• Autor: Alexandra Vaníková
Díky Unreal Engine 5 nová Mafia nabídne nejautentičtější grafiku v sérii.
zdroj: Hangar 13
V nejnovějším vývojářském deníčku (níže) nás tvůrci z Hangar 13 opět zvou do zákulisí tvorby Mafia: Domovina. Zatímco v tom posledním se rozpovídali o tvorbě herního světa, tentokrát se zaměřují na vizuální stránku titulu. Ta má být podle tvůrců dosud nejatraktivnější v celé sérii, a to zejména díky možnostem, které nabízí pokročilý Unreal Engine 5.
Breaking Omertà: "Art Meets Technology" | Mafia: The Old Country
zdroj: 2K Games
Díky schopnostem Unreal Engine 5 mohou tvůrci do Mafie přenést nádech skutečné Sicílie a ukázat ji v plné kráse.
Ve srovnání s enginy používanými při vývoji předešlých Mafií UE 5 umožňuje těžit maximum z technologií Metahuman, Nanite, Lumen a dalších nových nástrojů. Art team tak mohl nechat své kreativitě volný průběh a vyhrát si i s těmi nejmenšími detaily, ať už při tvorbě budov, zbraní, automobilů, oblečení nebo postav. Mimiku herců z motion capture nahrávání lze díky novým technologiím ještě lépe přenášet do hry, výsledkem čehož jsou krásné detailní animace, klíčové pro pohlcující příběh. Stejně tak propracované mají být vlasy a (ne)upravené vousy či brady.
O povýšení celkové atmosféry se navíc stará vylepšené osvětlení. „Jde o nedílnou součást filmového pocitu z naší hry – ať už se proháníte na koni po sluncem zalitých polích, bojujete při západu slunce nebo se plížíte ve stínech starověkých krypt,“ dodává výkonný producent Devin Hitch.
Mafia: Domovina vyjde 8. srpna 2025 na PC (Steam), PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
• Zdroj: youtube.com, mafia.2k.com