Ani společnost GIGABYTE nezůstala při vydání nejnovějších grafických karet GeForce GTX 1660 pozadu a svou nabídku grafických karet společnosti NVIDIA rozšířila hned o několik vydařených kousků. V nabídce této společnosti tak nově naleznete trojici nových GeForce GTX 1660, z nichž tou prozatím nejpropracovanější je grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G. Tato grafická karta se může pochlubit nejen výkonným systémem chlazení s trojicí ventilátorů, ale také již od výrobce vysoko nastavenými takty grafického čipu. Nepředbíhejme ale a pojďme si grafickou kartu Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G představit. My jsme ji totiž pro vás na Alza.cz důkladně otestovali.
Grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU116 (TU116-300-A1) společnosti NVIDIA s jedním deaktivovaným blokem TPC (Texture/Processor Cluster), na který jsou pomocí 192bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 6 GB. Jedná se o grafickou kartu, která podobně jako GeForce GTX 1660 Ti přichází bez podpory real-time ray tracingu i DLSS a svým výkonem je pak Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G zacílena do segmentu grafických karet střední třídy (mainstream), kde zaujímá střední patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 530/1 860 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 2 000 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 8 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 75 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1660.
Grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G měří na délku 280 mm a na základní desce vašeho počítače zabere jen 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv složený z hliníkových žeber, který je pro lepší odvod tepla vybaven trojicí měděných kompozitních tepelných trubic (heatpipes) s přímým kontaktem na grafický čip. Moduly grafických pamětí jsou chlazeny pomocí přilehlého chladicího plátu. Odpadní teplo z napájecí kaskády grafické karty je pak odváděno přímo do žebrování hlavního pasivu.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři 80mm ventilátory WINDFORCE 3X s 3D aerodynamicky tvarovanými lopatkami, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G disponuje funkcí 3D Active Fan, která v případě nízkých teplot grafického čipu všechny ventilátory úplně zastaví a zamezí tak její zbytečné hlučnosti (semi-pasivní chlazení). Velmi pěkné je pak podsvícené logo GIGABYTE na hřbetu grafické karty, jehož barvy a efekty si můžete nastavit v nástroji Aorus Graphics Engine. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G na skóre 99,3 % a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G se stará 6 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 140 W (max. 160 W) a k jejímu provozu je tak doporučen zdroj o výkonu minimálně 450 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. V nástroji Aorus Graphics Engine tentokrát absentují panely jednoduchého nastavení (One-click OC), a máte tak k dispozici pouze panel s pokročilým nastavením.
Pomocí tohoto panelu máte přístup ke všem nastavením grafické karty, jako jsou frekvence čipu, grafických pamětí, limity spotřeby, teploty atd. Můžete si tak nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Společnost Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine také doplnila o automatické přetaktování, které je nyní k dispozici pod tlačítkem AUTO SCAN.
Pomocí Aorus Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm můžete přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo také různé světelné efekty jako blikání, pulsování, přechody atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G | TU116
TU116-300-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12nm FinFET |
1408
88 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8000 |
1530 MHz
1860 MHz 1980 MHz |
PCIe 3.0 x16
140 W |
Asus Strix GTX 2060 O6G Gaming | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz
1680 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
Gainward GTX 1660 Ti Pegasus | TU116
TU116-400-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12nm FinFET |
1536
96 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /12000 |
1500 MHz
1770 MHz 1815 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Inno3D GTX 1660 TWIN X2 | TU116
TU116-300-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12nm FinFET |
1408
88 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8000 |
1530 MHz
1785 MHz 1845 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
MSI GTX 1050 2GT OCV1 | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b /7008 |
1405 MHz
1519 MHz 1759 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
XFX RX 590 Fatboy 8GB |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
2.048 GB 256b /8000 |
1580 MHz
1580 MHz 1580 MHz |
PCIe 3.0 x16
196 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz
1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz
1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
138 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7000 |
1224 MHz
1224 MHz 1175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus Strix RX 560 4G EVO Gaming | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /6000 |
1176 MHz
1176 MHz 1176 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota
|
64 °C
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Reálná pracovní frekvence
|
1 980 MHz
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Spotřeba systému
|
232 W
|
měřeno v Crysis 3
|
Otáčky ventilátorů
|
1 760 ot/min
|
měřeno na konci testu
|
Hlučnost
|
37,2 dBA |
interpolováno z otáček ventilátorů
|
Teploty grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G se na konci zátěžového testu držely na 64 °C při otáčkách ventilátorů 1 760 ot/min, které při této rychlosti generovaly poměrně nízkou hlučnost 37,2 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala na vysokých 1 980 MHz.
Následující grafy ukazují, jak si provozní vlastnosti Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G se všemi ostatními GeForce GTX 1660, které jsme na Alza.cz a GPUreport.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield V |
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohledu třetí osoby, ve které plníte úkoly zabijáckého agenta 47. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Glacier vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v listopadu 2018 společností Warner Bros. Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá a poslední dobou ani ke grafickým kartám NVIDIA. Radeony v ní podávají nezvykle nízké výsledky a všudypřítomný stuttering je patrný také u grafických karet GeForce. Z tohoto důvodu není tato hra započítávána do celkových výsledků.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU116 (TU116-300-A1), který se od jiných grafických karet GeForce GTX 1660 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na vysokých 1 980 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 8 000 MHz.
Reálná frekvence Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G tak byla o 135 MHz vyšší nežli ta, kterou jsem naměřil ve stejném testu u grafické karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2. Vyšší frekvence grafického čipu znamená také vyšší herní výkon, a tak je jasné, že dnes testovaný Gainward Gaming OC byl ve výsledku o nějaká 4 % výkonnější než TWIN od Inno3D. S výkonem grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G jsem tak byl nadmíru spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (114 %) a Temp. Limit (90 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec pro grafické paměti ukázala maximální hodnota +950 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 9 900 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 950 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 61 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G podařilo získat v průměru ještě necelých 12 % dalšího výkonu, což je samozřejmě výsledek parádní. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nějakými 12 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G v počítačové hře Crysis 3.
Grafické karty GeForce GTX 1660 nabízí poměrně atraktivní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Podobně jako o něco výkonnější GeForce GTX 1660 Ti, ani grafické karty GeForce GTX 1660 nenabízejí podporu technologie ray tracingu či vyhlazování obrazu pomocí DLSS, to by však pro účely mainstreamového hraní počítačových her nemělo být větší překážkou. Důležité je hlavně to, že s grafickými kartami GeForce GTX 1660 se za relativně dobrý peníz dostanete ke slušnému hernímu výkonu. Komu by absence podpory real-time ray tracingu či DLSS přeci jen vadila, bude muset jít do některé z dražších GeForce RTX 2060.
Grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G nabízí výkonný systém chlazení s trojicí ventilátorů WINDFORCE 3X, díky němuž si může dovolit nejen vysoké takty grafického čipu zabezpečující vyšší výkon, ale je také garantem velmi dobrých provozních vlastností, včetně nízké hlučnosti. Dalším kladem grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G je pak podpora semi-pasivního chlazení a všem příznivcům různých světelných efektů pak dozajista přijde vhod osvětlené logo pomocí konfigurovatelných RGB LED. Zapomenout pak také nesmíme na skvělé možnosti přetaktování grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G, díky kterému se můžete ve hrách dostat k vyšší snímkové frekvenci úplně zdarma.
Pokud bych měl mluvit o nějakých záporech, tak mě popravdě v případě grafické karty Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G nic moc nenapadá. Snad jen pořizovací cena. Ta se pohybuje o pár stovek nad těmi nejlevnějšími edicemi GeForce GTX 1660, ale ty zase nenabízejí tak výkonný systém chlazení. Nic dalšího mě již opravdu nenapadá, a tak si z grafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G z dnešní recenze odnáší „zlatého Alzáka“.
Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G
Grafické kartyGrafická karta Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G nabízí solidní herní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje výkonným systémem chlazení, který jí propůjčuje vynikající provozní vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.