Alza.cz
CZ
Zobrazit katalog

Nabídkový katalog - OR ceník médií

Nabídkový katalog
placených služeb

Aktualizováno

Chcete pomoci s výběrem propagace vašeho AlzaTrade sortimentu? Následující text vám nabídne přehled a vysvětlení jednotlivých mediatypů, a to včetně příkladů jejich využití.


i

Máte zájem začít s obsahovým marketingem? Pak stačí napsat na [email protected]. Na základě vašich potřeb a možností vám pomůžeme s výběrem aktivit, které promění vaše produktové portfolio na Alza.cz ve zlato.

  1. Listování
  2. Prémiové popisky
  3. Brandpage
  4. Články
  5. Překlady manuálů

Šetřete čas s naší službou placeného listování produktů!

Naše služba placeného listování produktů vám ušetří hodiny práce tím, že se postaráme o celý proces za vás. Už žádné složité vyplňování tabulek – poskytněte nám podklady a my zajistíme vše ostatní.

Co vám naše služba přinese?

  • Vyplníme tabulky za vás
    Stačí nám zaslat produktový feed, tabulku nebo odkazy na vaše webové stránky, a my se postaráme o zbytek. Zajistíme, aby všechny potřebné informace byly správně vyplněny.
  • Profesionální přístup a vyšší kvalita zalistování
    Náš tým odborníků nejenže za vás vyplní všechny tabulky, ale také se postará o správné zařazení vašich produktů do vhodných kategorií. Díky našim zkušenostem vždy vyplníme všechny možné parametry a přidáme kvalitní obrázky, což zvyšuje celkovou kvalitu zalistování. Produkty budou díky tomu lépe dohledatelné a budou obsahovat rozsáhlejší a přesnější informace, než kdyby tento proces zajišťoval někdo jiný. Víme, co a jak vyplnit, aby vaše produkty vynikly.
  • Šetříme váš čas
    Vše za vás uděláme my, takže se můžete soustředit na své podnikání a nechat starosti s technickými detaily na nás.
  • Rychlé a efektivní zalistování
    Díky naší službě se produkty dostanou na platformy rychle a bez zbytečných prodlev. Zkušení profesionálové zajistí, že bude vše provedeno efektivně a s maximální pečlivostí.

Jak to funguje?

  • Poskytněte nám podklady
    Můžete nám zaslat produktový feed, tabulku nebo odkazy na vaše webové stránky.
  • My zařídíme zbytek
    Vyplníme zalistovací tabulky, přidáme parametry, obrázky a zařadíme produkty do správných kategorií.
  • Užívejte si výsledky
    Vy už jen sledujte, jak rychle jsou vaše produkty zalistovány a dostupné pro zákazníky.

Kolik to stojí?

  • Momentálně nemáme žádnou tabulkovou cenu. Snažíme se cenou vždy přizpůsobit danému zadání, abyste neplatili ani korunu navíc. 
  • Cenu ovlivňuje hlavně množství listovaných produktů a kvalita dodaných podkladů.
  • Cenu vždy stanovíme před započetím listování, abyste nám ji schválili. Bez vašeho schválení tedy nic listovat nebudeme.
  • Cena za zalistovaný produkt se většinou pohybuje v rozmezí 60 až 300 Kč bez DPH, v závislosti na konkrétních podmínkách a dodaných podkladech. Nejčastěji se však pohybuje kolem 100 Kč za produkt. Cena reflektuje nejen samotné zalistování produktu, ale i doplnění parametrů a obrázků.

    Nechte nás postarat se o zalistování vašich produktů a šetřete čas pro důležitější věci. Vyzkoušejte naši službu ještě dnes!

    Prémiové popisky

    Prémiový popis je nejpokročilejší produktová prezentace, spojující všechny výhody ručního popisu s atraktivním vizuálem. Zákazník získá maximální množství informací o produktu ucelenou a líbivou formou. Využíváme v textu nejen obrázků a videí, ale i dalších zajímavých prvků, designové grafiky, speciálního pozadí a podobně.

    Prémiový popisek - hry Prémiový popisek - iphone Prémiový popisek - notebook

    Výhody a nevýhody Prémiových popisků

    • vyšší konverzní poměr
    • nižší náklady na překlady
    • možnost využívat jednotného vzhledu popisků daného výrobce a budovat povědomí o značce
    • obsáhlejší popis lépe informuje zákazníka o výhodách produktu
    • vyšší nároky na dodání kvalitních materiálů (obrázků apod.) 
    • nutnost komunikovat nad rámec tvorby se zadavateli prémiových popisků

    Kdy využíváme prémiových popisků?

    Pro produkty, u kterých si to vendor zaplatí nebo pro hero produkty, kde z nějakých důvodů chceme docílit co nejlepší produktové prezentace. Typicky produkty v marketingových kampaních, privátní Alza značky, china sourcing a podobně.

    Prémiové popisky (CZ): Mediatypy

    Médium Media typ Cena Komentář
    Prémiový popis Prémiový popis 2.000,- Vytvoření prémiového popisu (CZ)
    Prémiový popis Prémiový popis BUNDLE 3.000,- Prémiový popis BUNDLE, Prémiový popis, vč. překladů do všech jazykových mutací (SK, HU, DE, AT).
    Kopie prémiového popisu Kopie prémiového popisu 400,- Vytvoření kopie prémiového popisu (CZ)
    Kopie prémiového popisu Kopie prémiového popisu BUNDLE 800,- Kopie PP BUNDLE
    Šablona prémiového popisku Šablona prémiového popisku - ADVANCED 40.000,- Vendor dodal pouze produktové fotografie - .jpg nebo .png obrázky, musí se kódovat a nasadit na web. Vytváříme speciální šablonku s custom obsahem - slidery, změna barevého schématu, náročnější prvky
    Šablona prémiového popisku Šablona prémiového popisku - PREMIUM 20.000,- Vendor dodal pouze produktové fotografie - .jpg nebo .png obrázky, musí se kódovat a nasadit na web.
    Šablona prémiového popisku Šablona prémiového popisku - LOW 10.000,- Vendor dodal fungující stránku (HTML + CSS) dle našich specifikací, minimum práce při nasazování na náš web.
    Úpravy obsahu většího rozsahu Úpravy obsahu většího rozsahu 1,- Cena dohodou.
    Prémiový popis Oprava obsahu většího rozsahu 1,- Úprava většího rozsahu, cena dle domluvy

    Prémiové popisky (SK): Mediatypy

    Typ (název) Formát Země Cena Komentář
    Prémiový popisek Premium Slovensko 500 Kč CZ - Prémiový popisek | Premium – překlad do SK.
    Kopie prémiového popisku Premium Slovensko 250 Kč CZ - Kopie prémiového popisku | Premium – překlad do SK.
    Prémiový popisek Premium Slovensko 1000 Kč V případě selektivní distribuce – překlad do SK (POPIS POUZE PRO SK).
    Úpravy obsahu většího rozsahu Mid Slovensko 1 Kč CZ - Úpravy obsahu většího rozsahu | Mid – překlad do SK. Standardní nacenění překladu: +1/3 CZ sumy.

    Brandpage

    Brand page je výkladní skříní každé značky na Alze. Jde o vstupní stránku pro zákazníka, jež má dva hlavní cíle:

    1. Představení značky, shrnutí produktového portfolia a vypíchnutí klíčových prodejních argumentů. Brand page vám dává prostor k tomu, aby zákazník pochopil, proč má vsadit právě na vaši značku, a ne na konkurenční.
    2. Zvyšování návštěvnosti a obratu z organického vyhledávání (Google a Seznam) pomocí různých SEO technik na klíčová slova spojená s vaší značkou nebo značkou + kategorií/druhem zboží či značkou + produktovou řadou.

    Hlavní výhody

    • Ideální jak pro malé rozvojové značky, které potřebují zvýšit brand awareness, tak pro velké hráče na trhu, kteří chtějí mít na Alze pro příchozí zákazníky odladěnou vstupní stránku dle obrazu svého.
    • Za jednorázovou investici získáte vstupní stránku, která prakticky neomezeně dlouho generuje návštěvnost a obrat.
    • Optimalizaci pro vyhledávače (SEO) vyřešíme za vás. Pro každou brand page si zpracováváme vlastní analýzu, na základě které ji vyladíme pro maximální výkon.
    • Budoucí aktualizace obsahu jsou rychlé, relativně levné a jednoduché. Drobné nebo méně časté updaty vám uděláme po dodání podkladů zdarma, rozsáhlejší nebo častější naceníme individuálně.
    • Působí-li vaše značka také v zahraničí, rádi vám zpracujeme i lokalizovanou verzi pro Slovensko, Německo, Maďarsko nebo Velkou Británii.
    reklama v článku - nejlepší telefony reklama v článku - nejlepší telefony
    Vlevo je mini brand page (hlavní obrázek a text anotace). Vpravo plnohodnotná brand page se třemi content boxy.

    Proč je důležité mít alespoň jednu

    Všechny cesty vedou na brand page. Zákazník se na ni dostane mnoha způsoby, a proto má zpravidla vysokou návštěvnost, která z ní zároveň dělá výkladní skříň vaší značky. Jsou 3 hlavní cesty, kudy se na ni zákazník dostane.

    Zákazník přichází z organických (neplacených) výsledků vyhledávání

    Hledá-li ve vyhledávačích (Google a Seznam):

    • vaši značku (například Acer),
    • vaši značku v souvislosti s kategorií/druhem zboží (například herní notebooky Acer),
    • vaši značku v souvislosti s produktovou řadou (například Acer Predator).

    i

    Na dotazy typu Acer Predator Triton 3000 již brand page nelze optimalizovat, jelikož definují konkrétní produkt. Na ten se bude ve vyhledávačích vždy lépe umísťovat přímo daný produkt (produktová URL) – v tomto případě doporučujeme zvolit prémiový popis.

    SERP brand SERP brand herni ntb SERP brand nazev rady
    Na většinu nejhledanějších klíčových slov se naše brand pages ve výsledcích neplaceného (organického) vyhledávání umísťují velmi dobře. Pro plnou velikost klikněte na obrázek a pak na lupu vlevo nahoře.

    Zákazník přichází odněkud z webu Alza.cz

    Zákazník se dostane na brand page, pokud:

    1. Začne psát do vyhledávání na našem webu název značky – automaticky se mu našeptávají výsledky. Po prokliku na danou značku dochází k přesměrování na brand page.
    2. Odentruje ve vyhledávání název značky (napíše například Braun a stiskne Enter).
    3. Proklikne se z loga značky umístěného v galerii obrázků u daného produktu.
    4. Z interní navigace nebo z dlaždic, pokud se již nachází ve stromu výrobce.

    Zákazník může přijít i odjinud

    Když už máte vyladěnou brand page, proč na ni neodkazovat přímo z vašeho webu, z mailingů nebo jiných kampaní, a neulehčit tak zákazníkovi nákupní cestu.

    Kde všude ji můžete mít

    Brand page můžete mít:

    1. na hlavní URL značky, například na https://www.alza.cz/logitech/v1335.htm,
    2. v libovolných kategoriích (opět na úrovni značky), například na https://www.alza.cz/herni-mysi/logitech/18853601-v1335.htm.

    i

    Všechny URL jsou pevně dané a nelze je měnit, protože vychází (generují se) z obecného stromu kategorií na webu.

    S čím vám brand page nepomůže

    Brand page vám nepomůže, pokud potřebujete:

    1. Zviditelnit konkrétní produkt(y) – vhodnější je prémiový popis nebo článek (recenze).
    2. Jít v daném tématu hodně do hloubky – doporučujeme zvolit článek.
    3. Pokrýt téma, na které ve stromu kategorií nenajdete vhodnou URL – řešením je článek.

    Mediatypy (CZ)

    Typ (název) Cena Komentář
    Mini brand page STANDARD 5.000,- Rozsah = úvodní banner a text anotace; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme.
    Mini brand page BUNDLE 8.000,- Minibrand page BUNDLE, vč. překladů do všech jazykových mutací (SK, HU, DE, AT).
    Mini brand page HIGH 10.000,- Rozsah = úvodní banner ve formě carouselu, text anotace + volitelně 1-2 MP4/YouTube videa pod text anotace; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme a videa.
    Brandpage STANDARD 17.000,- Rozsah = úvodní banner, text anotace a 3 boxy; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme. CZ, EN, SK, HU, DE a AT
    Brand page HIGH 30.000,- Rozsah = oproti BP Standard navíc až 2 boxy , až 2 videa (YouTube/MP4) a úvodní banner formou carouselu; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme a videa. CZ, EN, SK, HU, DE a AT
    Brand page PREMIUM 60.000,- Vendor dodal pouze produktové fotografie - .jpg nebo .png obrázky, musí se kódovat a nasadit na web. CZ,EN, SK, HU, DE a AT

    Překlady (SK, DE, HU)

    Za zvýhodněnou cenu 1000 Kč/země zajistíme přípravu a publikaci lokalizované varianty vaší brand page na Slovensku, v Německu, Rakousku a Maďarsku.

    Ukázky jednotlivých mediatypů a prvků brand page

    V návaznosti na mediatypy výše následují ukázky nejčastějších formátů, a to šablony Mini Brand Page Standard a Brand Page Standard.

    OR katalog mini BP - standard OR katalog BP - standard zabalena OR katalog BP - standard rozbalena
    Vlevo je šablonová Mini Brand Page Standard, uprostřed a vpravo pak zabalená a rozbalená Brand Page Standard.

    Nyní ukázka všech dostupných prvků, které v sobě zahrnují formáty High a Custom.

    OR katalog BP high prvky anotace OR katalog BP high prvky 2 - anotace
    U Brand Page vlevo je nahoře vidět kolotoč z hlavních vizuálů, pak celý content box složený z obrázku, nadpisu, textu a odkazů, a dole dvě videa. U Brand Page vpravo je ukázka 3 hlavních USP značky.

    Mediatyp Brand Page Premium zpracujeme individuálně podle vašich požadavků – na rozdíl od předchozích mediatypů se nejedná o stránku postavenou na jednotné šabloně.

    OR katalog BP premium OR katalog BP premium OR katalog BP premium
    Ukázky třech brand pages formátu Premium.



    Články

    Článek se snaží stručně a uceleně představit produkt nebo službu, případně edukuje zákazníka. Oproti jiným nástrojům propagace působí věrohodněji a má dlouhodobý efekt.

    • Propagujte své produkty a služby na největším e-shopu v ČR nenucenou formou
    • Články dovedou oslovit i na obecná témata, kde ostatní propagační nástroje selhávají
    • Články se snadno indexují v SERPu a generují dlouhodobý traffic
    • Náklad na přípravu článku je jednorázový, dokáže však generovat návštěvnost a obrat teoreticky nekonečně dlouho
    herní zóna lokální titulka dva monitory; rozšíření plochy dva monitory pivot

    Proč článek?

    • Upozorněte na své produkty a služby
    • Pomozte zákazníkům s výběrem vhodného produktu v rámci vašeho portfolia
    • Předcházejte reklamacím
    • Článek můžete nechat přeložit pro SK/DE/HU/EN
    • Posilte linkbuilding vašich produktů

    Kdy NEzadávat PR článek?

    • Potřebuji: Zlepšit pozici produktu ve vyhledávači – vhodnější nástroj je Prémiový popisek. Pokud byl realizován, až pak SEO článek nebo Reklama do již existujícího článku.
    • Potřebuji: Zlepšit pozici ve vyhledávači u názvu výrobce - zadat Brandpage.
    • Potřebuji: Představit vendora – vhodnější nástroj je Brandpage. Článek zadat v případě, kdy chci zároveň představit konkrétní produkty, řady či technologie - pak je vhodné Zadat kombinaci Brandpage a Článku.
    • Potřebuji: Komunikovat nestandardní nebo důležitou akci - zadat Landing page u Grafiků/kóderů.
    • Potřebuji: Na omezenou dobu podpořit prodej konkrétního produktu - zadat reklamu na Lokální titulce.

    Jak / kde je efektivně používat?

    • Hledaná, vysoce konkurenční témata
    • Složitější téma, kde je potřeba jít do hloubky
    • Potřeba vyskakovat na klíčová slova, kde běžné nástroje selhávají
    • Potřeba edukovat zákazníka pro eliminaci vratek
    • Potřeba posílit link-building vendora

    FAQ

    Nový, nebo existující článek?

    Mediatypy v případě článků se dělí na dva hlavní typy: příprava zcela nového článku a propagace partnera v rámci existujícího článku.

    Vznik nového PR článku

    • Přehledně komunikujte konkrétní produkt
    • Edukujte zákazníka ohledně nastavení apod. a zabraňte reklamacím
    • Nutné volit atraktivní téma/formát, jinak nižší dosah
    • Aura PR článku odrazuje některé čtenáře

    Propagace v obecném edukativním článku

    • Pravděpodobnost vyššího dosahu díky organické návštěvnosti
    • Působí přirozeněji
    • Pravidelné aktualizace článku pro dlouhodobou relevanci
    • Potřeba zvolit relevantní edukativní článek
    • V případě vzniku edu. článku na základě podnětu partnera delší doba na přípravu

    Kde bude článek viditelný?

    Dle zvolené varianty se odvíjí i viditelnost článku v rámci Alza.cz (a analogicky i překladů). Pochopitelně s vyšší viditelností jde ruku v ruce i vyšší cena.

    • Homepage: publikace na Alza.cz v sekci články. Článek je zde viditelný minimálně 24 hodin.
    • Lokální titulka: publikace v sekci články na lokální titulce, a to po dobu jednoho týdne.
    • Kategorie: viditelnost článku v relevantních produktových a článkařských kategoriích.
    Homepage Alza.cz
    Homepage Alza.cz
    Lokální titulka
    Lokální titulka
    Článkařská kategorie
    Článkařská kategorie (Kategorie Akce a slevy).
    Produktová kategorie - články
    Produktová kategorie

    PR články: jak maximalizovat efekt

    Pro maximalizaci efektu je třeba respektovat obecná specifika článků, a sice nutnost v článku nabídnout přidanou hodnotu čtenáři a cílit na témata, která mají potenciál oslovit relevantní okruh osob, případně článku zajistit alternativní způsob propagace (soc. sítě apod.). Pro maximalizaci efektu doporučujeme:

    • Prodávat placený reklamní prostor v již existujících a úspěšných článcích.
    • Prodávat vendorovi vznik obecných SEO článků, kde obdrží propagaci dle domluvy (kolotoč, kapitolu, dlaždice po straně článků apod.). Témata SEO článků je možno čerpat ze zásobníku témat, případně se individuálně dohodnout se zástupcem OR.
    • U produktů s vysokou marží a relevantní hledaností je vhodné realizovat recenzi - je ale potřeba, aby vendor respektoval možnost upozornit i na slabší stránky výrobky. Neobjektivní recenze hrazená vendorskými prostředky může naplňovat definiční znaky nekalé obchodní praktiky.
    • Běžné PR články realizovat u zajímavých produktů se SEO potenciálem, případně článku zajistit alternativní propagaci (soc. sítě, stránky vendora apod.).

    Nové články: Mediatypy (CZ)

    Typ média Cena Délka exekuce článku Publikace na homepage Alza.cz Publikace na vybrané lokální titulce Publikace v relevantních kategoriích
    Grafický článek (launch) 15.000,- 7 dnů
    Pokrytí launche produktu 30.000,- 21 dnů
    PR článek k akci 5.000,- 21 dnů
    PR článek k akci publikovaný na titulku 10.000,- 7 dnů
    PR článek na homepage Alza.cz 30.000,- 21 dnů
    PR článek na lokální titulku 20.000,- 21 dnů
    PR článek na lokální titulku a homepage 35.000,- 21 dnů
    Recenze produktu včetně testování Dohodou 21 dnů
    SEO článek Dohodou 21 dnů

    Propagace v rámci Článků: Mediatypy (CZ)

    Typ média Cena Délka exekuce článku
    Produktový kolotoč do článku 5.000,- 7 dnů
    Reklama v rámci článku 30.000,- 21 dnů

    Aktualizace článků: Mediatypy (CZ)

    Typ média Cena Délka exekuce článku
    Grafický článek - aktualizace 5.000,- 7 dnů
    PR článek k akci - aktualizace 2.500,- 7 dnů
    PR článek na titulku - aktualizace 5.000,- 8 dnů

    Články: Překlady (SK, DE, HU, EN)

    Články: Ceník překladů

    Ceník níže je shodný pro překlady do všech jazyků – slovenštiny, němčiny, maďarštiny a angličtiny. Za překlad do každého jazyku se platí zvlášť.

    Typ (název) Cena
    Grafický článek (launch) 5 000,-
    Pokrytí launche produktu 12 500,-
    PR článek k akci 2 500,-
    PR článek k akci publikovaný na titulce 5 000,-
    PR článek na titulku 7 500,-
    Produktový kolotoč do článku 3 000,-
    Recenze produktu včetně testování 1/3 CZ
    Reklama v rámci článku 10 000,-

    Články a mediatypy: podrobně

    Grafický článek (launch)

    Cena

    Cena: 15 tis. Kč

    Kde budou článek viditelný?

    Lokální titulka a kategorie. Samozřejmostí jsou bannery vedoucí z produktů na článek: podmínkou je však dodání banneru (rozlišení: šířka – 1195 px, výška – cca 200 až 400 px)

    • Graficky atraktivní šablona, která kombinuje nízkou cenu článků a vizuální poutavost Landing page.
    • Ideální pro představení nových produktů.
    • Vhodné začlenit do kampaně – sociální sítě, bannery apod. Jinak omezený přínos.
    • Doporučuje se zvolit v případě doprovodné pobídky – dárek, sleva při předobjednávkách, cashback apod.
    reklama v článku - nejlepší telefony
    Grafická článek: příklad launche mobilního telefonu s dárkem
    reklama v článku - nejlepší telefony
    Grafická článek: příklad launche hry s předobjednávkovým bonusem

    Příklad:

    i

    Grafický článek využívá šablonu, kterou lze upravovat pouze do určité míry. Pakliže potřebujete landing page respektující určitý vizuální styl, je potřeba zvolit standardní landing page.

    Reklama v rámci článku

    Cena: 30 tis. Kč

    • Propagace vendora v rámci již existujícího a fungujícího článku
    • Dlouhodobá návštěvnost, pravidelná aktualizace
    • Působí přirozeně
    • Možnost individuálního nasazení dle domluvy s partnerem: produkty po straně článku, samostatná kapitola, kolotoč, případně kombinace
    reklama v článku - nejlepší telefony
    Produkty partnera po straně článku
    reklama v článku - nejlepší telefony
    Zařazení kapitoly o produktu partnera do článku.

    i

    Na co si dát pozor: Nutno vybrat vhodný, již existují článek – s výběrem článku může pomoci zástupce OR.

    Pokrytí launche produktu

    Cena

    Cena: 30 tis. Kč

    Kde budou článek viditelný?

    Maximální viditelnost: publikujeme ve stejném režimu, jako by to byl interní článek. Tzn. homepage, lokální titulky, kategorie.

    • Komplexní komunikace produktu, zahrnuje postupnou přípravu několika článků*:
      • Spekulativní článek pro vzbuzení zájmu
      • Oznamovací článek den před oficiálním představením
      • Živý přepis představení (jeli k dispozici stream)
      • Příprava Preview do 24 hodin od představení
    • Vysoký SEO potenciál – články tohoto typu se zpravidla umísťují na 1. stránce v Google.

    * Pro maximalizaci SEO jsou jednotlivé články nahrávány postupně na jednu URL, starší verze jsou vloženy do roletky na konci článku.

    teaser-mediatyp
    Článek upozorňující na blížící se představení produktu partnera.
    teaser na produkt
    Shrnutí po oficiálním představení produktu.

    i

    Na co si dát pozor: Nutno zvolit produkt, o který panuje zájem, jinak účinek omezený.

    PR článek

    Cena a varianty

    1. PR článek publikovaný na lokální titulce: 20 tisíc Kč
    2. PR článek publikovaný na homepage Alza.cz: 30 tisíc Kč
    3. PR článek publikovaný na homepage Alza.cz + lokální titulce: 35 tisíc Kč

    Představení PR článku

    • Představení produktu, případně portfolia partnera
    • Pomoci se zdůrazněním hlavních konkurenčních výhod produktu
    • Článek viditelný na titulce, u relevantních produktů v detailu a v kategoriích
    pr článek - monitory amazfit band 5 PR článek

    i

    Na co si dát pozor:

    • pro dosažení požadovaného přínosu nutno vybrat atraktivní téma, ideálně s adekvátní hledaností
    • vhodné doplnit dalšími aktivitami (odkaz na článek na FCB, webu partnera apod.)
    • článek musí nabídnout přidanou obsahovou hodnotu ve srovnání s produktovým popisem – nutno dodat dostatečné podklady

    Produktový kolotoč

    Cena: 10 tis. Kč

    • Využití existujícího a úspěšného článku
    • Jistota vysokého a dlouhodobého dosahu – články jsou průběžně aktualizovány
    • Nevtíravý způsob propagace
    Kolotoč v PR článku k akci kolotoč v článku typu Jak vybrat

    i

    Na co si dát pozor: Nutno vybrat vhodný článek

    PR článek k akci

    1. OR – PR článek k akci: 5 tisíc Kč*
    2. PR článek publikovaný na lokální titulce: 10 tisíc Kč

    *Bez publikace na homepage a lokálních titulkách. Propagace přes bannery u produktů. Článek by měl být součástí širší kampaně.

    • Článek určený ke komunikaci akce (sleva, cashback, prodloužená záruka apod.)
    • Primární účel pomoci zákazníkovi pochopit princip akce a přesměrovat jej na relevantní produkt
    • Článek viditelný u produktů formou banneru a v kategorii “Akce a slevy”
    PR článek k akci - Panasonic PR článek k akci - Esselte

    Recenze

    Cena

    Domluva. Odvíjí se od náročnosti, segmentu apod.

    Kde bude článek publikován?

    Maximální viditelnost. Homepage, lokální titulka, kategorie, banner u produktu.

    i

    Recenze má svá specifika!

    • před zadáním se domluvte s týmem článkařů prostřednictvím Vojty Kalety pro zajištění kapacit a ověření, zda disponují vhodným autorem
    • nutno zajistit testovací kus pro recenzenta
    • nutno respektovat právo autora na upozornění dílčích negativních vlastností výrobku: jedině tak bude zákazník brát recenzi vážně
    • Podrobná recenze produktu
    • Vysoký dosah – recenze se snadno indexují v SERPu na čelních pozicích
    • Pomáhá zákazníkům s výběrem, snižuje reklamace
    • Recenze generuje přínos po celou dobu existence článku
    Recenze - Stolní hry Recenze - telefony

    i

    Vhodné pro produkty s vyšší hledaností, delším životním cyklem případně s marží

    SEO článek

    Cena

    Cena dle domluvy. Závisí na náročnosti a požadavcích.

    Viditelnost

    Maximální viditelnost. Článek je publikován ve stejném režimu, jako by byl interní. Je proto publikován na homepage, lokálních titulkách, kategoriích, případně bannery u vybraných produktů s proklikem na článek.

    • Příprava edukativního článku na míru. Partner je v rámci něj propagován dle dohody (kolotoč, dlaždice, kapitola).
    • Vysoký SEO potenciál a stálá návštěvnost
    • Reklama působí nevtíravě
    SEo článek - Sušička SEO článek - WIN 10

    i

    Na co si dát pozor: Nutno vybrat téma s relevantní hledaností – vhodné konzultovat se zástupcem OR.

    Kvalita článků

    1. Za výběr formátu a typu článku odpovídá zadavatel.
    2. TL článků je povinen upozornit zadavatele na nevhodně zvolený typ článku. Ten má ale právo svůj výběr potvrdit.
    3. V případě, že je zvolen nevhodný formát nebo typ článku, ztrácí zadavatel možnost rozporovat chyby a nesrovnalosti, které z jeho volby případně vyplynou.
    4. Za kvalitu PR článků odpovídá TL vedoucí, tj. osoba, která kontroluje kvalitu článku.
    5. Zadavatel bude mít možnost článek před publikací připomínkovat.
    6. V případě, že článek nebude ani po připomínkách v požadované kvalitě, bude záležitost předána k posouzení Václavu Závadovi. Pakliže ani pak nebude problém vyřešen, předá se věc k posouzení Jakubu Lučanovi.
    7. Pokud bude shledáno, že článek nesplňuje náležitou kvalitativní úroveň, bude vendorovi nabídnuta kompenzace a TL bude po posouzení kontextu potrestán malusem nebo jinou sankcí.
    8. Zadavatel bude mít možnost rovněž i ocenit výslednou kvalitu odevzdaného článku - pokud bude s výstupem spokojen, může navrhnout přidělení mimořádného bonusu autorovi a TL.

    Jaký je rozdíl mezi formátem a typem článku?

    Formát článku

    Formátem článku se rozumí základní použitá šablona, která obsahuje unikátní sadu obsahových prvků.

    Zvolená šablona do značné míry ovlivní výslednou podobu článku.

    Každý formát článku je zpravidla určen na určitý typ článku. Např. šablona určena pro Podmínky nemůže být použita pro přípravu Recenze.

    Šablony mají unikátní CSS a JS - nelze je tedy kombinovat.

    i

    Základní šablony jsou:

    Typ článku

    Typy článku z pohledu obsahu. Podrobnější seznámení dále v prezentaci.

    Jedná se například o: (1) Akce, (2) Představení, (3) Recenze.

    Jaký typ zvolit?

    Typ Kdy? Podmínky pro zadání
    AKCE Pro potřeby vysvětlení podmínek akce. Přiložení pravidel akce (doba trvání atd.)
    PŘEDSTAVENÍ Pro potřeby představení konkrétního produktu, služby, technologie. Definování cíle článku a přiložení podkladů.
    RECENZE Produkt s potenciálem Zajištění produktu pro recenzenta, zadat po předchozí konzultaci kvůli zajištění kapacit.
    SEO ČLÁNEK Pro generování organické a dlouhodobé návštěvnosti. Dodání relevantních KW, na které má článek vyskakovat.
    PRŮVODCE VÝBĚREM Snaha pomoci zákazníkovi v orientaci v sortimentu. Předchozí konzultace, průvodce zacílen pouze na produkty vendora. Nelze zadat průvodce pro celý segment.
    PRODUKTOVÝ VÝBĚR Cílí na klíčová slova typu “Nejlepší xy” Nominovat produkty. Vendor může zadat pouze produktový výběr v rámci svého sortimentu.
    SLOVNÍK Potřeba definovat různé technologie pro potřeby parametrů u produktů. Existence technologie v našich Parametrech.
    GRAFICKÝ ČLÁNEK Launch produktu, kombinuje pobídkovou akci a krátké představení produktu. Pobídková akce (dárek k předobjednávkám apod.).
    INFO ČLÁNEK Článek zacílený pro organik, který se pravidelně aktualizuje a drží se jednotné struktury. Předchozí konzultace. Zpravidla je vhodnější typ “Představení”.

    Nejčastější chyby v kontextu typů článků

    Typ Popis
    AKCE Nedostatečné definování podmínek akce, chybí grafika.
    PŘEDSTAVENÍ Nedostatečné podklady pro přípravu Představení - zvyšuje náklady při jejich dohledávání.
    RECENZE Snaha zadávat “Recenzi” bez dodání fyzického produktu.
    Snaha zasahovat do obsahu recenze.
    Snaha zadat bez předchozí konzultace.
    SEO ČLÁNEK Nevhodně zvolené téma, které nemá SEO potenciál.
    PRŮVODCE VÝBĚREM Snaha zadat univerzálního průvodce pro celý segment (např. “Jak vybrat epilátor”) a pak v rámci něj propagovat pouze jednoho konkrétního vendora.
    PRODUKTOVÝ VÝBĚR Snaha zadat články typu “Nejlepší robotický vysavač” a pak v rámci článku nominovat pouze výrobky jedné značky.
    SLOVNÍK Snaha zadat Slovník bez předchozí konzultace.
    GRAFICKÝ ČLÁNEK Snaha zadat v případě, kdy součástí není žádná pobídková akce a cílem je pouze představit konkrétní produkt.
    INFO ČLÁNEK Záměna “Info článku” a “Představení”.

    Přehled typů článků

    Akce

    Představení

    • Zpravidla placeno vendorem, není však podmínkou
    • PR článek k akci = cena od 5 tis. Kč
    • CashBack, Dárky apod.
    • Pro informace k akci nechceme zákazníka posílat mimo web - každá akce by měla být pokryta článkem/LP apod.
    • Cílem je představit mechaniku a pravidla akce, představení produktů v akci je věnována omezená pozornost.
    • Šablona: Akce (standardní)

    Požadavky na podklady

    • Popis mechaniky akce, tzn. co musí zákazník pro získání „výhody“ učinit
    • Trvání akce
    • Popis „výhody“ - co může zákazník získat
    • Dodatečné podmínky - nutnost se registrovat
    • Ideálně přiložit podrobné podmínky akce (Příklad)
    • Grafika (banner, šířka 1195 px)
    • Seznam produktů v akci
    Akce

    Představení

    Hlavní znaky

    • Představení produktu, shrnutí dostupných informací
    • Článek nedokáže generovat interakce bez existujícího zájmu = psát pouze k produktům s potenciálem, nebo jako součást širší kampaně
    • Spekulace - podtyp. Má podobný cíl jako Představení, je ale založen na neúplných informacích. Vyplatí se zejména v případě, kdy už existuje hledanost, ale nemáme možnost produkt spustit na web.

    Negativa

    • relativně kratší životnost - zpravidla do vzniku recenzí

    Požadavky na podklady

    • Definovat produkty a cíl článku
    • Přiložit grafiku nebo odkaz, kde lze dodatečné ilustrativní obrázky pro článek získat (obrázky na bílém pozadí se pro článek nehodí)
    • Odkaz (nebo .doc, .pdf…) s informacemi o produktu
    PŘEDSTAVENÍ

    Recenze

    Představení

    • Test produktu
    • Vysoká konverze - lidé čtou ve chvíli, kdy zvažují nákup
    • Vysoká životnost - generuje obrat dokonce i po konci prodeje produktu
    • Nutno psát jen u produktů s potenciálem
    • Recenze musí splňovat: (I) nezávislé, pravdivé, úplné (II) musí být podepsány autorem (III) autor musí mít k dispozici produkt.
    • Pravidla pro recenze najdete v samostatném článku.

    Požadavky na podklady

    • náročnější na přípravu (zajištění produktu)
    • vyšší náklady
    • vyšší nároky na odbornost autora
    • Zadavatel může připomínkovat pouze věcné chyby, nikoliv subjektivní názor autora

    Požadavky na podklady

    • Nutnost zajistit produkt pro recenzenta
    RECENZE

    Edukativní a Tematické články „SEO článek”

    Představení

    • Edukace zákazníka v určitém tématu. Možnost zacílit na obecné, neprodejní téma a vytvořit dlouhodobý traffic.
    • Kdy psát? Potřeba edukovat zákazníka, případně vyskakovat v Google na specifické klíčová slova.
    • Nejdelší životnost v rámci článků
    • Vysoká konverze (ale vysoký rozptyl hodnot)

    Negativa

    • náročné na přípravu
    • nutno vhodně zacílit téma a vytipovat KW
    • vyšší nároky na odbornost autora

    V čem se chybuje?

    • Jako SEO články se zadávají témata, která se pro tento typ obsahu nehodí.
    Edukativní a Tematické články, tzn. SEO článek

    Průvodci výběrem

    Představení

    • Průvodce kategorií
    • Členění článku zpravidla kopíruje kategorii
    • Obsahově podobné s Horními popisky
    • Cíl: abychom zákazníka nasměrovali k tomu, co potřebuje/hledá
    • Zapíná se prostřednictvím dlaždici v kategorii
    • +/- kopírují Edukativní články
    • Specifický formát

    Požadavky na podklady

    • Až na výjimky se nehodí pro PR obsah. Průvodci výběrem jsou určeny pro obecné témata. Aby Průvodce výběrem fungoval, musí být zapnut jako produktová dlaždice v kategorii*.
    • Průvodci výběrem nejsou ani běžnou součástí ceníku.
    • Příprava Průvodce výběrem pro potřeby PR obsahu ideálně po konzultaci se segmentem.

    *Co je produktová dlaždice? Viz Články - jaké jsou možnosti zviditelnění.

    Průvodci výběrem

    Produktový výběr

    Představení

    • Články typu “Nejlepší telefony”
    • Vysoký dosah a obrovský potenciál.
    • Například: /nejlepsi-fotomobily vygeneroval mezi roky 2020 až 2023 na obratu 6 milionů Kč.
    • Oslovují zákazníka ve fázi, kdy zvažuje nákup.

    Negativa

    • Nutno pravidelně aktualizovat (!)
    • Vyplatí se jen na KW, která jsou atraktivní
    • Vysoký dosah, ale relativně nízká konverze*. Zajímavých hodnot dosahují obrovským dosahem.

    V čem se chybuje

    • Není součástí běžných Mediatypů - lze ale zadat po konzultaci jako typ “SEO článek”.
    • Vendor NEMŮŽE zadat produktový výběr typu “Nejlepší TV” a pak do něj nominovat pouze své produkty. Může zadat pouze “Nejlepší TV od Panasonic” apod.

    *Paradox - protože má zájem telefon nebo jiný produkt koupit (jinak by dané KW nehledal), člověk by čekal naopak vyšší konverzi. Možné důvody: (1) Vyšší počet otevřených stránek = obrat se rozpočítává mezi vyšší počet URL. (2) Absence spontánních nákupů - pokud si zájemce je ochoten číst články typu “Nejlepší telefony”, pak pravděpodobně si svůj nákup plánuje. Zatímco u jiných typů (články typu “Netflix”) realizuje nákup ihned. Nicméně absolutní přínos je zpravidla vysoký - vždy je to ale díky vysoké návštěvnosti/čtenosti.

    Produktový výběr

    Slovník

    Představení

    • Kratší články edukativního charakteru vysvětlující určitý pojem. Zpravidla se píší na míru produktových parametrů, kde slouží jako vysvětlivky.
    • Potřeba vysvětlit parametr, přičemž není potřeba připravit standardní edukativní článek.
    • Zpravidla vysvětluje parametry u produktů, se kterými je prolinkováno.

    Slovník jako PR článek?

    • Příliš nedává smysl. Existují ale výjimky, například u TV a Bílé elektroniky se slovníky hodí pro potřeby představení specifických technologií. Viz LG technologie.
    • Pozor: Slovníkové články se nepublikují na homepage - jsou určeny pro parametry a SEO.

    Při zadávání PR Slovníku proto doporučujeme:

    • tak učinit po předchozí konzultaci
    • zadávat jako mediatyp “PR článek” s výraznou slevou, cca 5.000 Kč/ks.
    Představení

    Grafický článek (Launch)

    Představení

    • Vhodné pro launche
    • Nutné, aby součástí launche byla pobídková akce
    • Grafický článek není vhodný v případě, pokud potřebuji představit produkt. Zadávat jako typ Představení.

    Negativa

    • Nejedná se o článek, ale Landing page. Šablona je velmi restriktivní co se týče možnosti ji upravovat.
    • Časová náročnost při formátu - zejména je velmi náročné správně vybrat obrázky, aby byla kompozice smysluplná na mobilech a desktopu současně

    Šablony

    Grafický článek (Launch)

    Info článek

    Představení

    • Šablona vytvořená pro snížení nákladů v kontextu segmentu Gaming. Jedná se o typ článku, který cílí na základní informace o dané hře/produktu.
    • Má rámcově pevnou osnovu a pravidelně se aktualizuje.
    • V praxi dosahuje překvapivě dobrých výsledků při (opět překvapivě) nízké jednotkové ceně.

    Negativa

    • Aktuální šablona je vytvořena pro potřeby Herních článků. V případě převodu do jiného segmentu by se musela upravit osnova.
    • Článek nejde příliš do hloubky, řeší to nejdůležitější a slouží jako určitý přehled hlavních informací.

    Info článek jako PR? Prozatím neexistuje precedent. Zpravidla je pro Vendora vhodnější zvolit standardní typ Představení.

    Info článek

    Překlady manuálů

    Proč manuály překládat?

    • Produkt musí mít překlad v mateřském jazyce země, kam produkt prodáváme, pokud není produkt samo vypovídajícím zbožím, které se obecně vnímá jako intuitivní (vidlička, polštář, pantofle...)
    • Produkt bez překladu manuálu je časným CCT problémem, zákazník si stěžuje, očekává návod a nedorazí > vzniká nekredibilita jak nás, tak vendor (ZK neumí odlišit)
    • Zboží bez manuálu v mat. jazyce země kam prodáváme je legálně napadnutelný a lze vymáhat jeho stažení z prodeje dokud nebude manuál dodán

    Proč manuály překládat s námi?

    • rychlost, akurátnost, kvalita, zkušenost
    • cena za NS poměrově mnohem níže než cena za NS na trhu předkladových firem a agentur
    • poradíme si s jakýmkoliv formátem
    • manuál si vendor může volně používat i pro své či jiné aktivit

    Manuály: Mediatypy

    Cena činí 250 Kč za normostranu (1 NS = 1800 znaků včetně mezer).

    Typ (název) Země Cena
    Překlady manuálů Česká republika 250 Kč za normostranu
    Překlady manuálů Slovensko
    Překlady manuálů Maďarsko
    Překlady manuálů Německo
    Překlady manuálů Spojené království
    Vytisknout
    P-DC1-WEB24
    Zavoláme Vám a odborně poradíme
    +420 225 340 111
    Dotaz na objednávku
    Dotaz na zboží
    Prosím zadejte svůj telefon:
    Zavolejte mi
    Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
    Více informací Méně informací
    Alzak icon