Jakou cenu mám posílat ve feedu?
Pro správné fungování a zobrazování produktů na webu aktuálně požadujeme uvádět ve feedu vámi doporučené prodejní ceny produktů bez DPH. Cena uváděna ve feedu musí souhlasit s cenou, kterou jste zadali do listovací tabulky.
- Pokud používáte pro správu objednávek Alza Trade, je třeba mít ve feedu obsažené prodejní ceny bez DPH. Následně je namapujete do tagu Prodejní cena bez DPH.
- Pokud používáte ke správě objednávek Expando je třeba produkty napojit do Expando APP a následně kontaktovat Expando, aby vás přepnuli do režimu Selling price. Hromadnou úpravu cen lze zadat podle tohoto návodu.
- Používáte-li pro správu objednávek vlastní API napojení je třeba nejprve otestovat Selling price v rámci API testů, případně se spojit s poskytovatelem API a zajistit možnost zasílání prodejních cen.
i
Cenu je možné s aktualizaci feedu navýšit o max 50% a snížit o max 70% z poslední ceny zobrazené na webu. Předcházíme tak chybám v nacenění produktů, kdy se na webu zobrazila např. cena 1 000 000 Kč místo 100 Kč (kvůli chybnému posunu desetinné čárky ve feedu). V případě, že byste chtěli navýšit cenu o více než 50% je třeba měnit cenu postupně.
Jak určit správnou výši marže
Výši marže zjistíte na základě kategorie produktu. Správnou kategorii pro vyhledáním na webu přes drobečkovku, viz návod. Dle zařazení produktu si zjistíte výši marže, která se na daný produkt vztahuje. Výši naleznete v aktuálně platných VOP, v našem sazebníku na webu, nebo ve vašem účtu v AlzaTrade v záložce Nastavení - Sazebník rabatů.
Jakou cenu vidím v objednávce?
V objednávce vidíte cenu již poníženou o marži. Je to nákladová cena, která bude uvedena i na faktuře, ať už v rámci Selfbillingu vytvořená Alzou nebo v EDI vytvořená Vámi.
!
V případě, že posíláte recyklační nebo autorský poplatek je výše tohoto poplatku již započtena v nákladové ceně, a zároveň je vyčíslena samostatná nákupní cena + poplatek.
Označení slevy, super ceny a cenové bomby
Chcete-li nastavit slevu na produktu, je potřeba změnit cenu přímo v dostupnostním importu či rozhraní Expando APP. U produktu se následně zobrazí jedna či více značek, podle toho jakou výši slevy nabízíte. Značky zadává robot a nelze je nijak ručně upravovat.
Když se sníží eshop cena na nejnižší hodnotu za posledních 30 dnů zobrazí se u produktu značka Zlevněno. Patří sem produkty, jejichž eshop cena je menší než běžná cena a zároveň % sleva je větší než v případě Super ceny.

Pokud je eshop cena nižší než nejčastější cena vybrané konkurence o 1 – 9,99%, pak se u produktu ukazuje značka Super cena.

V případě, že je eshop cena nižší o 10% a více než vybraná konkurence, u produktu se objeví značka Cenová bomba.
