Jagged Alliance: Rage! (Mini RECENZE) – neslavný návrat slavné série

Zobrazit katalog

Recenze

Aktualizováno

Kultovní sérii Jagged Alliance si díky vysokým kvalitám i přes její věk pamatuje snad každý fanoušek taktických her. V minulosti se řada tvůrců snažila přivést ji zpět, většinou však neuspěli. Dnes tu pro vás máme recenzi Jagged Alliance: Rage! od vývojářského studia Cliffhanger Productions. Co myslíte, povedlo se jim vytvořit dílo, které stojí za to?

Mini Recenze (PC)• 


• Žánr: Strategie • Multiplayer: Ano (co-op) • Vývojář: Cliffhanger Productions • Vydavatel: HandyGames • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (6. prosince 2018) • Homepage: jaggedalliance.com • Čeština: Ne


Obsah mini recenze Jagged Alliance: Rage! (PC)

  1. V Jagged Alliance: Rage! budete bojovat proti drogovému bossovi
  2. Tupá AI nemá v taktických hrách co pohledávat
  3. Jagged Alliance: Rage! kráčí ve šlépějích Jagged Alliance Flashback
  4. Mini Recenze Jagged Alliance: Rage!: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Jagged Alliance: Rage! PC

V Jagged Alliance: Rage! budete bojovat proti drogovému bossovi

• Mini Recenze: 10. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Drogové kartely se v posledních letech zařadily mezi časté vlastníky tropických ostrovů, kde jejich šéf většinou zotročí za pomoci síly místní obyvatelstvo a následně je nažene do svých varen a balíren. Příběh Jagged Alliance: Rage! se točí okolo malebného kusu země v oceánu, který je potřeba vyrvat ze spárů výrobců omamných látek. Předtím, než se na něj s vaším týmem budete moci vydat, před vás bude postaven list šesti dostupných žoldáků s unikátními silnými a slabými stránkami. Těšit se můžete na specialisty na kontaktní boj, odstřelovače, mechaniky, doktory a siláky s těžkými zbraněmi. Ihned poté, co si ze seznamu vyberete dva protagonisty, budete chyceni a převezeni do podzemní laboratoře, z níž vás osvobodí jeden z vědců, který už nechce mít s místním bossem nic společného.

Jagged Alliance: Rage!; screenshot: ostrov

Vaše pouť ostrovem nebude v Jagged Alliance: Rage!, přímočará. Definovat budete moci kudy půjdete, nebo kdy si odpočinete.

Poté, co si odbudete počáteční fázi a utečete ze zajetí, vyrazíte na odvetnou výpravu. Ostrov je rozsekán do řady malých map, na nichž budete muset eliminovat nepřátele a zachraňovat obyvatelstvo, jež je často přítomno na bojišti s vojáky. Samotný design jednotlivých lokací mi přišel velmi povedený, protože na nich šlo uplatit schopnosti jednotlivých členů komanda, jež mi též sedly. Škoda, že takto pozitivně nemohu mluvit i o zbytku hry.

Tupá AI nemá v taktických hrách co pohledávat

Vzhledem k tomu, že už nějaký ten pátek hraji primárně strategie a nezávislé hry, moc netrvám na tom, aby mnou hrané projekty oplývali excelentním vizuálem. Očekávám však, že budou disponovat alespoň určitou úrovní grafiky, na niž se bude dát dívat. Jagged Alliance: Rage!, mi nabídl značně podprůměrný kabátec, za nějž by se většina autorů styděla natolik, že by své dílo nevydala. Cliffhanger Productions však mají silný žaludek, takže pro ně zrůdně vypadající animace postav a vyloženě ošklivý design lokací nepředstavují problém.

Jagged Alliance: Rage! – mise (gameplay)

Naše záběry z hraní Jagged Alliance: Rage!, jasně ukazují, že se nejedná o dílko, které by si zasloužilo větší pozornost.

Kdyby Jagged Alliance: Rage!, trápil jen horší vizuál, asi bych dokázal přimhouřit jedno očko. Naneštěstí je tu vedle tohoto nedostatku též přítomna hodně zvláštně jednající umělá inteligence. Kroky nepřátel kontrolovaných AI jsou většinou špatně pochopitelné, protože vojáci někdy jednají příliš rychle, a jindy naopak ignorují vyvstalou situaci, jako kdyby se v okamžiku, kdy vraždíte jejich přátele, pohybovali v jiné dimenzi, z níž je do našeho světa přivedete zpět až dobře mířenou kulkou. Osobně stále uvažuji nad tím, proč je tak náročné udělat normálně se chovající protivníky, kteří by reagovali třeba podobně jako nepřátelé z XCOM, kde jsem si souboje nemohl vynachválit. Zde jsem je v nemalém množství případů spíše protrpěl, než že bych si je vyloženě užíval.

Jagged Alliance: Rage! kráčí ve šlépějích Jagged Alliance Flashback

Jakožto fanoušek startovních dílů série Jagged Alliance se stejně jako řada jiných hráčů sám sebe často ptám, proč vývojáři prostě nevezmou své staré hry a jednoduše je nepřepracují do nového přijatelně vypadajícího formátu se vším všudy bez toho, aby na nich cokoliv měnili. Přijde mi totiž, že jejich nejnovější tvorba stojí za nic, což krásně dokazují třeba uživatelské recenze Jagged Alliance: Flashback na Steamu. Ačkoli to říkám skutečně nerad, Jagged Alliance: Rage! se od svého předchůdce v rámci kvality moc neliší. Opět je nám nabídnuto hodně diskutabilně zvládnuté dílo, jež neohromí grafikou, herními mechanizmy, ani podivně reagující umělou inteligencí, která dost sráží slušně zvládnutý design lokací, odlišně definované postavy a přijatelný příběh.

Jagged Alliance: Rage!; gameplay: vězení Jagged Alliance: Rage!; gameplay: eliminace Jagged Alliance: Rage!; gameplay: výstřel

Obrázek 1: Svou cestu v Jagged Alliance: Rage! započnete ve vězení. Obrázek 2: Pokud nechcete upoutat pozornost nepřátel, je dobré jejich kolegy odpravit tiše. Obrázek 3: Při střelbě si budete moci vybrat část těla, do které projektil pošlete.

Jagged Alliance: Rage! je nevydařený pokračovatel známé taktické značky, která má svá nejlepší léta už dávno za sebou. Nákup tohoto titulu by měli zvážit jen skalní fanoušci netrpělivě čekající od vydání Jagged Alliance: Flashback na další díl této série. Ostatní hráči by jej minimálně do momentu, než bude upraveno chování umělé inteligence a mírně vylepšen vizuál, měli ignorovat, protože za jejich peníze, ani pozornost v takovémto stavu rozhodně nestojí. Za sebe investici do této hry nedoporučuji, jelikož jsem si její hraní kvůli pochybným kvalitám moc neužil.

Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.

Mini Recenze Jagged Alliance: Rage!: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 47 % GEM
Hlavní parametry: Hratelnost
45 %
 Audiovizuální zpracování
37 %
 Znovuhratelnost
60 %
Jagged Alliance: Rage!; mini recenze

Klady

  • Design lokací
  • Odlišně fungující postavy
  • Akceptovatelný příběh

Zápory

  • Divně jednající AI
  • Horší vizuál
  • Celková průměrnost
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

HW nároky pro Jagged Alliance: Rage! PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7/8/10 32-bit nebo 64-bit Windows 7/8/10 32-bit nebo 64-bit
Procesor Intel Core 2 Duo 2.5GHz Intel Core i5 2.8GHz
Grafická karta NVIDIA Geforce GTX 460 / AMD Radeon HD 6870 NVIDIA Geforce GTX 760 / AMD Radeon R280X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 4 GB 8 GB
Pevný disk 15 GB 15 GB
i Mohlo by vás zajímat

Jagged Alliance: Rage! vychází 6. prosince 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.

Vytisknout
P-DC1-WEB30
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací