Všechny dárky jako na dlani Windows 11

NHL 18 – revoluce, nebo pořád to samé?

Rok se s rokem sešel a série NHL nás opět jemně dloube hokejkou do žeber, abychom si pořídili nejnovější díl. Přinese NHL 18 od EA Canada nějaké zásadní změny, nebo je to prostě jen předchozí díl s lehkým faceliftem a novou cenovkou? Dozvíte se v naší recenzi.

Sportovní hry jsou jednou z mála životních jistot. Každý rok neomylně vychází nová pokračování, která často přináší pouze upravenou grafiku a nutnou porci změn na to, aby si vysloužily novou číslovku. Série NHL do této kategorie spadá taky, i když se na rozdíl od jiných titulů může pyšnit výbornou hratelností a oficiální licencí nejvyšší hokejové soutěže. Pojďme se tedy podívat, co nám NHL 18 přináší nového.

• Žánr: Sportovní • Multiplayer: Ano (online, co-op, local) • Vývojář: EA Canada • Vydavatel: EA Sports • Platformy a Datum vydání: PS4, Xbox One (15. září 2018) • Homepage: ea.com/en/nhl/nhl-18 • Čeština: Ano (oficiální)

Co všechno se v recenzi NHL 18 dozvíte?

1. NHL 18 – trénink dělá mistry
  2. Buďte profíkem v NHL 18
  3. NHL 18 – král herních režimů
  4. Ještě lepší obrana v NHL 18
  5. Hokej jako živý
  6. NHL 18 – gól, nebo vlastňák?
  7. Recenze NHL 18: závěrečné hodnocení
  8. Co jsme o NHL 18 napsali dříve?

NHL 18 – trénink dělá mistry

• Recenze: 18. 9. 2017 • Autor: Štěpán Lenk

Hry honosící se titulem NHL v průběhu let ušly opravdu velký kus cesty. Nemyslím teď grafická vylepšení, ale spíše co se herních mechanismů a ovládání týče. Obě dvě oblasti prošly značnou evolucí a pravidelně dávaly hráči do ruky nové a nové možnosti jak v útoku, tak i v obraně. Postupem času se ale čím dál méně braly ohledy na nové hráče a tak nějak se prostě předpokládalo, že základní principy mají všichni v malíčku. Pokud jste tedy naskočili do rozjetého vlaku NHL později, dost možná vám nezbylo nic jiného než si pokročilejší postupy a finty dohledávat na internetu svépomocí. NHL 18 ale naštěstí opět myslí na každého.

NHL 18; Wallpaper: útok, obrana, branka v ohrožení

Propracovanější bránění v praxi. Chvíli trvá, než si člověk všechny kličky a vychytávky osvojí, ale vyplatí se to.

Součástí hry je totiž podrobný Tréninkový kemp, který vás elegantně provede základy a přitom vám nenásilně představí i spoustu pohybových novinek a kliček. Je jich opravdu hodně, ve zdejším tréninku je navíc vše srozumitelně vysvětleno a znázorněno, čili rozhodně nebudete tápat a všechny nové pohyby si rychle osvojíte. Celkově je podle mého názoru zahrnutí „tutoriálové” části skvělé rozhodnutí, a pokud jste před NHL 18 třeba poslední díl vynechali, tréninkový režim vás velmi rychle zasvětí a doplní vaše mezery v oblasti hokejové simulace.

NHL 18; Gameplay: Tréninkový kemp základní kličky NHL 18; Gameplay: tréninkový kemp pokročilé kličky

i Mrkněte na náš nový Herní magazín!

Buďte profíkem v NHL 18

Pokud zdárně absolvujete trénink (nebo ho přeskočíte, protože jste ultimátní hokejový badass), můžete se směle vrhnout na další herní režimy. A je jich opravdu požehnaně. První pohled na kompletní nabídku tak může působit až odstrašujícím dojmem a budete nejspíš potřebovat chvíli na rozkoukání.

Jednou ze stálic sportovních her obecně je především v posledních letech mód kariéry. NHL 18 samozřejmě není výjimkou a v menu ho najdete pod názvem Be a Pro. Oproti ostatním sportovním simulátorům typu FIFA, Madden či NBA ale není tak efektně zpracovaný. Nechápejte mě špatně, je to zábavné a fanoušci hokeje si určitě nebudou stěžovat, konkurenční série ale oplývají i výraznou příběhovou linií plnou animovaných cut-scén, režim kariéry v NHL 18 tak působí trochu jako chudý příbuzný.

V NHL 18 se příběh posouvá pomocí statických obrazovek popisujících aktuální dění a evokuje ve mně spíše textové adventury z 90. let než sportovní simulátor s milionovým rozpočtem. Není to špatné, ale po nějaké době je to stále to samé a dynamická hra jako je hokej by si určitě zasloužila i stejně akční story mód. Fajnšmekři libující si v ohromném množství tabulek, grafů, statistik a vylepšování vlastního charakteru se ale mají na co těšit.

NHL 18; Gameplay: zápas, hráči, kariéra NHL 18; Gameplay: bitka, hráči, kariéra, New York Rangers

FIFA 18 Icons Stories – kartičky legendárních hráčů ve třech verzích
Pro Evolution Soccer 2018 vyjde tradičně v září
F1 2017 – simulátor pro zkušené (RECENZE)
Stane se Gran Turismo Sport závodní hrou roku?

NHL 18 – král herních režimů

Pravděpodobně největší změnou v NHL 18, potažmo i v aktuální sezóně skutečné soutěže, je zbrusu nový jedenatřicátý tým NHL – Vegas Golden Knights. V režimu Organizace pak máte možnost za zmíněný tým hrát a vlastním úsilím ho protlačit mezi nejlepší hokejová družstva. Samozřejmostí jsou aktuální soupisky, autentické zpracování dresů a příležitost podívat se v rámci hry do T-Mobile Areny v Las Vegas.

A jestli vám nový tým zámořské NHL nepřipadá jako atraktivní funkce, nikdo vám nebrání si sestavit tým s číslovkou třicet dva. Krom klasické správy týmu, draftování hráčů a budování vlastní soupisky si také z dostupných šablon lze zvolit logo, navrhnout design a barevnost dresů, dokonce si vytvořit svého maskota. Tvorba vizuální identity hokejového klubu je zábavným doplňkem a dává hráčům možnost se pořádně vyřádit.

Další větší změnou NHL 18 je mód nazvaný Threes, což by se dalo nejlépe popsat jako hokej na steroidech. Z názvu je jistě patrné, že se jedná o zrychlenou verzi klasického hokeje – tři na tři hráče na menším ledě. Je to zábavná varianta, která svou dynamikou připomíná arkádové hokejové hry z 90. let, zatímco si zachovává hratelnost a vychytávky moderních simulací. Rozhodně tedy není od věci si občas odskočit od klasického hokeje a trochu si zablbnout na menší herní ploše.

NHL 18; Gameplay: vytváření maskota NHL 18; Gameplay: herní mód Threes NHL 18; Gameplay: HC Kometa Brno

Za zmínku stojí rozhodně i evropská Hokejová liga mistrů, kterou nejspíš toužebně vyhlíželi hráči z celé Evropy už od prvních dílů tohoto hokejového simulátoru. NHL 18 jejich sny konečně naplňuje, a byť nepřináší nic víc než poměrně klasický turnaj, máte zde na výběr všechny skupiny soutěže a v nich slušnou nabídku týmů, z toho i tři české.

NHL 18 nabízí opravdu přehršel hratelných módů a to jak onlinových, tak offlinových. Hra si je množství obsahu evidentně sama dobře vědoma, jelikož hlavní menu dává možnost si připnout tři nejoblíbenější módy do hlavní nabídky a zbytek schovat. Je to sice drobnost, ale mít možnost si hlavní menu uspořádat trochu podle svého, minimálně potěší.

Ještě lepší obrana v NHL 18

Herní mechanismy se dočkaly krom útočných parádiček velkých změn i v obraně. Takzvaný Skill Stick totiž poskytuje nové defenzivní možnosti a manipulace s hokejkou je tak o něco variabilnější a efektivnější. Nyní můžete před sebou klasicky zametat v pokleku, položit se přímo do rány a lépe vypichovat puk útočícím hokejistům.

V kombinaci s novými útočnými kličkami a triky tak defenziva funguje trochu na principu vytloukání klínu klínem. Hokejka se dá ovládat nezávisle na pohybu hokejisty, pokud tedy útočník jen naznačí střelu a plánuje nějakou další zákeřnost vůči vašemu brankáři, rychlým máchnutím hokejky i z pokleku puk můžete vyrazit.

Obranných funkcí je samozřejmě mnohem víc, jsou ale z větší části závislé přímo na vašich schopnostech, proto ono okřídlené slovíčko „skill” v názvu. Jejich mistrné ovládnutí chce určitou trpělivost a šikovnost, odměnou vám ale bude dobrý pocit a ještě lepší herní zážitek, v online hrách proti živým hráčům o to víc.

NHL 18; Gameplay: zápas, Evropská Hokejová Liga Mistrů, buly NHL 18; Gameplay: oslava gólu, ťukanec

Hokej jako živý

Grafika od minule prošla minimem změn a upřímně řečeno rozdíl moc nepoznáte. Na druhou stranu to vlastně ničemu nevadí, protože grafický engine odvádí dobrou práci. Stadion i hráči jsou zpracováni dobře, animace působí přirozeně, záběry na hlediště taky ujdou. Jediné, kde grafika NHL 18 pokulhává (a přijde mi to jako prokletí sportovních her obecně) jsou tváře a mimika jednotlivých hráčů. Nevypadají totiž úplně přirozeně. Dokud se nesnaží o nějaký výraz, je to v pohodě, jakmile se ale rozpohybují, vypadá to všelijak. Na druhou stranu obličeje hokejistů zahlédnete jen čas od času, tak se s tím dá žít.

Se zvukovou stránkou nemám jediný problém. Cinkání puku o branku, bruslení, údery hokejkou o led působí věrohodně a zní, jak má. Pochválit musím především soundtrack, který, ač je převážně rockový (jsem fanda spíš hip-hopu), má velmi příjemně sestavený tracklist a k hokeji se náramně hodí. Takže super.

NHL 18; Gameplay: výrazy v obličeji hráčů NHL 18; Gameplay: atmosféra na stadionu

NHL 18 – gól, nebo vlastňák?

NHL 18 není nějakou zásadní revolucí. Množství změn vás nijak neohromí, ale je jich dost na to, aby vznik nového dílu ospravedlnily. Hratelnost je stejně dobrá jako minule, zároveň ale stávající mechanismy i vylepšuje. Nové útočné a defensivní možnosti a propracovaný tréninkový režim mají potenciál přitáhnout nové hráče, zatímco fanoušci série a hokeje obecně určitě uvítají dynamický herní mód Threes a zbrusu nový tým Vegas Golden Knights. Kdo ví, jestli se v nadcházejících ročnících série NHL dočká nějaké zásadní evoluce. NHL 18 vám ale čekání na hokejového Godota dokáže bezpochyby zpříjemnit. Hra vychází na platformách PS4 a Xbox One, datum vydání je 15. 9. 2017. Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.

NHL 18; Gameplay: Oslava gólu

Oslavy gólů jsou dobře zpracovány a věrně odrážejí dění na skutečném stadionu.

Recenze NHL 18: závěrečné hodnocení

Hodnocení 75% Alza Magazín
80%
70%
75%
NHL 18; recenze

• Tréninkový režim
  • Režim Threes
  • Nové defensivní a útočné možnosti
  • Fajn soundtrack

• Nevýrazný mód kariéry
  • Grafická stránka s minimálními změnami
  • Evoluce série NHL se opět nekoná

Co jsme o NHL 18 napsali dříve?

NHL 18 je konečně venku, posouvá sérii kupředu?

Jen málokterá herní série se dokáže udržet na výsluní tak dlouho jako legendární NHL. Tato slavná sportovní značka je tu s námi již téměř šestadvacet let. Prakticky každý rok nám vývojáři z EA Vancouver přinášejí jejího nového následovníka, který se vždy trošku liší od svého předchůdce. Někteří pokračovatelé přinesli do stálých vod NHL lepší grafiku, větší stadiony, širší spektrum hráčů a nové způsoby, jak absolvovat zápas. V jakých ohledech posune celek kupředu letošní NHL 18, vám poví následující řádky.

Co vám NHL 18 nabídne na startu?

Ne každý hráč je touto hokejovou sérií políben, proto si mírně nastíníme, oč vlastně v NHL 18 vlastně běží. Na samém začátku vaší hokejové dráhy dostane příležitost vytvořit si vlastní tým, s nímž budete dobývat jeden stadion za druhým. Svému mančaftu můžete nastavit dresy, vzhled i znělky oslavující jejich úspěchy a osobní prohry. Spektrum definovatelných prvků je velmi rozsáhlé, teoreticky by se dalo říct, že obsahuje podobné množství alternativ jako některá menší RPG, což lze považovat za výrazný klad.

NHL 18; Wallpaper: brankar, utocnik, gol, toronto, boston

Nově přidaný prvek Defensive Skill Stick vám umožňuje lépe kontrolovat ledová kolbiště, která NHL 18 nabízí.

Pokud se nerozhodnete absolvovat NHL 18 se svou vlastní skvadrou, nabídnou vám tvůrci staré známé týmy, které soutěži již nějakou dobu dominují. K dispozici vám budou kupříkladu Carolina Hurricanes, New Jersey Devils, Detroit Red Wings a Colorado Avalanche. V prezentovaném výběru naleznete kromě zavedených partiček také nedávno zformované Las Vegas Golden Knights, kteří jsou prozatím známí především finanční hodnotou svého družstva, nikoliv jeho úspěchy. Každé nabízené družstvo vám dá do rukou specifickou sestavu sportovců, jež v praxi určí jeho silné a slabé stránky.

Velmi nás zaujalo výrazné rozšíření manažerského režimu umožňujícího definovat si váš mančaft přesně dle vašich představ. Fakticky je vám dána možnost skrze vaše obchodní umění a intuici vybudovat od píky hvězdný tým, který bude po čase díky kombinaci mladých hráčů a ledem zocelených veteránů bez větších problémů schopen konkurovat zavedeným gigantům.

Proč je NHL 18 o něco dynamičtější než jeho předchůdci?

Poté, co si vyberete svůj tým, můžete s klidem vyrazit na led, kde si budete moct otestovat nově přidané finty a triky. V NHL 18 naleznete řadu nových ofenzivních a defenzivních dovedností, jež je možné v průběhu zápasu užívat. Útočníci budou kupříkladu moci kotouč vyslat k brankáři za pomoci bleskové střely, kterou by málokdo čekal. Obránci naopak mohou lépe pokrýt jimi kontrolovaný prostor díky novému hernímu prvku Defensive Skill Stick, který hráčům v obraně umožňuje lépe pracovat s pukem.

Vylepšena byla dle všech informací také umělá inteligence, která je v novém NHL 18 schopná reagovat na vzniklé situace efektivněji než kdykoliv předtím. Vaši počítačem ovládaní spoluhráči jsou díky tomuto faktu aktivnější a zdatnější. Prakticky se na ně nyní můžete v určitých ohledech i spoléhat stejně jako na živé jedince, což v minulosti moc dobře nešlo, protože se AI nechovala vždy zcela logicky.

NHL 18; Wallpaper: utok, obrana, brankar NHL 18; Wallpaper: utok, obrana, brankar, strelba

NHL 18 je přístupné i pro nováčky

Řadu let si hráči stěžovali na to, že jim NHL nedostatečně objasňuje herní principy. Vývojáři z EA Vancouver proto do NHL 18 přidali režim Tréninkový kemp, jenž má nováčkům pomoci lépe pochopit, jak se pohybovat na ledě či podle čeho si mají vybírat členy svého družstva. Přidání toho prvku vítáme. Minulé NHL nám přišly jako poměrně komplexní hry a nastínění jednotlivých funkcí pro začínající hráče rozhodně nebude na škodu.

Ve výukové části je vám kromě základních herních mechanizmů představen také nový arkádový režim „Threes“, ve kterém proti sobě nebude stát obvyklý počet hráčů. Své síly si v něm poměří dvě tříčlenné skupinky hokejistů. Dle slov tvůrců by měl být tento herní mód zaměřen především na jedince libující si v rychlosti, tvrdých zákrocích, rázném komentování a plynulejší hratelnosti. V jeho rámci si můžete střihnout i celou kampaň, která před vás postaví různě navržené stadiony a odlišně jednající protivníky, za jejichž porážku budete vždy odměněni kosmetickým vybavením, čerstvými hráči a maskoty.

NHL 18; Wallpaper: stadion, threes mod

Tvorba vlastního týmu je NHL 18 zpracována velmi kvalitně, k dispozici máte stovky různých možností.

S přáteli se NHL 18 hraje lépe

Ve většině sportovních titulů není hra pro více hráčů zpracována nikterak výrazně. NHL 18 v tomto ohledu zastiňuje konkurenci (FIFA, PES), protože se snaží dát multiplayeru co největší prostor. Milovníci kooperace a soupeření si tu přijdou na své. Na ledu se v nové NHL může utkat až dvanáct hráčů v šedesáti čtyřech různě navržených zápasech. Slušně je navržen i off-line režim, který vám umožňuje hrát s přáteli beztoho, abyste byli napojeni na internet.

Sportovní žánr sice není šálkem kávy pro každého, přesto nás NHL 18 na základě dostupných informací v mnoha ohledech zaujala. Celek by měl nabídnout řadu nových prvků, propracovaný manažérský mód, lépe odladěné zápasy, kvalitnější defenzivní mechanizmy a neokoukaný herní režim „Threes“ cílící především na milovníky akce, jimž nevyhovuje pomalejší styl hraní s minimem vstřelených branek. Výrazně by se však neměl odklonit od cesty, po níž celá série už řadu let kráčí.

NHL 18; Wallpaper: maskoti, oslavy, kosmeticke predmety NHL 18; Wallpaper: souboj, bodycek, obrana

NHL 18 vypadá na první pohled jako klasický zástupce hokejové série, která je tu s námi bez přestávek už šestadvacet let. Pokud se nic nepokazí, připraví EA Vancouver fanouškům ledového sportu opět kvalitní herní zážitek. NHL 18 je již nyní dostupné pro PS4 a Xbox One.

0
+420 225 340 111