• Autor: Filip Němec
Ani čtyři pokusy v letech 2013 až 2019 nestačily vývojářům ze studia Ghost Games k oživení značky Need for Speed. Ta se teď vrací ke svým předchozím autorům, studiu Criterion Games. Ti stojí nejen za dvojicí oblíbených dílů s podtituly Hot Pursuit a Most Wanted, ale také jde o autory legendární série Burnout. Vše o návratu značky NFS do studia Criterion Games zjistíte v tomto článku.
Tak dlouho se driftuje na místě, až se kolo utrhne. Série Need for Speed ani poněkolikáté nedokázala výrazněji inovovat a posunout se dál, byť poslední díl Need for Speed Heat patřil k těm lepším pokusům a překvapil zejména povedenou dualitou dne a noci. Ani to ale k úspěchu nestačilo, série Need for Speed se tak ze studia Ghost Games přesouvá zpět do Criterion Games, autorům legendární série Burnout. Ti mají se značkou NFS již bohaté zkušenosti, vytvořili totiž oblíbené díly Need for Speed Hot Pursuit (2010) a Need for Speed Most Wanted (2012).
O rok později však série přešla právě pod křídla studia Ghost Games, kam se přesunula i část tehdejších vývojářů ze studia Criterion Games. Právě v Ghost Games pak vznikly díly Need for Speed Rivals (2013), reboot Need for Speed (2015), Need for Speed Payback (2017) a konečně loňské Need for Speed Heat. Vydavatelství Electronic Arts toto rozhodnutí vysvětluje tím, že Ghost Games nedokázalo přilákat nové talenty, a proto se vývoj přesouvá zpět do Criterion Games. Toto studio sídlí v Británii ve městě Guildford, které je naopak považováno za jedno z nejlepších míst, pokud se chcete ve Spojeném království uchytit jako herní vývojář. O novou krev tak zde není nouze.
Ghost Games bylo přejmenováno na EA Gothenburg (podle města, kde sídlí), a protože v něm je část vývojářů zodpovědných za vývoj Frosbite enginu, stane se ze studia technické zázemí pro ostatní vývojáře, kteří engine využívají. EA totiž Frostbite engine používá v mnoha svých hrách, přičemž nechvalně proslula tím, že ačkoli se tento engine nehodí pro všechny žánry, EA se jej v podstatě snaží vnutit každému svém studiu, aby se při vývoji her ušetřilo. Vytváření nového enginu je totiž vždy časově i finančně náročné. Mimochodem právě nasazení Frostbite enginu bylo jedním z mnoha důvodu, proč loňské zklamání Anthem dopadlo tak, jak dopadlo.
Část kreativního týmu Ghost Games pak bude přesunuta do Criterion Games, zatímco údajně zhruba třicítku zbývajících členů studia se pokusí EA umístit na jiné pozice v rámci ostatních studií. Pokud jste fanouškem série Need for Speed (jestli vůbec takoví hráči ještě jsou), pravděpodobně z této zprávy máte spíše pozitivní dojmy, protože bychom konečně mohli dostat restart série, která si dle mého spočinout na herním vrakovišti ještě nezaslouží. Na druhou stranu přesun části původních autorů do Criterion Games může klidně znamenat, že vše zůstane ve starých kolejích a tato změna nebude mít zase tak zásadní následky.
„Se silnou historií, vášní pro závodní hry a vizí toho, co můžeme vytvořit, Criterion tým povede Need for Speed do nové generace,“ stojí v oficiálním prohlášení společnosti Electronic Arts. Nám prozatím nezbývá nic jiného než jen čekat, co tato změna přinese.
• Zdroje: GameIndsutry