Plnohodnotnému používání chytrých hodinek předchází jejich spárování s chytrým telefonem. Tento proces vytváří přetrvávající spojení mezi oběma zařízeními a umožňuje tak opakovanou výměnu informací. A přestože standardně vše proběhne bez problémů, vyskytnout se mohou i určité komplikace. Jak tedy zařízení spárovat a nic nepokazit? S tím vám pomůže právě tento článek, který vás navede na správnou cestu.
Bezproblémové spárování je podmíněno několika důležitými kroky. V první řadě je vhodné ověřit kompatibilitu vašich hodinek s chytrým telefonem. Každé smartwatch totiž podporují jen určité verze konkrétních operačních systémů, takže například Xiaomi Mi Watch pracují s iOS 10.0, Androidem 5.0 a jejich novějšími verzemi. Vybrané chytré hodinky dokonce pracují jen s jediným systémem, typickým příkladem jsou Apple Watch, které fungují pouze s telefony značky Apple (tj. iPhony).
A jak zjistíte, jakou verzi systému vlastně máte? V případě Androidu stačí sledovat cestu Nastavení -> Systém -> Rozšířené -> Aktualizace systému. U iPhonů je postup ještě přímočařejší a v Nastavení jednoduše rozkliknete záložku Obecné.
Které systémy a jejich verze vaše hodinky podporují, s Alzou zjistíte snadno a rychle. Stránka každého produktu tuto informaci totiž zpravidla obsahuje. Na produktové stránce daného zařízení stačí rozkliknout záložku „Parametry“ a zkontrolovat řádek „Verze kompatibilního OS“.
Párování probíhá prostřednictvím bezdrátové technologie Bluetooth, kterou doporučujeme aktivovat s předstihem. Není to sice nutností, mobilní aplikace nás o to vzápětí ale tak jako tak požádá. V obou systémech (iOS i Androidu) stačí otevřít Nastavení, v otevřeném menu vybrat Bluetooth a následně kliknout na posuvník. Dosah bezdrátové technologie Bluetooth nicméně může být omezen jen na několik metrů, chytré hodinky proto raději ponechte poblíž telefonu.
Při párování může být vyžadován také přístup k poloze a pro jistotu tak můžete zapnout i GPS telefonu. Obdobně může být nárokován i přístup k internetu, ať už prostřednictvím WiFi, nebo mobilní sítě. Doporučováno je rovněž aktualizování systému telefonu na nejnovější možnou verzi.
Základní postup párování chytrých hodinek s telefonem probíhá skrze oficiální mobilní aplikaci. Tu nejdříve musíte stáhnout z obchodu aplikací, tedy App Storu na iPhonech nebo Google Play (Obchodu Play) na smartphonech s Androidem. Někteří výrobci obecně nabízí větší počet aplikací, přičemž většina z nich slouží k relativně specifickému užití (například potápění). Jen jedna aplikace je ale vždy základní a právě tu je nutné stáhnout a využít k párování. Název této aplikace bývá uveden v návodu či na displeji zapnutých a stále nespárovaných chytrých hodinek. Jako určité vodítko může sloužit rovněž tabulka přiložená níže. A protože totožný výrobce v ojedinělých případech vyžaduje jiné aplikace u odlišných modelů, na některých místech uvádíme i více názvů.
Výrobce zařízení | Název aplikace |
---|---|
Apple | Watch |
Samsung | Galaxy Wearable (Samsung Gear) |
Garmin | Garmin Connect |
Fitbit | Fitbit |
Huawei, Honor | Huawei Wear nebo Zdraví |
Amazfit, Xiaomi, Huami | Mi Fit, Zepp, nebo Xiaomi Wear |
Nyní v mobilní aplikaci spustíte párování s novým zařízením. Přesný postup se liší dle konkrétní mobilní aplikace a její verze, standardně ale nebývá problém možnost přidání zařízení naleznout. Následně postupujte dle instrukcí zobrazených na mobilním telefonu, případně displeji chytrých hodinek. Někdy mobilní aplikace vyžaduje opsání číselného kódu z hodinek, jindy je třeba vyfotit smartphonem QR kód či jiný symbol na displeji hodinek. Ať tak či onak, zobrazené kroky bývají zpravidla srozumitelné a většinou také v češtině, takže by neměl nastat žádný problém.
Jak přesně postupovat krok za krokem, se bohužel liší nejen u jednotlivých výrobců, ale někdy i u konkrétních zařízení. Postup se navíc může měnit v závislosti na verzi jak mobilní aplikace, tak sytému samotných hodinek. Nestačí-li vám tedy pokyny zobrazené na hodinkách a v mobilní aplikaci, doporučujeme vám vyhledat podrobnější instrukce od samotného výrobce, který vám poskytne ověřené a aktuální informace přesně pro vaše zařízení.
Konkrétní návod standardně naleznete v manuálu k chytrým hodinkám, případně na oficiálních stránkách daného výrobce nebo v podobě videonávodu na YouTube. V současnosti lze v češtině nalézt online návody od společností Apple (návod zde), Samsung (návod zde) a Huawei (návod zde).
Nejčastější chybou ze strany uživatelů je snaha o spárování prostřednictvím nastavení Bluetooth v telefonu (tedy tam, kde lze Bluetooth zapnout a vypnout). Přestože v některých případech to ničemu neuškodí, častěji to správné spárování naopak znemožní, takže hodinky zůstanou v původním (nepoužitelném) stavu a spárování stále vyžadují. V takovém případě v nastavení telefonu zrušte párování a postupujte dle instrukcí mobilní aplikace. Nepůjde-li to, chytré hodinky resetujte do továrního nastavení.
Vyskytnout se mohou také technické potíže nejrůznějšího charakteru. V takovém případě doporučujeme restartovat telefon, vypnout a zapnout hodinky, případně hodinky rovnou resetovat do továrního nastavení.
S informacemi uvedenými výše proces spárování zvládnete snadno a s přehledem. Chcete-li se dozvědět více i o prvním spuštění a nejčastějších dotazech nových uživatelů, neváhejte pokračovat na článek První kroky s chytrými hodinkami.