Ochranné pomůcky máme skladem a ihned k odběru.

Nejširší nabídka notebooků skladem

Notebooky na doma, na cesty nebo do školy skladem.
Během svátku 28.9. jsou některé naše pobočky uzavřené. Věnujte prosím zvýšenou pozornost otevírací době  pobočky při vyzvednutí objednávky.
Produkty ihned k odběru HP TV se slevou až 30 %

Podpora ARM procesorů a první plány na xCloud exkluzivní hry

V minulé novince jsme vás informovali o tom, že služba Microsoft xCloud rozšiřuje knihovnu her i seznam zemí, kde bude od začátku roku 2020 nově dostupná. Microsoft však pilně pracuje také na tom, aby svou streamovací službu dostal na co největší množství zařízení. Výrobce čipů Qualcomm totiž oznámil, že xCloud budou podporovat i jeho ARM procesory. Zároveň se dozvídáme první plány na xCloud exkluzivní tituly. Vše zjistíte v dnešní novince.

Microsoft xCloud; screenshot: hry, ovládač

Microsoft xCloud – Novinky

1. (18. 12. 2019) O exkluzivních titulech pro Microsoft xCloud a podpoře ARM procesorů
  2. (19. 11. 2019) Project xCloud už nabízí přes 50 her, příští rok zamíří do dalších zemí a na PC
  3. (26. 9. 2019) Veřejná beta Microsoft xCloud už v říjnu, avšak bez ČR
  4. (13. 6. 2019) Veřejný test a první dojmy z Microsoft xCloud
  5. (8. 11. 2018) Microsoft pracuje na ovladačích pro tablety a mobilní telefony

O exkluzivních titulech pro Microsoft xCloud a podpoře ARM procesorů

• Novinka: 18. 12. 2019 • Autor: Filip Němec

Myšlenka cloudového hraní je taková, že si své oblíbené hry budeme moci zahrát kdekoli. Tedy ne jen na PC, ale také mobilních telefonech nebo tabletech. Microsoft začal testovat službu xCloud na mobilních telefonech s Androidem, ne na PC a tak můžeme předpokládat, že právě hraní na Windows 10 nebude žádný problém. Alespoň tedy v případě klasických stolních počítačů. Výrobce procesorů Qualcomm však přišel s velmi zajímavou a pro fanoušky cloudového hraní nadějnou zprávou – pracuje totiž na podpoře xCloudu také na ARM procesorech.

Microsoft xCloud; screenshot: ARM procesor
ARM je souhrnné označení pro procesory, které jsou pro svou nízkou spotřebu elektrické energie používány především v mobilních telefonech a tabletech. V poslední době však začínají pronikat také do sféry stolních počítačů.

Mohlo by se zdát, že s kompletním zrušením platformy Windows Phone (dříve Windows Mobile) nejde o nijak zajímavou zprávu, protože Microsoft podle všeho svou bitvu na poli přenosných zařízení evidentně prohrál. Není to však úplně pravda, s mobilními telefony to sice firma z amerického Redmondu vzdala, ale na poli PC tabletů chystá Microsoft velkou ofenzivu. Jeho přístroje Microsoft Surface, které lze využívat jako tablety, ale zvládnou zastoupit i běžný notebook, si totiž podle posledních zpráv rozumí právě i s ARM procesory. Na nich totiž Microsoft zvládá provozovat Windows 10 podporující i x86 aplikace ze stolních PC, i když zatím jen 32 bitové.

Co s tím vším má společného služba xCloud? ARM procesory jsou podle mnohých budoucnost nejen přenosných zařízení, ale i stolních počítačů, jejichž majitelé nepotřebují extrémně velký výkon. A právě na tuto skupinu cílí i streamovací služby, které z podstaty nepotřebují výkonný hardware. Pokud se Microsoftu podaří přidat do seznamu podporovaných platforem i Windows 10 přístroje s ARM procesory, mohl by si do budoucna otevřít vrátka k zajímavé skupině uživatelů a svou službu tak dostat na širší spektrum zařízení. Připomeňme, že aktuálně Microsoft slibuje podporu pro stolní počítače s Windows 10 a přenosná zařízení s Androidem a iOS.

Microsoft xCloud; screenshot: Qualcomm Microsoft xCloud; screenshot: Qualcomm, 5G
Obrázek 1: ARM procesory od Qualcommu najdeme v „PC tabletech“ Surface, ale také Samsung Galaxy Book 2 a dalších. Obrázek 2: Qualcomm na své prezentaci oznámil podporu služby Microsoft xCloud.

Microsoft (zatím) neplánuje xCloud exkluzivity

Už ale dost hardware řečí. Protože jsme herní magazín, nesmíme zapomenout ani na hry, protože právě o nich nakonec služba Microsoft xCloud je. Už víme, že aktuálně Microsoft poráží konkurenci od Googlu v množství nabízených titulů a už nyní máme přislíbené propojení s další službou jménem Xbox Game Pass. Ta aktuálně nabízí více než 200 titulů, zatím tedy nemáme pocit, že bychom jako uživatelé xCloudu měli trpět nedostatkem her.

Zajímavou novinkou je rozhovor magazínu Stevivor, ve kterém si o službě xCloud popovídali s viceprezidentem cloudového hraní v Microsoftu. Kareem Choudhry v něm prohlásil, že aktuálně hovoří s vývojáři o možných xCloud exkluzivitách. Evidentně se však nejednalo o prohlášení, s nímž by byl Microsoft spokojen, posléze tak pro magazín IGN mluvčí společnosti uvedl věci na pravou míru: „Jsme na začátku několikaleté cesty. Zkoumáme nové možnosti, které xCloud přináší. Nicméně zůstáváme zavázáni přístupu, kdy je streamování her doplňkem ke konzoli a nemáme v tuto chvíli plány pro cloudový exkluzivní obsah“.

Microsoft xCloud; screenshot: Xbox ovladač
Nejen, že Microsoft zatím nechce hráče „omezovat“ exkluzivitami, pro hraní prostřednictvím služby xCloud je možné kromě Xbox One ovladače použít třeba také Dualshock 4 od konkurenčního PlayStationu.

V dohledné době tak asi opravdu neuvidíme nic s nápisem „xCloud exklusive“ a nutno říct, že platforma Play Anywhere, která se z původní podpory her vycházejících na Xboxu a PC rozrostla v něco podstatně většího, působí velmi sympaticky. Na rozdíl od konzolí či různých distribučních platforem navíc v současnosti exkluzivní tituly skutečně působí jako něco, co nemá pro takovou službu význam, protože jde opravdu o doplněk či alternativu k ostatním formám hraní. Jakmile se ale streamovací služby stanou pevnou součástí herního průmyslu, může být vše jinak.

• Zdroje: Stevivor, IGN, OnMSFT

Project xCloud už nabízí přes 50 her, příští rok zamíří do dalších zemí a na PC

• Novinka: 19. 11. 2019 • Autor: Filip Němec

Herní festival Xbox X019 v Londýně mohl být pro mnohé zklamáním, protože jsme se nedozvěděli nic o novém Xboxu Scarlett či opravdu velkých peckách, jako je třeba připravované Halo Infinite. Pokud jste ale fanoušky streamování her či digitálních půjčoven, Microsoft si pro vás nachystal velká překvapení. Služba Project xCloud (stále jde prý o pracovní název) aktuálně slaví první měsíc v takzvaném preview režimu, kdy službu mohou testovat vybraní uživatelé ve Spojených státech, Koreji a Velké Británii. Pro službu xCloud to však byl pouze začátek.

„Když jsme v říjnu oznámili preview režim Project xCloud, byl to pro nás pouze začátek se záměrem přinést více her, nových funkcí a příležitostí ke hraní,“ píše Microsoft na oficiálních stránkách služby a právě na X019 svá slova naplnil. Streamovací služba xCloud totiž rozšířila svou nabídku her, která nyní čítá více než padesát titulů. Z nově přidaných zaujme především Devil May Cry 5 nebo Tekken 7, zejména americké hráče pak potěší Madden NFL 20. Tohle je pořádný touchdown pro Microsoft! Kompletní seznam her najdete na webu služby xCloud.

MS xCloud; screenshot: nabídka her
V současnosti nabízí knihovna xCloudu více než padesát titulů, které v porovnání s 22 hrami na Google Stadii působí velmi dominantně.

V roce 2020 dorazí xCloud také na PC s Windows 10

V současnou chvíli je možné testovat službu na mobilních telefonech a tabletech s OS Android (verze 6.0 a vyšší), v příštím roce má však xCloud začít podporovat také osobní počítače s operačním systémem Windows 10, na čemž prý Microsoft usilovně pracuje spolu s dalšími partnery. Podporu macOS zatím Microsoft neoznámil, na té se však má rovněž pracovat, podobně jako na podpoře mobilního iOS. Zde už je nejspíše pokrok větší, magazín Windows Central se totiž ještě před X019 zúčastnil uzavřené prezentace, na které Microsoft předváděl xCloud na širokém portfoliu mobilních telefonů s Androidem, zúčastnění však mohli vidět také několik iPhonů, na nichž Microsoft službu rovněž testuje.

MS xCloud; screenshot: ios iphone
Podpory iOS bychom se mohli dočkat už v příštím roce.

Začátkem příštího roku pak Microsoft rozšíří působnost preview verze, která bude dostupná také v Kanadě, Indii, Japonsku a západní Evropě. Z testování Project xCloud jsme tak prozatím stále vyčleněni, podobně jako nemůžete vyzkoušet konkurenční Google Stadia nebo již roky fungující PlayStation Now.

Project xCloud bude v budoucnu propojen s Xbox Game Pass

Nakonec možná to nejzajímavější, byť právě k tomuto oznámení nemáme žádné datum ani další informace. Microsoft na Xbox X019 oznámil, že Project xCloud se spojí se službou Xbox Game Pass, což jednak působí jako vcelku logické partnerství a zároveň jde o vynikající zprávu pro nás hráče. Nevíme však, kdy k tomu dojde, ani jak toto spojení bude přesně fungovat. Logicky vypadá propojení obou služeb v momentě, kdy xCloud vystoupí z preview režimu a půjde o finální a fungující službu. Smysl pak dává fungování těchto služeb tak, že si zkrátka v jedné aplikaci vyberete, zda si chcete danou hru stáhnout a zapůjčit si její digitální kopii (tak nyní funguje Game Pass), nebo ji rovnou streamovat do zvoleného zařízení (xCloud).

Takové řešení je rajskou hudbou pro naše hráčské slechy a podle všeho by něco takového už nyní nemělo být technicky problémem. Microsoft totiž na oficiálních stránkách xCloudu zmiňuje, že služba je tvořena takovým způsobem, aby každá Xbox hra byla kompatibilní s xCloudem. „Děláme to (Project xCloud) takovým způsobem, jenž nevyžaduje žádnou další práci pro vývojáře. Více než 3 500 her na Xboxu One a dalších 1 900, které jsou aktuálně ve vývoji, již fungují na xCloudu.“

Project xCloud is Coming to PC (Inside XBOX 2019) All Latest Project xCloud News (NRMgamingHD)

Londýnská epizoda pořadu Xbox Inside se Project xCloud věnovala velmi podrobně. Všechny zmíněné novinky si můžete nechat odvyprávět přímo z úst těch nejpovolanějších právě v tomto videu.

Cílem Microsoftu je vytvořit službu, díky které si budeme moci užít hraní téměř kdekoli. Přímo na Xbox X019 pak padla velmi sympatická myšlenka, že Project xCloud by nás neměl nutit kupovat nový hardware, naopak by služba měla umět využít vybavení, které má každý doma. Tím je mířeno zejména na mobilní telefony a tablety, Microsoft však v Londýně ohlásil také od nového roku podporu dalších bluetooth ovladačů, mezi něž patří DualShock 4 nebo příslušenství značky Razer. Je podpora DualShocku jen pěkným gestem, ve kterém je zbytečné hledat hlubší význam? Nebo se nám schyluje k nějaké větší spolupráci? Budoucnost ukáže.

• Zdroje: Xbox.com, Windows Central, Polygon, YouTube (NRMgamingHD), vlastní

Veřejná beta Microsoft xCloud už v říjnu, avšak bez ČR

• Novinka: 26. 9. 2019 • Autor: Filip Němec

V poslední novince jste si mohli přečíst první dojmy z testování služby Microsoft xCloud, kterou šlo vyzkoušet v Los Angeles na E3 2019. Tam Microsoft oznámil také první veřejný beta test a právě na ten se zaměřila zářijová epizoda pořadu Xbox Inside. Přesné datum prozatím nevíme, k testu, do něhož se může přihlásit naprosto každý, by však mělo dojít příští měsíc.

Neradujme se však předčasně, xCloud si budou moci hráči vyzkoušet zcela zdarma, ale pouze ve vybraných regionech, kam podle všeho Česká republika patřit nebude. Zatím je mezi těmito krajinami pouze USA, Velká Británie a Jižní Korea. Microsoft si tedy pokryl hlavní kontinenty a první zatěžkávací zkouška může začít. Pokud tedy neplánujete v nejbližší době výlet do Británie, budete se muset spokojit alespoň se zprostředkovanými dojmy těch, kteří měli to štěstí a do testu se dostali.

All-New Inside Xbox. ft. The Outer Worlds, Project xCloud and More

Více než hodinová epizoda pořadu Xbox Inside se zaměřila na akční RPG Outer Worlds a streamovací službu Microsoft xCloud.

Pro začátek Microsoft přislíbil čtveřici her: střílečky Gears 5 a Halo 5: Guardians, bojovku Killer Instinct a onlinovku Sea of Thieves. Uvidíme, jak bude vypadat odezva u Killer Instinct nebo dvou stříleček, kde by se technické problémy mohly odhalit nejsnáze. Pro hraní by pak měl stačit mobilní telefon nebo tablet s Androidem 6.0 a vyšším a samozřejmě Xbox One ovladač. Dříve propagované ovládání přímo na displeji je patrně zatím pouze ve fázi vývoje.

Microsoft zároveň potvrdil, že i nadále pracuje na možnosti vytvořit z vašeho Xboxu One vlastní streamovací server. „To hraje v naší streamovací vizi důležitou roli a máme v plánu spustit veřejný test tento rok,” potvrdil Microsoft pro magazín Gamespot. Zajímavým příslibem je také synchronizace uložených pozic mezi fyzickou či digitální kopií uloženou ve vašem Xboxu a streamovanou verzí skrze službu xCloud. Google nejspíše předčí Microsoft technickými specifikacemi svých serverů, ale konkurence však těží ze své dlouholeté praxe v herním průmyslu a pozice na trhu. Jak bude boj pokračovat, se dozvíme možná už příští rok.

• Zdroje: Gamespot, YouTube (Xbox)

Veřejný test a první dojmy z Microsoft xCloud

• Novinka: 13. 6. 2019 • Autor: Filip Němec

Těsně před E3 2019 poodhalil Google další plány se svou streamovací službou Stadia a reakce ze strany Microsoftu tak byla očekávaná, mnoho nového jsme se však nedozvěděli. Zásadní zprávou je, že xCloud v říjnu vstoupí do fáze veřejného testování a za symbolický jeden dolar měsíčně bude možné službu vyzkoušet. Tím bohužel novinky končí, Microsoft zatím nesdělil, jak silné internetové připojení bude xCloud vyžadovat, kolik za něj zaplatíme a kde (ve kterých zemích) bude služba dostupná. Vystačit si budeme muset prozatím s informací, že xCloud nabídne více než 3500 her a to zejména díky programu zpětné kompatibility Xboxu One i Xboxu 360.

První dojmy z hraní na E3 jsou rozporuplné

Přímo na E3 však bylo možné xCloud vyzkoušet a první dojmy jsou prozatím smíšené. Zatímco někteří mohli první den výstavy testovat na mobilním telefonu s Androidem, jenž byl připojen pomocí Wi-Fi, další dny už byly testovací stanice připojené pomocí ethernetového kabelu s redukcí. Zajímavé (avšak bez překvapení) je to, že v prvním případě byl herní zážitek velmi špatný a díky vypadávajícímu bezdrátovému připojení se předváděné hry (Forza Horizon 4, Halo 5 nebo Hellblade: Senua's Sacrifice) sekaly a docházelo k výpadkům textur a výrazným propadům celkové kvality vizuálu.

V druhém případě pak šlo o prakticky bezchybný herní zážitek, kdy taková Forza Horizon 4 běžela naprosto plynule. Je třeba zmínit, že nejde o test nikterak směrodatný, v prvním případě prý redaktorka magazínu Gizmodo našla dalších 26 Wi-Fi sítí, takže okolní rušení bylo významné a na druhou stranu mobilní telefon připojený k internetu ethernetovým kabelem je opačný extrém.

Microsoft xCloud; screenshot: E3 2019 Halo

Na E3 bylo možné vyzkoušet xCloud na kombinaci mobilního telefonu propojeného s Xbox One ovladačem.

Vytvořte si svůj vlastní xCloud server ze svého Xboxu

Microsoft pak na tiskové konferenci také oznámil zajímavou funkci, která by měla být dostupná souběžně se vstupem xCloudu do fáze veřejného testování, tedy v říjnu. Díky ní budeme moci proměnit svůj Xbox One ve vlastní xCloud server a hry si poté streamovat třeba do mobilního telefonu. Zatím není úplně jasné, jestli jde pouze o streamování v rámci domácnosti, ale v tomto případě by šlo pouze o klon funkce remote play, kterou již od vydání nabízí PlayStation 4. A pokud Microsoft hovoří vyloženě o serveru, patrně bude možné své hry streamovat kamkoli, kde bude dostatečně silné internetové připojení.

Zde se pak dostáváme k jádru problému. Nejen, že budeme potřebovat dostatečně silný internet pro příjem dat na cílové platformě, ale i domácí Xbox ve formě serveru bude vyžadovat kvalitní připojení naopak pro odesílání dat. Snad se o této funkci brzy dozvíme více.

• Zdroje: Gizmodo, KotakuThe Verge

Microsoft pracuje na ovladačích pro tablety a mobilní telefony

• Novinka: 8. 11. 2018 • Autor: Filip Němec

V původním článku oznamující novou stremovací službu Microsoft xCloud jsme vás informovali o snaze Microsoftu vyvinout pro přenosná zařízení, jako jsou tablety a mobilní telefony způsob ovládání, který by nabídnul podobně pohodlné ovládání jako při hraní na konzolích Xbox. Nešlo se samozřejmě vyhnout nemalé skepsi, protože dotykový displej zkrátka není vhodný pro většinu velkých her, nyní už ale tato snaha dostala jasnější kontury. Podle Microsoft Research totiž konzolový a počítačový gigant vyvíjí fyzické ovládání vycházející z bezdrátových ovladačů pro konzole Xbox.

Microsoft xCloud; screenshot: xbox mobilní ovladače

Designová i ergonomická inspirace Xboxovým ovladačem je nepřehlédnutelná. To je ale výhoda pro Microsoft. Na rozdíl od jiných společností nemusí v tomto případě řešit kompletní vývoj, tedy počet či rozmístěný ovládacích prvků a místo toho se může zaměřit na inovace.

Už v roce 2014 Microsoft vyrobil pěnové prototypy, které posléze zdokonalil na 3D tiskárně. To už je přeci jen několik let zpět, podle všeho se ale firma k těmto ovladačům vrací. Přesvědčit je měl mimo jiné úspěch konzole Nintendo Switch, jež spojuje klady malých přenosných zařízení s dotykovým displejem a fyzickými ovladači, které i v rámci několika dalších let budou jistě tou nejlepší volbou pro hraní většiny her.

V původním oznámení služby xCloud o podobných ovládacích prvcích nepadlo ani slovo. Na doprovodných obrázcích jsme naopak mohli vidět čistě dotykové ovládání na tabletu a také klasický Xbox One ovladač propojený s mobilním telefonem. Vyvíjené ovladače by tak měly být jakýmsi hybridem, který půjde využít jako klasický ovladač nebo je připnout na tělo tabletu či mobilního telefonu. Na první pohled mírně neohrabaný systém připínacích ovladačů by nakonec nemusel být vůbec špatným řešením. Během pár let bychom si díky 5G síti, mobilnímu telefonu a těmto přenosným ovladačům mohli zahrát nejnovější tituly určené pro Xbox doslova kdekoli. A taková představa se mi rozhodně líbí.

Microsoft oznamuje svou vlastní streamovací službu xCloud

• Článek: 22. 10. 2018 • Autor: Filip Němec

O cloudovém hraní se hovoří již řadu let a mezi nejhlasitější účastníky těchto diskuzí patřil vždy Microsoft, který se streamováním her přes internet koketuje již řadu let. Postup Microsoftu na poli cloud gamingu však nikdo nebral příliš vážně, protože již roky odkládaný Crackdown 3, který má část výpočtů provádět právě v cloudu, zatím nikoho neoslnil. Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu, však na E3 2018 oznámil, že pracují hned na několika nástupcích Xboxu One, přičemž server Thurrot později přišel s informací, že jednou z verzí by měla být odlehčená konzole určená pouze ke streamování her (více v našem článku k Xbox Two).

Project xCloud – hrajte kdykoli a kdekoli (oznamující video)

Microsoft ve videu slibuje plnohodnotné hraní velkých titulů na přenosných zařízeních. Project xCloud vypadá velmi slibně.

Project xCloud, jak se v současnou chvíli technologie jmenuje, však bude nejspíše něco ještě jiného. K hraní totiž nebudete potřebovat žádný herní hardware, stačit vám bude pouze internetové připojení, přičemž Microsoft akcentuje hraní zejména na přenosných zařízeních, jako jsou mobilní telefony a tablety. V oznamovacím videu plném revolučních prohlášení Microsoft slibuje autentický zážitek z hraní titulů vycházejících pro Xbox One nebo Windows PC, přičemž k ovládání hry budete moci využít Xbox One bezdrátový ovladač připojený pomocí bluetooth, což je ta komfortnější cesta, anebo dotykové ovládání.

Je samozřejmě dost těžké představit si hraní Halo nebo Gears of War jen s pomocí dotykového ovládání, Microsoft ale prý vyvíjí způsob, jak pro každou hru vytvořit odpovídající a vyladěné ovládání přímo na displeji zařízení. Pokud se to inženýrům v Redmondu opravdu podaří, půjde o revoluci v mobilním hraní, zatím totiž pohodlné ovládání komplexních her na tabletu či mobilním telefonu vypadá jako čistá utopie.

Microsoft xCloud; screenshot: xCloud tablet

Zatímco strategie nebo jednodušší hry mají na tabletech zelenou, plnohodnotné hraní kupříkladu akčních stříleček na dotykovém displeji působí dost nekomfortně.

Úspěch cloudového hraní závisí na rychlosti připojení

Způsob ovládání je však ten nejmenší problém, který by nás ale i Microsoft měl aktuálně trápit. Achillovou patou cloudového hraní je samozřejmě rychlost připojení. Streamovat hru v obstojné kvalitě totiž znamená odesílat a přijímat pořádně velký datový tok. Microsoft aktuálně provádí interní testy v rámci 4G sítě, avšak jaké jsou reálné výsledky, netušíme. Začátkem roku 2019 se však chystá veřejná beta, takže rozhodně nemůže jít o něco, co by mělo daleko k očekávanému výsledku. Microsoft si také hodně slibuje od zahájení provozu 5G mobilní sítě, která by měla být až desetinásobně rychlejší než 4G a měla by také disponovat daleko menší latencí. Testy 5G sítě už probíhají v sousedním Německu, u nás by ke spuštění nové sítě podle aktuálních plánů mělo dojít v roce 2020.

Project xCloud Blade – výpočetní jednotka v data centru (animace)

Jako předplatitel služby si zaplatíte za xCloud Blade, což je komponenta složená ze čtyř Xboxů One.

O hardware zázemí se starají známé servery Azure, kterými se Microsoft často chlubí. V praxi pak vše bude probíhat tak, že si pronajmete jednu výpočetní jednotku Blade v obrovském datacentru, kterých už má společnost několik po celém světě. Inženýrům se dokonce podařilo spojit čtyři konzole Xbox One a propojit je v jeden stroj, který si právě jako předplatitel služby pronajmete. Zaručen by tak měl být dostatek výpočetního výkonu. Phil Spencer však hovoří o tom, že rozhodně nemá jít o konec herních konzolí, ale spíše o alternativu pro ty, kteří si Xbox pořídit nechtějí nebo třeba hodně cestují.

Cloudové hraní je budoucnost

Streamování her se v současnou chvíli rozhodně jeví jako další logický krok ve vývoji herního průmyslu. a proto je už nyní konkurence poměrně vysoká, přestože nikdo z hlavních hráčů na trhu zatím v rukou nemá nic plnohodnotně fungujícího. PlayStation už nějakou dobu provozuje svou službu PlayStation Now, ale stejně jako v případě Geforce Now od Nvidie je kamenem úrazu právě kvalita připojení. Odhadnout budoucí trendy se pokouší také Google, který rovněž oznámil svou streamovací službu, díky které budeme moci hrát nejnovější hry ve svém prohlížeči. Co si o cloudovém hraní myslíte vy? Je doba, kdy bude podstatná část z nás hrát „přes stream“ blíže, než se zdá?

Mé jméno je Filip Němec a píšu o všem, co se týká herních konzolí. Gaučové hraní, to je moje. Nebráním se prakticky ničemu, ale nejraději mám akční adventury a závody. Moje herní srdce tepe především pro sérii Uncharted a pevně doufám, že než kompletně dobije, vyjde Half-Life 3.