• Autor: Ondřej Zeman
Vydání Doom Eternal je prakticky už za rohem, což Bethesda spolu s vývojáři z id Software moc dobře chápe, a tak rozjíždí mediální kampaň ve velkém. Po vypuštění prvních delších záběrů z režimu Battlemode umožnili některým novinářům si nový multiplayerový mód otestovat na vlastní kůži. Jaké dojmy v nich hraní této Team Deathmatch nahrazující variace hry pro více hráčů zanechalo, vám řekneme v naší dnešní novince.
Doom Eternal (hra) | Doom (IP)
FPS Doom Eternal je pátý díl herní série Doom. Hru vyvíjí studio id Software a vydává společnost Bethesda Softworks. Hra vychází 20. 3. 2020 na PC, PS4, Xbox One a Stadii, 8. 12., na Switch a 29. 6. 2021 na PS5 a Xbox Series X/S. Bez oficiálního českého překladu. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Doom Eternal | Tipy pro režim Battlemode
Snad každý herní novinář vnímá hry trošku odlišným způsobem. Jedni na ně pohlíží čistě z profesionálního hlediska, jiní je naopak berou jako zábavu, takže nám ve finále všichni účastníci prezentací servírují trošku jiné dojmy, přestože měli v rukou jedno a to samé dílo. V případě dojmů z hraní příběhové pasáže Doom Eternal však byli žurnalisté relativně jednotní, což není zrovna častým jevem. Výrazně se jejich názor podle všeho neliší ani v případě multiplayerového režimu Battlemode, který si mohli někteří zahraniční redaktoři otestovat.
Vyloženě nadšený mi z nabídnuté prezentace přišel zástupce serveru PC Gamer, jehož uchvátilo hraní za démony, kteří jsou dle něj bez užívání taktiky zcela ztraceni. Kvalitně byly podle jeho dojmů zpracovány také mapy, z nichž šel hodně cítit fakt, že se tvůrci Doom Eternal snaží ve svém díle přiblížit kultovní FPS Quake, jež byla postavena zejména na rychlosti a nutnosti udržovat určité tempo. Velkým tahounem celku má být odlišný styl hraní za každou z herních stran, čímž se fakticky značně navýší znovuhratelnost. Na podobné vlně se nesly také názory redaktora webu Gamereactor, jenž si navíc ještě užíval soundtrack perfektně se hodící k akci, která mu byla servírována.
Novinář vyslaný internetovým magazínem Gamespot označil ve svých dojmech Battlemode za osvěžující záležitost, skrze níž id Software určitým způsobem přináší do FPS žánru inovace, a tak jej prakticky pomáhá vyvíjet. Přestože v Doom 2016 nepatřil multiplayer mezi skutečně výrazné herní aspekty, tentokrát by mohla být situace hodně odlišná, protože nový režim pro Doom Eternal je dle jeho autorů postaven na daleko zajímavějších základech než jeho předchůdce. Samotný koncept lovce bojujícího proti monstrům mu (redaktorovi Gamespotu) přišel navržen slušně. Namísto osamoceného Doomslayera ho však okouzlili různorodě navržení démoni užívající odlišné schopnosti a vyvolávající do boje jinak laděné přisluhovače, čemuž se popravdě vůbec nedivím.
Pozitivní dojmy z hraní režimu Battlemode od různých herních novinářů nejsou naštěstí tím jediným, co Bethesda v minulých dnech nechala proniknout do světa. Vedle nich jsme se dočkali také více než hodinového videa (viz video výše), ve kterém můžeme spatřit chod tohoto režimu v celé jeho brutalitě. Osobně jsem byl z prezentované ukázky doslova nadšen. Na celku bylo totiž hodně vidět, že samotné tempo není minimálně v případě démonů tím jediným, co vám pomůže vyhrát kolo. Prim bude hrát očividně taktika a aktivní spolupráce jednotlivých pánů nad monstry, kteří budou nuceni své příšery vždy využít tak, aby co nejvíce uškodili oponentovi, jehož cílem je naopak stvůry zničit dříve než se ony zbaví jej.
Velmi zajímavě mi popravdě přišel navržen také koncept vývoje, s jehož pomocí si hráč každé kolo vybere určité vylepšení, jež mu pomůže v následujícím boji. Fakticky každý zápas může být díky přítomnosti tohoto aspektu trošku odlišný, protože i když si protivníci vezmou totožné pekelné zplozence, jejich sok může zvolit odlišnou taktiku, což mu ve finále klidně vyhraje celý zápas, jelikož jeho nepřátelé se nebudou schopni adaptovat. Co si budeme povídat, dojmy i nové záběry vypadají nadějně, tak snad k nám Doom Eternal dorazí na PC, Xbox One, PS4, Switch i Google Stadia 20. března ve formě, jež z něj udělá nezapomenutelnou FPS, nebo dokonce jednoho z kandidátů na hru roku.
• Zdroje: PC Gamer, Gamereactor, Gamespot, YouTube (Bethesda Softworks)