Stellar Blade Stellar Blade

Hell Let Loose (RECENZE) – Druhá světová v celé parádě?

Před několika lety se s hrami orientovanými na tématiku druhé světové války doslova roztrhl pytel. Nejvýraznější byl samozřejmě Battlefield V, vedle něj se však objevila řada zajímavých kousků, jimž s přehledem dominovala FPS Hell Let Loose. Ta vstoupila nejprve do předběžného přístupu, v jehož rámci byla vylepšována. Zda stálo čekání na finální verzi za to, si přečtete v naší recenzi.

Hell Let Loose; wallpaper: cover

zdroj: Black Matter

Hell Let Loose (RECENZE PC) – Obsah článku

1. Druhá světová je v Hell Let Loose vykreslena skutečně nesmlouvavě
  2. Hrajte sami, nebo ve smečce
  3. Nikdy nevíte, odkud přiletí
  4. Na chvíle prožité v Hell Let Loose jen tak nezapomenete
  5. Recenze Hell Let Loose: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Hell Let Loose PC

Druhá světová je v Hell Let Loose vykreslena skutečně nesmlouvavě

Vývojářská obec se dlouhodobě snaží komunitě hry co nejvíce zpřístupňovat tak, aby si je ve finále chtělo zahrát co nejvíce lidí. Svou budoucnost na tuto kartu vsadili tvůrci Call of Duty, Battlefieldu a řady jiných projektů. Na úspěch si nakonec sáhli pouze autoři prvního zmíněného, ti ostatní bohužel nedokázali světu dát nic dostatečně poutavého. Navíc tu byla skupinka hráčů, která po nějakém zjednodušování nikdy moc netoužila, protože byla zvyklá na určitou formu náročnosti spojené s nesmlouvavostí. Tu se jim rozhodli dát tvůrci FPS Hell Let Loose beroucí vás obdobně jako Battlefield V či Call of Duty: WWII na bojiště druhé světové války. Na rozdíl od obou zmíněných AAA titulů však sází na trošku jiné karty a trumfů v rukou nemá ve výsledku vůbec málo.

Hell Let Loose; gameplay: Hill 400

Při hraní Hell Let Loose budete získávat pro svou stranu ikonické pozice.

První esem Hell Let Loose je bezpochyby to, jakým způsobem jsou zpracovány mapy. Vývojáři si na nich dali skutečně záležet, díky čemuž se máme možnost vydat na pestrou škálu bitevních polí, která se krví zapsala do válečné historie. Zavítat můžete celkem na jedenáct míst formujících dějiny, v jejichž spektru naleznete ikonickou pláž Omaha, městečko Carentan, sněhem zavátou Hill 400 či dvojici kousků mířících na Východní frontu. Rozsah realisticky zpracovaných destinací je dechberoucí, což pocítíte na vlastní nohy, když se jimi budete pohybovat ve snaze podpořit váš tým. Rozděleny jsou do několika území disponujících kontrolními body, jež musí soupeřící frakce ve jménu vítězství obsadit. Ani při zabrání čtyř z pěti stanovišť to však vítězící tým nemá zcela jisté.

Chytrý tah nepřítele totiž často dokáže bitvu ještě zvrátit ve prospěch prohrávajících, což se mi hodně zamlouvá, protože konkurenční tituly jsou často až příliš jednoznačné. Kladem je bezpochyby též to, že tu lze budovat obranné pozice postavené vyloženě k tomu, aby na nich byla odrážena nepřátelská pěchota. Co však tyto víceméně ručně postavená opevnění nezastaví, jsou tanky, artilerie a letectvo, jež dokáže náletem udělat z improvizovaných valů pouze holá místa plná mrtvých těl.

Hell Let Loose - Artillery

Bombardování pozic je dosti ožehavý problém, který hru znechutí hlavně nováčkům, jimž se smrt stane častým společníkem.

Jediným problémem přílišného rozsahu a otevřenosti je dle mého fakt, že vás nepřátelé mohou odstřelovat prakticky odkudkoliv. Na jednu stranu mi nevadí to, že jsem zabit za nepřátelskou linií, když však dostávám kulky ihned po objevení se na startovním bodu, není to úplně stav, z něhož bych měl radost. Chápu, že přidání dočasné ochrany by narušovalo realističnost, možná by ale zpřístupnilo hru více hráčům.

Hrajte sami, nebo ve smečce

Ještě předtím, než vás Hell Let Loose vypustí na mistrně zpracovaná bojiště, kde budete prakticky neustále umírat, si musíte vybrat třídu, za niž tento surový zážitek absolvujete. Specializací je tu na poměry žánru až překvapivě hodně. Nabídnuto je vám celkem čtrnáct herních profesí, jež se od sebe liší především po stránce výzbroje. V rámci následného složení týmu je však nezbytné jednotlivá povolání efektivně kombinovat, jelikož s obyčejným střelcem či majitelem těžkého kulometu tank jen tak nesundáte, a když se vám to náhodou podaří, bude to spíše otázka štěstí nežli schopností. Do jisté míry se totiž dá říci, že celá hra na mixování zaměření stojí, takže když se jej rozhodnete jakožto četa úmyslně ignorovat, může se to vaší partičce šeredně nevyplatit.

Hell Let Loose; gameplay: pistole

Každá třída má k dispozici ještě sekundární zbraň, takže když dojde munice do pušky či kulometu, stačí vytáhnout pistoli a vrhnout se na nepřítele.

Základní třídou Hell Let Loose je tradiční střelec vybavený puškou a nějakou tou dodatečnou výstrojí. Počet těchto obyčejných vojáků není nikterak omezen, reálně po nich totiž sáhne skutečně jen malé procento hráčů. Ostatní specializace už mají jasně dané množství, jež je definované vždy v rámci oddílu. Celou partu má za všech okolností na starosti velitel, jehož úloha je relativně náročná. Má za cíl ukočírovat své lidi tak, aby se jim povedlo dostat na předem určený bod s tím, že ho následně musejí vyčistit, nebo bránit. Vzhledem k tomu, jak to v tomto žánru bývá, není to nic jednoduchého. Velká část komunity je ale velmi přátelská, díky čemuž si vedení nad četou po většinu času užijete více než třeba v Battlefield V nebo jiných dynamičtějších FPS.

Pro hráče, jimž moc nesedí role velitele a odmítajícími se spokojit se základní výstrojí, má tento kus v rámci základního šestičlenného oddílu rovnou několik zajímavých alternativ, po nichž lze sáhnout. Vzít si lze kupříkladu vojáky s těžkým či lehkým kulometem, samopalem, bazukou, nebo opravářským vybavením. V relativně rozsáhlé škále specializací v Hell Let Loose neschází ani podpora budující obranné struktury či medik. Právě lékař patří mezi jedno z nejdůležitějších povolání, jež toto dílo nabízí. Hlavním důvodem jeho nezbytnosti je schopnost přivádět na nohy těžce raněné, což může nejednou rozhodnout vývoj celé bitvy. Nesmí to ale být srab, protože tato profese je vyloženě postavená na tom, že nehledíte na sebe, nýbrž především na ty, kteří neměli tolik štěstí.

Hell Let Loose - Hill 400

Projektily kosí vzduch v Hell Let Loose prakticky neustále, nikdy tím pádem nevíte, odkud vás nepřátelé zasáhnou, což však platí i pro ně.

Hráči v základních oddílech musí hodně spoléhat na své spoluhráče. Těm z vás, kteří si na spolupráci s ostatními moc nepotrpí, nabízí Hell Let Loose rovnou dvě cesty, k nimž se však kvůli jejich žádanosti dostanete pouze zřídka. První možností je stát se členem tankové posádky a ujmout se tak některé ze čtyř postav majících kontrolu nad obrněným monstrem, což sice není úplně nejlepší volba pro sólisty, ale se třemi se přeci jen domluvíte lépe než s pěti. Druhou alternativou je dát se k průzkumníkům, kde jsou ve skupině vždy pouze dva vojáci. Střelec s pozorovatelem označujícím jemu a velitelům cíle k eliminaci. Škála možností je dle mého velmi pestrá, vybrat si díky tomu svou oblíbenou třídu může opravdu každý.

Nikdy nevíte, odkud přiletí

I když je spektrum zbraní stejně rozmanité, anebo možná v rámci frakcí o kapku méně rozsáhlé než paleta tříd, řekl bych, že to není až takový problém. Každé bojující uskupení má totiž v Hell Let Loose unikátní výstroj. U Američanů díky tomu naleznete pušku M1 Garand či lehký kulomet M1918A2 Bar, zatímco Němci vám nabídnou pušku Karabiner 98K a automatickou pušku STG44. To, že mají jednotlivé strany jedinečnou výstroj, není ve své podstatě až takovým překvapením, přeci jen tvůrci sází na rozdíl od autorů Battlefield V, dávajících všechno všem, na realistické pojetí, díky čemuž si fandové historie mají šanci přijít na své. Radost budou mít při hraní též milovníci zbraní.

Hell Let Loose; gameplay: zásah

Hlava není jediným bodem, jehož zásahem protivníka v Hell Let Loose zabijete. Vyplatí se proto střílet i do těla.

Hlavním důvodem, proč bude jejich srdce plesat, je bezpochyby zpracování zbraní a především to, jakým způsobem se tvůrci vypořádali s návrhem střelby. Pušky se v Hell Let Loose chovají skutečně realisticky, takže rozhodně nepočítejte s tím, že byste mohli stabilně střílet bez zpětného rázu zbraně, anebo mířit při rychlejším pohybu. Stejně tak nepracujte s tím, že by vaše postava byla schopna po delší dobu zadržovat dech, pokud nebudete mít po ruce vyloženého odstřelovače. Za sebe musím říct, že jsem byl nadšen tím, že doslova každá hračka je v rámci chování unikátem, se kterým se je nutné naučit pracovat, čímž se celek liší od arkádových FPS, kde si osvojíte rychle jakoukoliv pušku.

Díky velmi propracovanému chování zbraní je zde ještě prvek napětí, který dělá z Hell Let Loose velmi silnou FPS. Po herním světě se totiž po většinu času nepohybujete rychle. Za ukvapené akce vás totiž vždy ztrestá smrt z pušky obezřetnějšího nepřítele. Stabilně se proto budete mapou spíše plížit a očekávat úder prakticky odkudkoliv, jelikož projektil z protivníkovi pušky může vzhledem k absenci výraznějších bariér přiletět skutečně ze všech stran. Se smrtkou se lze setkat jak na otevřeném prostranství, tak i na startovní pozici sledované nepřátelskými vojáky. Adrenalin je kvůli tomu všudypřítomný, hrdinové však umírají jen jednou, nebo tedy vlastně ne. Ne-smrtelně ranění se z toho mají ještě možnost dostat, když se k nim vydá spřátelený medik ochotný nasadit svou kůži.

Hell Let Loose - Medik

Úloha medika není vůbec snadná. Je to často hlavně o tom se obětovat pro ostatní při jejich záchraně.

Obětavost ostatních hráčů je tu až překvapivá. Naprosto neznámí lidé pro vás často riskují život, protože prioritou je pro ně úspěch jejich týmu a nikoliv to, kolik budou mít ve finále zářezů. Vývojáři kolem tohoto díla svou snahou a péčí vytvořili skutečně zdravou hráčskou komunitu, díky níž bude Hell Let Loose podle mého živé skutečně hodně dlouho. Celek je navíc zcela prost jakýchkoliv výrazných technických nedostatků. Fps pěkně drží. Jediné, co mi trošku kazilo zážitek, byly občasné pády, nezaznamenal jsem jich však tolik, abych za to hru pokropil palbou ráznější kritiky.

Na chvíle prožité v Hell Let Loose jen tak nezapomenete

Hell Let Loose je silná multiplayerová FPS z druhé světové války, která vše vsadila na vysokou náročnost a především na realističnost dělající z ní titul zaměřený primárně na drsněji smýšlející část hráčské komunity. Kromě prvních dvou zmíněných jsou silnými tahouny tohoto díla bezesporu nesmírně propracované mapy, realistické chování zbraní, slušná škála herních tříd a hutná atmosféra, jež by se dala krájet. Vydařila se též optimalizace. Pokud jde o nedostatky, na žádné výrazné nešvary jsem nenarazil, ne každému však bude sedět celková obtížnost.

Hell Let Loose; gameplay: výstroj

Každá vaše třída prochází během hraní vývojem, skrze nějž si otevíráte novou výstroj a hlavně kosmetické úpravy.

Hell Let Loose (RECENZE)

Hell Let Loose je PvP FPS, na které pracují vývojáři z Black Matter Pty Ltd. Vydává ji společnost Team17. Hra vychází na PC 27. července 2021 a později během roku 2021 na PS5 a Xbox Series X/S.

Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry. Kopii pro recenzi poskytl vydavatel Team17.

Hodnocení9/10 SKVĚLÁ

Realistická FPS Hell Let Loose patří mezi díla, která ve výsledku nemají žádné zásadní zápory. Ano, je zde vyšší nepřístupnost, ale to je prostě součástí těchto projektů. Hledáte-li řádnou střílečku schopnou vám ukázat druhou světovou v plné kráse, tento kus je ideální volbou. Za sebe rozhodně doporučuji věnovat Hell Let Loose pozornost.

Hell Let Loose; recenze

• Realisticky zpracované mapy
  • Nesmlouvavá hratelnost