Nejen velkými projekty živ je člověk, jak jasně dokázal letošní Gamescom, kde se třeba vývojáři ze Spearhead Games blýskli svým dílkem s názvem Project Witchstone. Jak prozatím jejich snaha o vytvoření sandboxového RPG podle vzoru Dungeon & Dragons vypadá, si můžete přečíst v tomto článku.
• Oznámení •
• Žánr: sandbox RPG • Multiplayer: Ano (co-op) • Vývojář: Spearhead Games • Vydavatel: Spearhead Games • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (2020) • Homepage • Čeština: ?
• Oznámení: 3. 9. 2019 • Autor: Jiřina Formánková
Pokud jste fanoušky her jako Icewind Dale, z prachu a popela vzkříšeného Baldurs Gate 3 nebo třeba výborných Divinity: Original Sin, vaše srdce by mělo povinně zaplesat. Vývojáři ze Spearhead Games totiž díky Kickstarteru získali možnost přivést na svět RPG silně inspirované všemi těmito (dnes už bez nadsázky) legendami. Ve Witchstone totiž máte podle jejich slov najít všechny náležitosti těchto her plus něco navíc – tedy lépe řečeno, spíš něco míň, což však může být v konečném důsledku víc... Inu, čtěte dál.
Project Witchstone má vsadit na přinejmenším stejně lákavou kartu jako je předem daný příběh, a to na důsledky rozhodnutí hráče. To samozřejmě zní jako stokrát ohrané klišé, kdy vývojáři slibují bůhví jaký dopad skutků hlavního hrdiny ve hře, jež se ale nakonec projeví smrtí nebo záchranou jednoho bezejmenného farmáře z osady XY, nebo celými dvěma možnostmi konce jednoho úkolu. Nuž, říkáte si, co by jeden nechtěl. Absence příběhu jako takového ale dává opravdu široký prostor pro manévrování s dopady vašich rozhodnutí nejen na této zanedbatelné úrovni. Prostě sandbox – dělej si, co chceš.
Tak tedy máme dostat do rukou otevřený svět, skupinu až čtyř postav, tahové souboje, ve kterých ale nutně nemusíte čekat až na vás přijde řada, ale i mimo vlastní tah se můžete výměnou za dostupnou energii bránit nebo využít možnost protiútoku. Energii doplníte klasicky buď spánkem, nebo tím, že se řádně nadlábnete. Svět Witchstone bude prošpikován všelijakými frakcemi stejně jako individui s nejrůznějšími cíli, ale i vlastní pamětí. Bude tedy opravdu důležité zvážit každý i na první pohled nedůležitý krok. Ten vás totiž může zavést k úplně jiným koncům, než ke kterým jste chtěli dospět (a častokrát i oblast, v níž se právě nacházíte – můžete mít na svědomí jak prosperitu, tak zánik celých obydlených oblastí).
Ambice tvůrců Witchstone jsou, jak je vidět, nemalé. Na posouzení hry si ale bohužel budeme muset počkat až do první poloviny roku 2020, kdy má být dostupná v Early Accessu. Z počátku budou k dispozici pouze základní prvky, jež se mají postupem času rozšířit i na zamýšlený co-op. Titul má vyjít na PC, PS4 i Xbox One.
• Zdroje: Gamescom 2019, spearheadgames.ca/projectwitchstone
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
Pevný disk | bude oznámeno | bude oznámeno |
Project Witchstone vychází někdy v roce 2020 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.