Mastercard Obchodník roku 2021 Výhodné nákupy pro živnostníky

Hearthstone – Rastakhan's Rumble (Mini RECENZE) – souboj Loa může začít

Když jsem před pár dny strávil asi čtyřicet hodin hraním nové karetní hry od Valve, nejednou jsem si vzpomněl na to, jak je Hearthstone v určitých ohledech vyladěn. V současnosti se ke karetnímu projektu Blizzardu vracím, protože k nám míří expanze Rastakhan's Rumble. Co myslíte, povede si v recenzi lépe, než dlouho očekávaný Artifact?

Mini Recenze

• Žánr: Karetní • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: Blizzard Entertainment • Vydavatel: Blizzard Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC (6. prosince 2018) • Homepage: playhearthstone.com/en-us/ • Čeština: Ne

Obsah Mini Recenze Hearthstone: Rastakhan's Rumble

1. Vítejte ve velké aréně!
  2. Bez nových kartiček by to v Hearthstone nešlo
  3. Expanze Hearthstone – Rastakhan's Rumble překvapila více než Artifact
  4. Mini Recenze Hearthstone: Rastakhan's Rumble: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Hearthstone PC

Vítejte ve velké aréně!

• Mini Recenze: 18. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Trollí panovník Rastakhan se rozhodl uspořádat monumentální turnaj, ve kterém se utkají všichni udatní válečníci ze všech trollích kmenů. V kůži mladého bojovníka Rikkara se jakožto správný zástupce této velkolepé rasy rozhodnete přihlásit a vyhrát, což nebude vůbec snadný úkol, protože v aréně vedle nováčků na vaší úrovni čekají také protivníci opředení legendami, jimž budete muset dát za vyučenou. Na samém začátku zápasu jsou vám nabídnuty tři náhodné herní třídy, jejichž spektrum je samozřejmě tvořeno klasickými povoláními se specifickými výhodami duchů, které na bojišti zastupují.

Hearthstone: Rastakhan's Rumble; screenshot: chaos

V aréně přidané v rámci Hearthstone – Rastakhan's Rumble se utkají legendární hrdinové s unikátními schopnostmi a specifickými balíčky.

Celkem na vás v Rastakhanově aréně čeká osm protivníků disponujících různými karetními balíčky a bojovými schopnostmi. Prakticky by se dalo říct, že Rastakhan's Rumble je trollí verzí expanze The Witchwood, která však byla dle mého názoru lépe navržena. Hrdinové vám v ní totiž nebyli nabízeni náhodně, namísto toho jste si mohli na startu vždy vybrat svého lovce. Po každé výhře před vás hra postaví nové karetní balíčky a karty, jež můžete zařadit do aktuálního paklíku. Pokud prohrajete, cesta pro vás končí a vy musíte začít znovu s novým šampionem a spektrem kartiček.

i

Jak to vidí: Petr "czechcloud" Žalud
Rastakhan's Rumble a metagame, která kolem hry vznikla, je zatím jedna z nejlepších, co jsme v novodobé historii Hearthstone zažili. Každá classa má svoje zastoupení, a protože expanze expanduje staré decky a na rozdíl od Boomsdaye se nesnaží násilně tlačit svoje nové principy a keywordy (mechové a magnetic), tak výborně zapadá do aktuální hry.
 Některé případy jsou extrémní, třeba Druid má aktuálně deset hratelných decků, Rogue šest, což se nádherně projevuje na ladderu, kde málokdy potkáte za sebou ty samé decky. Jedinou výjimkou je Hunter, který dostal skvělého ZulJina jako hrdinu a který podpořil už takhle dost silného Spell Huntera. Což je mimochodem aktuálně nejhranější balík přes celý ladder. Pokud jste někdy v průběhu roku s Hearthstone přestali, teď je naprosto ideální prostor pro návrat. Konec roku Havrana je tak zatím naprosto perfektní, což ještě podtrhl Rumble Run, což je single player přídavek zdarma pro všechny hráče.

Jiřina Formánková

Petr "czechcloud" Žalud

Petr "czechcloud" Žalud je streamer, komentátor a bavič. V roce 2017 si Petr a jeho týmoví kolegové připsali úspěch v podobě mistrů světa v Hearthstone. Na Twitchi vystupuje pod přezdívkou CzechCloud.

Bez nových kartiček by to v Hearthstone nešlo

Nejnovější herní rozšíření do Hearthstone nepřináší jen příběhově laděnou kampaň pro jednoho hráče, která většině slouží především k tomu, aby se mohli odreagovat mezi klasickými zápasy. Přidáno skrze něj bylo také celkem sto třicet pět unikátních karet. Ty nyní tvoří jak sestavu neutrálního balíčku, tak i spektra nabízeného jednotlivými herními třídami, které vám díky tomu nyní dávají k dispozici o hodně zajímavější strategické možnosti v čele s přítomností legendárního Loa patrona u každého povolání.

Hearthstone: Rastakhan's Rumble – kampaň (gameplay)

Hearthstone – Rastakhan's Rumble rozšířil základní hru o velmi pěkně zpracovaný příběhový režim.

V průběhu posledních dní jsem si mohl řádně otestovat všechny nové karty z aktuální expanze. Nejvíce jsem se samozřejmě věnoval svému paladinovi, za něhož hraji stabilně. Můj paladinský balíček se dočkal v Hearthstone – Rastakhan's Rumble řady čerstvých přírůstků, jejichž spektrum a efektivita mají něco do sebe. Osobně mi přijde, že je nyní více laděn do defenzivního postoje, tlačícího vás k práci s vaší elementární schopností a vynášením kouzel, která vám ve finále zpřístupní legendárního Loa, jenž za normálních okolností stojí pětadvacet bodů many.

Expanze Hearthstone – Rastakhan's Rumble překvapila více než Artifact

Blizzard nám skrze datadisk Hearthstone –Rastakhan's Rumble ukazuje, že ví, co je pro něj a komunitu okolo tohoto karetního projektu dobré. Nové kartičky otevírají hráčům možnosti na všech frontách bez ohledu na to, zda hrají paladina, šamana, kněze, či jinou z řady nabízených postav. Za sebe nedokážu plně říct, jak moc redefinují herní balanci, jakožto normální hráč si však myslím, že se nejedná o nic, co by dělalo z tohoto kousku Pay to Win projekt, nebo jsem to alespoň při hraní nepocítil. Skutečně hodně se podle mého vyvedla kampaň pro jednotlivce, je to dobrodružství, po němž každý troll z celého srdce touží a osobně jsem si ji zamiloval stejně jako scénáře v předchozích rozšířeních.

Hearthstone: Rastakhan's Rumble; gameplay: bitva Hearthstone: Rastakhan's Rumble; gameplay: balík Hearthstone: Rastakhan's Rumble; gameplay: karty

Obrázek 1: Bitvy s ostatními šampiony příběhového režimu vám často dají zabrat. Obrázek 2: Hearthstone – Rastakhan's Rumble do hry přináší nové placené balíčky. Obrázek 3: Po otevření čerstvých balíčků získáte vždy aktuální kartičky.

Hearthstone – Rastakhan's Rumble je velmi vyvedené rozšíření, jímž Blizzard opět svému dílu dává obsahovou infuzi měnící zavedené pořádky. Celá expanze je samozřejmě dostupná stejně jako předchozí rozšíření zdarma a nové kartičky lze získat skrze arénu. Pokud však nechcete marnit čas a chcete mít přístup k portrétu krále Rastakhana a padesáti balíčkům karet bez toho, abyste museli investovat do hry drahocenné minuty, máte možnost za ně jednorázově zaplatit. Osobně jsem byl tímto datadiskem hodně příjemně překvapen. V případě, že máte rádi Hearthstone, určitě by vás neměl minout, ať už do něj vrážíte peníze, či paříte bezplatně jen tak pro radost, protože znovu posouvá tento karetní klenot o kus dál.

Mini Recenze Hearthstone: Rastakhan's Rumble: závěrečné hodnocení

Hodnocení 80 % Alza.cz
80 %