• Autor: Alexandra Vaníková
Legendární Mafia je zpět! Tato původem česká série akčních adventur mapující fungování organizovaného zločinu v různých historických obdobích se dočká čtvrtého dílu s názvem Mafia: The Old Country (Mafia: Domovina). Tvůrci ze studia Hangar 13 slibují návrat ke kořenům série i samotné italské mafie, jejíž historii se vydáme objevovat do její kolébky – na Sicílii. Vše, co o Mafia: The Old Country potřebujete vědět, včetně informací o příběhu či období vydání a platformách, naleznete v našem článku.
(Update): Článek byl po bližším představení hry kompletně aktualizován, přidány informace o vydání hry, příběhu, gameplayi i herním světě.
zdroj: Hangar 13
Mafia: The Old Country
Vydání Mafia: The Old Country je naplánováno na léto 2025, přičemž těšit se mohou majitelé PC (Steam), PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Z konzolí současné generace bude hra čerpat maximum, protože poběží na Unreal Engine 5. Titul byl oznámen 20. 8. 2024 během akce Opening Night Live.
Mafia: The Old Country - Official Teaser Trailer
První teaser naznačuje, že nová Mafia nabídne atmosférický příběh.
zdroj: Hangar 13
Mafia: The Old Country by měla obsahovat oficiální českou lokalizaci, a to ve formě titulků i dabingu.
Příběh Mafia: The Old Country se bude odehrávat na začátku 20. století na Sicílii, titul tak pro ostatní hry v Mafia trilogii funguje jako prequel. Hlavní postavou je osiřelý horník Enzo Favara, který je ochoten udělat cokoliv, aby se někým stal. Když se mu tak naskytne příležitost pracovat pro mocnou mafiánskou rodinu Torrisi, tuto příležitost chytí za pačesy.
Tvůrci lákají na odkrývání historie organizovaného zločinu v nemilosrdné historické éře. Prostřednictvím Mafia: The Old Country se zároveň vývojáři chtějí vrátit ke kořenům série a usilují o vytvoření strhujícího lineárního příběhu s nádechem klasických filmových gangsterek. Příběh si podle tvůrců vychutnají i ti, kteří neměli tu čest s předchozími díly v sérii (všechny postavy jsou nové), na ty však bude Mafia: Domovina v náznacích odkazovat.
zdroj: Hangar 13
Navzdory počátečním spekulacím se v Mafia: Domovina nevrátí žádná z postav předešlých her – ani Don Salieri.
Mafia: The Old Country bude akční adventurou z pohledu třetí osoby, kde většinu času strávíme likvidováním Donovy konkurence a při té příležitosti si vyzkoušíme řadu dobových zbraní a vozidel. Unikátní (časové) zasazení prý tvůrcům umožnilo do gameplaye zakomponovat pro sérii zcela nové prvky – například v podobě jízdy na koni či v prvních motorových vozidlech (i s ručně natahovaným motorem). Samotné souboje pak mají být taktičtější a málokdy budou výlučně o syrových přestřelkách, vývojáři se snažili do gameplaye zakomponovat nejen ikonické upilované brokovnice (tzv. lupary) či kolty, ale také italské vystřelovací nože, které využijeme v tradičních duelech.
Mafia: The Old Country - The Initiation Trailer
Základní principy hratelnosti známé ze starších dílů série Mafia zůstanou v The Old Country zachovány, očekávat máme ale i nějaké novinky.
zdroj: Hangar 13
Naším hřištěm se v Mafia: The Old Country stane Sicílie na počátku 20. století. Podle vývojářů tak máme logicky očekávat jiný herní svět, než v předchozích titulech série. Sicílie byla totiž v tomto období tvořena primárně zemědělskými oblastmi (citrusovými farmami a vinohrady), které tu a tam střídalo menší městečko či vesnička.
Ústředním bude v Mafia: The Old Country město San Celeste, nemáme však očekávat žádnou pulzující metropoli, spíše její venkovskou verzi, jejíž ulicemi se budeme prohánět i na koni. Herní svět v Mafia: The Old Country nebude otevřený v pravém slova smyslu a v tomto ohledu ho tvůrci přirovnávají spíše k Mafii 1 a 2. Po virtuální Sicílii se tak budeme moci volněji pohybovat, jelikož titul ale bude zaměřen na příběhový zážitek, nečeká nás zde záplava ikonek s vedlejšími úkoly.
zdroj: Hangar 13
Tvůrci si pochvalují přechod na Unreal Engine 5, který jim umožňuje vytvářet ještě autentičtější interiéry a exteriéry.
Multiplayer v Mafia: The Old Country nenajdeme.
Obrazové materiály naleznete na oficiálních stránkách mafia.2k.com, trailery a další videa zase na oficiálním YouTube kanálu Mafia Game.
Recenze zatím k dispozici nejsou, protože hra ještě nevyšla.
Hardwarové požadavky pro Mafia: The Country PC budou zveřejněny s blížícím se datem vydání. Zatím pochopitelně k dispozici nejsou.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
Pevný disk | bude oznámeno | bude oznámeno |
• Zdroje: mafia.2k.com, newsroom.2k.com
• Spekulace: 13. 11. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková
Je třeba uznat, že tvůrci ze studia Hangar 13 dokážou držet jazyk za zuby a dodržovat omertu by jim tak ve světě organizovaného zločinu určitě nedělalo problém. Pokud se však hráči chtějí na druhé straně dozvědět nějaké novinky o jejich připravovaných projektech, jsou častokrát odkázáni na neověřené informace a leaky. Několik nových nedávno spatřily světlo světa kde jinde než na redditu.
Autorem příspěvku popisujícího údajný vývoj Mafie 4 je uživatel TheTruthTeller 1985, který tvrdí, že jeho zdrojem jsou bývalí členové vývojářského studia Hangar 13 a také jeden nejmenovaný novinář. Pokud by to byla pravda, šlo by o vcelku spolehlivé zdroje. Připomínám však, že jde však o oficiálně nepotvrzené informace a proto je berme s velkou rezervou.
Podle zmiňovaného leakera práce na čtvrtém pokračování Mafie začaly už po dokončení posledního DLC jejího předchůdce s Afroameričanem Lincolnem v hlavní roli (Sign of the Times). Následně byl však projekt pozastaven v zájmu vývoje jiné neznámé hry od Hangar 13 a později byly práce na Mafii 4 úplně zrušeny, což potvrdil i herní novinář Jason Schreier ve svém článku věnovaném Mafii III.
Americké studio se však později přece jen vrátilo k Mafii 4 (prý kvůli jejímu potenciálu). Předcházelo tomu založení menšího týmu v anglickém Brightonu, který znovu začal na hře pracovat, obnovujíc původní nápad. Po 5–6 měsících se nakonec do tvorby hry zapojilo úplně celé Hangar 13 (kromě české větve).
Zdroje hovoří o zasazení hry do 70. letech v Las Vegas, což jen potvrzuje návrat tvůrců k původnímu nápadu. Příběh by měl zachycovat období jednoho desetiletí a soustředí se na vyprávění děje v přítomnosti, nedočkáme se tak flashbacků či retrospektivy, která byla výrazná například v prvním dílu s Tommym Angelem v hlavní roli.
Motion-capture natáčení údajně začalo před 8–9 měsíci. Oznámení Mafie III navíc proběhlo jeden a půl roku před jejím vydáním. Představení chystaného pokračování bychom se tak mohli dočkat začátkem, popřípadě v polovině roku 2020 s datem vydání stanoveným na 2021 – Mafia 4 by tak zavítala už na novou generaci konzolí.
Čtvrtý díl slavné série však není jedinou hrou, na které Hangar 13 prý pracuje. Před jejím vydáním by měl přijít ještě remaster Mafie II, pod taktovkou českého oddělení studia. Vylepšený bratříček téměř 10 let staré klasiky je prý vyvíjen pomocí enginu, který do vínku dostane i Mafia 4.
Vývoj vylepšené verze nebude navíc pravděpodobně trvat tak dlouho (půjde asi jen o úpravu grafického kabátku), a tak ho můžeme očekávat dříve než Mafii IV. Osobně mě celkem překvapilo, že se tvůrci rozhodli pro remaster dvojky a nedali přednost vylepšení první Mafie z roku 2002, na jejíž grafice je zub času mnohem viditelnější. Dobrou zprávou ale je, že do remaster se pouští české oddělení studia a hra tak snad zůstane věrná svým kořenům.
Svou troškou ke spekulacím kromě leakerů přispělo i samotné Take-Two Interactive. Ve své oficiální finanční zprávě informuje o světlé budoucnosti a plánech zahrnujících pokračování největších herních značek vydavatele. A mezi ně právě trilogie akčních adventur zachycující vzestupy a pády organizovaného zločinu jednoznačně patří.
• Zdroje: Gaming Today Magazine, Daily Gaming Report, SegmentNext, Metro.co.uk
• Spekulace: 1. 10. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková
Podle portálu segmentnext.com Take-Two Interactive 2. srpna 2019 zaregistrovali celkem 3 známky „Mafia“ – dvě ve fontu používaném v 1. a 2. dílu a třetí obsahující pouze slovo „Mafia“. Tyto trademarky přinášejí tři možné scénáře: tím prvním je pouze obyčejné plnění povinností ze strany společností – ochranné známky je totiž třeba znovu registrovat každých 10 let.
Mafia 1 však vyšla v roce 2002 a její trademark už musel být znovu zaregistrován nejpozději v roce 2012, druhý díl spatřil světlo světa před 9 lety, v případě obou titulů by tak opětovná registrace ještě potřebná nebyla. Proto se začíná skloňovat i slovo remaster prvního nebo druhého dílu. Nemůžeme zcela vyloučit ani Mafii 4 (napovídá tomu zejména třetí známka, která nedisponuje charakteristickými barvami či fontem typickým pro dosud vydané tituly). Podle Frasera Browna, redaktora serveru PC Gamer, se však remaster jeví jako mnohem pravděpodobnější možnost.
Hned druhý den (3. 8. 2019) však Take-Two zaregistrovalo ještě jednu známku, tentokrát pro studio Hangar 13, které stojí za třetím pokračováním Mafie. To by se možná mohlo pokusit napravit si jméno rebootem či remasterem, není totiž žádným tajemstvím, že právě třetí přírůstek do této kultovní herní série nebyl fanoušky přijat zrovna nejlépe.
Dokonce se začíná šuškat o tom, že Hangar 13 už dva roky pracuje na zatím záhadami opředeném AAA titulu. Ještě v roce 2018 to však na pokračování Mafie vůbec nevypadalo. Herní investigativní novinář Jason Schreier se v článku věnovaném právě Mafii 3 vyjádřil, že v prvotních plánech pro Mafii 4 se údajně objevovalo prostředí Las Vegas 70. let, ale společně s Muhammadem Uneebem ze segmentnext.com konstatují, že z plánů nakonec sešlo – vývoj hry inspirované filmem Casino od Martina Scorseseho byl kompletně zastaven a začalo se pracovat na zcela novém projektu.
Je samozřejmě možné, že se opravdu dočkáme 4. dílu Mafie. Koneckonců výše citované články, které tvrdí opak, jsou už rok staré. A pokud se na titulu dále rozvíjejícím tuto slavnou značku akčních adventur (nebo zcela jiném herním výtvoru) opravdu pracuje, je možné, že novinek se dočkáme příští rok, kdy je přece plánováno i vydání (pravděpodobně) PS5 spolu a Project Scarlett. Studio Hangar 13 by tak mohlo využít šanci a přinést jednu z prvních herních vlaštovek na konzole nové generace.
Existuje jen velmi málo lidí (tedy alespoň na Slovensku a v Čechách), kteří by neznali herní sérii Mafia. Tento český klenot v průběhu let své existence obohatil herní trh o příběhy mafiánských rodin z různých časových obdobích 20. století, jež se odehrávaly ve fiktivních městech inspirovaných americkými metropolemi.
Zatímco první díl z roku 2002 pod taktovkou brněnského studia Illusion Softworks nás zavedl do fiktivního města Lost Heaven v 30. letech minulého století a dosud obsazuje první pozice osobních žebříčků mnoha hráčů, dvojka představila osudy trojice mafiánských rodin během dvou desetiletí v metropoli (taktéž vymyšlené) Empire Bay a vysloužila si o něco nižší hodnocení než její předchůdkyně – stále se však mohla považovat za její rovnocennou soupeřku.
A pak tu máme Mafii III. Ta vyšla téměř před 3 lety a hlavní roli v ní ztvárnil afroameričan Lincoln. Kritici na jedné straně ocenili příběh či poukázání na rasismus v 60. letech minulého století, se kterým se museli obyvatelé Ameriky s tmavou barvou pleti každý den vyrovnávat, mnozí hráči jí ale nemohli odpustit slabou technickou a grafickou stránku a nedokončenost otevřeného světa. Mafia III byla dokonce označována za herní zklamání roku.
Je tak zřejmé, že celé sérii zachycující vzestupy a pády organizovaného zločinu vládne nejstarší ze tří titulů, a právě ten by byl určitě nejvhodnějším adeptem na remaster, když vezmeme v úvahu i fanouškovskou základnu, kterou si i po 17 letech hra dokázala udržet. Přestože Mafia II nabídla mnohem lepší grafický kabátek, mnoho hráčů nepřesvědčila a zatím poslední díl trilogie doplatil zejména na svůj turbulentní vývoj.
Na tvorbě třetího dílu akční adventury se už totiž nepodíleli stejní vývojáři, hra přešla do rukou studia Hangar 13, kde zůstalo jen pár skalních zaměstnanců původních vývojářů z 2K Czech (dříve Illusion Softworks). Na tvůrce byl navíc vyvíjen obrovský tlak vydavatelem 2K Games a právě to se podepsalo na zásadních nedostatcích, kterými Mafia III „oplývala“, a tedy i na její celkově negativním přijetí hráči.
Je tedy otázkou, zda se nakonec dočkáme pokračování nebo remasteru jednoho ze starších dílů. Osobně bych uvítala právě remaster Mafie 1. Pokud by se ho ale ujali tvůrci z Hangar 13, je velmi nepravděpodobné, že by jim fanoušci této (již téměř 18leté) herní klasiky odpustili i jen tu nejmenší chybu a pro samotné studio by to představovalo nemalou výzvu. Proto si tedy myslím, že dají přednost zcela novému projektu, případně 4. pokračování mafiánské adventury. Napište nám, co si o celé situaci myslíte a kterou z uvedených možností byste přijali vy.
• Zdroje: Dualshockers, Metro.co, Segmentnext, Kotaku, PC Gamer