• Autor: Jiří Fait
Na Souls scénu přichází nově vzniklé studio Cold Symmetry a společně s vydavatelstvím Playstack světu představují atmosférické RPG Mortal Shell. Původně hra nesla název Dungeonhaven a byla oznámená už v roce 2018. Od té doby se studio rozrostlo, změnilo název (z Cold War Game Studios na Cold Symmetry) a titul nyní vypadá o poznání lépe.
Mortal Shell (hra)
Akční RPG Mortal Shell vyvíjí studio Cold Symmetry a vydává společnost Playstack. Hra vychází 18. 8. 2020 na PC, PS4 a Xbox One a 9. 4. 2021 na PS5 a Xbox Series X/S bez české lokalizace a multiplayeru. | Homepage
Články: | Recenze
V Mortal Shell hrajete za „lidskou schránku“, která prozkoumává prohnilý svět, jejž obývají šílená monstra a stejně tak blázniví lidé. Vaším hlavním cílem má být nacházení skrytých míst, která obývají mrtví „zbožní následovníci“, z nichž pak „vytěžíte“ jejich svaté „žlázy“. Tohle není z naších hlav. Jednodušeji řečeno – abychom se zlepšili, budeme muset vybrakovat mrtvoly mocných válečníků (Shells), sežrat jejich duše a přijmout tak jejich schopnosti za své.
Tak trochu to vypadá, že tito zbožní následovníci jsou v podstatě herní třídy a tím, že je „posedneme“, vlastně změníme herní styl, jelikož budeme ovládat různé classy.
Cold Symmetry ve své tiskové zprávě píše, že Mortal Shell byl „vybudován na nemilosrdných tradicích Souls žánru“, což jen potvrzuje přiložený trailer – boj se točí kolem úskoků, parírování útoků a podobně jako Sekiro: Shadow Dies Twice by měl mít i Mortal Shell counter systém, kdy budeme moci provést rychlou protiakci v přesně stanovený moment. (viz trailer minuta 1:13 a 1:14 a červené tečky na protivníkovi).
Mortal Shell - Announcement Trailer
Ukázka má všechno, co by měla „správná“ soulsovka mít – ponurou atmosféru, depresivní prostředí, tuhé souboje a groteskní monstra.
Co se RPG stránky týče, v Mortal Shell můžete posílit pouto se zrovna obývanou schránkou, získávat lepší schopnosti a upgradovat zbraně. Podle tiskové zprávy to vypadá, že kampaň nebude lineární, což by mohlo zaručovat slušnou znovuhratelnost. Opravdu parádně vypadá i systém magie, který se několikrát mihne v traileru (oslnivé ohnivé a ledové útoky). Podobně jsou na tom i různorodá monstra v ukázce – viděli jsme týpky ve zbroji, vodní příšery, krvelačné bestie a pobudu, který si asi nějakou dobu poseděl na Železném trůnu soudě podle toho, kolik se v jeho těle nachází mečů.
Japonští FromSoftware nastolili po úspěchu série Dark Souls éru souls-like žánru. Po roce 2011, kdy vyšel první díl, se na videoherním poli objevilo nespočet inspirací a kopií, jež se také chtěly svézt na vlně zvýšené obliby. Některým se vedlo lépe (Nioh 2, The Surge 2, Hollow Knight, Dead Cells), jiní takový úspěch nezaznamenali (Code Vein, Lords of the Fallen). Zatím to ovšem vypadá, že pomyslnou Souls korunu z hlavy FromSoftware stoprocentně nesundal nikdo také proto, že jejich poslední titul (Sekiro: Shadow Dies Twice) inovoval mnoho herních mechanizmů a tajemstvím doposud zahalený Elden Ring slibuje otevřenější svět a propracovanější příběh. Možná se to ale povede právě týmu Cold Symmetry?
Studio navíc není žádným nováčkem ve videoherním světě. Například jeho spoluzakladatel Anton Gonzalez dříve pracoval jako senior environment artist ve studiu Sucker Punch (série Infamous a chystaný Ghost of Tsushima) a další zakladatel Cold Symmetry, Vitaly Bulgarov, zastával pozici senior cinematic artist v Blizzardu. Hlavní jádro studia tvoří 15 lidí, a ti přirovnali vývoj Mortal Shell „jako překonávat oceán na paddleboardu“, což vzhledem ke zmíněnému počtu vývojářů zní poměrně trefně.
Nicméně jim přejeme úspěch, protože Mortal Shell z prvních záběrů vypadá skutečně skvěle, a pokud bude hratelnost alespoň z poloviny tak dobrá, jako například v již zmiňovaném Sekirovi, mohlo by se jednat o velký úspěch.
Mortal Shell je prozatím naplánován na třetí kvartál roku 2020 a vychází na PC, PS4 a Xbox One.• Zdroje: mortalshell.com, Tisková zpráva