobává o svůj robotický život, a tak se vydává vstříc ruinám ocelového velkoměsta. To prakticky už jen čeká na to, až ho někdo opět probudí z jeho věčného snu, do nějž v minulých dekádách upadlo kvůli příchodu netvora skrývajícího se v hlubinách rozkládajících se pod celým komplexem, který vedle příšery obývá také pár odolnějších přeživších.
Creature in the Well je hrou schopnou překvapit svým osobitým soubojovým systémem.
Gigantické podzemní město je v Creature in the Well rozděleno do řady různě velkých lokací, jež jsou navzájem propojeny sítí tunelů a teleportů, jejichž aktivaci budete věnovat nemalé množství času, jelikož často vedou do životně důležitých prostor. Elementární myšlenka Creature in the Well mi vcelku sedla, běhání po metropoli a řešení různých situací má určitý šmrnc, stejně tak jsem byl potěšen možností si s jednotlivými obyvateli velkoměsta poklábosit o jejich životě a pohnuté minulosti padlého komplexu. Abych byl upřímný, za sebe jsem byl potěšen tím, že se vývojáři z Flight School Studio rozhodli vytvořit svému světu komplexnější příběhové pozadí prezentované skrze vyprávění přerostlých krokodýlů a žabích uklízečů, snažících se dialogem uniknout od své práce.
Abyste prastarý komplex přivedli v Creature in the Well k životu, budete potřebovat kvanta energie, s jejíž pomocí nastartujete dávno zapomenuté stroje a otevřete zaseklá vrata potřebující k fungování šťávu. Kde ji ale získat? Odpověď je relativně snadná – každá část města disponuje malými generátory vytvářejícími energetické kuličky, jež při kontaktu s určitými tělesy produkují elektřinu, kterou si hlavní hrdina ukládá do svého jádra, z něhož následně v případě potřeby čerpá. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o jednoduchý úkol, některé části metropole se však snahám o probuzení brání a staví poslednímu zástupci robotů série BOT-C různé typy překážek, jež musí stabilně překonávat.
Creature in the Well - Průchod podzemím I GEM (Gameplay)
Některá zařízení vyžadují v Creature in the Well stabilní přísun energie. Pokud jim jej neposkytnete, po chvíli se deaktivují.
Soubojový systém je tu hodně podobný tomu, co nabízí tradiční koncept Hack and Slash, jen s tím rozdílem, že namísto čistokrevného sekání jsou vaší primární zbraní energetické kuličky. Ty zachytáváte svým mečem a vysíláte pánvičkou nebo jiným nástrojem vstříc nepřátelským strukturám a tělesům produkujícím energii. Počítat u těchto projektilů ovšem vždy musíte se skutečností, že pokud jasně neurčíte směr, poletí nazdařbůh do prostoru, v němž se odrazí o některou ze zdí a opět se vrátí zpět k vašemu hrdinovi. Ten má možnost navrátivší se koule znovu vzít, zamířit a vyslat k cíli, který většinou čeká na to, až elektřinou posilněné míčky dorazí a dočasně jej přetíží. Za sebe musím říct, že se mi zde střety líbí, jen by nemusely být tolik postaveny na správném načasování úderů.
Na světě je spousta her. Některé člověka zaujmou na první pohled, jiné naopak právě kvůli špatnému odhadu přehlédne i přes jejich nesporné kvality. Přestože Creature in the Well nevypadal zpočátku nějak zvlášť lákavě, ve finále se z něj vyklubal vcelku zajímavý hack and slash titul s temným příběhem, osobitou hratelností a příjemným vizuálem. Hlavním nedostatkem celku je dle mého názoru minimum unikátních lokací, díky čemuž se velmi brzy dostaví stereotyp, který je zabijákem většiny takto laděných projektů. Kdyby vývojáři z Flight School Studio vsadili na náhodně generované úrovně s desítkami možných prvků, zřejmě by se jim to vyplatilo více, než stále kopírovat určité schéma, jež navíc není příliš povedené.
Creature in the Well je obdařeno velmi osobitým vizuálem, což rozhodně považuji za velké plus.
Creature in the Well je slušný nezávislý projekt, s jehož pomocí Flight School Studio zřejmě prorazí do světa. Věnovat by mu měli svůj čas hráči, kteří touží po tom, aby si mohli zahrát hru efektivně kombinující hack and slash a starý dobrý pinball. Plně ignorovat by ji měli staromilci, jimž vadí divoké inovace spolu se stereotypem, jenž je způsoben nedostatkem osobitých úrovní. Nákup Creature in the Well za sebe doporučuji, jedná se totiž o obstojný kousek, který si díky svým kvalitám zaslouží pozornost.
Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 | Windows 10 |
Procesor | Intel Core i3-530 | Intel Core i5 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 470 / ATI Radeon HD 6870 | NVIDIA Geforce GTX 760 / ATI Radeon HD 7970 |
DirectX | DirectX 10.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 4 GB | 8 GB |
Pevný disk | 10 GB | 10 GB |
Creature in the Well vychází 6. září 2019 na PC, PS4, Xbox One a Switch.