Během svátku 28.10. jsou uzavřeny pobočky Děčín, Kladno, Brno-Lískovec a Frýdek-Místek. Všechny ostatní pobočky zůstávají otevřené pro výdej objednávek.
Výměna nevhodného dárku Přezujte letos včas

Gods & Monsters (NOVINKA) – záchrana Olympu se odkládá

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Možná jste již zaznamenali vlnu odkladů, do níž se z velkých hráčů na trhu interaktivní zábavy zapojil japonský vydavatel SONY s očekávaným titulem The Last of Us: Part II a v ještě větším měřítku jeho francouzský kolega Ubisoft, který oficiálně odložil tři AAA projekty. Mimo Watch Dogs Legion a Rainbow Six Quarantine se jedná také o pohádkově laděnou adventuru Gods & Monsters.

NovinkyOznámení

Gods & Monsters; wallpaper: nahled
Alza Magazín

Immortals Fenyx Rising (hra)

Akční adventuru Immortals Fenyx Rising (dříve známá jako Gods & Monsters) vyvíjí studio Ubisoft Québec a vydává společnost Ubisoft. Hra vychází 3. 12. 2020 na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch a Stadii. Titul vychází s českou lokalizací a neobsahuje multiplayer. | Homepage


Články: Recenze | Speciál: Vše, co víme | Recenze DLC A New God

Části článku:


Gods & Monsters – Novinky

  1. (29. 10. 2019) Bohové nejsou nakloněni Gods & Monsters
  2. (17. 7. 2019) Homérova kouzelná lyra
  3. HW nároky pro Gods & Monsters PC

Bohové nejsou nakloněni Gods & Monsters

• Novinka: 29. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec

Akční adventura Gods & Monsters, kterou mnozí překřtívají na ubisoftí Zeldu, se stala jedním z největších překvapení výstavy E3 2019 nejen v rámci prezentace francouzského vydavatelského giganta, ale možná také celé akce v Los Angeles. Pohádkově laděné vyprávění založené na řeckých bájích a pověstech v kvalitním audiovizuálním provedení vlilo trochu optimismu do žil také některým členům naší redakce, ale i my si nyní musíme nechat zajít chuť, a to zřejmě na pořádně dlouho. Mnohým přišlo odvážné proklamovat u nově oznámeného titulu přesné datum vydání, jež patřilo ke dni 25. února – nyní se mohou tito škarohlídi (nebo taky realisté) holedbat svou pravdivou předpovědí.

Gods & Monsters; screenshot: pohled
Na zvídavý pohled hrdiny Fenyxe z Gods & Monsters si ještě hodně dlouhou dobu počkáme.

Na pobíhání po řeckých pláních si podle finanční zprávy za poslední čtvrtletí hospodaření Ubisoftu počkáme, a to nejen pár týdnů, ale spíše měsíců a možná i přes rok. Vzhledem k nižším prodejům The Division 2 a totálnímu propadu (alespoň v očích CEO Ubisoftu Yvese Guillemota) Ghost Recon Breakpoint se totiž vedení francouzského vydavatelství rozhodlo dát svým studiím více času na doladění jejich projektů, což se týká také (a možná především) Gods & Monsters, o čemž píšeme také v dalších novinkách.

Nové tituly Ubisoftu by podle vedení měly hýřit originalitou a mnozí se u mlácení antických potvor báli, aby nešlo jen o bohapustou mlátičku v pěkném kabátě. Prozatím nemáme více materiálů ani ke spekulacím, budeme tak vyhlížet další měsíce, které snad budou na informace o přesném datu vydání a hratelnosti titulu bohatší.

• Zdroje: Finanční zpráva Ubisoftu



Homérova kouzelná lyra

• Novinka: 17. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec

Gods & Monsters zakončila prezentaci vydavatele Ubisoft na E3 2019 a já zůstal v němém úžasu zírat na obrazovku. Přesně tento typ akčních adventur pracujících s mytologií antických civilizací rád instaluju na harddisk, takže se mi québecké studio opravdu trefilo do noty. Základní premisu příběhu jsme vám představili již pár dní po jeho oznámení, dnes se blíže podíváme na další detaily. V rozhovoru se scénáristy se poodhalily zajímavé informace o způsobu vyprávění a úpravách postavy. Začněme nejdříve s pověstným básníkem Homérem, který bude našeho hrdinu celou cestu provázet, tedy alespoň alegoricky.

Gods & Monsters: E3 2019 Official World Premiere Cinematic Trailer | Ubisoft [NA]

Dokud nám tvůrci neukáží pořádnou gameplay ukázku, nezbývá nám nic než analyzovat teaser Gods & Monsters políčko po políčku.

Pomocí své magické lyry totiž dokáže zprostředkovat svým vnoučatům dobrodružství Fenyxe (hlavní protagonista), který se pustil do boje proti titánovi Typhonovi toužícím po pádu Olympu. Homér svým hlasovým projevem okomentuje dění na obrazovkách, ale do jeho výkladu budou vstupovat zvídavé děti, takže o humorné situace by nemělo být nouze. Ostatně tvůrci Jonathan Dumont a Marc-Alexis Côté během celého rozhovoru popisují, jak se snažili oprostit od mantinelů, které jim historickými reáliemi nastavil Assassin’s Creed Odyssey. Báje a mýty tak vývojářům dovolily plnit si veškeré fantazie, na něž si při tvorbě posledního dílu zabijácké série museli nechat zajít chuť.

Homérova kouzelná lyra

Nejvíce se svoboda v tvorbě projevila na soubojovém systému, v němž nic není nemožné. Postupem času se propracujete k novým a silnějším dovednostem (podobně jako v Odyssey) umožňujícím poslat do Hádovy říše zástupy mýtických monster. Několikametrové kyklopy nejdříve musíte dezorientovat dvojskokem k hlavě, kde pečlivým sekem zneškodníte jediné oko obra, abyste jej na zemi mohli pěkně dorazit. Výzvou zřejmě budou také harpyje, jež na Fenyxe budou útočit z výšky. Příšer v Gods & Monsters nalezneme samozřejmě mnohem více a ke každé budeme muset přistupovat s trošku jinou taktikou. Očekával bych také nápadité souboje s bossy, kteří pravděpodobně projdou několika fázemi (ale to se zatím nepotvrdilo).

Gods & Monsters; screenshot: architektura

Tvůrci Gods & Monsters slibují spoustu koutů, které půjde prošmejdit a vyčistit od nebezpečných příšer.

Nápomocen by nám měl být nejen rozsáhlý vývojový strom dovedností, jejichž otevíráním si zpřístupníme také nová místa v již prozkoumaných lokacích (aneb inspirace Zeldou se nezapře), ale také plně upravitelná výbava. Autoři byli v rozhovoru velmi opatrní, takže zmínili pouze Hermovy okřídlené boty, které fanoušci poznali již v traileru a jež umožní výše zmiňovaný dvojskok, ale já bych si troufl přiřadit Fenyxovu přílbu k daru od bohyně moudrosti a spravedlivé války Athény. Nepochybuji, že k boji nakonec přispěje většina známých postav řeckého pantheonu, takže se můžeme těšit na kombinování rozličných schopností (možná i do působivých bojových komb).

Příznivci malebných akčních adventur vlastně stále netuší, co mohou od Gods & Monsters očekávat, protože ve světě mýtů a bájí smíchaných s Homérovou představivostí se může stát zkrátka cokoliv. Zajímalo by mě, jestli se objeví mise typu „Ale takhle se to nestalo“ s mechanikou přetáčení času, myslím si však, že takto odvážné studio Ubisoft Québec již nebude. Bude totiž mít dost práce s velkoryse navrženým otevřeným světem, v němž bude radost pobíhat. Na barvičkami hýřící dobrodružství si počkáme do 25. února 2020, kdy vyjde na PC, PS4, Xbox One, Switch a Stadia. Už si brousíte meče a přehráváte Souboj Titánů, abyste nic nezanedbali?

• Zdroje: Oficiální stránky

Gods & Monsters – Oznámení

  1. Gods & Monsters ukazují Olymp v krizi
  2. Soubojový systém sázející na akrobacii
  3. Pohádka na obrazovce
  4. HW nároky pro Gods & Monsters PC

Gods & Monsters ukazují Olymp v krizi

• Oznámení: 12. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Přijde mi velice sympatické, že společnost Ubisoft dává svým dceřiným studiím občas oddychnout. Příkladem budiž pobočka v kanadském Québecu, jejíž zaměstnanci pracovali dnem i nocí na zprostředkování dokonalého zážitku v rámci Assassin's Creed Odyssey. Určitě nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že mimo desítek hodin před monitorem počítače strávili drahný čas také studiem knih a dobových reálií, aby nasáli správnou atmosféru antického Řecka. Jejich titul však vylétl z rodinného hnízda a v současnosti oblažuje hráče druhou várkou příběhových DLC. Tvůrci musí mít v srdcích prázdno a na patře ještě chuť balkánského vína.

Gods & Monsters – E3 2019 (trailer)

Nenechte se zmást pohádkově laděnou atmosférou, Gods & Monsters na vás bude pravděpodobě posílat jedno mýtické monstrum druhým.

Možná proto se rozhodli neopustit oblast Egejského moře a využít své znalosti trošku jiným směrem. Dějepisné přesnosti jdou totiž v Gods & Monsters stranou, zde si budou lebedit především milovníci antických pověstí a bájí. Starověcí Řekové velmi rádi vymýšleli heroické příběhy, kde se mezi sebou škádlili lidem podobní bohové a pozemšťané pak museli trpět jejich malicherné nálady, často spojeny s hněvem a menší přírodní katastrofou. Jenže co si nadpřirozenou mocí vybavené bytosti počnou, když proti nim vyrukuje několikanásobně silný nepřítel s podlými praktikami? Obrátí se na lidské plémě, aby je spasilo.

Podobný scénář si nalinkovalo studio Ubisoft Québec pro svého udatného reka Fenyxe, který spěchá božským bytostem na pomoc. Obyvatelé Olympu jsou sevřeni na Ostrově požehnaných armádou monster arcinepřítele Typhona, posledního potomka titánské matky země, Gaii. Obr se stovkou dračích hlav, z jehož hrudi vychází lidský, psí a býčí hlas, má řeckým bohům co oplácet. Chtěl totiž svrhnout samotného Dia jako pomstu za pád Titánů v předchozí prohrané válce (známe třeba z původních God of War). Během své vendety plodil jednu stvůru za druhou – Kerbera, nemejského lva, Sfingu, Hydru a mnoho dalších, jež zaplavili zemi smrtelníků.

Gods & Monsters; screenshot: Fenyx

Mladý hrdina Fenyx bude muset v Gods & Monsters využít to nejlepší ze svého pohybového a soubojového rejstříku.

Uznejte sami, že takové zasazení přímo láká sáhnout po štítu a meči a vydat se v ústrety pekelným stvořením a poslat je k břehům Styxu, ať si tam s nimi Hádes dělá, co chce. Přihlédneme-li k tomu, že naši hrdinskou pouť bude popisovat vypravěč Homér, který se jistě nebál v rámci budování příjemného napětí události zveličovat, máme se nač těšit. Fenyx se bude muset pořádně ohánět, aby všechny Gorgony, Kyklopy, Harpie a další havěť vyprovodil z Attiky a zajistil tak lidstvu klidný život. Očekávám, že se během naší poutě setkáme s řadou bohů (nezlobil bych se, kdyby se je podařilo nějak vtipně karikovat) a polobožských hrdinů řecké mytologie (co takhle Herakles nebo Theseus?), což potěší u srdíčka všechny čtenáře Petiškovy literární tvorby.

Soubojový systém sází na akrobacii

Nutkavou touhu opustit historií spoutané reálie lze cítit z Gods & Monsters na každém kroku. S každým detailem, který se z nadějného projektu québeckého studia Ubisoftu odkryje, roste můj pocit, že se tvůrci chtěli trošku vyblbnout a popustit uzdu své fantazie. Báječně to lze demonstrovat na soubojovém systému, který je dost odlišný od Assassin's Creed Odyssey, na němž studio dříve pracovalo. Tam, kde se řecké šiky spoléhají na taktiku, vykrývání štítem a protiútoky, Gods & Monsters nabízí svobodu pohybu, vzdušné útoky a provázanost úhybů a rozsévání ran navzdory zvyšujícímu se počtu nepřátel. Pravděpodobně se tak budeme blížit více hack and slash zážitku, ale na klasickou rubanici bych to také neviděl.

Společně se svobodným systémem boje souvisí pohybové dovednosti mladého Fenyxe. Jeho rejstřík akrobatických triků začíná na klasickém dvojskoku a trojskoku, ale postupem času se dopracujete ke křídlům zpomalující pád z velkých výšek nebo k útočnému uppercutu, který lze využít pro výskok na nedosažitelné plošinky. Všechny své vlastnosti budete v průběhu hry zlepšovat (podobně jako brnění a meč), takže začnete objevovat nová zákoutí v prozkoumaných lokacích. A že bude podle tvůrců co prohledávat. Otevřený svět má mít několikanásobně větší rozlohu než Assassin's Creed Odyssey, ale prý nebude hrát tolika detaily jako poslední díl zabijácké série.

Gods & Monsters; screenshot: prostředí Gods & Monsters; screenshot: lokace

Tvůrci sice tvrdí, že jejich titul Gods & Monsters není tak detailní jako Assassin's Creed Odyssey, ale i tak vypadá nádherně.

Pohádka na obrazovce

Možná patříte mezi šťastlivce, kteří si již mohli zahrát exkluzivní titul pro Nintendo Switch The Legend of Zelda: Breath of the Wild, mnohými považovanou za hru desetiletí. Právě příznivci této značky již stihli překřtít Gods & Monsters na UbiZelda a nelze se jim moc divit. Může zato především podobně vystavěný audiovizuál, který uhrane pestrými barvami a skvělým hudebním podkresem. Ubisoft Québec se samozřejmě přímému srovnání nebrání, ale obhajuje svůj titul tím, že je dost odlišný, což nezjistíme, dokud si jej sami nezahrajeme. A nebudeme čekat nijak zvlášť dlouho, protože Gods & Monsters vyjde 25. února 2020 na PC, PS4, Xbox One, Switch a Google Stadia.

• Zdroje: YouTube (Ubisoft North America), IGN

HW nároky pro Gods & Monsters PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém bude oznámeno bude oznámeno
Procesor bude oznámeno bude oznámeno
Grafická karta bude oznámeno bude oznámeno
DirectX bude oznámeno bude oznámeno
Operační paměť bude oznámeno bude oznámeno
Pevný disk bude oznámeno bude oznámeno
i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Gods & Monsters prozatím nemá pevně stanovené datum vydání. Objeví se na PC, PS4, Xbox One, Switch a Google Stadia. O novinkách vás budeme informovat.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB23
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi