• Autor: Ondřej Zeman
Většina recenzí zaměřených na Doom Eternal už je venku, včetně té naší. Všem textům však schází detailnější informace o hře pro více hráčů, která měla dle vývojářů z id Software představovat určitou formu revoluce v rámci žánru. Jak na nás prozatím tato herní složka zapůsobila a zda kvůli ní nakonec upravíme naše hodnocení, vám povíme v naší krátké novince.
Doom Eternal (hra) | Doom (IP)
FPS Doom Eternal je pátý díl herní série Doom. Hru vyvíjí studio id Software a vydává společnost Bethesda Softworks. Hra vychází 20. 3. 2020 na PC, PS4, Xbox One a Stadii, 8. 12., na Switch a 29. 6. 2021 na PS5 a Xbox Series X/S. Bez oficiálního českého překladu. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Doom Eternal | Tipy pro režim Battlemode
Bethesda spolu s id Softem od samého začátku prezentovala režim Battlemode jako něco, co si hráči skutečně vychutnají, ať už budou hrát za démony, či obávaného Doom Slayera. Po několika absolvovaných zápasech bych však řekl, že minimálně v tento moment si hraní užívají více pekelníci než jejich lovec. Stojí totiž proti velké přesile, protože proti němu nejsou postaveni jen dva zmínění jedinci kontrolující démony, ale také „slabší“ monstra, jež nepřátelé stabilně povolávají do boje. Ve finále je tak nucen čelit minimálně čtyřem až šesti středně silným protivníkům a armádě nemrtvých, kteří víceméně čekají na to, aby z nich vymlátil pro existenci potřebné životy a náboje. Za jistých okolností by slavný eliminátor pekelníků zřejmě neměl problém takovou hordu pokosit...
Doom Eternal - Battlemode Demon I Alza Gaming (Gameplay)
Středně dobrý, či dokonce slabší hráč nemá v kůži Doom Slayera prakticky žádnou šanci na to, aby v Doom Eternal démony zdolal.
Démoni však disponují různými schopnostmi, mezi nimiž neschází třeba zablokování možnosti sbírat léčivé orby a náboje, což je na mapách, které nenabízí žádnou formu doplňování, než právě skrze eliminaci, celkem slušný problém. Minimálně v tento moment je Doom Slayer postavou určenou jen pro ty nejlepší, kteří jsou schopni držet tempo a eliminovat démony bez jediné zastávky, protože zpomalení rychlosti je automatickým rozsudkem smrti, který bude nad pomalejšími hráči vynášen možná až překvapivě často.
Na konečně hodnocení je zatím ještě trošku brzy. Je ovšem možné, že se ve finále známka u Doom Eternal určitým způsobem změní, podle toho, jak mi Battlemode bude vyhovovat třeba po deseti a více hodinách hraní. Doom Eternal vyšel na PC, Xbox One, PS4 a Google Stadia 20. března. Na Nintendo Switch, kam má také dorazit, zatím není datum vydání pevně stanoveno.
• Zdroje: Vlastní