Všechny dárky jako na dlani Kolofix

Jump Force (RECENZE) – ani slavná předloha vše nespasí

Když se v jedné hře setkají hrdinové a záporáci tří velice populárních manga sérií, je nad slunce jasné, že minimálně půjde o osud celé naší planety, ne-li rovnou celého vesmíru. Vydavatel Bandai Namco a studio Spike Chunsoft ukuchtili nadupanou bojovku pro PC, PS4 a Xbox One jménem Jump Force, kde nebude nouze o ničivé údery a ohlušující destrukci. Vyplatí se ale být u toho, nebo bude lepší vzít nohy na ramena?

Recenze Novinky

• Žánr: Akční bojovka • Multiplayer: Ano (online, local) • Vývojář: Spike Chunsoft • Vydavatel: Bandai Namco • Platformy a Datum vydání: PC, PS4Xbox One (15. února 2019) • Homepage: www.bandainamcoent.com/games/jump-force • Čeština: Ne

Obsah recenze Jump Force (PC)

1. Jump Force – Dragon Ball, Naruto a One Piece na jednom bojišti
  2. Jump Force – i přes spoustu problémů v jádru solidní bojovka
  3. Jump Force – aneb trest smrti nahrávací obrazovkou
  4. Vizuálně atraktivní souboje a prkenné animace
  5. Jump Force je ukázkovým příkladem promarněné příležitosti
  6. Recenze Jump Force: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro Jump Force PC

Jump Force – Dragon Ball, Naruto a One Piece na jednom bojišti

• Recenze: 26. 2. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Kde se vzala, tu se vzala dimenzionální trhlina, skrz kterou se na planetu Zemi dostali hrdinové a záporáci z populárních manga sérií Dragon Ball, Naruto Shippuden a One Piece. To samo o sobě nejsou zrovna dobré zprávy, když se ale do toho všeho zamíchá ještě entita zvaná Venom (bohužel to není ten cool symbiont ze Spider-Mana) schopná ovládat myšlenky nejen obyčejných lidí, ale i herojů a padouchů, je jasné, že jde opravdu do tuhého.

Vás, tedy budoucího hlavního hrdinu, zachrání z trosek zdemolovaného města a dostanete šanci přidat se k těm “dobrým” a pokusit se zachránit svět. Zbývající hrdinové totiž z posledních sil založili organizaci Jump Force, jež si dala cíl za každou cenu dát naši planetu a všechny reality zase do pořádku. Budou ale schopni porazit interdimenzionální zlo?

Jump Force; wallpaper: cover

Naruto, One Piece, Dragon Ball - 3 legendy japonské mangy se potkávají na jednom bojišti.

Dějová linie Jump Force je klasickou variací souboje dobra se zlem, pouze si pro své účely vypůjčuje hrdiny a záporáky ze známých manga sérií. Bohužel s těmito trumfy tvůrci nedokáží pořádně pracovat, natož využít jejich potenciál. Emocionální dopad je nulový, o nějakém vývoji postav nemůže být řeč a celé to vlastně působí jako chabá záminka k tomu, aby se to všechno mohlo epicky řezat. A i když se to epicky řeže, režim pro jednoho hráče stěží udrží vaši pozornost, natož abyste cítili nutkání postupovat stále kupředu až na konec.

Příběhová část Jump Force tak vlastně vypadá jako ne zrovna povedená fan-fiction, kterou si nějaký horlivý fanoušek všech tří komiksových sérií po nocích napsal na svůj blog. A podobná přirovnání by vás prostě u hry, jejíž cenovka se vyšplhala až na 60 USD, rozhodně neměla napadat.

Jump Force; gameplay: souboj Jump Force;; gameplay: tvorba hrdiny Jump Force; gameplay: charakter

Tvorba vlastního hrdiny od vizuální stránky po bojové údery a schopnosti je jednou z největších předností Jump Force. I v průběhu hry navíc vzhled můžete dále upravit, klidně radikálně.

Jump Force – i přes spoustu problémů v jádru solidní bojovka

Abych ale jen nehanil, single player kampaň vám umožní navrhnout si svého vlastního ultimátního hrdinu, od široké nabídky vizuálních aspektů až k možnosti si měnit a upgradovat speciální schopnosti opravdu dle své libosti. Což je podle mě skvělé, máte možnost si se svou postavou opravdu vyhrát; účesů, oblečení, doplňků a dalších věcí je na výběr opravdu spousta.

A když budete spokojeni s tím, jak vypadáte, můžete klidně začít řešit, jak bojujete. V zásadě máte několik běžných útoků, 4 speciální a 1 ultra hyper mega ultimátní, kterým svému nepříteli smažete klidně polovinu jeho zdraví. Tyto silnější údery můžete za herní měnu upgradovat, případně dokupovat nové a vcelku svobodně si je měnit podle vlastního herního stylu. Často u svých útoků narazíte na elementární efekty, které platí na konkrétní nepřátele.

Jump Force Fight | Alza Magazín (gameplay)

Ukázka typického souboje v příběhovém režimu Jump Force - zábavný souboj z obou stran ohraničený otravnými loadingy

Soubojový systém je zde poměrně zábavný, z hlediska herních mechanismů je ale i dosti jednoduchý. Máte několik jasně definovaných úderů (provedete je stiskem jednoho, maximálně dvou tlačítek) úhyb, blok a tak podobně. Jednotlivé údery, jakkoli efektně a komplikovaně na pohled můžou vypadat, za vás hra dělá víceméně sama, navíc ani nejdou nijak cíleně řetězit do složitých komb. V Jump Force jde mnohem více o správné načasování úderů, úhybů a blokování, ze samotných soubojů jsem nakonec měl celkem dobrý pocit. Hezky se na ně dívá a onu typickou „přehrocenost” manga komiksů a zálibu pro megalomanskou destrukci se tvůrcům podařilo převést na obrazovky relativně věrně.

Jump Force je bojovka jako poleno, je to ale bojovka týmová, naprostou většinu zápasů tedy absolvujete s 2 nebo 3 bojovníky, mezi kterými se můžete libovolně přepínat. Ovládáte vždy jen jednoho z nich, jejich zdraví je ale sdílené, na rozdíl například třeba od Dragon Ball FighterZ či série Marvel vs. Capcom, kde měli všichni členové týmu vlastní zdraví a neaktivním válečníkům se navíc i pozvolna do určité míry doplňovalo.

Kromě příběhového režimu pro jednoho hráče se ale budete moci pustit do tréninku, lokálních soubojů jeden na jednoho, případně se vrhnout do online zápasů, ať už zvolíte Ranked, Friendly či Quickmatch. Prostě klasická nabídka, která nikterak neurazí. Ať už ale budete hrát jakýkoli režim, pořiďte si gamepad, protože PC ovládání na klávesnici je tragické.

Jump Force; gameplay: schopnosti Jump Force;; gameplay: fireball Jump Force; gameplay: k.o.

Souboje jsou svižné, na pohled efektní a i když se jedná o jeden z nejlepších prvků Jump Force, použité mechanismy nedosahují takové hloubky jako u ostatních bojovek, například Dragon Ball FighterZ.

Jump Force aneb trest smrti nahrávací obrazovkou

Single player v Jump Force ve své podstatě není úplně špatný, zejména díky vcelku zábavným soubojům, naprosto nesnesitelnou záležitost z něj ale dělají četné nahrávací obrazovky. Já vím, já vím. Myslíte si, že přeháním. Já ale nepřeháním. Že to nemůže být tak hrozné? Jak je libo, spočítáme to. Vážně. Máte to mít. Ale varoval jsem vás.

Když vyberete a spustíte nějakou misi, nastane loading, po kterém se zpravidla spustí filmeček s briefingem mise. V pořádku. Briefing skončí, nastává další loading, tentokrát následovaný úvodní animací před samotným zápasem. Vcelku normální, říkáte si? Jasně, jenže v Jump Force si volnou chvilku mezi úvodem zápasu a samotným zápasem vyplníme jednou nahrávací obrazovkou navíc, jen tak z legrace. A PO SKONČENÍ ZÁPASU (velká písmena znamenají zoufalý křik), se dočkáme DALŠÍHO loadingu, po němž naběhne outro, DALŠÍ loading a debrief na základně. Poté následuje ještě jeden, finální loading zápasu a návrat do lobby, ten už ale zpravidla nevnímám, jelikož se touto dobou nacházím ve zvláštním stavu nevědomí, kdy se má duše odděluje od tělesné schránky a v poklidu se vznáší vesmírem, kde už ji netrápí nesnesitelná mentální bolest a hněv.

Jump Force; gameplay: nacitaci obrazovka

Dobře se na tuto obrazovku podívejte a znásobte ji tak milionkrát. To je Jump Force.

Takže, jestli se nepletu, to máme celkem 6 loadingů v rámci každého zápasu v příběhovém režimu, který čistého času trvá tak 3-4 minuty. Což, jistě budete souhlasit, je naprosto absurdní číslo a zcela evidentní selhání herního designu. Loadingy se ale netýkají jen samotných soubojů, naprostá většina menu vás po spuštění přivítá nápisem LOADING a nabíhajícími procenty. Otřesné.

Vizuálně atraktivní souboje a prkenné animace

Grafická stránka Jump Force je rovněž rozporuplná. Na jednu stranu zde máme celkem hezky zpracované bojové arény, na tu druhou se ale dočkáte naprosto tragických animací hlavního hrdiny, který běhá a skáče jako špatně vedená loutka. Samotné souboje jsou pak poměrně atraktivní, plné stylových efektů, ohnivých (magických, energetických a dalších) úderů a destrukce, na bojovnících se navíc podle míry utržené nakládačky postupně trhá a špiní oblečení, což je hezký detail.

Hudba je ok, japonský dabing si netroufám hodnotit, s vcelku bezproblémovou audio stránkou se ale přesto nepřímo pojí určité neduhy. Polovina rozhovorů není namluvená. Dobře, s tím dokážu žít. Ale že se tvůrci neobtěžovali ani animovat ústa aktérů, kteří ty věty pronáší, a alespoň se pokusit vytvořit iluzi nějakého rozhovoru, to už mi přijde jako ultimátní projev lenosti.

Jump Force; gameplay: efekt Jump Force;; gameplay: exploze Jump Force; gameplay: finished

V zápalu boje Jump Force nevypadá vůbec zle a místy je to až epická podívaná.

O to více nechápu, že tvůrci do Jump Force naopak implementovali zbytečně rozlehlou lobby, kterou musíte neustále přebíhat sem a tam, pokud si chcete změnit misi/režim/upgradovat schopnosti/koupit nový přírůstek do šatníku atd. Kdyby všechny tyto věci studio Spike Chunsoft raději vyřešilo obyčejnou záložkou v menu, akorát by to hře prospělo a oni měli volné ruce na vypilování detailů.

Jump Force je ukázkovým příkladem promarněné příležitosti

Je mi to líto, ale ačkoli jsem se na Jump Force vcelku těšil, výsledek pro mě zůstal hluboko za očekáváním. Hrozivé animace vaší postavy, neustálé nahrávání, mizerný příběh a nudné dialogy tuto hru strhávají hluboko do šedivých vod průměru a ani vcelku povedený soubojový systém to nezachrání.

Navzdory zajímavému a velmi slibnému konceptu crossoveru hned několika manga sérií mě hra nedokázala pořádně vtáhnout a do hraní jsem se často musel nutit. Skalní fanoušci Naruta, Dragon Ballu či One Piece si k hodnocení mohou přidat pár procent navíc, domnívám se ale, že ani je tento počin příliš neuspokojí. Jump Force vyšlo 15. února 2019 pro PC, PS4 a Xbox One. Tato recenze byla napsána pro PC verzi.

Recenze Jump Force: závěrečné hodnocení

Hodnocení 47 % Alza Magazín
60 %
65 %
40 %
Jump Force; recenze

• Slušný soubojový systém
  • Customizace vaší postavy

• Mizerný příběh
  • Naprosto zbytečná lobby
  • Neustálé nahrávací obrazovky
  • Animace hlavní postavy
  • Nepovedené ovládání na PC

Jump Force – Novinky

1. (8. 1. 2019) Záchrana světa ve vlastním stylu
  2. (16. 11. 2018) Vegeta, Goku a Frieza v akci
  3. (26. 8. 2018) Jump Force nepouští nohu z plynu ani v novém traileru
  4. (18. 6. 2018) Záchrana světa ve stylu animé
  5. HW nároky pro Jump Force PC

Záchrana světa ve vlastním stylu

• Novinka: 8. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Již tradičně nadupaný trailer nastiňuje něco málo z příběhového pozadí, mnohem důležitější je ale podle mého názoru poodhalení editoru, ve kterém si budeme v Jump Force moci vytvořit svůj vlastní charakter, s jehož pomocí spasíme svět. A že si s jeho tvorbou evidentně budeme moci vyhrát!

Jump Force – Vytváření postavy, příběh (trailer)

Trailer opět prozrazuje něco málo z příběhu, hlavně ale představuje editor vlastního charakteru.

Podle ukázky si totiž budeme moci vybírat ze široké nabídky oblečení, svršků, spodků, případně účesů, barev očí, kůže, tykadel a dalších šíleností. Dokonce si budeme moci navolit i jednotlivé údery, včetně supersilného „finálního” útoku. Možností tedy bude ve finále více než dost a vzhledem k tomu, že hra oficiálně vychází už v polovině února, nebál bych se ve chvílích volna nad „designem” svého hrdiny přemýšlet už teď.

Vegeta, Goku a Frieza v akci

• Novinka: 16. 11. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Nejnovější ukázka z Jump Force se věnuje především charakterům z japonské manga série Dragon Ball. Goku, Vegeta a Frieza se zde za doprovodu oslnivých efektů řežou hlava nehlava v lokaci připomínající Champs-Elysees v Paříži, ale protože jedno video vydá za tisíc slov, klikejte na tlačítko play níže a podívejte se sami.

Jump Force – Probuzení (trailer)

Goku, Vegeta a Frieza to umí pořádně roztočit.

Trailer je sestříhaný téměř výhradně ze záběrů frenetické akce, úder střídá úder, plameny, výboje energie a další nepopsatelné věci sviští vzduchem a já musím říci, že Jump Force v mých očích vypadá čím dál lépe. Hra vychází 15. února 2019 pro PC, PS4 a Xbox One, již v únoru bychom se tedy měli dočkat opravdu nadupané mlátičky, jež pracuje s oblíbenými postavami z ultra populárních animovaných seriálů a komiksů. A to rozhodně stojí za pozornost.

Jump Force nepouští nohu z plynu ani v novém traileru

• Novinka: 26. 8. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Fanoušci animé teď musí určitě jásat. Propojení 3 ultrapopulárních seriálů do jedné hry zní lákavě už na papíře, v pohybu ale vše vypadá ještě o něco růžověji. Jump Force v našlapaném traileru předvádí až nadpozemskou akci, která vás ani na vteřinu nenechá na pochybách, že se tyto hrdiny nevyplatí nijak provokovat.

Jump Force – Gamescom 2018 (Trailer)

Nový trailer z Gamescomu 2018 předvedl mnohé, datum vydání však bohužel nikoli.

První vteřiny traileru se zaměřují zejména na prostředí, ve kterých se budou zuřivé souboje odehrávat. A podle všeho to vypadá, že budou jednotlivé úrovně vcelku rozmanité. Dočkáme se tak neony obsypaného náměstí připomínající americký Times Square, idylickou krajinu a jakousi základnu na lehce postapokalyptickém pozadí. Hlavními hvězdami celého traileru jsou ovšem hrdinové předvádějící útoky, ze kterých jde místy až strach. Až by jeden uvěřil, že jsou jedním úderem schopni zničit i celou planetu.

Podle nového traileru to vypadá, že nás zřejmě čeká jedna velká a zatraceně efektní jízda. Kdy se ovšem budeme moci vrhnout do víru akce, je zatím nejasné, jako datum vydání je prozatím uváděn pouze rok 2019. Když už ale Jump Force dorazí na pulty obchodů, radovat se z něj budou majitelé platforem PC, PS4 a Xbox One.

Záchrana světa ve stylu animé

• Novinka: 18. 6. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Když se v jedné hře potkají bojovníci z One Piece, Naruto a Dragon Ball, tedy jedny z nejsilnějších bytostí celého vesmíru, můžete si být jisti, že nezůstane kámen na kameni. A taky, že ne. Jump Force se odehrává v silnou destrukcí poznamenaném městě a vaším úkolem bude vcelku standardní záchrana světa.

V praxi to znamená porazit se svým týmem složeným ze 3 libovolných postav skupinu nepřátel čítající stejný počet členů. To vše v příběhu o zlu tak mocném, že se k jeho zdolání musí dát dohromady parta hrdinů rovnou z několika dimenzí. Díky tomu tak budete moci na jednom bojišti vidět najednou Gokua, Luffyho z One Piece, a Naruta. Samozřejmě soupiska bojovníků těmito jmény nekončí, v plné verzi hry bude hratelných postav celá řada.

Jump Force; screenshot: Naruto Jump Force; screenshot: město

Obrázek 1: Jump Force se z větší části odehrává v totální destrukcí zasaženém městě. Obrázek 2Oblíbený Naruto nebude chybět.

Jump Force – ultimátní útoky a spousta grafických efektů

Samotnou hratelnost budou tvořit souboje 3 na 3 v uzavřených arénách, kterých je více než dost a vizuálně se od sebe budou výrazně lišit. Vy budete vždy ovládat pouze jednoho hrdinu, lze mezi nimi ale libovolně přepínat, přičemž během těchto „výměn“ budete mezi jednotlivými charaktery moci plynule řetězit útoky a tvořit tak ničivá společná komba.

Úderů, chvatů a komb má Jump Force v nabídce spoustu a dobře se je naučit bude vyžadovat trénink a dostatek trpělivosti. Ostatně jako ve většině bojových her. Zajímavé ale je, že všichni 3 válečníci mají společné zdraví, a pokud ho vyplýtváte, hra končí pro všechny 3. To, že se neaktivním postavám pomalu doplňují hitpointy, jak to bývá v ostatních hrách tohoto typu, zde tedy neplatí.

Z vizuálního hlediska vypadá Jump Force skvěle. Frenetické akční souboje doplňují zářivé grafické efekty doprovázející většinu útoků, což ze hry dělá velice atraktivní podívanou. Otázkou je, jestli se tento efektní, ale poněkud přeplácaný vizuální styl časem neomrzí a nezačne spíše překážet. Jestli ovšem pořekadlo „všeho moc škodí” bude platit i v případě této hry, se dozvíme zřejmě až v plné verzi.

Jump Force; screenshot: efekt Jump Force; screenshot: oheň

Obrázek 1:Vizuálními efekty přetéká každý souboj. Obrázek 2: Narutovi bude v boji vydatně pomáhat Kyuubi (vlastním jménem Kurama), devítiocasý démon, který je i přes svou neuvěřitelnou a smrtící sílu docela sympaťák.

HW nároky pro Jump Force PC

Operační systém Windows 7/8/10 64-bit Windows 7/8/10 64-bit
Procesor Intel Core i5-2300, 2.80 GHz / AMD A10-7850K, 3.70 GHz Intel Core i7-6700 / AMD Ryzen 5 1400