První díl exkluzivní plošinovky od Microsoftu Ori and the Blind Forest posbíral během několika let miliony fanoušků po celém světě, kteří nedočkavě vyhlížejí dávno oznámené pokračování s podtitulem the Will of the Wisps. Jeho brzké vydání v březnu si můžete ukrátit sledováním traileru z galavečera The Game Awards 2019. Co jsme se z něj dozvěděli?
Hledáte recenzi na Ori and the Will of the Wisps? Klikněte na odkaz.
• Novinky •
Ori and the Will of the Wisps (hra) | Ori (IP)
Akční plošinovka, metroidvania Ori and the Will of the Wisps je druhý díl herní série Ori. Hru vyvíjí Moon Studios a vydává společnost Xbox Game Studios. Ori and the Will of the Wisps vychází 11. 3. 2020 na PC a Xbox One s oficiálním českým překladem (text) a 17. 9. 2020 na Switch. Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Ori and the Will of the Wisps | Recenze Ori and the Blind Forest
• Novinka: 17. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec
Popularita běloskvoucího stvoření chránícího svou domovinu před zhoubou v podobě démonické sovy způsobila, že od pokračování Ori and the Will of the Wisps mají fanoušci vysoká očekávání. Tvůrci ze studia Moon se tedy musí hodně snažit, aby své příznivce ukonejšili, což lze pozorovat z nejnovějšího traileru, který se objevil na The Game Awards 2019. Už dříve proklamovaný důraz na akční složku dostal v ukázce větší prostor, takže vidíme, že v prvním díle spíše ustrašený tvoreček se ve dvojce stal v podstatě predátorem, který se nebojí čelit ani těm největším zmutovaným příšerám okupující jeho Slepý prales.
Podle všeho budou bossfighty opravdu tuhé, takže bych čekal mnohem vyšší obtížnost než v Ori and the Blind Forest, kde na místní stvůry stačilo pár chvatů a rychle utíkat. Ostatně rytmicky úprkové sekvence, v nichž pádíte jako o život, zůstávají a vypadají opravdu zběsile. Hodně mě bude zajímat, jak tvůrci zkompletují dřívější dovednosti bíle zářícího hrdiny s novými chvaty, jichž podle všeho bude víc než dost. Možná budeme muset přepínat skilly, jak jsme zvyklí spíše u tradičních akčních adventur nebo soulsovských plošinovek, kterým se v posledních letech hodně daří (namátkou Dead Cells, Hollow Knight nebo Blasphemous).
V každém případě studio Moon potvrzuje, že jejich akční skákačka bude opět excelovat v audiovizuálním zpracování, jež z velké části může za popularitu Oriho v hráčských kruzích. Těšit se můžeme na oblíbené hudební motivy z prvního dílu okořeněné o temnotu the Will of the Wisps. Ponuřejší ladění se také projevilo v grafice, kde některé stvůry opravdu nahánějí husí kůži (především arachnofobici se mají nač těšit) a kde se pochmurnými odstíny barev také nešetří. S ochráncem dříve mírumilovného pralesa se setkáme 11. března na PC a Xbox One, takže ještě máte čas se vrátit k prvnímu dílu a zopakovat si jeho dobrodružství, třeba na Switchi, kde nedávno vyšel v Definitive Edition.
• Zdroje: TGA 2019 trailer
• Novinka: 10. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Již první trailery ukazovaly, že Orim zachráněný prales postihla nová, možná ještě nebezpečnější hrozba. Musí se proto se svými přáteli (roztomilého hrdinu jsme viděli létat na zádech malého sůvěte, které bylo zachráněno na konci prvního dílu) vydat vstříc nebezpečí, které může navždy zničit jeho domovinu. O časovém zasazení Ori and the Will of the Wisps do historie kouzelného hvozdu zatím nemáme přesné informace, ale dá se tušit, že několik měsíců (možná let) již uběhlo. Pak les napadla neznámá choroba, která proměnila její obyvatele v dravé predátory, zatímco jiní pomáhají našemu hrdinovi.
V nejnovějším traileru jsme mohli zaznamenat divokého vlka, hladového pavouka a housenku chrlící oheň. Mám pocit, že Ori se v druhém dílu pořádně zapotí, než se vyrovná s ikonickými bossy, na něž jen tak nezapomeneme. Naštěstí se Ori posunul od mírumilovného tvorečka k samozvanému obránci lesa a tvůrci z Moon Studios mu dali do vínku řadu nových schopností, včetně šavle a střelby na dálku. Jeho akrobatické dovednosti také prošly řadou vylepšení, která použije při přechodu úrovní, prchání před přerostlými potvorami a v rámci řešení složitějších prostorových puzzlů.
Autoři přidali také výzvy pro zručné hráče v podobě Spirit Trials, kde musíte překonat dráhu v daném čase, a Spirit Shrines, což je ve své podstatě variace na horde mód. O audiovizuální stránce se ani nemusíme bavit, protože vše nádherně vypadá a hudba se podařila možná ještě lépe než u prvního dílu. A to nejlepší na konec, Ori and the Will of the Wisps vyjde 11. února 2020 na PC a Xbox One.
• Zdroje: YouTube (Xbox), xbox.com
• Novinka: 26. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec
Dostat se v žebříčku co nejvýše, je touhou každého soutěživého hráče. Vůle překonat ostatní a být v nějaké činnosti nejlepší se projevuje mezi jedinci po celém světě. Úspěchu ovšem dosáhnou až po poctivém a dlouhodobém tréninku. Možná proto se tvůrci počítačových titulů tak rádi obracejí na kompetitivní módy, které poté umisťují do svých her. Nastolenému trendu se nevyhnul ani očekávaný Ori and the Will of the Wisps, v němž se poprvé můžete popasovat se svými soupeři a kamarády v kompetitivním multiplayerovém režimu Spirit Trials.
Tvůrci z Moon Studios se zřejmě inspirovali v modelu známém například z Rayman Legends, kde v menších arénách modelovaných na základě kulis základní hry vytvořili závodní dráhu, kterou musí hráči překonat v co nejlepším čase. Duchové soupeřů z celého světa se kolem nich prohánějí, aby věděli, jak si vlastně během celého sprintu stojí a kde možná dělají největší chyby. S možným příslibem pravidelného obsahu a odměňováním nejschopnějších závodníků obsahem ve hře bude o motivaci stát se nejlepším v Ori and the Will of the Wisps postaráno. Uvidíme, jak se soutěživá novinka chytne mezi samotnými hráči.
(Update 15. 7. 2018) Druhý díl exkluzivního titulu pro Xbox One a Windows 10 od Moon Stuios sází na stejné elementy, jež slavily úspěch již v původní hře Ori and the Blind Forest, ale přidává mnoho osvěžujících prvků. Pravděpodobně nejvýraznější novinkou jsou bojové schopnosti malého obyvatele hlubokého lesa. Ori už totiž není doprovázen světélkem, které zasypávalo nepřátele účinnými blesky, ale sám se chopí zbraní, jimiž bude ve hvozdu zřizovat pořádek. V Oriho packách tak uvidíme světelnou šavli pro blízký kontakt a luk pro střelbu na vzdálené cíle. Ori and the Will of the Wisps tak působí mnohem akčněji, než jsme byli zvyklí.
Další změna se týká mnohem častější interakce s NPC postavami zadávajícími hrdinovi úkoly. Doufejme, že se druhý díl nezvrhne v najdi/přines mechaniku, ale vzhledem ke zkušenosti vývojářů snad můžeme zůstat klidní. Inovativní prvky totiž působí ku prospěchu hratelnosti a podporují ty osvědčené. V představené písečné úrovni najdete prašné plošinky, které se při dotyku začnou propadávat, takže musíte spěchat s dalším pohybem. Po překonání několika záludných překážek se Ori naučí prokopávat se písečnými dunami, čímž se dostane do dosud zapečetěných prostor. Můžeme tak tušit, že základní premisa herního prožitku zůstane při starém a na některá místa se budeme několikrát vracet.
Vůbec není třeba měnit grafickou a hudební stránku díla – ta funguje stejně dobře jako v prvním dílu. Ori and the Will of the Wisps tak umí vykouzlit nádherné scenérie, v nichž nás budou doprovázet tklivé melodie podporující tragický příběh zmaru, v němž jste jedinou jiskřičkou naděje. Do roku 2019 mají vývojáři z Moon Studios ještě dost času, aby svůj titul dovedli k dokonalosti, takže věříme, že se této exkluzivitě pro Windows 10 a Xbox One podaří naplnit očekávání.
(Update 11. 6. 2018) Ve chvíli, kdy jsme v prvním díle zachránili les před děsivou sovou, se zdálo být vše na nejlepší cestě k obnově Oriho domoviny včetně stromu života. V epickém závěru jsme pochopili, proč opeřenec bojoval proti bílému roztomilému hrdinovi – chránil svá mláďata. A o jedno z nich se společně s Oriho přáteli staráte. Hledíte na mladou sovičku, jak se učí létat, raduje s ostatními tvory a společně s Orim prozkoumává okolní krajinu. Poetické rozjímání trvá do chvíle, než se objeví noví nepřátelé, kteří našim hrdinům zatopí. Z krátké ukázky nejsme schopni analyzovat hrozbu, ale tušíme, že se příběh druhého dílu bude točit právě kolem osudů sovího kamaráda.
Trailer uvolněný na konferenci Microsoftu na E3 2018 jasně ukázal, že tvůrci sázejí na úspěšné prvky prvního dílu. Ori and the Will of the Wisps se tedy prezentuje líbivě pohádkovou 4k Ultra HD grafikou, kouzelně zpracovaným prostředím, odladěným akrobatickým pohybem hlavní postavy a složitými překážkovými dráhami během úprku před monstry. Dále jsme měli možnost zahlédnout u Oriho nové pohyby a útoky, jeden z nich dokonce vypadal jako švihání mečem. Pokud se na dobrodružství v hlubokém a tajemném hvozdu těšíte stejně jako my, tak si musíte počkat až do příštího roku, kdy hra exkluzivně vyjde na Windows 10 a Xbox One.
Hned na začátku musíme říci, že o pokračování této dobře našlápnuté série toho zatím není mnoho známo. Na Microsoft E3 konferenci jsme viděli pouze trailer. Opět nás čeká setkání s Ori, bílým strážným duchem a Seinem, jež je „světlem a očima“ duchovního stromu snového lesa Nibel. Tentokrát nás cesta zavede za místa známá z jedničky ve snaze odhalit pravý osud Ori. Teskná atmosféra, která byla jednou z největších deviz prvního dílu, zůstala zachována i v Ori and the Will of the Wisps, jak je ostatně vidět (a cítit) z traileru. Osiřelé mládě, nejspíše potomek sovy Kuro (vašeho nepřítele z prvního dílu), hledící na ptačí hřbitov, láme srdce.
Brutální obtížnost prvního dílu dává tušit, že se v Ori and the Will of the Wisps rozhodně nikdo nudit nebude, včetně ostřílených hráčů plošinovek. Rozvoj schopností Ori nebyl sice přímo překotný, ale rozhodně dost rychlý na to, aby hráče nenechal usnout na vavřínech. Je se tedy určitě na co těšit.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky (předpoklad) |
---|---|---|
Operační systém | Windows XP 32-bit | Windows XP 32-bit |
Procesor | Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz / AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+ | Intel Core i5-2300 2.8GHz / AMD FX-6120 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GT 240 / Radeon HD 6570 | NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / Radeon HD 6770 |
DirectX | DirectX 9.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 4 GB | 4 GB |
Pevný disk | 8 GB | 8 GB |
Ori and the Will of the Wisps vychází 11. března 2020 na PC a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.