V pořadí již čtvrtou grafickou kartou nové řady „SUPER“, kterou společnost NVIDIA dnes veřejnosti představila, je GeForce GTX 1660 SUPER. A protože embargo na informace kolem těchto nových grafických karet právě skončilo, můžeme se o ně s vámi podělit. Ale nejen to. S dostatečným předstihem se k nám totiž dostala grafická karta Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER Gaming OC, kterou jsme pro vás samozřejmě nezapomněli důkladně otestovat v nejnovějších hrách. Jak se tedy této zbrusu nové grafické kartě vedlo v našich testech na Alza.cz?
Grafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU116 (TU116-300-A1) společnosti NVIDIA s jedním deaktivovaným blokem TPC (Texture/Processor Cluster), na který jsou pomocí 192bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 6 GB. Jedná se o grafickou kartu, která stejně jako ostatní GeForce řady GTX přichází bez podpory real-time ray tracingu i DLSS, a svým výkonem je pak Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC zacílena do segmentu grafických karet střední třídy (mainstream), kde zaujímá střední patra výkonnostního žebříčku.
Protože nástroj GPU-Z grafické karty GeForce GTX 1660 SUPER prozatím ještě nezná, doplnil jsem jej správnými údaji. Frekvence grafického čipu je 1 530/1 860 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 75 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER.
Grafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC měří na délku 280 mm a na základní desce vašeho počítače zabere jen 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará trojice pasivů složených z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny trojicí měděných kompozitních tepelných trubic (heatpipes) s přímým kontaktem na grafický čip. Moduly grafických pamětí jsou chlazeny pomocí přilehlého chladicího plátu. Odpadní teplo z napájecí kaskády grafické karty je pak odváděno přímo do žebrování zadního pasivu.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři 80mm ventilátory WINDFORCE 3X s 3D aerodynamicky tvarovanými lopatkami, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Grafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC disponuje funkcí 3D Active Fan, která v případě nízkých teplot grafického čipu všechny ventilátory úplně zastaví, a zamezí tak její zbytečné hlučnosti (semi-pasivní chlazení). Velmi pěkné je pak podsvícené logo GIGABYTE na hřbetu grafické karty, jehož barvy a efekty si můžete nastavit v nástroji Aorus Graphics Engine (RGB Fusion). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC na skóre 99,0 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC se stará 6 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 140 W (max. 176 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 450 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. V nástroji Aorus Graphics Engine absentují panely jednoduchého nastavení (One-click OC), a máte tak k dispozici pouze panel s pokročilým nastavením.
Pomocí tohoto panelu máte přístup ke všem nastavením grafické karty, jako jsou frekvence čipu, grafických pamětí, limity spotřeby, teploty atd. Můžete si tak nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Společnost Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine také doplnila o automatické přetaktování, které je nyní k dispozici pod tlačítkem AUTO SCAN.
Pomocí Aorus Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm můžete přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo také různé světelné efekty jako blikání, pulsování, přechody atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER Gaming OC zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC | TU116 TU116-300-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1408 88 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b/14000 |
1530 MHz 1860 MHz 1935 MHz |
PCIe 3.0 x16
140 W |
Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming | TU106 TU106-410-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2176 136 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b /14000 |
1470 MHz 1830 MHz 1935 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Gigabyte RTX 2060 OC 6G | TU106 TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
1920 120 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz 1755 MHz 1875 MHz |
PCIe 3.0 x16
170 W |
Asus Strix GTX 1660 Ti O6G Gaming | TU116 TU116-400-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1536 96 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b /12000 |
1500 MHz 1860 MHz 1920 MHz |
PCIe 3.0 x16
130 W |
Gigabyte GTX 1660 Gaming OC | TU116 TU116-300-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1408 88 48 |
GDDR5 6.144 GB 192b /8000 |
1530 MHz 1860 MHz 1980 MHz |
PCIe 3.0 x16
140 W |
Asus Strix GTX 1650 O4G Gaming | TU117 TU117-300-A1 Turing |
200 mm2 4,700 million 12nm FinFET |
896
5632 |
GDDR5 4.096 GB 128b /8000 |
1485 MHz 1830 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
85 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106 GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2 4,400 million 16nm FinFET |
1280 80 48 |
GDDR5 6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz 1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2 4,400 million 16nm FinFET |
1152 72 48 |
GDDR5 3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz 1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Strix RX 5700 O8G Gaming | Navi 10 Navi 10 XL RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2304 144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1610 MHz 1750 MHz 1655 MHz |
PCIe 4.0 x16
180 W |
Sapphire Nitro+ RX 590 8GD5 SE |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5 2.048 GB 256b /8000 |
1560 MHz 1560 MHz 1560 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 14nm FinFET |
2304 144 32 |
GDDR5 8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz 1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 14nm FinFET |
2048 128 32 |
GDDR5 8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz 1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
160 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon, a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Jak tedy grafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC v tomto
zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 66 °C | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 935 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 219,3 W | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Otáčky ventilátorů | 1 890 ot/min | měřeno na konci testu |
Hlučnost | 38,2 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC se na konci zátěžového testu držely na 66 °C při otáčkách ventilátorů kolem 1 890 ot/min, které při této rychlosti generovaly hlučnost 38,2 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala kolem hranice poměrně vysokých 1 935 MHz.
Následující grafy ukazují, jak si provozní vlastnosti Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER Gaming OC vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC se všemi ostatními GeForce GTX 1660 SUPER, které jsme na Alza.cz a GPUreport.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame
times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností
Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou
prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi
Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden
City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy
je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní
nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní
rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times
bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video,
detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Herní testy grafické karty Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER Gaming OC máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Jak můžete vidět, výkon grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC je až překvapivě dobrý. Vezmeme-li v úvahu, že oproti stávající GeForce GTX 1660 byla jedinou změnou náhrada grafických pamětí typu GDDR5 za výkonnější GDDR6, nárůst výkonu je až nečekaně vysoký.
Oproti „obyčejné“ GeForce GTX 1660 si grafická karta Gigabyte Gaming GTX 1660 SUPER Gaming OC připsala docela jasné vítězství, a to v průměru o více než 13 %. V počítačových hrách, které jsou závislé na propustnosti grafických pamětí, jako je například Crysis 3, to bylo ještě mnohem více, kdesi kolem 27 %. Samozřejmě tam, kde propustnost grafických pamětí takovou roli nehraje, to bylo zase méně, třeba ve hře The Division 2 „jen“ 9 %.
Dokonce ani výkon grafické karty GeForce GTX 1660 Ti není pro novou GeForce GTX 1660 SUPER nijak vzdálený. Na tu jí chybí zhruba 3 %, což lze samozřejmě dohnat lehkým přetaktováním, a vzhledem k vyšší pořizovací ceně se tak grafické karty GeForce GTX 1660 Ti stávají docela ohroženým druhem. Z pohledu mainstreamového hráče jsem byl tedy s výkonem grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC velmi spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC 6G jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Power Limit (125 %) a Temp. Limit (89 °C). Power limit bohužel prozatím v nástroji MSI Afterburner navýšit nelze. Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec pro grafické paměti ukázala maximální hodnota +900 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci VRAM 15 800 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 900 MHz a s položkami Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 79 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC podařilo získat v průměru ještě zhruba 6 % dalšího výkonu, což samozřejmě není nic extra, avšak v některých hrách by se to přeci jen hodit mohlo. Na spotřebě celé testovací sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře The Division 2 necelými 20 W navíc.
Následující video ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC v počítačové hře The Division 2.
Grafické karty GeForce GTX 1660 SUPER nabízí atraktivní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her, který se pohybuje téměř na úrovni dražší GeForce GTX 1660 Ti. Tyto grafické karty jsou primárně určeny pro hraní v rozlišení 1 920 × 1 080p, avšak nebudete-li ve hrách trvat na příliš vysokých detailech, svou práci by měly dobře odvést i v rozlišení vyšším. Obdobně jako ostatní grafické karty GeForce řady GTX, ani GeForce GTX 1660 SUPER nenabízí podporu technologie ray tracingu či vyhlazování obrazu pomocí DLSS. To by však pro účely mainstreamového hraní počítačových her nemělo být větší překážkou. Důležité je hlavně to, že s grafickými kartami GeForce GTX 1660 SUPER se za relativně dobrý peníz dostanete ke slušnému hernímu výkonu. Komu by absence podpory real-time ray tracingu či DLSS přeci jen vadila, bude muset jít do některé z dražších grafických karet GeForce řady RTX.
Samotná grafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC nabízí poměrně výkonný systém chlazení s trojicí ventilátorů WINDFORCE 3X, díky němuž si může dovolit nejen vyšší takty grafického čipu zabezpečující vyšší výkon, ale je také garantem slušných provozních vlastností. Ve výčtu kladů této grafické karty pak nesmíme zapomenout na podporu funkce 3D Active Fan (semi-pasivní chlazení) či nastavitelné RGB LED osvětlení.
Pokud bych měl mluvit o nějakých záporech, tak mě popravdě v případě grafické karty Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC nic moc nenapadá. Co také vytýkat slušně vybavené grafické kartě s dobrým výkonem a přiměřenou cenou?
Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER Gaming OC
Grafické kartyGrafická karta Gigabyte GTX 1660 SUPER Gaming OC nabízí všem středně náročným hráčům počítačových her atraktivní herní výkon. Tato grafická karta disponuje solidním systémem chlazení, který jí propůjčuje také slušné provozní vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.