Fanoušky očekávané pokračování série apokalyptických akčních adventur Darksiders čekal na konci roku rozporuplný zážitek. Nová postava Fury přinesla adrenalinový soubojový systém a občas velmi zdařilé puzzly, ale splašená kamera, nepřehlednost v melách s větším počtem nepřátel a další nálož bugů nakonec Darksiders 3 přiblížily téměř k hranici průměrnosti. Postará se příběhové DLC Keepers of the Void o zlepšení celkového dojmu? Zjistíte v naší minirecenzi.
• Žánr: Akční adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Gunfire Games • Vydavatel: THQ Nordic • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (16. července 2019) • Homepage • Čeština: Ne
• Mini Recenze: 23. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec
Nejnovější DLC Keepers of the Void pro akční rubanici Darksiders 3 se snaží připomenout titul, který vyšel před více než půlrokem. Mnoho z vás na něj možná již zapomnělo, protože celkový dojem nebyl nejlepší. Tvůrci z Gunfire Games si ovšem nedostatky uvědomili a pomocí řady balíčků záplat opravili alespoň ty největší boty, které se jim při spuštění podařilo nasekat. Od té doby se objevilo DLC s horde módem či volně přístupná možnost zahrát si s vylepšenou Fury celé dobrodružství znovu v rámci New Game +. Nic z toho však nijak zvlášť neposunulo příběh kupředu, takže nový úkol od cestovatele mezi dimenzemi a obchodníka Vulgrima fanoušky apokalyptických jezdců zcela jistě potěší.
Ostatní ale budou na pochybách, zda se jim do Keepers of the Void vyplatí investovat, protože místo hutného příběhového rozšíření se dočkají pouze dvou až tří rozsáhlejších dialogů a čtyř monologů, protože golemové napadnuvší Serpent Holes, Vulgrimovo soukromé metro, toho moc nenamluví. Ve své podstatě se tak pustíte do řešení hádanek založených na Fury ovládaných živlech a do masakrování kamenných gigantů pouze kvůli vidině sladké odměny – pověstného brnění Abyssal Armor a čtyř updatů živlových zbraní. Víc od DLC z pohledu rozšíření znalosti o univerzu Darksiders určitě nečekejte.
Ze dvou základních složek, jež jsou typické pro Darksiders 3, si rozhodně bere větší míru pozornosti řešení hádanek na úkor soubojových pasáží. Hádanky tvořené manipulací s magickými kostkami v prostoru potrápí vaše mozkové závity a především nalezení správné cesty k andělským a démonickým artefaktům vás zasekne i na několik minut. Důmyslně promyšlené puzzly nutící do využívání všech živelných forem Fury ovšem sráží na kolena problematické ovládání, podobně jako v původním titulu. Matoucí kamera, nepřesné doskakování a několikerý nezaviněný pád do hlubin pod rozbořenou pevnost rozhodně na klidu nepřidají.
Na druhou stranu, každé pokoření logické sekvence vám trošku pozvedne vaše intelektuální ego, protože přijít na řešení závěrečných puzzlů v každé ze čtyř větví (podle živlů) není nic pro začátečníky. Aktivace magických orbů ohněm (pohyb kostek), větrem (vyvolání vzdušného víru), ledem (námraza na kostkách) a zemí (vertikální pohyb po kostkách) pouze naznačí, co máte udělat, na finální realizaci musíte přijít sami. Přesto se u Keepers of the Void moc nezdržíte, protože pokoření DLC vám nezabere ani čtyři hodinky, přičemž bude hodně záležet na vaší soubojové formě.
Mlácení golemovitých stvoření totiž vyžaduje využívání dokonalých úhybů a následných protiútoků. Jestliže jste od listopadu zapomněli na pokročilejší způsoby útoku, tak bych před návštěvou Voidu doporučil vymlátit některou z lokací v základní hře. Monstra v Keepers of the Void totiž chyby neodpouští a velmi snadno se vám může stát, že se po třech špatně provedených úskocích budete poroučet na záchytný bod. Splašené šlehání bičem kolem sebe bude více méně k ničemu, v aktuálním DLC je potřeba k soubojům přistupovat více takticky, především u pětice bossů, kteří si neopatrné válečníky dají k večeři.
Přestože je rubání nepřátel v mlátičkách typu Darksiders 3 jestále zábavné, dnes recenzované DLC nic nezlepšilo na splašené kameře, jež udělá z boje občas orientační peklo. Často zahynete jen kvůli tomu, že ztratíte ze zřetele nepřítele za vašimi zády. Bohužel pro Fury se v letošním půlroce objevil Devil May Cry 5, který je uživatelsky o poznání přívětivější. DLC Keepers of the Void tak zachraňují především zdařilé hádanky, jež příznivce původního apokalyptického dobrodružství potěší. Ostatní by měli investici přibližně tří stovek hodně promyslet, protože expanze není nijak dlouhá a trpí stejnými nedostatky jako Darksiders 3.
Tato mini recenze byla napsaná pro PS4 verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 / 8 / 10 64 bit | Windows 7 / 8 / 10 64 bit |
Procesor | AMD FX-8320 (3,5 GHz) / Intel i5-4690K (3,5 GHz) nebo lepší | Intel Core i7-3930K (3.2 GHz) / AMD Ryzen 5 1600 (3.2 GHz) nebo lepší |
Grafická karta | GeForce GTX 660 / Radeon R7 370 2 GB VRAM | NVIDIA GeForce GTX 970 4 GB VRAM / AMD Radeon RX 480 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 25 GB | 25 GB |
Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.
Darksiders 3 - Keepers of the Void vychází 16. července 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.