Herní projekty vytvořené podle knih H. P. Lovecrafta se na našich stránkách v minulých měsících objevily díky svým kvalitám a zajímavé tématice hned několikrát. Dnes vám máme tu čest představit další z nich, hororovou adventuru Moons of Madness od Rock Pocket Games, které už jen názvem své hry jasně naznačuje spřízněnost s tvorbou známého spisovatele. Zda si vedl tento kus lépe než jiná díla z tohoto univerza, vám poví naše recenze.
• Žánr: Hororová adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Rock Pocket Games • Vydavatel: Funcom • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (22. října 2019) • Homepage • Čeština: Ne
• Mini Recenze: 29. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
V posledních letech se stále mluví o tom, že by lidstvo mohlo vyrazit kolonizovat Mars. Dle některých vědců má být rudá planeta prakticky jediným světem, na nějž se může náš druh vydat a po čase jej zalidnit podobně jako matičku Zemi. Skrze příběh Moons of Madness máme možnost vidět, jak by takové osidlování mohlo vypadat, kdyby jedna z pozemských korporací dostala tajemný signál, jenž by ji navnadil k tomu, aby investovala ve velkém do vybudování stanice Trailblazer Alpha. V té má shodou okolností možnost pracovat technik Shane Newehart, který je hlavním protagonistou tohoto hororového díla. Jeho práce byla vždy jednoduchá, tedy až do dne, kdy měl na rudé planetě přistát transportní koráb Cyrano s novou posádkou s cílem nahradit stávající osazenstvo komplexu.
Pro Shana Neweharta to měl být prakticky jeden z posledních dnů na Marsu, který mu začínal skrze sny jasně ukazovat, že by si měl sbalit svá fidlátka a vypadnout. Bohužel pro něj a jeho na Zemi čekající rodinu se začala stanice Trailblazer Alpha rychle měnit v nefunkční komplex, jenž ve vyznavačích víry univerza Secret World Legends evokuje vzpomínky na futuristickou verzi Pekla plného smradu, a divoce šlehajících chapadel. Naděje na záchranu jsou minimální, hlavní protagonista se však přesto nevzdává a pouští se do boje s nástrahami komplexu, vlastními strachy a podivnými vesmírnými příšerami. Ty jako by přímo vypadly z mé představy o tom, jak by měly vyhlížet stvůry z knih jednoho z nejslavnějších hororových spisovatelů H. P. Lovecrafta.
Dějově relativně specifické Moons of Madness se v rámci hratelnosti výrazně neliší od jiných adventur, jež absolvujete z pohledu první osoby. Co to znamená v praxi? Že stejně jako v nich budete prozkoumávat uzavřený koridor naplněný elektronikou a různými předměty, které vám řeknou více o jednotlivých členech posádky a detailech celé mise. Postaveny jsou tu před hráče také středně náročné logické hádanky, v jejichž rámci je nucen pracovat s futuristickou výbavou, díky níž lze Moons of Madness do jisté míry označit za titul snažící se kráčet po stopách různých méně náročných simulátorů. Právě aspekt detailní kontroly různých zařízení z vesmírného programu dodává tomuto dílu určité kouzlo, takže se do kůže svého protagonisty vžijete daleko lépe, než kdyby tu nebyl.
Moons of Madness - Jeskyně šílenství I GEM (Gameplay)
Putování po Marsu dokáže v Moons of Madness řádně pocuchat vaše nervy.
Myšlenka fungování v útrobách vesmírné stanice je tvůrci Moons of Madness navržena téměř k dokonalosti. Škoda jen, že si nedali také práci se zpracováním vozítka, které mohlo představovat příjemné zpestření, nikoliv jen určitou formu načítací obrazovky. Smutná mi taktéž přijde skutečnost, že se autoři tohoto dílka, podobně jako třeba tvůrci Song of Horror, do jisté míry vykašlali na řádné vyladění technické stránky. Moons of Madness trpí občasnými propady snímků, přestože není schopno plně využít nabízený výkon. Osobně tuto skutečnost považuji za slušný nedostatek, na jehož odstranění by měli vývojáři zapracovat, protože občasná nestabilita fps, hlavně v dynamičtějších pasážích příběhu, značně narušuje celkový hororový zážitek.
Abych byl upřímný, popravdě jsem moc nečekal, že mě Moons of Madness od vývojářů z Rock Pocket Games zaujme, protože jsem měl v minulých letech možnost hrát desítky takto laděných projektů a žádný mou maličkost ve finále neoslovil. Tomuto kousku se to ovšem povedlo díky tomu, že mi dal k dispozici příběh značně propojený s dílem slavného H. P. Lovecrafta, jehož otisk je tu hodně citelný. Velmi se mi zamlouval též design jednotlivých úrovní a tempo, jímž mi bylo celé dobrodružství prezentováno. Je skutečně smutné, že chválit tento titul nemohu i za optimalizaci, která v poslední době představuje problém většiny hororových her bez ohledu na to, jak vypadají či od jakých společností pochází.
Moons of Madness je kvalitní horor, jehož autoři dokázali prezentaci příběhu navrhnout skutečně na jedničku. Bát se proto budete od začátku až do konce. Rock Pocket Games svou hru kvůli této skutečnosti doporučuji především fandům temně laděných hororů, majícím blízko k H. P. Lovecraftovi, s jehož knihami pracovali třeba i tvůrci Call of Cthulhu či Stygian: Reign of the Old Ones. Vyhnout by se měla tomuto kousku převážně ta část hráčů, jimž tento autor a tématika s ním spojená moc nesedí. Za sebe se nebojím Moons of Madness označit za příjemné překvapení, takže pokud vás zaujalo, určitě do něj jděte.
Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Moons of Madness (PC) – Verdikt:
Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný Bla bla bla, tohle je velký špatný. Bla bla bla, tohle je velký špatný Bla bla bla, tohle je velký špatný.
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7, 8, 8.1, 10 x64 | Windows 7, 8, 8.1, 10 x64 |
Procesor | Intel Core i5-760 / AMD Athlon X4 740 nebo podobný | Intel Core i7-2600K / AMD Ryzen 5 1500X nebo podobný |
Grafická karta | GeForce GTX 460 nebo MX150 / Radeon R7 260X | GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 |
DirectX | - | - |
Operační paměť | 4 GB | 8 GB |
Pevný disk | 15 GB | 15 GB |
Moons of Madness vychází 22. října 2019 na PC, PS4 a Xbox One.