Série Front Mission spatřila světlo světa v roce 1995 a od té doby jsme se dočkali třinácti projektů různé kvality a žánrů z univerza ničivého konfliktu blízké budoucnosti, naposledy v roce 2010 střílečky Evolved. Poté se nad ságou japonského vydavatele zavřela voda a sedm let jsme o ní pořádně neslyšeli. Změnu přináší titul Left Alive od studia Ilinx, na nějž si posvítíme v dnešní recenzi.
• Recenze (PS4 Pro) • Novinky • Oznámení •
• Žánr: Survival střílečka, stealth • Multiplayer: Ne • Vývojář: Ilinx • Vydavatel: Square Enix • Platformy a Datum vydání: PC, PS4 (5. března 2019) • Homepage: left-alive.square-enix-games.com/en • Čeština: Ne
• Recenze: 20. 3. 2019 • Autor: Jakub Němec
Mimoevropští tvůrci mají často zkreslený pohled na reálie Starého kontinentu, což pro Japonce platí dvojnásob. Nikdo se tak nemůže divit, že se po evropských bojištích prohánějí obrovští mechové, zvaní Wanzeři, kteří po boku po zuby ozbrojených a obrněných vojáků rozhodují bitvy. Mezinárodní situace bude po dvou stoletích podobně napjatá, jak ji známe teď. Velká nadnárodní uskupení se přetahují o moc nad planetou a k ozbrojenému konfliktu nikdy není daleko. Left Alive, nejnovější přírůstek do rodiny her série Front Mission, nám ukazuje agresivní invazi Garmonie do Ruthenie, jež se naplno rozhoří v pohraniční metropoli Novo Slava v roce 2127.
K zoufalému útěku před přesilou invazivních vojsk Garmonie se hlavní postavy uchylují víc, než je zdrávo.
Tvůrcům ze studia Ilinx se musí nechat, že se nebáli zpracovat ožehavé politické téma dnešní doby, protože svůj ústřední konflikt situovali do oblasti současného ukrajinskoruského pomezí sužovaného občanskou válkou. Nebudu se zde pouštět do rozborů nynější mezinárodní konstelace, ale nápadně podobné styčné prvky přítomnosti a budoucích událostí podle scénáře Left Alive jsou až zarážející. Vpád do Novo Slavy v předvánočním čase zastihl obránce absolutně nepřipravené a útočníci neznají slitování s nikým. Veřejné popravy nejen vojáků, ale také civilistů nemohou nechat nikoho chladným, takže přímo cítíte povinnost proti nekonvenční ofenzivě zasáhnout.
Podobně jako Devil May Cry 5, také projekt studia Ilinx sází na trio postav, které se díky různým okolnostem dostaly do okupovaného města. Zřejmé důvody má Mikhail Alexandrovich Shuvalov, vojenský pilot wanzera ruthenijské armády. Jeho jednotka byla rozprášena jako mávnutím proutku, takže se musí postarat o přežití za nepřátelskou linií. Vojenská čest mu ovšem nedovolí ponechat bezbranné civilisty svému osudu, takže mimo sabotážní činnost, pokoutnou likvidaci nepřátel a prohánění se v robotech ulicemi Novo Slavy se ještě snaží zachránit co nejvíce válkou zmítaných duší.
Left Alive – Olga (gameplay)
Prohlídka slumů na začátku příběhu naznačuje, jakým směrem se bude Left Alive ubírat. Plížením se vyhnete většině nepřátel, ale umělá inteligence neustále upozorňující na nepřátele vás po deseti minutách začne štvát. Doufejte, že se ji naučíte ignorovat co nejdříve.
Druhá postava, jež se nám dostane do rukou, slouží v ruthenijském policejním sboru, ač dříve působila v armádě Garmonie. Tvůrci tím pádem neváhali postavit Olgu Sergevnu Kalininu proti svému bývalému veliteli Andrei Borodinnovi, ambicióznímu a bezskrupulóznímu tyranovi, jenž v rámci invaze zametá stopy za svou nečistou minulostí. Pátrání po zločinné činnosti opět doplňuje záchrana zoufalých občanů Novo Slavy, o jejichž osud se bude zajímat také třetí hrdina, Leonid Fedorovich Osterman, drsný chlapík s neustále vypruzeným výrazem. V Novo Slavě se objevil jako žoldák mající za úkol zlikvidovat vůdce místního povstaleckého hnutí. Po propuknutí tzv. One Day Incidentu, který propojuje děj her Front Mission 5 a Front Mission Evolved, se však jeho priority mění.
Vyprávění příběhu posunují dopředu nehezky animované videosekvence, v nichž se setkáváme s dalšími postavami košatého scénáře. Ten doplňují vysílačkové zprávy umělé inteligence Koshka a řada nalezených dokumentů rozházených po každé úrovni celkově čtrnácti misí, v nichž se objeví další plejáda postav. Nepříliš povedený pokus (představte si béčkový, až céčkový film) scénáristů ještě více sráží jeho audiovizuální podání. O grafice bude dnes řeč ještě několikrát, ale zvuková stránka nedopadla o moc lépe – přemrštěně ruský přízvuk některých postav nepříjemně tahá za uši.
Ústřední trojice Left Alive vás za srdce nejspíše moc nechytne, ale každá z nich disponuje osobním příběhem, jejž budete postupně odkrývat.
Nelichotivý pocit z vyprávění umocňuje samotný průběh misí, který dle tvrzení vývojářů mohou hráči uzpůsobit dle svých preferencí. Akčněji naladění jedinci se chopí zbraní a naběhnou na nepřátele (a zřejmě daleko nedojdou), stealth využívající plíživci se budou krčit ve stínech (a nedostanou se o moc dále) a hračičkové budou sbírat veškerý odpad s tím, že si z něj vyrobí vynálezy jako McGyver (a zjistí, že většina k ničemu není). Možná se vám zdá, že jsem zbytečně jízlivý, ale já ani po absolvování více než desítky hodin v Novo Slavě nejsem schopný říct, jakou hrou chce Left Alive být. Dokonce si troufnu tvrdit, že to nevědí ani sami vývojáři, protože jednotlivé žánry selhávají v samotných základech.
Podle mě by Left Alive chtěl nejvíce zprostředkovat tísnivý survival zážitek kombinující kradmý postup s craftovacími mechanikami. Ovšem k tomu potřebujete mít slušnou umělou inteligenci nepřátel, aby vaše snažení čelilo pořádné výzvě. Jenže příslušníci garmonianských sil zřejmě před výsadkem podstoupili lobotomii. Takhle hloupé nepřátele jsem v takticky se tvářící hře nezažil nejméně deset let. Příkladů nelogického jednání můžu uvést mraky, ale vybral jsem si dva nejčastější jevy.
Obrázek 1: Každá na koleni poslepovaná past, do které padne nepřítel, usnadní další postup hrdinů vpřed. Obrázek 2: Proti tanku s obyčejnou pistolkou neuspějete. Opatrné plížení se stane nevyhnutelnou součástí vašeho pobytu v Novo Slavě. Obrázek 3: Likvidace nepřátel pomocí páčidla má k nenápadnosti opravdu daleko. Ale občas můžete masakrovat Garmoniany před očima jejich spolubojovníků, kteří nehnou ani brvou.
Pokud máte dost trpělivosti a pohozených součástek, můžete zlikvidovat invazivní síly v lokaci jednu po druhé a to velmi snadno – vyrobíte minu, hodíte plechovku, přijdou dva hlídači a BUM, jeden by se dal seškrábnout ze zdi. Kamarád se nervózně dvakrát otočí a vrátí se bez mrknutí oka k ostatním. Je válka, stane se. Jenže za minutu se to opakuje v bledě modrém a pořád dokola. Řady protivníků řídnou, ale co zmůžou, válčení znamená oběti. Ještě horší pocit zažijete při útěku před pronásledovateli po přestřelce nebo při odhalení vašeho úkrytu. Stačí oběhnout dva domy a patrola své pátrání vzdá. A při návratu s trochou štěstí spustí desátou nastraženou past.
Tím ovšem nechci naznačit, že by Left Alive bylo snadno k pokoření, právě naopak. Titul studia Ilinx totiž trestá hráče za jakékoliv pochybení okamžitou smrtí, i když ani zdaleka netuší, co vlastně udělal špatně. Oni totiž nepřátelé zřejmě disponují pokročilou technikou umožňující vidět přes překážky, protože vaši postavu objeví skrčenou za zídkou nebo klidně uvnitř stavení. Pak na ni naklušou a rozmetají ji na cucky, pokud se vám nepodaří odběhnout za roh. Protože pak na vás zapomenou jako po využití paměťového kouzla Hermiony Grangerové. Vrcholem všeho byla situace, kdy jsem se frustrovaný nezdařeným plížením rozhodl ve stylu sebevražedného maratonce proběhnout středem tábora. A světe div se, byl to jediný recept na úspěch.
Left Alive – Wanzer (gameplay)
Mikhail sedící ve wanzeru dokáže rozpoutat chaos v řadách Garmonianů. Vyrovnaný souboj jej čeká až při střetu s dalšími roboty.
Možná si řeknete, že když nefunguje plížení, užijete si alespoň adrenalinovou střílečku. Tak řekněme si na rovinu, můžete to zkusit, ale nebudete mít s čím střílet. Protože ač můžete zpacifikovat osamělého vojáka pořádnou ránou železnou trubkou přes hlavu, čímž mu vyrazíte jeho kulomet z ruky, vzít si jej nemůžete, neboť je pohlcen zeminou, asi jako oběť temným bohům futuristické války. Ke zbraním pořádného kalibru se dostanete až v polovině průchodu hrou (pokud budete mít nervy věnovat Left Alive tolik času), ale radost z nich mít nebudete. Pocit z vypuštění projektilů se rovná maximálně fádnímu zážitku s nulovou odezvou v zábavnosti. Občas se dokonce nezapne ani zvuková kulisa, jen vidíte létat žluté čáry od vaší hlavně.
Přestřelky samotné mi přišly nepřehledné, střety nahodilé a pečlivě plánovaná taktika vyznívá vniveč. Tvůrci na vás tlačí, abyste nedostatek nábojů a málo dostupné zbraně nahradili svou vynalézavostí. Jako obsedantní sběratel budete pátrat po každém odpadku, protože se ve vašich rukou může kombinace vodky a látky stát Molotovem a plechovka s výbušninou udělá větší paseku než mentosky v kole. Miny, nástražné dráty a dálkově odpalované nástrahy vypadají lákavě na papíře, ale na jejich funkčnost rozhodně spoléhat nemůžete. Pořádnou ránu pro mou nervovou soustavu znamenalo přeběhnutí tříštivé miny třemi pronásledovateli, aby při cestě zpátky bouchla pod nohama mně.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Sami posuďte, nakolik se liší oficiální gameplay záběry (vlevo) od skutečnosti ve hře (vpravo).
Možná si říkáte, proč se tak čílím z úmrtí postavy ve střílečce, vždyť to ke hře patří. Ale když musíte trávit dlouhé minuty hleděním na načítací obrazovku, každý zbytečný skon vás bude drásat. Posledním hřebíčkem do rakve celého projektu Left Alive je absence načítání pozice. Když víte, že jste něco úplně pokazili, nejde načíst poslední uloženou pozici. Buď se musíte nechat odpravit, nebo vypnout rozjetou misi do hlavní obrazovky a znovu aktuální lokaci načíst. Nemůžu si pomoct, ale pocit, že se ve Square Enix vykašlali na testování plné verze, popř. že už chtěli mít z krku vydání ušmudlaného titulu, ve mně při psaní této recenze stále rezonuje.
Příběh jako z pera zapomenutého pisálka, nudná, nespravedlivá a mnohdy frustrující hratelnost a z mého hlediska přímo nucení do rozehrání další mise – to určitě nevypadá jako nominace na titul roku, spíše na průšvih. Jak se blížíme ke konci recenze, tak se musíme ptát, jestli Left Alive zachrání alespoň povedená vizuální stránka. Jenže i tady budeme cestovat zpět v čase na konec 20. století. Grafická úroveň titulu zkrátka v dnešní době napěchované obrovskou konkurencí neobstojí, spíše pořádně zklame. Samotné postavy bych ještě se sebezapřením skousl, ale rozplizlé textury lokací prostě bolí do očí, o objektech v dálce (hory, město) raději ani nepíšu. Zvuk a hudba jsou zapomenutelně nevýrazné a nad dabingem postav jsem si poplakal již v úvodu.
Série Front Mission by bez obrovských mechů nebyla kompletní. Souboje po zuby vyzbrojených wanzerů patří ke světlejším stránkám Left alive, ale také u nich by šlo mnohé zlepšit.
Vzato kolem a kolem nemohu Left Alive doporučit s klidným srdcem nikomu, kdo si chce u počítačové hry odpočinout. Spartánský a archaický vzhled společně s nedotaženou hratelností zkrátka nemá šanci v dnešní konkurenci uspět. Projekt studia Ilinx přesto může oslovit fanoušky survivalů, kteří jsou schopni odpustit větší chyby a naučit se pravidla garmoniánské invaze do Novo Slavy. Zároveň se u nich musí projevit jistá míra masochismu, protože některé mechanismy se tvůrcům opravdu zpracovat nepovedlo. Je možné, že pořádný opravný balík řešící velký počet grafických a technických chyb může z Left Alive vykouzlit alespoň průměrnou hru, což se o současném titulu rozhodně říci nedá. Cena okolo 1300 korun v daném stavu rozhodně není adekvátní, zvědavci ať raději počkají na slevu.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
• Novinka: 21. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec
Válečné hry z budoucnosti poslední dobou atakují hráčská srdce docela často, ovšem málokterá z nich se může pochlubit příběhovým zázemím a širokým portfoliem dřívějších titulů jako Left Alive. Jedna z nových akvizic společnosti Square Enix totiž vychází z populárního vesmíru Front Mission, který si většina hráčů pojí s taktickými RTS ve společnosti obrovských mechů. Left Alive sice využívá známých kulis, ale rozjíždí v nich úplně jinou podívanou, protože od generálského stolu se posuneme přímo na bojiště, jež prozkoumáme v kůži tří postav.
Left Alive – The Survivors (trailer)
Příběhový trailer představuje jednotlivé postavy a zároveň ukazuje dostatek materiálu o samotné hratelnosti. Můžeme se těšit na plížení, třeskutou akci s palnými zbraněmi i kontaktní souboje.
Díky tomu se jasně mění ráz hry, jenž autoři popisují jako survival 3D střílečku s výraznými stealth prvky. V praxi to znamená, že se v roli jednotlivých charakterů postavíme obrovské přesile řádně vyzbrojených a mechanizovaných vojáků, s nimiž se můžeme vypořádat po svém. Aktuální materiály naznačují možnost proplížit se okolo nepřátel s minimem násilí, vytasit se s agresivní strategií a rozstřílet vše na dohled nebo kombinaci obojího v chytrém užívání odlákávání pozornosti do připravených pastí. Koridorové úrovně budou dostatečně členité na to, aby si hráč vybral svou vlastní cestu a přizpůsoboval svou strategii aktuálnímu dění v lokaci.
Ač zatím netušíme, jak to bude vše ve výsledku fungovat, myšlenka to rozhodně není zatraceníhodná. Myslím, že pískoviště rozlohy Hitmana s jeho principy čekat nemůžeme, protože okolí bude k hlavním představitelům vyloženě nepřátelské. Navíc úroveň stealthu bude přímo odvozena od umělé inteligence, jež je alfou a omegou plížících her. Doufejme, že se hratelnost nezvrhne v klasickou střílečku, kde jednotlivé pasti, které půjde na místě vyrobit z dostupných materiálů, a kradmý pohyb nebudou jen pozlátkem z trailerů, jichž v praxi využijeme jen střídmě.
Obrázek 1: Kradmý postup bude v left Alive dle všeho nejsnazší cestou k cíli. Obrázek 2: Při průzkumu trosek města narazíte na přeživší, kteří vás postaví před nelehké volby s dalekosáhlými důsledky. Obrázek 3: Během přestřelek budete spoléhat nejen na svou mušku, ale také na pasti a roboticky ovládané zbraně.
Další možností, jak bude herní zážitek vypadat, je specializace jednotlivých postupů na příběhové postavy. Policistka místního sboru Olga Kalinina by zřejmě mohla vynikat v plížení, mladý řidič robotického mecha Mikhail Shuvalov zase v trailerech podezřele často pracuje na výbušných hračkách, zatímco veteránsky působící Leonid Osterman by neměl mít daleko k násilí. Protagonistům asi budou nabídnuty stejné možnosti postupu příběhy, jež se začnou vzájemně proplétat, ale tvůrci zřejmě naznačí, že mají předpoklady k různým způsobům boje.
Ostatně právě příběh bude z velké části záležet na hráči. Dle náznaků zažijeme pasáže, v nichž naše rozhodnutí ovlivní další vývoj dějové linky, resp. průběhu mise. Každá volba by měla mít dopad, což asi neznamená propletenec jako v Detroit: Become Human, ale mohlo by to znamenat slušnou motivaci rozjet Left Alive i po prvním dohrání. Výsledný verdikt budu moci s jistotou vyřknout až po recenzi, ale koncept vypadá dost zajímavě, stejně jako zasazení válečného konfliktu do okolí Černého moře, na horkou půdu také v dnešní době.
Left Alive – Find a Way to Survive (gameplay trailer)
Ukázka o přežívání v městě Novo Slava nám jasně naznačuje šíři možností při pohybu anektovaným městem. Po pečlivém naplánování postupu se můžete pustit do akcí dle vašeho uvážení. Důraz bude zřejmě kladen také na prozkoumávání trosek v duchu survival titulů.
Válečné napětí na pomezí Evropy a Asie je okořeněno přítomností obrovských mechů, zvaných Wanzer, v nichž se během kampaně zřejmě budeme prohánět jen sporadicky, ale náležitě si nabízenou demolici užijeme. Likvidace nepřátelských pěšáků a jejich oplechovaných miláčků působí dostatečně bombasticky, aby nadchla nadšence gigantických robotů. Celkově se dle mého podařilo vykreslit sto let vzdálenou realitu s náležitým důrazem na detaily, o což se postaral hvězdný tým ve službách Square Enix.
O propojení militaristických reálií budoucnosti do uvěřitelného balíčku se totiž starají velké postavy dystopické sci-fi scény Toshifumi Nabeshima (Armored Core), Yoji Shinkawa (METAL GEAR SOLID) a Takayuki Yanase (Ghost in the Shell, Xenoblade Chronicles X). Jasně čitelný japonský grafický ráz Left Alive v propojení s nelineárním propleteným příběhem poutavých postav ve střílečce s prvky survivalu a stealthu by mohl u hráčů zabodovat. Sami se o tom přesvědčíme 5. března 2019, kdy titul vyjde na PC a PS4.
Obrázek 1: Bezútěšné prostředí poraženého města ještě umocní vánoční čas, v němž se příběh odehrává. Obrázek 2: Souboje mechů v Left Alive vypadají lákavě. Doteď ovšem netušíme, jak velký dostanou prostor.
Dobrá otázka, chtělo by se říci, protože ani z tiskové zprávy, ani z povedeného, avšak na konkrétní informace dosti skoupého traileru nejsme schopni poskládat dostačující odpověď (což platí i pro první teaser trailer zveřejněný o den dříve, viz video pod tímto odstavcem). Autoři se však naštěstí později rozpovídali pro časopis Famitsu a obrázek toho, co můžeme od Left Alive očekávat, se přeci jen projasnil.
Left Alive je „akční survival střílečka“ odehrávající se ve fiktivní, konstantní válkou poznamenané budoucnosti roku 2127 a dějově spadá mezi události her Front Mission 5 (2005) a Front Mission Evolved (2010). Sledovat budete příběh tří postav z blíže nespecifikovaného města v Rusku během tzv. One Day Incidentu, který zde probíhá a vede ke světovému konfliktu, do něhož jsou naši hrdinové nezávisle na sobě chtě nechtě vtaženi.
Zahrajete si za trojici postav zachycených na prvním oficiálním obrázku ke hře. Začínáte s mladíkem, následuje ženská protagonistka a posléze se budou na základě vašeho progresu hrou střídat. Jistý otazník visí nad mechy, resp. wanzery. Left Alive je sice zasazen do světa Front Mission, kde se to obřími zabijáckými stroji jen hemží, ovšem zde budete své okolí většinu času prozkoumávat pěšky, s obrněnými mechy se budete potýkat spíš coby s nepřáteli (můžete si však nějakého ukrást).
Hned na začátku je třeba znovu zdůraznit, že v Left Alive většinu času v kokpitec hwanzerů skutečně nestrávíte. Zatím to vypadá, že gameplay z pohledu třetí osoby se podobá spíše akčním plíživkám typu Dishonored. Bude se i střílet – s tím, že velký důraz je kladen na survival element zahrnující mimo jiné oblíbené craftění (výrobu předmětů). Můžete vylepšovat svoji stávající výbavu či vyrábět pasti účinné nejen proti opancéřovaným robotům, ale i lidem.
Jednotlivé úrovně budou sice otevřené, ale svět jako takový otevřený není. Nicméně cest vedoucích k úspěšnému dokončení jednotlivých levelů by mělo být vícero a je pouze na konkrétním hráči, kterou trasu (a metodu) zvolí. Namířit si to přímo tou nejkratší cestou směrem cíl ale asi nebude tou nejvhodnější strategií – tedy pokud nejste speedrunner a neprovádíte právě svůj pokus č. 1001. Vývojáři se dušují, že Left Alive rozhodně snadný nebude, šéf projektu Nabešima k tomu sám řekl, že je rád, když po dokončení hry má pocit, že přeci jen něčeho dosáhl.
Ačkoliv je hře pouze jeden obecný konec, to, jak dopadnou jednotlivé postavy, se může při každém hraní poměrně zásadně lišit. Záležet bude na vašich volbách v dialozích i mimo ně (třeba zda jste se rozhodli zachránit či opustit jisté NPC), na konci tak mohou být spokojené i nešťastné a vy se podle toho dozvíte či nedozvíte řešení k nějaké k nějaké velké záhadě atp.
Na tomto novém, ambiciózním projektu se podílejí některá známá jména. Rovnou vám prozradíme, že jde o sestavu bez nadsázky hvězdnou. Role producenta se ujal Šindži Hašimoto, který se proslavil svou prací na sérii Final Fantasy a Kingdom Hearts. Vedení celého podniku (tedy alespoň co se vývoje hry týče) spočívá ve schopných rukou Tošifumi Nabešimy, bývalého zaměstnance studia From Software (kde mimo jiné spáchal scénář k Dark Souls 2).
Tím ale výčet velikánů herní branže nekončí. Mechy má na starosti muž nadmíru povolaný, Takajuki Janase. S designem těchto vražedných hraček má bohaté zkušenosti ze seriálu Ghost in the Shell: Arise nebo z akčního RPG Xenoblade Chronicles X. Nicméně osobností, jež má potenciál k Left Alive přitáhnout asi nejvíce pozornosti, je určitě Jódži Šinkawa. Zveřejněný obrázek vám možná svým výtvarným pojetím něco připomene… Pokud jste hádali Metal Gear Solid, připište si jedno bezvýznamné plus. Design postav bude mít na svědomí umělec, jehož dílo získalo na popularitě zejména díky této dnes již kultovní značce stealthových akčních adventur.
Na závěr jsme si nechali některé otázky, jež většina hráčů dříve či později položí, ať už se daná hra profiluje jakkoli – chystá se na nás čistě singleplayerová věc? Jaké jsou plány, co se týče dodatečného obsahu atd. V tomto ohledu vývojáři ze Square Enix s informacemi bohužel šetřili. Momentálně se však zdá, že hra pro více hráčů nestojí v centru jejich pozornosti. „Neříkáme, že ve hře nebudou žádné online prvky, ale pokud budou, půjde o spíš bonus.“
Zas takové překvapení to ale není vzhledem k tomu, že hlavní předností Left Alive má být, jak je u japonských titulů dobrým zvykem, silný příběh. A ten je prostě (ať si fandové Destiny říkají cokoli, neberme jim to) u multiplayerové pařby takřka nemožné vytvořit. Jistá naděje pro ty, kteří by ve hře přesto nějakou formu multiplayeru rádi viděli, tak spočívá v DLC. Tvůrci prý nějaké nápady dodatečná rozšíření mají, realizovat se budou ale až podle toho, jak se povede základní hře.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows Vista 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2400S 2.5GHz / AMD APU A10-7850K Quad-Core | Intel Core i5-6500 3.2GHz / AMD Ryzen R5 1400 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 1050 / Radeon R9 280 | NVIDIA GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 8GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 12.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 35 GB | 35 GB |
Left Alive vychází 5. března 2019 na PC a PS4. O novinkách vás budeme informovat.