Alza.cz
Zobrazit katalog

Hunt: Showdown (RECENZE) – FPS s temnou duší

Recenze

Aktualizováno

Nejlepší dny má vývojářská společnost Crytek už dávno za sebou. Nelze se tedy moc divit tomu, že se rozhodla vstoupit do neprobádaných vod a pustila se do vývoje kompetitivní FPS Hunt: Showdown, kombinující v sobě jak PvP, tak i PvE. Nejprve tento kousek vydala v rámci předběžného přístupu, kde nějaký ten pátek setrval. Po řadě měsíců plných vylepšování k nám nyní míří finální verze. Jak se vývojářům dle našeho názoru povedla, vám poví tato recenze.


• Žánr: FPS, survival horror • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Crytek • Vydavatel: Crytek • Platformy a Datum vydání: PC (27. srpna 2019); Xbox One (19. září 2019); PS4 (2019)Homepage • Čeština: Ne


Obsah recenze Hunt: Showdown (PC)

  1. V Hunt: Showdown si budete chtít v čele skupiny lovecké organizace namastit kapsu
  2. Lov a budeš loven
  3. Postup hrou si v Hunt: Showdown užijete
  4. Předběžný přístup FPS od Cryteku prospěl
  5. Hunt: Showdown je osobitá FPS, která se rozhodně neztratí
  6. Recenze Hunt: Showdown: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro Hunt: Showdown PC

V Hunt: Showdown si budete chtít v čele skupiny lovecké organizace namastit kapsu

• Recenze: 30. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Dějiny Spojených států amerických nejsou v porovnání s historií ostatních velkých světových národů nikterak rozsáhlé. Přesto se v průběhu několika staletí podařilo obyvatelům tohoto společenství vytvořit různé děsivé báje a mýty, vyprávějící temné příběhy o bažinách a těch, kteří je obývají. Nelze se tedy moc divit tomu, že když se vývojáři z Cryteku rozhodovali, kam zasadí svou hororově laděnou FPS Hunt: Showdown, vybrali si právě mokřady proslulou Louisianu. Ta se proslavila nejen rozsáhlými zatopenými oblastmi plnými aligátorů, ale také historkami o upírech, kanibalech a hlavně vyznavačích voodoo, jejichž komunita byla v těchto krajích díky otrokům přivezeným z Afriky relativně rozsáhlá.

Hunt: Showdown; wallpaper: hunt

Lov dostal v Hunt: Showdown úplně nové rozměry, za což vývojáře z Cryteku chválím.

Příběh Hunt: Showdown se odehrává v alternativní verzi počátečních let dvacátého století uprostřed louisianských mokřadů, ve kterých se zhmotnily nejhorší noční můry většiny bohabojných lidí. Začala v nich totiž řádit podivná epidemie, jež přetransformovala téměř sto procent populace v bezduché příšery s absencí tolerance jakýchkoli živých bytostí. Prakticky se dá říct, že se z temných močálů stalo peklo na Zemi, do nějž by dobrovolně vstoupil skutečně jen naprostý blázen. Přesto se pár odvážlivců bez budoucnosti odhodlalo k tomu, že se do zatopené oblasti vydá a vyčistí ji od všeho zlého. Kdyby však věděli o tom, že obyčejní smrtelníci a snadno eliminovatelné kreatury nebudou jedinými protivníky, kteří se jim postaví do cesty, zřejmě by se do močálů tolik nehnali.

V útrobách bažin na ně totiž nečekala jen horda zombií, pekelných psů a jiných podřadných vyznavačů zla, ale také nesmírně mocné démonické síly stojící zřejmě za celou transformací, které s nimi díky jejich nezkušenosti udělaly krátký proces. Ihned, jak se americká vláda dozvěděla o tom, jak dopadla první skupinka lovců, rozhodla, že celou oblast neprodyšně uzavře a vypíše na všechny její obyvatele vysokou odměnu lákající k lovu nájemní společnosti neštítící se pro úspěch prakticky ničeho. Čirou náhodou jste ve vedení jedné z mnoha loveckých organizací účastnících se trestné výpravy proti příšerám z mokřadů také vy a vámi naverbovaní zelenáči se špatnou výzbrojí a nulovými zkušenostmi z boje se satanovými služebníky.

Hunt: Showdown - Smrt I GEM (Gameplay)

Ne vždy se vám podaří lov v Hunt: Showdown přežít, stačí jen narazit na lepšího hráče a jste bez šance.

Jeden by si z předchozích řádků jistě řekl, že Hunt: Showdown je příběhově laděným RPG, či dokonce tahovou strategií, ve které posíláte na výpravu jednoho lovce za druhým a nějak zvlášť se o ně nestaráte. Opak je však pravdou, protože tahle kompetitivní FPS vám dá možnost okusit život jednotlivých honců na vlastní kůži, jelikož do těch, kteří se vydají na lov monster, a lidí z konkurenčních organizací, se vždy před začátkem akce převtělíte. Hra vám touto cestou fakticky pokaždé umožní prožít unikátní dobrodružství s jedním až dvěma společníky, jehož konec nemusí být vždy dle vašich představ. Vámi vyvolený žoldák není totiž předurčen k vítězství, kromě něj se v poli pohybuje krvelačná konkurence, která jej může v nejhorším případě dokonce i permanentně zabít.

Lov a budeš loven

Samotný lov má v Hunt: Showdown několik fází. V úplném počátku se několik loveckých týmů po jednom až třech, objevuje na různých částech mapy. K dispozici mají zpočátku jen omezený počet nábojů, spolu se zbraněmi a předměty, které jim jejich majitelé zakoupili před začátkem lovu. Primárním cílem je vždy nalezení a popravení monstra, jež sužuje krajinu. Pokud jej však chcete najít, musíte pátrat po rozličně rozházených stopách, které vám ve finále ukáží destinaci, v níž má netvor své doupě. I když není počáteční etapa nikterak náročná, ne vždy se vám ji podaří absolvovat, protože se vám klidně může stát, že kousek od vás odstartuje jiná lovecká družina, jež vás bude sledovat a následně při odkrývání dalšího kousku skládačky zneškodní konkurenci.

Hunt: Showdown; gameplay: cesta Hunt: Showdown; gameplay: věž Hunt: Showdown; gameplay: monstrum

Prostředí, ve kterém se v Hunt: Showdown pohybujete je perfektně navržené, takže si průchod krajinou budete vyloženě užívat.

V případě, že se vám poštěstí vyhnout pozornosti většiny konkurenčních loveckých družin, budete se muset nakonec vypořádat se svou kořistí, která se nedá zabít jen proto, že se vám k ní podařilo dojít. Každý ze silných služebníků zla je určitým způsobem specifický. Nikdy se však nejedná o soka, k jehož složení by stačilo pár nábojnic z brokovnice, či pušky. Řezník je kupříkladu neskutečně odolné monstrum, je ale obzvláště pomalé, díky čemuž před ním lze relativně snadno utíkat. Pravým opakem této zrůdy je Pavouk, který spoléhá spíše než na výdrž na rychlost a jedem nasáklá kusadla, s jejichž pomocí nepřátele oslabí natolik, že jejich následné zabití není nic obtížného. Kromě těchto dvou jsou tu ještě další šampioni démonických sil, nechci vám však kazit překvapení.

Ani když se vám podaří ulovit monstrum, nebudete mít zcela vyhráno. V momentu, kdy sklidíte jeho ostatky, se z vás stane pohyblivý cíl všech přeživších lovců, kterým jste vyfoukli kořist pod nosem. Nepříjemné je na této fázi především to, že vás znamení, jež jste získali likvidací příšery, stále ukazuje všem, kteří se rozhodnou pátrat po vrazích přisluhovače pekel. Pokud si pokládáte otázku, proč by vás chtěl někdo zabít kvůli zbytkům satanova pohůnka, je to především proto, že si může trofej vzít z vašeho pomalu chladnoucího těla a shrábnout odměnu, již měla původně získat vaše banda. Finance totiž nezískávají ti, jimž se podařilo škodnou eliminovat, nýbrž ti, kterým se povedlo bezpečně se dostat tam i zpět, což je v Hunt: Showdown často doslova nadlidský úkol.

Hunt: Showdown - Spider I GEM (Gameplay)

Pavouk patří mezi slabší monstra v Hunt: Showdown, přesto dokáže dát zabrat.

Někteří jedinci si totiž při hraní Hunt: Showdown vytvořili taktiku, v jejímž rámci úplně kašlou na myšlenku lovu, či na eliminaci samotného monstra. Namísto stopování a následného boje se spíše starají o to, aby nedošli k úhoně, a čekají, až někdo primární cíl složí. Jakmile se tak stane, vydají se k jasně vyznačenému týmu, jehož síla už není taková, jako předtím, než zabil bestii, jelikož při boji s ní vypotřeboval většinu zásob. Má tím pádem jen malou šanci na to, aby zdolal i po zuby ozbrojený tým zaměřený vyloženě jen na zabíjení lidí. Nejednou se vám dokonce stane, že se s touto skupinou setkáte až u kočáru, který vás měl spolu s trofejí odvést z prokleté země plné nepřátel. Když se vám však podaří uspět, budete odměněni nejen za zbytek příšery, ale také za ostatky renegátů.

Postup hrou si v Hunt: Showdown užijete

Hlavní odměnou jsou v Hunt: Showdown dolary, za které máte možnost vaše lovce vylepšovat a zpřístupňovat jim novou výstroj, jež mírně navýší jejich šance na přežití následujícího honu. Nakoupit je možné zbraně na dlouhou, střední a krátkou vzdálenost, různá pomocná zařízení a širokou škálu granátů. Posílit vaše žoldáky lze kromě vybavení také skrze jejich vývojové stromy, do nichž můžete investovat zkušenostní body získané z akcí. Posílit touto cestou půjde žoldákovu výdrž, životní sílu, odolnost a aktivovat mu řadu pasivních benefitů, jež mu usnadní život. Celkově si budete moci opečovávat celkem deset postav, které mohou po odsloužení určitého počtu akcí odejít do zaslouženého důchodu, pokud se jej ovšem dožijí.

Hunt: Showdown; gameplay: výprava Hunt: Showdown; gameplay: lovení Hunt: Showdown; gameplay: quick

Odměnu za svůj výkon v Hunt: Showdown dostanete vždy, její výši však určuje to, zda jste lov přežili, a kolik jste toho v průběhu akce zabili.

Vedle tradičního režimu, ve kterém lze ztratit vámi vypiplané lovce, je tu přítomen samozřejmě také battle-royalu nebývale podobný rychlý režim, v jehož rámci dostane váš vygenerovaný lovec náhodně zvolenou výstroj a vydá se na lov ostatních hráčů, jejichž život závisí především na tom, kdo absorbuje nejvíce energie z všudypřítomných gejzírů. Ten z lovců, který najde co nejdříve určitý počet pramenů a vyčerpá je, se stane cílem, jenž je nutné zničit dříve, než vyprší čas. Přežít může celé rodeo jen jeden, takže zde možná zažijete více legrace než v klasickém módu, v němž nejsou prioritním cílem lidé, nýbrž monstra. Osobně přidání tohoto aspektu vítám, protože ztrácení mých vytrénovaných žoldáků kvůli přesile, či neschopnosti jiných se mi moc nezamlouvá, a tady jsem jen za sebe.

Předběžný přístup FPS od Cryteku prospěl

Osobně se řadím mezi velké příznivce předběžného přístupu, proto mě velmi potěšilo, že se Crytek rozhodl vypustit Hunt: Showdown nejprve jako nehotové dílo, které chtěl vylepšovat za pomoci komunity. Kdyby se nevydal touto cestou, zřejmě by toto studio dopadlo podobně, jako Bethesda s jejím Fallout 76, na nějž se bude kvůli jeho nedostatkům a nedodělanosti ještě hodně dlouho vzpomínat. Hunt: Showdown byl totiž v den vydání kouskem, z něhož nebyla komunita pro jeho špatnou optimalizaci a vysokou zabugovanost nikterak nadšená. Jeho tvůrci naštěstí vzali na vědomí výtky zákazníků a usilovně pracovali na nápravě, díky čemuž tu nyní máme vcelku vyladěnou hru, na jejíž technickou stránku si nemohu moc stěžovat.

Hunt: Showdown - Quick play Win I GEM (Gameplay)

V Hunt: Showdown se jen málokdy vyplatí divoce pobíhat po mapě. Někdy je lepší najít si dobrý úkryt a vyčkat na evakuaci.

Po vylepšení optimalizace se Crytek zaměřil také na vzhled, s nímž si u svých děl dokázal vždy řádně vyhrát. Ve finále se mu povedlo komplet natolik vylepšit, že se jedná o velmi pěknou FPS, jejímž herním světem se budete díky jejímu audiovizuálnímu zpracování vyloženě kochat a ne jím jen procházet. Kdybych měl vyloženě kritizovat některou z inovací, zřejmě by to bylo přidání mikrotransakcí a zpoplatněné herní měny, bez níž s některými věcmi nehnete. Je vcelku škoda, že vývojáři s tímto krokem nepočkali delší dobu, protože takto to vypadá, že vydáním prakticky chtěli jen zlegalizovat poplatky za legendární zbraně a rozšiřování místa pro lovce.

Hunt: Showdown je osobitá FPS, která se rozhodně neztratí

Stvořit unikátní FPS s nápadem, jenž jí pomůže se odlišit, není v současnosti nic jednoduchého. Cryteku se však tento husarský kousek povedl. Hunt: Showdown je totiž střílečkou disponující hutnou atmosférou udržující hráče ve stabilním napětí, kvalitním zpracováním zbraní, temným světem schopným pohltit a řadou mechanizmů, které v konkurenčních projektech prozatím nenajdete. Hlavním problémem tohoto kousku je dle mého názoru především vyšší technická náročnost, střední hráčská populace, mikrotransakce a mírná zabugovanost, která na začátku cesty Hunt: Showdown představovala hodně zásadní nešvar. Klady však v současnosti zastiňují nedostatky, za což jsem rád.

Hunt: Showdown; wallpaper: extrakce

Mapu je v Hunt: Showdown možno opustit za pomoci jasně daného dopravního prostředku, u něhož často čekají hráči toužící po kořisti jiných.

Hunt: Showdown se zřejmě nezařadí mezi hry, na něž hráči po dekády se slzičkou v oku vzpomínají. Přesto se však jedná o nadmíru kvalitní projekt, který se Cryteku skutečně povedl. Prakticky lze říct, že tato společnost vyvinula unikátní titul, u něhož se jedinci bažící po výzvě budou bavit. Doporučil bych jej tudíž především fandům lovu monster a náročného PvP, v němž stačí jeden správně namířený výstřel a je po vás. Investovat by do něj naopak neměli zelenáči a lidé s nízkým prahem trpělivosti. Za sebe nákup doporučuji, výborně jsem se totiž u Hunt: Showdown bavil.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Hunt: Showdown: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 81 % GEM
Hlavní parametry: Hratelnost
80 %
 Audiovizuální zpracování
70 %
 Znovuhratelnost
90 %
Hunt: Showdown; recenze

Klady

  • Kvalitní zpracování zbraní
  • Temný svět se schopností pohltit
  • Hutná atmosféra udržující stabilní napětí
  • Dějové pozadí
  • Vývoj postav a společnosti
  • Děsivá monstra s vlastním příběhem

Zápory

  • Vyšší technická náročnost
  • Mírná zabugovanost
  • Střední hráčská populace
  • Přítomnost mikrotransakcí
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

HW nároky pro Hunt Showdown PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-6400 / AMD Ryzen R3 1200 Intel Core i5-6500 / AMD Ryzen R5 1400
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660 Ti / Radeon R9 370 NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 8 GB 12 GB
HDD 20 GB 20 GB

S jakým herním PC na Hunt: Showdown?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox GTX1660

Minimální požadavky:

Alza GameBox GTX1660

Alza GameBox RTX2060

Doporučené požadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080S Cougar

Pro náročné:

Alza BattleBox RTX2080S Cougar

i Mohlo by vás zajímat

Hunt: Showdown vychází 27. srpna 2019 na PC, 19. září na Xbox One. Vydání na PS4 bychom se měli dočkat ještě letos. O novinkách vás budeme průběžně informovat.


Hunt: Showdown – Novinky

  1. (22. 10. 2018) S novými vizuálními úpravami do Hunt Showdown dorazil také problematický patch plný bugů
  2. (25. 9. 2018) Na Xbox One krom finální verze Hunt: Showdown dorazí také první expanze Legends of the Bayou
  3. (23. 8. 2018) Hunt: Showdown zamíří do Xbox Preview
  4. HW nároky pro Hunt: Showdown PC

S novými vizuálními úpravami do Hunt Showdown dorazil také problematický patch plný bugů

• Novinka: 22. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Jsem zastáncem toho, že když mikrotransakce či DLC nikoho neomezují, či výrazně neznevýhodňují, není třeba je kritizovat, protože nemají dopad na hru samotnou. Problém však nastává v momentu, kdy se tvůrci daného díla namísto na tvorbu plnohodnotného obsahu zaměřují více na dodávání placených prvků, skrze něž chtějí z hráčů vytáhnout co největší finanční obnos. Hunt Showdown bohužel patří mezi projekty, jejichž autoři z vysoka kašlou na komunitu, kvůli čemuž tu nyní máme už druhou vlnu zpoplatněných vizuálních úprav, ke kterým se jinak než za pomoci reálných peněz nedostanete. A aby toho nebylo málo, každý aktuálně vložený kus je nutné koupit samostatně, za čtyři až pět euro, což je cenovka, již nelze za žádných okolností schvalovat.

Hunt Showdown – Update 1.1 (Developer Live Stream)

Po nahození patche 1.1 se Hunt Showdown změnil v dosti nejistou záležitost, jejíž hraní se v současnosti úplně nevyplatí, protože nikdy nevíte, zda budete za lov vůbec odměněni.

Pokud budete mít všechny novinky pohromadě, vysolíte za ně ve finále celkem 14 euro. Za vynaložené finance dostanete právníka s maskou, který se vydal na lov padouchů potulujících se po louisianských bažinách. Druhou postavou přidanou v rámci nových placených DLC je indiánka Llorona, již vývojáři prezentují jako přízrak z bažin. Finálním prvkem aktuálních expanzí je puška Last Gust, kterou zná většina hráčů spíše pod jmenovkou Winfield 1873. Divné je, že se tvůrci tentokrát nerozhodli dát věrným členům komunity Hunt Showdown za jejich investici herní měnu, jakožto příjemný bonus k nákupu, jako tomu bylo u posledního datadisku Hunt: Showdown – Legends of the Bayou. Ten totiž vedle unikátních lovců nabízel kupujícím pět set krvavých žetonů.

Za jistých okolností bych byl schopen nově vydaná placená DLC akceptovat. Vývojáři bohužel dodali vedle zpoplatněných balíčků také patch 1.1, který uvrhl svět Hunt: Showdown do stavu, za nějž se musí stydět snad každý rozumný tvůrce. Každý lov je v současnosti ještě větší sázkou do rulety než v minulosti. Primárním nebezpečím totiž nejsou lovci, ale herní servery, které jsou natolik nespolehlivé, že se vám reálně započte třeba jedna akce z pěti. Vaši honci ovšem budou umírat stále, takže když náhodou neuspějete, nebojte se, že vás Hunt: Showdown za chybu řádně nepotrestá. Celek se fakticky vrátil do éry předběžného přístupu, což je průšvih, kvůli němuž nákup Hunt: Showdown aktuálně vyloženě nedoporučuji, protože tahle hra si vaše peníze nezaslouží.

• Zdroje: YouTube (Hunt: Showdown)



Na Xbox One krom finální verze Hunt: Showdown dorazí také první expanze Legends of the Bayou

• Novinka: 25. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Tak a je to konečně tady. Hunt: Showdown se finální verze dočkal také na Xbox One, na němž byla hra zpočátku vydání podobně jako na PC v předběžném přístupu s cílem dát vývojářům dostatečný prostor k tomu, aby mohli své dílo maximálně vyladit předtím, než jej označí za hotový produkt. Nyní si mohu hráči díky jejich snažení vychutnat tuto PvPvE FPS v 1080p bez toho, aby bylo šetřeno na vizuálu, který má doslova brát dech. Vylepšena byla dle slov tvůrců také optimalizace a řada dalších herních aspektů definujících celkový herní zážitek, takže se má komunita Xbox One nač těšit.

Hunt: Showdown – Legends of The Bayou DLC (Trailer)

První DLC Hunt: Showdown – Legends of the Bayou rozhodně není něčím, po čem by komunita této nadějné FPS volala.

Na Xbox One nedorazila podle webu VG247 nejen plná verze Hunt: Showdown, ale také placená expanze Legends of the Bayou. Když se rozhodnete pro její zakoupení, dostanete na oplátku pět set jednotek herní měny, dvě nové zbraně a dvojici hratelných postav, k nimž se zbytek komunity nedostane, ani kdyby chtěl sebevíc. Prvním přidaným charakterem je Bone Doctor mající na hlavě namísto masky lidskou lebku. Druhou aktuálně přidanou lovkyní je Weird Sister, která podobně jako její společník vyznává voodoo a různé okultní praktiky. Žádný z nejnovějších lovců naštěstí nepřináší kromě odlišného vzhledu žádnou velkou výhodu, takže do DLC neinvestující komunita jimi není nikterak znevýhodněna.

Vzhledem k tomu, že mi vydávání kosmetických DLC nikdy nepřišlo moc v pořádku, což jsem dal v minulosti jasně najevo u expanzí pro Conan Exiles, nejsem schopen zcela schválit ani vydání Hunt: Showdown – Legends of the Bayou, protože namísto toho, aby se vývojáři zaměřili na tvorbu nového obsahu či vydávání plnohodnotných rozšíření, raději pracují na vizuálních balíčcích, na nichž chtějí rýžovat peníze. Doufám proto, že časem Crytek začne makat také na bezplatném obsahu, možnosti úpravy zbraní, balanci, nebo technické stránce celku, která by ještě potřebovala trošku vyladit na všech platformách bez rozdílu. Snad se časem dočkáme třeba i crossplay, jež nás tolik uchvátilo v nedávné betě nového Call of Duty.

• Zdroje: YouTube (Hunt: Showdown), VG247



Hunt: Showdown zamíří do Xbox Preview

• Novinky: 23. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Exkluzivní tituly jsou jedním z primárních tahounů současných konzolí. Pokud si kupujete takto laděný hardware, většinou se díváte na to, jaké kousky si na něm zahrajete a které naopak nikoliv. Jelikož Xbox One v rámci raritních her moc nezáří, snaží se na něj nyní Microsoft dostat co největší počet projektů, jež byly doposud zacíleny na PC. Ve své snaze získat si nad Sony převahu často sahá po nedokončených dílech, která mají na slabších mašinách nemalé technické problémy. Své oči tentokrát upřel na FPS survival Hunt: Showdown, o němž jsme vás už v minulosti informovali v našich dojmech z hraní. 

Hunt: Showdown – Xbox Game Preview Trailer

Představením Xbox One verze Hunt: Showdown jsme byli skutečně překvapeni. Je smutné, že se nerozhodli vydat stejnou cestou, jako tvůrci PUBG.

Celá hra v posledních měsících prošla řadou menších i větších změn. Přidány byly nové zbraně, puškohledy, pasivní dovednosti a samozřejmě monstra, jež po vás v temném světě Hunt: Showdown půjdou. Všechen aktuální obsah by měl být podle všeho přítomen po vydání Xbox Preview verze i na Xbox One. Jak však bude celek na této konzoli fungovat, je otázkou. Za sebe musím přiznat obavy z toho, že technický stav kompletu nebude zrovna ideální.

Kromě tohoto dílka dorazí do Xbox Preview programu také DayZ, které je stejně jako Hunt: Showdown už delší dobu v předběžném přístupu na PC, jež zřejmě tvůrcům těchto dvou děl slouží především jako testovací platforma. Osobně se mi jakožto vlastníkovy kopií obou projektů tento krok moc nelíbí. Myslím si totiž, že by se měli společnosti nejdříve plně zaměřit na dokončení jedné verze a až poté se expandovat na jiné typy hardwaru.


Hunt: Showdown – Dojmy z hraní

  1. V Hunt: Showdown se stanete lovcem odměn
  2. Lovit budete v Hunt: Showdown monstra i lidi
  3. Spektrum bossů je v Hunt: Showdown aktuálně hodně chudé
  4. Hunt: Showdown čeká ještě dlouhá cesta
  5. Hunt: Showdown rozhodně nepostrádá potenciál
  6. HW nároky pro Hunt: Showdown PC

V Hunt: Showdown se stanete lovcem odměn

• Dojmy z hraní: 22. 5. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Příběh Hunt: Showdown se odehrává v louisianských bažinách na začátku dvacátého století. Většina obyvatel této oblasti byla zasažena tajemnou nákazou měnící obyčejné lidi v běsnící monstra, jež se potulují krajinou a zabíjejí vše, co se rychle nedostane z jejich dosahu. Dle informací poskytnutých vládou za její šíření zřejmě mohou temné bytosti z jiných dimenzí, které se za neznámých okolností dostaly do našeho světa. Všem je jasné, že je nutné hrozbu ihned zlikvidovat, a tak úřady do zamořené lokace vysílají několik skupinek nájemných lovců, jejichž cílem je eliminace monster a likvidace jejich prokletých ostatků. Vy se jakožto majitel jedné z mnoha agentur staráte o to, abyste na této situace co nejvíce vydělali.

Hunt: Showdown; wallpaper: Lovec, zaměřování

V Hunt: Showdown vám budou do rukou dáni námezdní lovci, jejichž prostřednictvím budete lovit monstra a lidi v louisianských bažinách.

Do začátku vám tvůrci Hunt: Showdown dají jen peníze. Za ty si nakoupíte lovce, v jejichž kůži se vydáte do víru akce. Ze startu si budete moci zvolit jen mezi zelenáči lišícími se od sebe primárně výstrojí a počtem životů. Po čase se samozřejmě dostanete k postavám, které budou schopné vydržet klidně i několik zásahů z pušky a nebudou mít problém s krvácením či jedy. Prakticky tu v tomto ohledu platí velmi jednoduché pravidlo: čím víc za svého zaměstnance zaplatíte, tím lepší schopnosti a výbavu od něj můžete očekávat. Když však zemře, přijdete o zainvestované peníze i o výstroj, kterou měl daný muž u sebe v době, když se vydal do akce. Dlouhodobým vývojem tu kvůli tomuto faktu prochází jen vaše společnost, již každý obětovaný pěšák posunuje kupředu. 

Hunt: Showdown samozřejmě obsahuje i určitý vývoj postav, není však propracován moc do hloubky, protože o většinu charakterů přijdete dříve, než si k nim dokážete vytvořit pořádný vztah. Úspěšnějším lovcům, kteří vydrží až do konce mise, je možné po návratu na základnu nadefinovat počet životů nebo navolit jednu z bonusových schopností vylepšujících jejich bojové a pohybové vlastnosti. Spektrum dovedností je tu určeno především úrovní vašeho hráčského účtu, která se zvedá dle toho, jak moc se vám na výpravách daří.

Úroveň účtu neovlivňuje jen spektrum dovedností, jež si můžete otevřít. Určuje také nabídku předmětů, které si lze před začátkem akce zakoupit. V herním obchodě Hunt: Showdown naleznete pestrou škálu pistolí, pušek, brokovnic, pastí, léčiv, kontaktních zbraní a různě přerozdělených dynamitů schopných poslat k Pánu většinu nepřátel. Osobně jsem si nejvíce zamiloval bombu z žiletkového drátu, jež se po aktivování roztáhne do prostoru a udržuje pod kontrolou dané místo.

Hunt: Showdown; gameplay: cesta, les Hunt: Showdown; gameplay: pole Hunt: Showdown; gameplay: lesík

Obrázek 1: Lesní cesty představují ideální místo k přepadu nic netušících lovců. Obrázek 2: Na polích se v Hunt: Showdown můžete schovat před svými pronásledovateli. Obrázek 3: Celá krajina je tu pokryta vodou, v níž není dobré zůstat v okamžiku, kdy se spustí palba.

Lovit budete v Hunt: Showdown monstra i lidi

Na začátku každé lovecké výpravy si navolíte svého člověka a výbavu. Následně je k vám přidělen partner, s nímž se vydáte do středu louisianských bažin, kde na vás čekají zástupy nakažených a kořist, kterou je nutné ulovit. V první fázi akce se v Hunt: Showdown musíte zaměřit na odkrytí tří stop vedoucích k cíli. Hledat budete v jasně vyznačené oblasti, jejíž velikost se po objevení nové šlápoty vždy o něco zmenší. Po nalezení posledního vodítka se na mapě najednou zjeví puntík, u kterého na vás bude čekat hledaná příšera.

Hunt: Showdown; gameplay: kostel Hunt: Showdown; gameplay: měsíc

Obrázek 1: Kostelní věž je za dne perfektním místem pro osamoceného střelce. Obrázek 2: Mapy vám nabídnou i noční režim, v jehož rámci se neloví zrovna nejlépe.

Pokud se vám podaří monstrum zabít, odstartujete druhou fázi lovu, v níž budete netvora po určitou dobu vymítat. Bohužel pro vás uvidí vaši aktivitu všichni lovci na mapě, takže si musíte pohlídat všechny přístupové cesty k bodu, kde se nachází rozstřílené tělo monstra. V momentu, kdy uvidíte, že se k vaší pozici blíží někdo, kdo nepatří do vaší skupiny, začněte pálit jako o život, protože vám o něj skutečně půjde. Všechny party v Hunt: Showdown totiž bojují proti všem a ten, kdo šarvátku odstartuje, z ní většinou také odejde po svých.

Finální fází celé akce je samozřejmě útěk s trofejí, která tu zůstala po skoleném monstru. Na mapě se nachází několik únikových bodů, na nichž na vás po celou dobu čeká loď nebo kočár s koňmi. Pozor si v této etapě musíte dávat především na hráče vyčkávající u těchto pozic jen proto, aby si od poctivých lovců převzali jejich kořist a připravili je útokem ze zálohy o život. Pokud vám v průběhu mise zemře partner, můžete mapu v Hunt: Showdown opustit dostavníkem ještě před dokončením zakázky. Konečná odměna je pak však samozřejmě menší než za předpokladu, že byste se ze zamořené oblasti dostali i s kusem příšery.

Hunt: Showdown; gameplay: lovec odměn Hunt: Showdown; gameplay: zapuzení

Obrázek 1: Spektrum lovců je v Hunt: Showdown skutečně rozsáhlé, když však váš lovčí zemře, musíte si najmout nového. Obrázek 2: Lovit budete v této FPS různé typy démonických bytostí.

Spektrum bossů je v Hunt: Showdown aktuálně hodně chudé

Když jsem hrál před pár měsíci otevřenou betu Hunt: Showdown, byl jsem se spektrem primárních cílů vcelku spokojen. Považoval jsem ho totiž za základ, který vývojáři z Cryteku do měsíce rozšíří o jednoho či dva nové oponenty, jež budete po louisianských bažinách, stodolách a sklepeních nahánět. Bohužel pro nás se tak nestalo, takže jsme stále nuceni čelit mohutnému řezníkovi imunnímu vůči ohni a pavouku, mezi jehož největší trumfy patří rychlost a jedové útoky, kterými vám dokáže pořádně znepříjemnit život. Zda se v následujících měsících dočkáme expanze v tomto ohledu, je otázkou. Po vydání by však měla být paleta velkých protivníků citelně rozšířena.

Hunt: Showdown; gameplay: lov Hunt: Showdown; gameplay: útěk Hunt: Showdown; gameplay: vstup do ruin

Obrázek 1: Oheň můžete při střetech s nepřáteli použít k jejich dorážce. Obrázek 2: Za pomoci dostavníků se budete v Hunt: Showdown dostávat z nebezpečné zóny. Obrázek 3: V temných tunelech tu má člověk pořádně nahnáno.

Škála slabších protivníků, kteří jen tak bloumají krajinou, je naštěstí navržena o něco lépe než spektrum primárních cílů. Na svých cestách temným univerzem Hunt: Showdown se setkáte s vyšinutými blázny, do zbroje zakutými příšerami, polorozpadlými monstry plnými hmyzu, zmutovanými pejsky, přerostlými pijavicemi a pořádně nakynutými cvalíky, kterým byste se měli vyhnout širokým obloukem. Napadat vás většina z těchto stvůr bude jen za předpokladu, že se kolem nich budete pohybovat příliš rychle. Pokud se přes živější oblasti budete přesouvat v tichosti, velké procento agresivních obyvatel tohoto světa si vás ani nevšimne.

Skutečně zajímavě je v Hunt: Showdown zpracováno využití náhodně rozmístěných předmětů, které lze použít jak k zneškodnění větších skupin nepřátel, tak i k nalákání počítačem ovládaných příšer k bodu, kde se právě nachází členové konkurenční lovecké družiny. Ta musí následně čelit nejen vám, ale také přicházejícím příšerám, jejichž cílem není nic menšího než zlikvidovat vše, co stojí v jejich cestě. Design tohoto aspektu se mi hodně líbí, protože tu je možné kromě klasických zbraní zneužít k eliminaci také prostředí, což třeba konkurenčně laděné projekty nenabízí.

Hunt: Showdown; wallpaper: konec, řezník

Primární monstra, jež máte za úkol ulovit, vám tu dají vždy pořádně zabrat.

Hunt: Showdown čeká ještě dlouhá cesta

Hry v předběžném přístupu se většinou „pyšní“ tím, že nejedou zrovna tak, jak by měly. Hunt: Showdown v tomto ohledu výrazně nevybočuje z řady. Teoreticky by se dalo říct, že šlape ještě o něco hůře než ostatní takto laděné projekty, protože poslední verze CryEnginu nepatří mezi nenáročné pohony. Pokud si budete chtít novinku od Cryteku zahrát v současné fázi vývoje na vyšší detaily, nezbude vám nic jiného než si pořídit počítač minimálně za čtyřicet až padesát tisíc, což rozhodně nejsou žádné drobné.

Na mém stroji s procesorem i7-4790k, 16 GB RAM a grafickou kartou GTX 970 jel Hunt: Showdown na nižší detaily přijatelně (45 - 60 fps). Osobně bych však čekal, že nové dílo od Cryteku pošlape o něco lépe. Jeho tvůrci totiž měli v minulosti dostatek času a prostoru, aby jej doladili skrze otevřené bety, v jejichž rámci hru testovaly stovky až tisíce hráčů s různými počítačovými sestavami. Upřímně doufám, že se Hunt: Showdown podaří uvést do lepšího stavu co nejdříve, protože jeho diskutabilní technická stránka je primárním důvodem, proč by měla řada lidí dle mého s koupí ještě nějaký ten pátek posečkat. 

Nepříliš povedenou technickou stránku Hunt: Showdown je možné do jisté míry omluvit tím, že celek vypadá na všech dostupných grafických nastaveních skutečně dobře. Prakticky z každé pídě mapy je cítit snaha tvůrců zpracovat dílo co nejvíce do hloubky. Při hledání lovených monster narazíte na desítky různých detailů, které vás přinutí skutečně důkladně přemýšlet nad tím, co se tu sakra před vaším příjezdem dělo. Já sám jsem byl nejvíce zaujat výjevy z noční krajiny perfektně kombinujícími příjemný vizuál s výborně navrženým soundtrackem, který vás přinutí ostražitě reagovat fakticky na jakýkoliv hlasitější zvukový podnět.

Hunt: Showdown; gameplay: cesta do pekla Hunt: Showdown; gameplay: požár

Obrázek 1: Některé výjevy ve vás v Hunt: Showdown nevyvolají zrovna nejpozitivnější emoce. Obrázek 2: V menších statcích naleznete slušnou výbavu.

Hunt: Showdown rozhodně nepostrádá potenciál

Současná verze Hunt: Showdown mi představila tuto kooperační FPS v celé své kráse. Zaujat jsem byl především hutnou atmosférou, dobře navrženým elementárním konceptem, dynamickým PvP a rozsáhlou mapou. Komplet trápí primárně nedostatek obsahu a problematická technická stránka. Pokud se vývojářům z Cryteku v průběhu následujících týdnů a měsíců podaří Hunt: Showdown pořádně vyladit, opět se jim otevřou vrátka do vyšší ligy, z níž byli kvůli neúspěchu Ryse: Son Of Rome na několik let vykázáni. Primární otázkou je, zda se jim jej povede dokončit dostatečně brzy na to, aby se stále jednalo o aktuální projekt schopný konkurovat podobně laděným hrám.

Komu bych za sebe Hunt: Showdown v předběžném přístupu doporučil? Primárně na kooperaci zaměřeným hráčům, kteří jsou schopni investovat své peníze i do FPS projektů, jež k nim v plné verzi dorazí klidně až za několik let. Netrpěliví fanoušci hotových her a maximálně vyladěných optimalizací by o jeho koupi aktuálně neměli vůbec přemýšlet, protože není ve stavu, který by jim vyhovoval. Hunt: Showdown vyšel na PC 22. února 2018 v rámci předběžného přístupu. Datum vydání finální verze prozatím není známo.

Hunt: Showdown; wallpaper: nepřátelé za zády

Zmutovaní obyvatelé bažin, si vás většinou všímnou jen za předpokladu, že se jim připletete do cesty.

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.


Hunt: Showdown – Preview

• Preview: • Autor: Ondřej Zeman

Posadit Hunt: Showdown na již existující žánrovou židli není v tomto případě zrovna jednoduché. Najdou se zde prvky z her jako PUBG, DayZ nebo dokonce z Friday 13th, ale ani jedna z možností neurčuje Hunt: Showdown přesně. Pro jednoduchost tomu prozatím říkejme „multiplayerová střílečka“ i když to ani zdaleka hru nevystihuje, jelikož titul obsahuje survival mechaniky, dynamický hororový svět, týmovou spolupráci a objevování se špetkou RPG navrch.

Hunt: Showdown; Wallpaper: Lovec, monstrum, souboj

Divoký západ, zplozeci pekla, velké zaměření na PvE (player versus environment) a kompetitivní režim. Zní to jako poměrně slušný nápad. Otázkou samozřejmě bude, jestli se Hunt: Showdown nezvrhne v klasickou vyvražďovačku, kde všichni ignorují cíl mise.

Příběh (jestli se vůbec o nějakém dá mluvit) je zasazen do období roku 1800, tedy pozdního divokého západu. Zápasy jsou zde vytvářeny pomocí matchmakingu a údajně mají trvat něco kolem 20 minut, i když v některých případech se mohou protáhnout, jelikož zde hraje roli lidský (hráčův) faktor. Dostanete se do role lovec odměn s kontraktem na určitou pekelnou potvoru, jež se nějakým způsobem dostala do naší dimenze. Budete jí muset ulovit a poslat zpět tam, odkud přilezla. Tady v podstatě veškerá příběhová linka končí. Možná je to účel vývojářů a onu „lore omáčku“ nalezneme v průběhu hraní v podobě informací o bestiích, nebo dokumentech povalujících se na herní mapě. Anebo si prostě tvůrci řekli, že to je zbytečnost navíc, protože „PUBG přece taky žádnou story nemá!“ 

Okolí je vymodelováno podle zarostlých a smradlavých mokřinách, jež se nacházejí v americké Lousianě. Jeden z vedoucích projektu Dennis Schwarz toto umístění zdůvodnil tím, že podobné hry (tedy takové, kde „pistolníci“ loví monstra) obvykle bývají zasazené do romantického Londýna, nebo větších amerických měst devatenáctého století, ale oni prostě chtěli bažiny. Což vypadá na docela chytrý tah, jelikož všechny ty zvuky lesa a bublání mokřadů jen víc umocňují celkovou herní atmosféru.

Nechť lov začne!

Hrát můžete sólo, nebo v týmu s dalším lovcem. Velikost mapy je zhruba jeden kilometr čtvereční a zároveň se na ní může vyskytovat až deset dalších hráčů. Jakmile se ocitnete na jednom z okrajů mapy, je váš úkol poměrně jednoduchý – Vyrazit vpřed, najít příšeráka, zneškodnit ho, zahnat pomoci rituálu do pekel a rychle se vytratit i s kořistí.

Hunt: Showdown; Wallpaper: lovci, zbraně Hunt: Showdown; Wallpaper: bažina, lovci, zbraně, monstra

Obrázek 1: Nad druhým lovcem se hýbe něco, co až nepříjemně připomíná obřího pavouka. Obrázek 2: Ten nemrtvý pán na molu to brzy schytá. Pokud se předtím z bažin nevynoří něco, co zmaří lovcovi plány.

Což sice zní jednoduše, jenže tento úkol vám mohou znesnadnit ostatní lovci a samozřejmě také menší monstra potulující se po okolí. Paralerní Lousiana zřejmě překypuje aktivní zombie komunitou, obrovskými pijavicemi, anebo nebožáky, kteří se stali pochodujícím úlem, jež obsahuje obří komáry. Monster bude mnoho a jejich výskyt (a různorodost) náhodný, takže by žádný zápas neměl působit podobně.

Bude jen na vás, jestli zvolíte plíživost a v tichosti se vyhnete všemu neřádstvu v cestě, nebo se rozhodnete pro starou dobrou možnost: „Olovo toho řekne víc, než tisíc slov.“ Výstřely ovšem mohou zaslechnout nežádoucí uši a vy byste se tak z lovce mohli hezky rychle stát lovnou. Jelikož se monstra nebudou vždy nacházet na stejné pozici, budete se muset pomocí ukrytých indicií dovtípit, kde se potvora nalézá.

Hunt: Showdown; Wallpaper: Lovci

V Hunt: Showdown mohou nastat situace, kdy úspěšně zaženete pekelníka zpátky do jeho dimenze, obdržíte loot a ocitnete se obklíčení ostatními lovci. Ti budou čekat na první moment, kdy vám budou moci ustřelit palici a vzít si od vás kořist.

Hrajte chytře a opatrně, nebo zvolte zákeřnost

Pokud se vám z nějakého důvodu nepodaří kýžené monstrum nalézt, nezoufejte. Pořád se můžete spolehnout na vlastní sluch a… ehm důvtip. Jednoduše se nepozorovaně přibližte k jiné partě „šťastnějších“ lovců, počkejte si, až práci dokončí a pak je odpráskněte a vytraťte se s kořistí dřív, než to napadne někoho jiného. 

Ono je samotné odrovnání monstra jen z poloviny hotovou práci. Ještě jej musíte nadobro zahnat do jiné dimenze skrze obřad, při jehož provádění jste viditelní na mapě všem ostatním lovcům! Ti mohou po okolí rozmístit nejrůznější pasti a překážky, což by vám ztížilo pozdější útěk ke hře zvolenému východu. Z toho co jsme mohli vidět, to vypadá na pekelně napínavou záležitost.

RPG prvky a permanentní smrt

Pokud přežijete a kořist dopravíte na místo určení, budete odměnění lootem a zkušenostními body. Ovšem pokud zemřete, tak jste prostě mrtví. Tedy ne tak docela. Hunt: Showdown má jakýsi prvek permanentní smrti – pokud váš lovec zemře, tak o něj přijdete. Ztratíte jeho schopnosti a skilly plus veškeré vybavení, které mohl mít v té době u sebe. Něco jako když v Darkest Dungeon ztratíte jednoho z hrdinů.

Hunt: Showdown; Wallpaper: bažina, zbraň, lovec Hunt: Showdown; Wallpaper: souboj, lovci, zombie Hunt: Showdown; výběr zbraní

Obrázek 1: Mokřady Lousiany mají zvláštní a mrtvolné kouzlo. Obrázek 2: Perfektní situace. Počkat, až lovci zahájí palbu a postarat se o ně! Obrázek 3: Tohle vypadá na upravený kolt, ze kterého se stalo ruční dělo.

To ovšem neznamená, že si hned musíte rvát vlasy, nebo si hlavu otloukat o stůl. Hunt: Showdown představuje systém zvaný „Bloodline“ což je taková zkušenostní banka, kde se XP ukládají po každém odehraném zápase. Možná vám zařve váš oblíbený lovec, se kterým jste strávili delší dobu, ale konec hry to rozhodně neznamená. Za nastřádané zkušenosti si můžete najmout jiného s vyšším levelm a tudíž i lepšími skilly. Každý lovec zde bude mít rozdílné schopnosti, jako je například možnost držet zbraň v každé ruce, nebo začít s odstřelovací puškou.

Ještě je brzy vynášet jakékoli soudy, ale musíme říct, že jsme příjemně překvapeni a optimisticky naladěni. Pokud se Hunt: Showdown povede, mohl by vnést svěží vítr do online kompetitivních stříleček, ve kterých jde o něco víc než jen být poslední naživu… 

Hunt: Showdown; Wallpaper: lovci, přepadení

V Hunt: Showdown budete činit zásadní rozhodnutí. Zahájit palbu na okolní monstra a riskovat tak prozrazení své pozice, nebo se proplížit až k cíli a doufat, že vás do té doby neodstřelí jiní lovci. Možností se naskýtá mnoho.

Vytisknout
P-DC1-WEB24
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon