I přes všechny předpoklady se nakonec z Transport Fever pokračovatel kultovního Transport Tycoon nestal. Celek byl totiž v mnohém značně nedomyšlený, což mu nakonec zlomilo vaz nejen v očích kritiků, ale také hráčů. V naší dnešní recenzi se podíváme na jeho nástupce. Tak co myslíte, podařilo se vývojářům tentokrát vyhnout chybám prvního dílů a vylepšit jeho pokračování tak, aby na něj mohli být konečně pyšní, nebo tu máme opět jen mírně nadprůměrnou strategii?
• Mini Recenze •
• Žánr: Budovatelská RTS • Multiplayer: Ne • Vývojář: Urban Games • Vydavatel: Good Shepherd Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC (12. prosince 2019) • Homepage • Čeština: Ne
• Mini Recenze: 11. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Jedním z nejsilnějších tahounů Transport Fever byl rozhodně příběh, nebo lépe řečeno kampaň složená z jednorázových scénářů zaměřených na výstavbu monumentů prezentujících dodnes lidskou nezdolnost a odhodlání. Transport Fever 2 se v tomto ohledu hravě vyrovná svému předchůdci, protože stejně jako on hráči umožňuje vydat se proti proudu času až do roku 1865, kdy se můžeme účastnit výstavby železnic v Nevadě. Spojené státy americké však nejsou jedinou destinací, kam se lze podívat. Kromě nich se vypravíme i do Skotska, na Jávu či do Ruska a řady dalších oblastí, kde bylo možné v průběhu posledních sto padesáti let spatřit budování něčeho velkolepého. Celkem jsou vám nabídnuty tři historické éry s několika podkapitolami, jejichž zdolání zabere asi dvacet hodin.
Hráčům, kterým vodění za ručičku příliš nevoní, nabízí Transport Fever 2 vedle kampaně možnost vydat se vstříc dobrodružství na vlastní pěst v náhodně vytvořeném světě, který lze zasadit do středního, teplého či suchého pásma. Definovat mu taktéž můžete četnost měst a továrních podniků spolu s historickou érou či vozidly, jež jím budou projíždět. Za sebe se musím přiznat, že jsem neodolal a otestoval si skrze volný režim japonský vozový park v čele s legendárním Šinkansenem, jehož rychlost byla přeci jen o něco vyšší než tempo, které nám nabízejí naše vlakové soupravy v čele s Pendolinem.
Už v Transport Fever představovalo příliš pomalé tempo něco, s čím jsem se jen skutečně těžko vyrovnával. U Transport Fever 2 jsem proto doufal v to, že se vývojářům z Urban Games povede jejich hru nakopnout a mírně tak navýšit běh světa, do kterého je zasazena. Nakonec se jim to bohužel nepodařilo. Takže do hraní tohoto dílka je dobré se pustit jen za předpokladu, že máte hromadu času, jelikož vše tu trvá neskutečně dlouho. Pokud si myslíte, že vám v tomto ohledu pomůže zrychlení času, musím vás zklamat, tato berlička je dosti chatrná a nabízí jen čtyřnásobné navýšení tempa, což je vzhledem k tomu, jak se hra pohybuje na normální úrovni, hodně slabé. Díky komunitě však časem jistě dostaneme širší škálu urychlení než nabízí základ, otázkou je ovšem kdy.
Právě moderská komunita dle mého názoru může opravit nebo upravit také ekonomickou náročnost většiny dopravních prostředků, protože ve stávající situaci se vám dlouhodobě vyplatí snad jen zásobování za pomoci kamionů a autobusů, jejichž udržovací náklady jsou citelně nižší než u vlaků. O lodích a letadlech raději ani mluvit nebudu, celkově však uvítám přidání komunitních režimů navyšujících počet cestujících, nebo dotace, jež mi umožní od státu, k němuž budu aktuálně náležet, vybrat tučný šek podporující mou práci. Hře by taktéž prospělo vylepšení optimalizace, protože občasné propady snímků nejsou nic příjemného.
Na aktuálně vypuštěném Transport Fever 2 je vidět, že se jeho tvůrci snažili poučit ze svých chyb, kterých u svého předchozího díla neudělali málo. Jejich nová hra je díky tomuto snažení o mnoho vyladěnější než předchůdce. Osobně si však nejsem zcela jist, zda je celek dostatečně inovativní, protože se víceméně jedná stále o totožný titul odlišný primárně tím, že nabízí o kapku lepší grafický kabátec spolu s vylepšenými elementárními mechanizmy, otevřeným světem a novou kampaní. Ta představuje podobně jako u Transport Fever hnací motor celku, jehož hlavním nedostatkem je opět unylé tempo, s nímž vývojáři zřejmě moc dělat nechtějí, protože kdyby skutečně toužili po změněně, jejich druhý transportní projekt by byl rychlejší, a lépe optimalizovaný.
Transport Fever 2 lze označit za nadprůměrnou strategii, která však ještě nemá na to, aby překročila stín kultovního budovatelského klenotu Transport Tycoon. Celek se ovšem pomaličku začíná svému vzoru přibližovat, snad se příště vývojářům z Urban Games konečně podaří legendu minimálně dohonit. Toužíte-li po komplexnějším simulátoru budování dopravního impéria, jenž se s vámi nebude párat, tento kousek je správnou volbou. Pokud bažíte po RTS zaměřené na čistokrevné stavění s ucházejícím tempem, a absenci zbytečně náročných mechanik, raději si zahrajte Mashinky, nebo Cities: Skylines, které má pět let po vydání stále co nabídnout všem fandům kvalitních simulací. Za sebe nákup Transport Fever 2 doporučuji jen těm, kteří hledají skutečnou výzvu.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7, 8 or 10 (64-bit) | Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém |
Procesor | Intel i5-2300 / AMD FX-6300 | - |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 560 / AMD Radeon HD 7850, 2 GB VRAM | - |
DirectX | - | - |
Operační paměť | 8 GB | - |
Pevný disk | - | - |
Transport Fever 2 vychází 12. prosince 2019 exkluzivně na PC.