První příběhové DLC úspěšného akčního RPG Middle-Earth: Shadow of War přichází na PC, PS4 a Xbox One. Hlavní hrdina Talion zde ustupuje do pozadí a v záři reflektorů se objevuje elfka Eltariel. Stojí za to věnovat placenému přídavku Blade of Galadriel od vývojářů z Monolith Productions pozornost, nebo se bez něj bez problémů obejdete? Dozvíte se v naší recenzi.
• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Monolith Productions • Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment • Platformy a Datum vydání: PS4, Xbox One, PC (6. února 2018) • Homepage: www.shadowofwar.com • Čeština: Ne
• Recenze: 11. 2. 2017 • Autor: Štěpán Lenk
Příběh je propojený s původní hrou a vlastně přímo navazuje na Talionovu dějovou linii. Nerad bych vám omylem něco prozradil, proto story Blade of Galadriel představím jen ve velmi lehkých obrysech. Vžijete se do role Eltariel – nájemné vražedkyně ve službách elfské královny Galadriel, jež vás pověří eliminací několika Nazgûlů – věrných služebníků Temného pána Saurona. Eltariel se tedy chopí svých smrtících dýk a vyráží do akce.
Co si budeme povídat, už příběh v původním Shadow of War nebyl nikterak oslnivý, Blade of Galadriel pak v tomto trendu bohužel pokračuje. S Tolkienovou předlohou nadále pracuje velmi volně, přičemž ale postrádá eleganci a promyšlenost tohoto díla. Pokud ale nejste skalní fanoušek Pána prstenů a každá nesrovnalost v časové ose vám nezpůsobuje srdeční zástavu, Blade of Galadriel vás po dějové stránce pravděpodobně nijak zásadně neurazí.
Celé DLC pak slušně odsýpá, i když na můj vkus možná až příliš rychle. Není problém dostat se na konec příběhové linie za pouhé 3 hodiny, což je jednoznačně největší slabinou tohoto dodatku. Můžete se sice pustit do plnění několika výzev a hledat legendární sety brnění, celkovou herní dobu ale těmito aktivitami nijak zázračně nenafouknete. Pravděpodobně by byla pošetilost očekávat od příběhového DLC plnohodnotnou herni dobu, jakou má například aktuální Kingdom Come: Deliverance, ale i přesto bych si přál strávit ve Středozemi více času.
Pokud se sami sebe ptáte, jaké novinky skrývá Eltariel pod svým pláštěm, možná vás zklamu. Blade of Galadriel sice nabízí možnost hrát za zcela novou postavu s jinými schopnostmi, zároveň hru ale částečně okleští. Prohánět se v kůži Eltariel pláněmi Mordoru a masakrovat skřety po stovkách dvěma dýkami je bezesporu zábavné, na rozdíl od Taliona ovšem Eltariel neovládá schopnost podrobit si jednotlivé skřetí kapitány. Manipulace se skřety je přeci základním herním mechanismem této série, dává tedy tato změna smysl? No, moc ne.
I přes nemožnost ovládat své nepřátele Eltariel během svého putování získá poměrně dost nových skřetích spojenců, kteří jí pomáhají, seč jim síly stačí. Ptáte se, jak toho ta vychytralá elfka docílila? Nijak. Prostě se k ní přidali, asi na základě jejího hezkého úsměvu a charismatu (kterého upřímně moc nepobrala). Působí to přinejmenším podivně, jako by scénáristé zahnali sami sebe do kouta novou postavou s jinými schopnostmi a nevěděli, jak jinak udržet podstatu hry.
Eltariel disponuje vlastním dovednostním stromem čítajícím 10 nových schopností, které jsou založeny na používání Světla (Light). Z konečků svých prstů tak můžete vyzařovat intenzivní paprsek schopný na chvíli oslepit nepřátele, dále pak můžete klást pasti, vrhat světelné dýky, případně sebe sama blahodárnou září uzdravit. Unikátních dovedností má tedy Eltariel v zásobě slušný počet a hratelnost Blade of Galadriel příjemně osvěžují.
Blade of Galadriel je sice zcela separátní rozšíření (s vlastními savy), přesto za Eltariel lze projít i kompletní kampaň Shadow of War díky volitelným skinům. Jedná se ale opravdu o kosmetickou záležitost, schopnosti a odemčené dovednosti budou stále ty Talionovy. Je hezké mít tu možnost, zároveň to ale v některých questech vede k humorným situacím, kdy se na obrazovce sejdou 2 Eltariel najednou.
Grafická a zvuková stránka hry v DLC Blade of Galadriel neprošla žádnou viditelnou změnou. Stále se jedná o velmi slušný nadprůměr, ze kterého sice nebudete skákat štěstím do stropu, moc příležitostí ke stěžování ale mít také nebudete. Zvuky a hudba jsou povedené, samotná Eltariel je namluvena velmi dobře, opravdu ale září především noví skřetí kapitáni. Ti již poměrně klasicky svým charismatem a často bizarní povahou zastiňují Taliona a Eltariel a mnohdy si je oblíbíte více než zmíněné hlavní postavy.
Když to vezmu kolem a kolem, Blade of Galadriel je lehce nadprůměrné rozšíření, které přináší největší změnu v podobě nové hlavní hrdinky, zároveň se v její kůži ale budete muset rozloučit s Talionovými schopnostmi ovládat skřetí kapitány. Fandové Middle-Earth: Shadow of War příležitost prohlédnout si Mordor z trochu jiné perspektivy určitě uvítají, mějte ale na paměti, že to bude výlet poměrně krátký. Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.
Klady
Zápory
Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 SP1 | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2300 / AMD FX-4350 | Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD HD 7870 | NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD RX 480 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 6 GB RAM | 12 GB RAM |
HDD | 70 GB | 70 GB |
Middle-Earth: Shadow of War – Blade of Galadriel vychází 6. 2. 2018 na PC, PS4 a Xbox One.