Nové grafické karty GeForce RTX 2060 SUPER jsou zde už déle než měsíc a v nabídce našeho e-shopu si tak můžete tyto grafické karty vybírat z velkého množství rozličných edicí od různých výrobců. Do rodiny těch nejpopulárnějších výrobců grafických karet pak patří také společnost GIGABYTE, v jejímž portfoliu můžete nalézt právě grafickou kartu Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER Gaming OC 8G, kterou jsme pro vás dnes na Alza.cz otestovali.
Grafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu TU106 (TU106-410-A1) s jedním deaktivovaným blokem TPC (Texture/Processor Cluster) společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning Super Sampling). Svým výkonem je pak Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC zacílena do segmentu grafických karet vyšší střední třídy (mainstream), kde zaujímá ta absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 470/1 815 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 165 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách GeForce RTX 2060 SUPER.
Grafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC měří na délku 280 mm a na základní desce vašeho počítače zabere jen 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará trojice pasivů složených z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny celkem čtyřmi tepelnými trubicemi (heatpipe) s přímým kontaktem na grafický čip. Odpadní teplo z grafických pamětí i modulů napájecí kaskády je odváděno přes dvojici chladicích plátů (heatsink plate) do hlavního pasivu. Všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři protiběžné 80mm ventilátory Windforce 3X s aerodynamicky tvarovanými lopatkami, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy v dvojitých kuličkových ložiskách. Grafická karta podporuje funkci 3D Active Fan, která při nízkých teplotách grafické karty všechny ventilátory úplně zastaví, a sníží tak její hlučnost na minimum (semi-pasivní chlazení). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC na skóre 99,3 % a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s rezervou prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC se stará 6 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin a jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 215 W (max. 280 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 550 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), jednoho konektoru HDMI 2.0 a jednoho konektoru USB-C (VirtualLink), který jistě ocení všichni vlastníci drátových headsetů virtuální reality.
Součástí balení grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. V nástroji Aorus Graphics Engine tentokrát absentují panely jednoduchého nastavení (One-click OC), a máte tak k dispozici pouze panel s pokročilým nastavením.
Pomocí tohoto panelu máte přístup ke všem nastavením grafické karty, jako jsou frekvence čipu, grafických pamětí, limity spotřeby, teploty atd. Můžete si tak nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Společnost Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine také doplnila o automatické přetaktování, které je nyní k dispozici pod tlačítkem AUTO SCAN.
Pomocí Aorus Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm můžete přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo také různé světelné efekty jako blikání, pulsování, přechody atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER Gaming OC zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC | TU106 TU106-410-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2176 136 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b /14000 |
1470 MHz 1815 MHz 1875 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Nvidia RTX 2060 FE | TU106 TU106-410-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2176 136 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b /14000 |
1470 MHz 1650 MHz 1770 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gigabyte RTX 2060 OC 6G | TU106 TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
1920 120 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz 1755 MHz 1875 MHz |
PCIe 3.0 x16
170 W |
EVGA GTX 1660 Ti XC Black Gaming | TU116 TU116-400-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1536 96 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b /12000 |
1500 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
130 W |
Inno3D GTX 1660 Twin X2 | TU116 TU116-300-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1408 88 48 |
GDDR5 6.144 GB 192b /8000 |
1530 MHz 1785 MHz 1845 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Strix GTX 1650 O4G Gaming | TU117 TU117-300-A1 Turing |
200 mm2 4,700 million 12nm FinFET |
896
5632 |
GDDR5 4.096 GB 128b /8000 |
1485 MHz 1830 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
85 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106 GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2 4,400 million 16nm FinFET |
1280 80 48 |
GDDR5 6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz 1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2 4,400 million 16nm FinFET |
1152 72 48 |
GDDR5 3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz 1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Sapphire RX 5700 8G |
Navi 10 Navi 10 XL RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2304 144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1465 MHz 1725 MHz 1658 MHz |
PCIe 4.0 x16
180 W |
Sapphire Nitro+ RX 590 8GD5 SE |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5 2.048 GB 256b /8000 |
1560 MHz 1560 MHz 1560 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 14nm FinFET |
2304 144 32 |
GDDR5 8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz 1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 14nm FinFET |
2048 128 32 |
GDDR5 8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz 1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
160 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER Gaming OC | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota
|
71 °C
|
měřeno jako maximální hodnota v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence
|
1 875 MHz
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Spotřeba systému
|
293 W
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Otáčky ventilátorů
|
1 980 ot/min |
měřeno na konci testu
|
Hlučnost
|
40,4 dBA |
interpolováno z otáček ventilátorů
|
Teploty grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC se na konci zátěžového testu držely na 71 °C při otáčkách ventilátorů kolem 1 880 ot/min, které při této rychlosti generovaly hlučnost 40,4 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala kolem hranice 1 875 MHz.
Následující grafy ukazují, jak si provozní vlastnosti Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER Gaming OC vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC se všemi ostatními GeForce RTX 2060 SUPER, které jsme na Alza.cz a GPUreport.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Herní testy grafické karty Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER Gaming OC máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Výkon grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU106 (TU106-410-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2060 SUPER může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru na 1 875 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC tedy byla o 105 MHz (7 binů) vyšší nežli v případě referenční grafické karty NVIDIA RTX 2060 SUPER Founders Edition, a je tedy jasné, že výkon Gamingu bude rozhodně vyšší. A také že je, nad výkon Founders edice tento Gaming přidává ještě další 3 %, a já jsem tak byl s výkonem grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC velmi spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OCC jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Power Limit (130 %) a Temp. Limit (88 °C). Položku Core Voltage bohužel prozatím v nástroji MSI Afterburner zvýšit nelze. Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +1 000 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 16 000 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 1 000 MHz a s položkami Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 113 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OCC podařilo získat v průměru ještě zhruba necelých 6 % dalšího výkonu, což opravdu není mnoho, ale v některých hrách by se to přeci jen hodit mohlo. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nějakými 33 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC v počítačové hře Crysis 3.
Grafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC nabízí všem středně náročným hráčům počítačových her ultimátní herní výkon, kterého mohou využít nejen v základním herním rozlišení 1 920 × 1 080 p (FullHD), ale také v rozlišení ještě vyšším, jako je například 2 560 × 1 440 p (WQHD). To ostatně platí obecně také pro všechny jiné grafické karty GeForce RTX 2060 SUPER. U těchto grafických karet pak samozřejmě nechybí ani podpora real-time ray tracingu, i když nějaký extra vysoký výkon se zapnutým ray tracingem od nich raději nečekejte. Pokud se však bez ray tracingu v těch nemnoha hrách, které ho dnes využívají, neobejdete, raději byste měli zvážit pořízení nějaké ještě výkonnější grafické karty, jako jsou GeForce RTX 2070 SUPER, GeForce RTX 2080 SUPER, či úplně té nejvýkonnější GeForce RTX 2080 Ti.
Samotná grafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC pak nabízí solidně zpracovaný systém chlazení a samozřejmě také vyšší takty grafického čipu. Semi-pasivní chlazení je u grafických karet Gigabyte ze série Gaming prakticky nepsaným standardem, a nechybí zde dokonce ani RGB osvětlení, které si můžete přizpůsobit svým potřebám za pomoci nástroje Aorus Engine (RGB Fusion). Speciální ocenění si pak zaslouží prodloužená záruční lhůta na 4 roky, kterou získáte po registraci produktu přímo u výrobce.
Grafické kartě Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC je opravdu těžko co vytknout, snad jen poněkud vyšší hlučnost v zátěži. Je tedy velká škoda, že výrobce tuto grafickou kartu nevybavil o něco výkonnějším chlazením ve 2,5slotovém provedení se šesti tepelnými trubicemi (heatpipes), které známe z grafických karet edice Gaming GeForce RTX 2080 SUPER a RTX 2070 SUPER. U nich jsem totiž zvýšenou hlučnost chlazení nezaznamenal, a to i přes jejich vyšší výkon, a tedy i se zvýšenými nároky na chlazení.
Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER Gaming OC
Grafické kartyGrafická karta Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC nabízí všem středně náročným hráčům počítačových her ultimátní herní výkon. Tato grafická karta disponuje solidně zpracovaným systémem chlazení WINDFORCE 3X, jehož hlučnost v zátěži by však mohla být přeci jen o něco nižší.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.