Chcete pomoci s výběrem propagace vašeho AlzaTrade sortimentu? Následující text vám nabídne přehled a vysvětlení jednotlivých mediatypů, a to včetně příkladů jejich využití.
i
Máte zájem začít s obsahovým marketingem? Pak stačí napsat na [email protected]. Na základě vašich potřeb a možností vám pomůžeme s výběrem aktivit, které promění vaše produktové portfolio na Alza.cz ve zlato.
Šetřete čas s naší službou placeného listování produktů!
Naše služba placeného listování produktů vám ušetří hodiny práce tím, že se postaráme o celý proces za vás. Už žádné složité vyplňování tabulek – poskytněte nám podklady a my zajistíme vše ostatní.
Co vám naše služba přinese?
Vyplníme tabulky za vás Stačí nám zaslat produktový feed, tabulku nebo odkazy na vaše webové stránky, a my se postaráme o zbytek. Zajistíme, aby všechny potřebné informace byly správně vyplněny.
Profesionální přístup a vyšší kvalita zalistování Náš tým odborníků nejenže za vás vyplní všechny tabulky, ale také se postará o správné zařazení vašich produktů do vhodných kategorií. Díky našim zkušenostem vždy vyplníme všechny možné parametry a přidáme kvalitní obrázky, což zvyšuje celkovou kvalitu zalistování. Produkty budou díky tomu lépe dohledatelné a budou obsahovat rozsáhlejší a přesnější informace, než kdyby tento proces zajišťoval někdo jiný. Víme, co a jak vyplnit, aby vaše produkty vynikly.
Šetříme váš čas Vše za vás uděláme my, takže se můžete soustředit na své podnikání a nechat starosti s technickými detaily na nás.
Rychlé a efektivní zalistování Díky naší službě se produkty dostanou na platformy rychle a bez zbytečných prodlev. Zkušení profesionálové zajistí, že bude vše provedeno efektivně a s maximální pečlivostí.
Jak to funguje?
Poskytněte nám podklady Můžete nám zaslat produktový feed, tabulku nebo odkazy na vaše webové stránky.
My zařídíme zbytek Vyplníme zalistovací tabulky, přidáme parametry, obrázky a zařadíme produkty do správných kategorií.
Užívejte si výsledky Vy už jen sledujte, jak rychle jsou vaše produkty zalistovány a dostupné pro zákazníky.
Kolik to stojí?
Momentálně nemáme žádnou tabulkovou cenu. Snažíme se cenou vždy přizpůsobit danému zadání, abyste neplatili ani korunu navíc.
Cenu ovlivňuje hlavně množství listovaných produktů a kvalita dodaných podkladů.
Cenu vždy stanovíme před započetím listování, abyste nám ji schválili. Bez vašeho schválení tedy nic listovat nebudeme.
Cena za zalistovaný produkt se většinou pohybuje v rozmezí 60 až 300 Kč bez DPH, v závislosti na konkrétních podmínkách a dodaných podkladech. Nejčastěji se však pohybuje kolem 100 Kč za produkt. Cena reflektuje nejen samotné zalistování produktu, ale i doplnění parametrů a obrázků.
Nechte nás postarat se o zalistování vašich produktů a šetřete čas pro důležitější věci. Vyzkoušejte naši službu ještě dnes!
Prémiové popisky
Prémiový popis je nejpokročilejší produktová prezentace, spojující všechny výhody ručního popisu s atraktivním vizuálem. Zákazník získá maximální množství informací o produktu ucelenou a líbivou formou. Využíváme v textu nejen obrázků a videí, ale i dalších zajímavých prvků, designové grafiky, speciálního pozadí a podobně.
Výhody a nevýhody Prémiových popisků
vyšší konverzní poměr
nižší náklady na překlady
možnost využívat jednotného vzhledu popisků daného výrobce a budovat povědomí o značce
obsáhlejší popis lépe informuje zákazníka o výhodách produktu
vyšší nároky na dodání kvalitních materiálů (obrázků apod.)
nutnost komunikovat nad rámec tvorby se zadavateli prémiových popisků
Kdy využíváme prémiových popisků?
Pro produkty, u kterých si to vendor zaplatí nebo pro hero produkty, kde z nějakých důvodů chceme docílit co nejlepší produktové prezentace. Typicky produkty v marketingových kampaních, privátní Alza značky, china sourcing a podobně.
Prémiové popisky (CZ): Mediatypy
Médium
Media typ
Cena
Komentář
Prémiový popis
Prémiový popis
2.000,-
Vytvoření prémiového popisu (CZ)
Prémiový popis
Prémiový popis BUNDLE
3.000,-
Prémiový popis BUNDLE, Prémiový popis, vč. překladů do všech jazykových mutací (SK, HU, DE, AT).
Kopie prémiového popisu
Kopie prémiového popisu
400,-
Vytvoření kopie prémiového popisu (CZ)
Kopie prémiového popisu
Kopie prémiového popisu BUNDLE
800,-
Kopie PP BUNDLE
Šablona prémiového popisku
Šablona prémiového popisku - ADVANCED
40.000,-
Vendor dodal pouze produktové fotografie - .jpg nebo .png obrázky, musí se kódovat a nasadit na web. Vytváříme speciální šablonku s custom obsahem - slidery, změna barevého schématu, náročnější prvky
Šablona prémiového popisku
Šablona prémiového popisku - PREMIUM
20.000,-
Vendor dodal pouze produktové fotografie - .jpg nebo .png obrázky, musí se kódovat a nasadit na web.
Šablona prémiového popisku
Šablona prémiového popisku - LOW
10.000,-
Vendor dodal fungující stránku (HTML + CSS) dle našich specifikací, minimum práce při nasazování na náš web.
Úpravy obsahu většího rozsahu
Úpravy obsahu většího rozsahu
1,-
Cena dohodou.
Prémiový popis
Oprava obsahu většího rozsahu
1,-
Úprava většího rozsahu, cena dle domluvy
Prémiové popisky (SK): Mediatypy
Typ (název)
Formát
Země
Cena
Komentář
Prémiový popisek
Premium
Slovensko
500 Kč
CZ - Prémiový popisek | Premium – překlad do SK.
Kopie prémiového popisku
Premium
Slovensko
250 Kč
CZ - Kopie prémiového popisku | Premium – překlad do SK.
Prémiový popisek
Premium
Slovensko
1000 Kč
V případě selektivní distribuce – překlad do SK (POPIS POUZE PRO SK).
Úpravy obsahu většího rozsahu
Mid
Slovensko
1 Kč
CZ - Úpravy obsahu většího rozsahu | Mid – překlad do SK. Standardní nacenění překladu: +1/3 CZ sumy.
Brandpage
Brand page je výkladní skříní každé značky na Alze. Jde o vstupní stránku pro zákazníka, jež má dva hlavní cíle:
Představení značky, shrnutí produktového portfolia a vypíchnutí klíčových prodejních argumentů. Brand page vám dává prostor k tomu, aby zákazník pochopil, proč má vsadit právě na vaši značku, a ne na konkurenční.
Zvyšování návštěvnosti a obratu z organického vyhledávání (Google a Seznam) pomocí různých SEO technik na klíčová slova spojená s vaší značkou nebo značkou + kategorií/druhem zboží či značkou + produktovou řadou.
Hlavní výhody
Ideální jak pro malé rozvojové značky, které potřebují zvýšit brand awareness, tak pro velké hráče na trhu, kteří chtějí mít na Alze pro příchozí zákazníky odladěnou vstupní stránku dle obrazu svého.
Za jednorázovou investici získáte vstupní stránku, která prakticky neomezeně dlouho generuje návštěvnost a obrat.
Optimalizaci pro vyhledávače (SEO) vyřešíme za vás. Pro každou brand page si zpracováváme vlastní analýzu, na základě které ji vyladíme pro maximální výkon.
Budoucí aktualizace obsahu jsou rychlé, relativně levné a jednoduché. Drobné nebo méně časté updaty vám uděláme po dodání podkladů zdarma, rozsáhlejší nebo častější naceníme individuálně.
Působí-li vaše značka také v zahraničí, rádi vám zpracujeme i lokalizovanou verzi pro Slovensko, Německo, Maďarsko nebo Velkou Británii.
Vlevo je mini brand page (hlavní obrázek a text anotace). Vpravo plnohodnotná brand page se třemi content boxy.
Proč je důležité mít alespoň jednu
Všechny cesty vedou na brand page. Zákazník se na ni dostane mnoha způsoby, a proto má zpravidla vysokou návštěvnost, která z ní zároveň dělá výkladní skříň vaší značky. Jsou 3 hlavní cesty, kudy se na ni zákazník dostane.
Zákazník přichází z organických (neplacených) výsledků vyhledávání
Hledá-li ve vyhledávačích (Google a Seznam):
vaši značku (například Acer),
vaši značku v souvislosti s kategorií/druhem zboží (například herní notebooky Acer),
vaši značku v souvislosti s produktovou řadou (například Acer Predator).
i
Na dotazy typu Acer Predator Triton 3000 již brand page nelze optimalizovat, jelikož definují konkrétní produkt. Na ten se bude ve vyhledávačích vždy lépe umísťovat přímo daný produkt (produktová URL) – v tomto případě doporučujeme zvolit prémiový popis.
Na většinu nejhledanějších klíčových slov se naše brand pages ve výsledcích neplaceného (organického) vyhledávání umísťují velmi dobře. Pro plnou velikost klikněte na obrázek a pak na lupu vlevo nahoře.
Zákazník přichází odněkud z webu Alza.cz
Zákazník se dostane na brand page, pokud:
Začne psát do vyhledávání na našem webu název značky – automaticky se mu našeptávají výsledky. Po prokliku na danou značku dochází k přesměrování na brand page.
Odentruje ve vyhledávání název značky (napíše například Braun a stiskne Enter).
Proklikne se z loga značky umístěného v galerii obrázků u daného produktu.
Z interní navigace nebo z dlaždic, pokud se již nachází ve stromu výrobce.
Zákazník může přijít i odjinud
Když už máte vyladěnou brand page, proč na ni neodkazovat přímo z vašeho webu, z mailingů nebo jiných kampaní, a neulehčit tak zákazníkovi nákupní cestu.
Všechny URL jsou pevně dané a nelze je měnit, protože vychází (generují se) z obecného stromu kategorií na webu.
S čím vám brand page nepomůže
Brand page vám nepomůže, pokud potřebujete:
Zviditelnit konkrétní produkt(y) – vhodnější je prémiový popis nebo článek (recenze).
Jít v daném tématu hodně do hloubky – doporučujeme zvolit článek.
Pokrýt téma, na které ve stromu kategorií nenajdete vhodnou URL – řešením je článek.
Mediatypy (CZ)
Typ (název)
Cena
Komentář
Mini brand page STANDARD
5.000,-
Rozsah = úvodní banner a text anotace; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme.
Mini brand page BUNDLE
8.000,-
Minibrand page BUNDLE, vč. překladů do všech jazykových mutací (SK, HU, DE, AT).
Mini brand page HIGH
10.000,-
Rozsah = úvodní banner ve formě carouselu, text anotace + volitelně 1-2 MP4/YouTube videa pod text anotace; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme a videa.
Brandpage STANDARD
17.000,-
Rozsah = úvodní banner, text anotace a 3 boxy; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme. CZ, EN, SK, HU, DE a AT
Brand page HIGH
30.000,-
Rozsah = oproti BP Standard navíc až 2 boxy , až 2 videa (YouTube/MP4) a úvodní banner formou carouselu; vendor dodá grafické podklady, které si případně upravíme a videa. CZ, EN, SK, HU, DE a AT
Brand page PREMIUM
60.000,-
Vendor dodal pouze produktové fotografie - .jpg nebo .png obrázky, musí se kódovat a nasadit na web. CZ,EN, SK, HU, DE a AT
Překlady (SK, DE, HU)
Za zvýhodněnou cenu 1000 Kč/země zajistíme přípravu a publikaci lokalizované varianty vaší brand page na Slovensku, v Německu, Rakousku a Maďarsku.
Ukázky jednotlivých mediatypů a prvků brand page
V návaznosti na mediatypy výše následují ukázky nejčastějších formátů, a to šablony Mini Brand Page Standard a Brand Page Standard.
Vlevo je šablonová Mini Brand Page Standard, uprostřed a vpravo pak zabalená a rozbalená Brand Page Standard.
Nyní ukázka všech dostupných prvků, které v sobě zahrnují formáty High a Custom.
U Brand Page vlevo je nahoře vidět kolotoč z hlavních vizuálů, pak celý content box složený z obrázku, nadpisu, textu a odkazů, a dole dvě videa. U Brand Page vpravo je ukázka 3 hlavních USP značky.
Mediatyp Brand Page Premium zpracujeme individuálně podle vašich požadavků – na rozdíl od předchozích mediatypů se nejedná o stránku postavenou na jednotné šabloně.
Ukázky třech brand pages formátu Premium.
Články
Článek se snaží stručně a uceleně představit produkt nebo službu, případně edukuje zákazníka. Oproti jiným nástrojům propagace působí věrohodněji a má dlouhodobý efekt.
Propagujte své produkty a služby na největším e-shopu v ČR nenucenou formou
Články dovedou oslovit i na obecná témata, kde ostatní propagační nástroje selhávají
Články se snadno indexují v SERPu a generují dlouhodobý traffic
Náklad na přípravu článku je jednorázový, dokáže však generovat návštěvnost a obrat teoreticky nekonečně dlouho
Proč článek?
Upozorněte na své produkty a služby
Pomozte zákazníkům s výběrem vhodného produktu v rámci vašeho portfolia
Předcházejte reklamacím
Článek můžete nechat přeložit pro SK/DE/HU/EN
Posilte linkbuilding vašich produktů
Kdy NEzadávat PR článek?
Potřebuji: Zlepšit pozici produktu ve vyhledávači – vhodnější nástroj je Prémiový popisek. Pokud byl realizován, až pak SEO článek nebo Reklama do již existujícího článku.
Potřebuji: Zlepšit pozici ve vyhledávači u názvu výrobce - zadat Brandpage.
Potřebuji: Představit vendora – vhodnější nástroj je Brandpage. Článek zadat v případě, kdy chci zároveň představit konkrétní produkty, řady či technologie - pak je vhodné Zadat kombinaci Brandpage a Článku.
Potřebuji: Komunikovat nestandardní nebo důležitou akci - zadat Landing page u Grafiků/kóderů.
Potřebuji: Na omezenou dobu podpořit prodej konkrétního produktu - zadat reklamu na Lokální titulce.
Jak / kde je efektivně používat?
Hledaná, vysoce konkurenční témata
Složitější téma, kde je potřeba jít do hloubky
Potřeba vyskakovat na klíčová slova, kde běžné nástroje selhávají
Potřeba edukovat zákazníka pro eliminaci vratek
Potřeba posílit link-building vendora
FAQ
Nový, nebo existující článek?
Mediatypy v případě článků se dělí na dva hlavní typy: příprava zcela nového článku a propagace partnera v rámci existujícího článku.
Vznik nového PR článku
Přehledně komunikujte konkrétní produkt
Edukujte zákazníka ohledně nastavení apod. a zabraňte reklamacím
Nutné volit atraktivní téma/formát, jinak nižší dosah
Aura PR článku odrazuje některé čtenáře
Propagace v obecném edukativním článku
Pravděpodobnost vyššího dosahu díky organické návštěvnosti
Působí přirozeněji
Pravidelné aktualizace článku pro dlouhodobou relevanci
Potřeba zvolit relevantní edukativní článek
V případě vzniku edu. článku na základě podnětu partnera delší doba na přípravu
Kde bude článek viditelný?
Dle zvolené varianty se odvíjí i viditelnost článku v rámci Alza.cz (a analogicky i překladů). Pochopitelně s vyšší viditelností jde ruku v ruce i vyšší cena.
Homepage: publikace na Alza.cz v sekci články. Článek je zde viditelný minimálně 24 hodin.
Lokální titulka: publikace v sekci články na lokální titulce, a to po dobu jednoho týdne.
Kategorie: viditelnost článku v relevantních produktových a článkařských kategoriích.
Homepage Alza.czLokální titulka
Článkařská kategorie (Kategorie Akce a slevy).Produktová kategorie
PR články: jak maximalizovat efekt
Pro maximalizaci efektu je třeba respektovat obecná specifika článků, a sice nutnost v článku nabídnout přidanou hodnotu čtenáři a cílit na témata, která mají potenciál oslovit relevantní okruh osob, případně článku zajistit alternativní způsob propagace (soc. sítě apod.). Pro maximalizaci efektu doporučujeme:
Prodávat placený reklamní prostor v již existujících a úspěšných článcích.
Prodávat vendorovi vznik obecných SEO článků, kde obdrží propagaci dle domluvy (kolotoč, kapitolu, dlaždice po straně článků apod.). Témata SEO článků je možno čerpat ze zásobníku témat, případně se individuálně dohodnout se zástupcem OR.
U produktů s vysokou marží a relevantní hledaností je vhodné realizovat recenzi - je ale potřeba, aby vendor respektoval možnost upozornit i na slabší stránky výrobky. Neobjektivní recenze hrazená vendorskými prostředky může naplňovat definiční znaky nekalé obchodní praktiky.
Běžné PR články realizovat u zajímavých produktů se SEO potenciálem, případně článku zajistit alternativní propagaci (soc. sítě, stránky vendora apod.).
Nové články: Mediatypy (CZ)
Typ média
Cena
Délka exekuce článku
Publikace na homepage Alza.cz
Publikace na vybrané lokální titulce
Publikace v relevantních kategoriích
Grafický článek (launch)
15.000,-
7 dnů
✕
✓
✕
Pokrytí launche produktu
30.000,-
21 dnů
✓
✓
✓
PR článek k akci
5.000,-
21 dnů
✕
✕
✓
PR článek k akci publikovaný na titulku
10.000,-
7 dnů
✕
✓
✓
PR článek na homepage Alza.cz
30.000,-
21 dnů
✓
✕
✓
PR článek na lokální titulku
20.000,-
21 dnů
✕
✓
✓
PR článek na lokální titulku a homepage
35.000,-
21 dnů
✓
✓
✓
Recenze produktu včetně testování
Dohodou
21 dnů
✓
✓
✓
SEO článek
Dohodou
21 dnů
✓
✓
✓
Propagace v rámci Článků: Mediatypy (CZ)
Typ média
Cena
Délka exekuce článku
Produktový kolotoč do článku
5.000,-
7 dnů
Reklama v rámci článku
30.000,-
21 dnů
Aktualizace článků: Mediatypy (CZ)
Typ média
Cena
Délka exekuce článku
Grafický článek - aktualizace
5.000,-
7 dnů
PR článek k akci - aktualizace
2.500,-
7 dnů
PR článek na titulku - aktualizace
5.000,-
8 dnů
Články: Překlady (SK, DE, HU, EN)
Články: Ceník překladů
Ceník níže je shodný pro překlady do všech jazyků – slovenštiny, němčiny, maďarštiny a angličtiny. Za překlad do každého jazyku se platí zvlášť.
Typ (název)
Cena
Grafický článek (launch)
5 000,-
Pokrytí launche produktu
12 500,-
PR článek k akci
2 500,-
PR článek k akci publikovaný na titulce
5 000,-
PR článek na titulku
7 500,-
Produktový kolotoč do článku
3 000,-
Recenze produktu včetně testování
1/3 CZ
Reklama v rámci článku
10 000,-
Články a mediatypy: podrobně
Grafický článek (launch)
Cena
Cena: 15 tis. Kč
Kde budou článek viditelný?
Lokální titulka a kategorie. Samozřejmostí jsou bannery vedoucí z produktů na článek: podmínkou je však dodání banneru (rozlišení: šířka – 1195 px, výška – cca 200 až 400 px)
Graficky atraktivní šablona, která kombinuje nízkou cenu článků a vizuální poutavost Landing page.
Ideální pro představení nových produktů.
Vhodné začlenit do kampaně – sociální sítě, bannery apod. Jinak omezený přínos.
Doporučuje se zvolit v případě doprovodné pobídky – dárek, sleva při předobjednávkách, cashback apod.
Grafická článek: příklad launche mobilního telefonu s dárkemGrafická článek: příklad launche hry s předobjednávkovým bonusem
Grafický článek využívá šablonu, kterou lze upravovat pouze do určité míry. Pakliže potřebujete landing page respektující určitý vizuální styl, je potřeba zvolit standardní landing page.
Reklama v rámci článku
Cena: 30 tis. Kč
Propagace vendora v rámci již existujícího a fungujícího článku
Dlouhodobá návštěvnost, pravidelná aktualizace
Působí přirozeně
Možnost individuálního nasazení dle domluvy s partnerem: produkty po straně článku, samostatná kapitola, kolotoč, případně kombinace
Produkty partnera po straně článkuZařazení kapitoly o produktu partnera do článku.
i
Na co si dát pozor: Nutno vybrat vhodný, již existují článek – s výběrem článku může pomoci zástupce OR.
Pokrytí launche produktu
Cena
Cena: 30 tis. Kč
Kde budou článek viditelný?
Maximální viditelnost: publikujeme ve stejném režimu, jako by to byl interní článek. Tzn. homepage, lokální titulky, kategorie.
Komplexní komunikace produktu, zahrnuje postupnou přípravu několika článků*:
Spekulativní článek pro vzbuzení zájmu
Oznamovací článek den před oficiálním představením
Živý přepis představení (jeli k dispozici stream)
Příprava Preview do 24 hodin od představení
Vysoký SEO potenciál – články tohoto typu se zpravidla umísťují na 1. stránce v Google.
* Pro maximalizaci SEO jsou jednotlivé články nahrávány postupně na jednu URL, starší verze jsou vloženy do roletky na konci článku.
Článek upozorňující na blížící se představení produktu partnera.Shrnutí po oficiálním představení produktu.
i
Na co si dát pozor: Nutno zvolit produkt, o který panuje zájem, jinak účinek omezený.
PR článek
Cena a varianty
PR článek publikovaný na lokální titulce: 20 tisíc Kč
PR článek publikovaný na homepage Alza.cz: 30 tisíc Kč
PR článek publikovaný na homepage Alza.cz + lokální titulce: 35 tisíc Kč
Představení PR článku
Představení produktu, případně portfolia partnera
Pomoci se zdůrazněním hlavních konkurenčních výhod produktu
Článek viditelný na titulce, u relevantních produktů v detailu a v kategoriích
i
Na co si dát pozor:
pro dosažení požadovaného přínosu nutno vybrat atraktivní téma, ideálně s adekvátní hledaností
vhodné doplnit dalšími aktivitami (odkaz na článek na FCB, webu partnera apod.)
článek musí nabídnout přidanou obsahovou hodnotu ve srovnání s produktovým popisem – nutno dodat dostatečné podklady
Produktový kolotoč
Cena: 10 tis. Kč
Využití existujícího a úspěšného článku
Jistota vysokého a dlouhodobého dosahu – články jsou průběžně aktualizovány
Nevtíravý způsob propagace
i
Na co si dát pozor: Nutno vybrat vhodný článek
PR článek k akci
OR – PR článek k akci: 5 tisíc Kč*
PR článek publikovaný na lokální titulce: 10 tisíc Kč
*Bez publikace na homepage a lokálních titulkách. Propagace přes bannery u produktů. Článek by měl být součástí širší kampaně.
Článek určený ke komunikaci akce (sleva, cashback, prodloužená záruka apod.)
Primární účel pomoci zákazníkovi pochopit princip akce a přesměrovat jej na relevantní produkt
Článek viditelný u produktů formou banneru a v kategorii “Akce a slevy”
Recenze
Cena
Domluva. Odvíjí se od náročnosti, segmentu apod.
Kde bude článek publikován?
Maximální viditelnost. Homepage, lokální titulka, kategorie, banner u produktu.
i
Recenze má svá specifika!
před zadáním se domluvte s týmem článkařů prostřednictvím Vojty Kalety pro zajištění kapacit a ověření, zda disponují vhodným autorem
nutno zajistit testovací kus pro recenzenta
nutno respektovat právo autora na upozornění dílčích negativních vlastností výrobku: jedině tak bude zákazník brát recenzi vážně
Podrobná recenze produktu
Vysoký dosah – recenze se snadno indexují v SERPu na čelních pozicích
Pomáhá zákazníkům s výběrem, snižuje reklamace
Recenze generuje přínos po celou dobu existence článku
i
Vhodné pro produkty s vyšší hledaností, delším životním cyklem případně s marží
SEO článek
Cena
Cena dle domluvy. Závisí na náročnosti a požadavcích.
Viditelnost
Maximální viditelnost. Článek je publikován ve stejném režimu, jako by byl interní. Je proto publikován na homepage, lokálních titulkách, kategoriích, případně bannery u vybraných produktů s proklikem na článek.
Příprava edukativního článku na míru. Partner je v rámci něj propagován dle dohody (kolotoč, dlaždice, kapitola).
Vysoký SEO potenciál a stálá návštěvnost
Reklama působí nevtíravě
i
Na co si dát pozor: Nutno vybrat téma s relevantní hledaností – vhodné konzultovat se zástupcem OR.
Kvalita článků
Za výběr formátu a typu článku odpovídá zadavatel.
TL článků je povinen upozornit zadavatele na nevhodně zvolený typ článku. Ten má ale právo svůj výběr potvrdit.
V případě, že je zvolen nevhodný formát nebo typ článku, ztrácí zadavatel možnost rozporovat chyby a nesrovnalosti, které z jeho volby případně vyplynou.
Za kvalitu PR článků odpovídá TL vedoucí, tj. osoba, která kontroluje kvalitu článku.
Zadavatel bude mít možnost článek před publikací připomínkovat.
V případě, že článek nebude ani po připomínkách v požadované kvalitě, bude záležitost předána k posouzení Václavu Závadovi. Pakliže ani pak nebude problém vyřešen, předá se věc k posouzení Jakubu Lučanovi.
Pokud bude shledáno, že článek nesplňuje náležitou kvalitativní úroveň, bude vendorovi nabídnuta kompenzace a TL bude po posouzení kontextu potrestán malusem nebo jinou sankcí.
Zadavatel bude mít možnost rovněž i ocenit výslednou kvalitu odevzdaného článku - pokud bude s výstupem spokojen, může navrhnout přidělení mimořádného bonusu autorovi a TL.
Jaký je rozdíl mezi formátem a typem článku?
Formát článku
Formátem článku se rozumí základní použitá šablona, která obsahuje unikátní sadu obsahových prvků.
Zvolená šablona do značné míry ovlivní výslednou podobu článku.
Každý formát článku je zpravidla určen na určitý typ článku. Např. šablona určena pro Podmínky nemůže být použita pro přípravu Recenze.
Šablony mají unikátní CSS a JS - nelze je tedy kombinovat.
Představení produktu, shrnutí dostupných informací
Článek nedokáže generovat interakce bez existujícího zájmu = psát pouze k produktům s potenciálem, nebo jako součást širší kampaně
Spekulace - podtyp. Má podobný cíl jako Představení, je ale založen na neúplných informacích. Vyplatí se zejména v případě, kdy už existuje hledanost, ale nemáme možnost produkt spustit na web.
Negativa
relativně kratší životnost - zpravidla do vzniku recenzí
Požadavky na podklady
Definovat produkty a cíl článku
Přiložit grafiku nebo odkaz, kde lze dodatečné ilustrativní obrázky pro článek získat (obrázky na bílém pozadí se pro článek nehodí)
Odkaz (nebo .doc, .pdf…) s informacemi o produktu
Recenze
Představení
Test produktu
Vysoká konverze - lidé čtou ve chvíli, kdy zvažují nákup
Vysoká životnost - generuje obrat dokonce i po konci prodeje produktu
Nutno psát jen u produktů s potenciálem
Recenze musí splňovat: (I) nezávislé, pravdivé, úplné (II) musí být podepsány autorem (III) autor musí mít k dispozici produkt.
Zadavatel může připomínkovat pouze věcné chyby, nikoliv subjektivní názor autora
Požadavky na podklady
Nutnost zajistit produkt pro recenzenta
Edukativní a Tematické články „SEO článek”
Představení
Edukace zákazníka v určitém tématu. Možnost zacílit na obecné, neprodejní téma a vytvořit dlouhodobý traffic.
Kdy psát? Potřeba edukovat zákazníka, případně vyskakovat v Google na specifické klíčová slova.
Nejdelší životnost v rámci článků
Vysoká konverze (ale vysoký rozptyl hodnot)
Negativa
náročné na přípravu
nutno vhodně zacílit téma a vytipovat KW
vyšší nároky na odbornost autora
V čem se chybuje?
Jako SEO články se zadávají témata, která se pro tento typ obsahu nehodí.
Průvodci výběrem
Představení
Průvodce kategorií
Členění článku zpravidla kopíruje kategorii
Obsahově podobné s Horními popisky
Cíl: abychom zákazníka nasměrovali k tomu, co potřebuje/hledá
Zapíná se prostřednictvím dlaždici v kategorii
+/- kopírují Edukativní články
Specifický formát
Požadavky na podklady
Až na výjimky se nehodí pro PR obsah. Průvodci výběrem jsou určeny pro obecné témata. Aby Průvodce výběrem fungoval, musí být zapnut jako produktová dlaždice v kategorii*.
Průvodci výběrem nejsou ani běžnou součástí ceníku.
Příprava Průvodce výběrem pro potřeby PR obsahu ideálně po konzultaci se segmentem.
Například: /nejlepsi-fotomobily vygeneroval mezi roky 2020 až 2023 na obratu 6 milionů Kč.
Oslovují zákazníka ve fázi, kdy zvažuje nákup.
Negativa
Nutno pravidelně aktualizovat (!)
Vyplatí se jen na KW, která jsou atraktivní
Vysoký dosah, ale relativně nízká konverze*. Zajímavých hodnot dosahují obrovským dosahem.
V čem se chybuje
Není součástí běžných Mediatypů - lze ale zadat po konzultaci jako typ “SEO článek”.
Vendor NEMŮŽE zadat produktový výběr typu “Nejlepší TV” a pak do něj nominovat pouze své produkty. Může zadat pouze “Nejlepší TV od Panasonic” apod.
*Paradox - protože má zájem telefon nebo jiný produkt koupit (jinak by dané KW nehledal), člověk by čekal naopak vyšší konverzi. Možné důvody: (1) Vyšší počet otevřených stránek = obrat se rozpočítává mezi vyšší počet URL. (2) Absence spontánních nákupů - pokud si zájemce je ochoten číst články typu “Nejlepší telefony”, pak pravděpodobně si svůj nákup plánuje. Zatímco u jiných typů (články typu “Netflix”) realizuje nákup ihned. Nicméně absolutní přínos je zpravidla vysoký - vždy je to ale díky vysoké návštěvnosti/čtenosti.
Slovník
Představení
Kratší články edukativního charakteru vysvětlující určitý pojem. Zpravidla se píší na míru produktových parametrů, kde slouží jako vysvětlivky.
Potřeba vysvětlit parametr, přičemž není potřeba připravit standardní edukativní článek.
Zpravidla vysvětluje parametry u produktů, se kterými je prolinkováno.
Slovník jako PR článek?
Příliš nedává smysl. Existují ale výjimky, například u TV a Bílé elektroniky se slovníky hodí pro potřeby představení specifických technologií. Viz LG technologie.
Pozor: Slovníkové články se nepublikují na homepage - jsou určeny pro parametry a SEO.
Při zadávání PR Slovníku proto doporučujeme:
tak učinit po předchozí konzultaci
zadávat jako mediatyp “PR článek” s výraznou slevou, cca 5.000 Kč/ks.
Grafický článek (Launch)
Představení
Vhodné pro launche
Nutné, aby součástí launche byla pobídková akce
Grafický článek není vhodný v případě, pokud potřebuji představit produkt. Zadávat jako typ Představení.
Negativa
Nejedná se o článek, ale Landing page. Šablona je velmi restriktivní co se týče možnosti ji upravovat.
Časová náročnost při formátu - zejména je velmi náročné správně vybrat obrázky, aby byla kompozice smysluplná na mobilech a desktopu současně
Šablona vytvořená pro snížení nákladů v kontextu segmentu Gaming. Jedná se o typ článku, který cílí na základní informace o dané hře/produktu.
Má rámcově pevnou osnovu a pravidelně se aktualizuje.
V praxi dosahuje překvapivě dobrých výsledků při (opět překvapivě) nízké jednotkové ceně.
Negativa
Aktuální šablona je vytvořena pro potřeby Herních článků. V případě převodu do jiného segmentu by se musela upravit osnova.
Článek nejde příliš do hloubky, řeší to nejdůležitější a slouží jako určitý přehled hlavních informací.
Info článek jako PR? Prozatím neexistuje precedent. Zpravidla je pro Vendora vhodnější zvolit standardní typ Představení.
Překlady manuálů
Proč manuály překládat?
Produkt musí mít překlad v mateřském jazyce země, kam produkt prodáváme, pokud není produkt samo vypovídajícím zbožím, které se obecně vnímá jako intuitivní (vidlička, polštář, pantofle...)
Produkt bez překladu manuálu je časným CCT problémem, zákazník si stěžuje, očekává návod a nedorazí > vzniká nekredibilita jak nás, tak vendor (ZK neumí odlišit)
Zboží bez manuálu v mat. jazyce země kam prodáváme je legálně napadnutelný a lze vymáhat jeho stažení z prodeje dokud nebude manuál dodán
Proč manuály překládat s námi?
rychlost, akurátnost, kvalita, zkušenost
cena za NS poměrově mnohem níže než cena za NS na trhu předkladových firem a agentur
poradíme si s jakýmkoliv formátem
manuál si vendor může volně používat i pro své či jiné aktivit
Manuály: Mediatypy
Cena činí 250 Kč za normostranu (1 NS = 1800 znaků včetně mezer).
Zkuste naše cookiesMy, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informacíMéně informací
Na našem webu používáme:
Technické cookies
Ty jsou nezbytně nutné pro fungování webu a jeho funkcí, které se rozhodnete využívat. Bez nich by náš web nefungoval, např. by nebylo možné se přihlásit k uživatelskému účtu.
Funkční cookies
Tyto cookies nám umožňují zapamatovat si Vaše základní volby a vylepšují uživatelský komfort. Jde například o zapamatování si jazyka či umožnění zůstat trvale přihlášen.
Cookies sociálních sítí
Tyto cookies nám umožňují komfortně Vás propojit s Vaším profilem na sociálních sítích a například Vám umožnit sdílet produkty a služby s přáteli a rodinou.
Personalizace obsahu
Tyto cookies nám umožní zobrazit Vám obsah a reklamy dle údajů, které jsou o Vás dostupné tak, abychom se co nejlépe strefili do Vašich potřeb. Jde zejména o to, jaký obsah jste si zobrazili, či na jakém zařízení na naše stránky přicházíte.
Nepersonalizovaná reklama
Tyto cookies nám umožňují zobrazovat Vám obecnou reklamu na produkty a služby.
Personalizovaná reklama
Díky těmto cookies Vám my a ?naši partneři? můžeme nabídnout relevantní produkty a služby na míru a to na základě Vašich nákupů, Vašeho chování a Vašich preferencí.
Měření publika
Tyto cookies nám umožňují optimalizovat naše stránky pro Vaše komfortní používání a to na základě toho, jak je používáte. Cílem je zapamatovat si či předpokládat Vaše volby. Jde například o využívání funkcí, jejich umístění, chování na stránce.
Cookies třetích stran
Tyto cookies jsou cookies třetích stran, přičemž Víc se o nich a o našich partnerech můžete dozvědět zde.
Udělením souhlasu se zpracováním cookies budou na Váš přístroj, který k prohlížení webu používáte, nainstalovány výše uvedené cookies (kliknutím na tlačítko "Rozumím" obě kategorie, případně si můžete vybrat jen jednu z kategorií kliknutím na tlačítko "Nastavení"). Technické cookies instalujeme na Vaše zařízení vždy, tedy i bez Vašeho souhlasu, protože bez nich by náš web nefungoval.
Svůj souhlas se zpracováním cookies můžete odvolat. V souvislosti se zpracováním cookies ze strany naší společnosti máte dále práva na: přístup ke cookies, výmaz cookies, úpravu, doplnění a opravu cookies, omezení zpracování a právo podat stížnost k ÚOOÚ. Více o Vašich právech.