NHL 22 - Hidden empty L Far Cry 6 - Hidden empty P

Weird West (OZNÁMENÍ) – Divoký západ s okultisty a vlkodlaky

V ranních hodinách v pátek 13. 12 během předávání cen The Game Awards 2019 jsme byli ohromeni nejedním ambiciózním titulem, kterým vévodily Senua's Saga: Hellblade II, Godfall nebo Ghost of Tsushima. Mnozí přes tyto giganty mohli přehlédnout řadu menších, ale neméně zajímavých her, mezi něž bezesporu patří akční RPG Weird West od tvůrců Dishonored. Jestli máte rádi nadpřirozené podivno, tak čtěte další řádky našeho článku.

Oznámení

Weird West; screenshot: logo

• Žánr: Izometrické akční RPG • Multiplayer: ? • Vývojář: Wolfeye Studios • Vydavatel: Devolver Digital • Platformy a Datum vydání: PC, (PS4, Xbox One)? (datum vydání bude oznámeno) Homepage • Čeština: Ne?

Weird West – Oznámení

1. Vlkodlak jako lovec nestvůr? Ve Weird West bude možné všechno
  2. Hratelnost Weird West ve hvězdách
  3. HW nároky pro Weird West PC

Vlkodlak jako lovec nestvůr? Ve Weird West bude možné všechno

• Oznámení: 20. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec

Už před vyhlašováním výročních cen The Game Awards 2019 bylo jasné, že se mezi oznamovanými projekty objeví také počin nově vzniklého studia Wolfeye, což by asi většinu fanoušků nechalo chladnými, kdyby jeho jádro netvořili veteráni z Arkane stojící za takovými hity jako Dishonored či Prey. Díky tomu se na novinku od Raphaela Colantonia a jeho nového týmu těšila spousta lidí, ale mnozí z nich byli udiveni, co jim jejich oblíbený tvůrce předkládá. Izometrické akční RPG Weird West je totiž na hony vzdálený výše uvedeným titulům. Všichni jsme zřejmě čekali FPS či akční stealth adventuru. Jediným styčným znakem pojícím novou značku s dřívější prací autorů je tak výrazný audiovizuál, v hratelnosti začínají pěkně od začátku.

Weird West – Reveal Trailer

Z minutové ukázky nové značky Weird West nebudete dvakrát moudří, ale tvůrci ze studia Wolfeye dokazují, že stále dokáží zaujmout vymýšlením netradičních světů a hutné atmosféry.

V temném fantasy světě podivného Divokého západu, kde se mimo kovbojů navzájem vraždí také monstra, kde v bažinách řádí okultisté vyznávající zapomenuté démony a kde si můžete v saloonu zahrát poker s vlkodlakem, se budou dít velké věci. Tvůrci slibují silné příběhové linky, jež budou provázané s vašimi činy během hraní, čímž se budou měnit místní poměry. To nepřekvapí, protože podobné věci slibují skoro všichni programátoři RPG her, takže banda z Wolfeye musela přijít s něčím originálním a volba nakonec padla na hrdiny. Nesourodá skupinka tvorů (je mezi nimi i vlkodlak a nedivil bych se, kdyby to byl nejnormálnější člen party) se vydá v ústrety dobrodružstvím, během nichž budou plnit úkoly, kosit monstra a řešit dilemata během rozhovorů.

Hratelnost Weird West ve hvězdách

To vše by mělo být zabaleno v lákavém balení akčních soubojů v izometrickém pohledu. Zcela určitě se nebude jednat o klon klikací diablovky, ale ani o nástupce taktických bojů a la X-COM (oboje tvůrci vyloučili), spíše bych si vsadil na svižnější akci s používáním skillů a s různorodými taktickými možnostmi. Jeden z oficiálních obrázků naznačuje také relativně velký inventář a nečekané vlastnosti hlavních postav. Možná se tak dočkáme zajímavé mutace mezi akčním pojetím a rozvážným pauzovacím RPG, což nezní špatně.

Weird West; screenshot: kult Weird West; screenshot: výjev Weird West; screenshot: výbuch
Ve Weird West se nebude šetřit krví, výbuchy ani podivnými výjevy, které působí více než znepokojivě.

Společně s podivně lákavým vizuálem, z nějž přímo sálá horko vyprahlých plání a smrad zatuchlých bažin, se tak může jednat o jednoho z černých koní budoucích měsíců. Prozatím ovšem nevíme, kdy Weird West vyjde, a jedinou potvrzenou platformou je PC (Steam), takže konzolisté musí s napětím čekat, zda se na ně také dostane. Snad na další informace o zajímavě se profilujícím projektu od ostřílených matadorů herní scény nebudeme čekat dlouho. O budoucím vývoji vás samozřejmě budeme nadále informovat na našich stránkách.

Weird West; screenshot: inventář
Inventář postavy ve Weird West slibuje propracované RPG, v němž se budou řešit vztahy mezi postavami, dovednosti a speciální vlastnosti postav. Možná budeme muset taktizovat na základě předností a slabin našich hrdinů, což by strategické rovině jen prospělo.

• Zdroje: TGA trailer, wolfeye-studios.com/games/weird-west, Polygon

HW nároky pro Weird West PC