Alza.cz
Zobrazit katalog

Podmínky služby Třetinka

Základní informace

  • Tyto podmínky upravují fungování a poskytování služby Alza Třetinka (tzv. nákup „na Třetinku“).
  • Nákupem „na Třetinku“ uzavíráte vy jako kupující se společností Alza smlouvu. Tyto podmínky tvoří nedílnou součást této smlouvy. Od těchto podmínek se není možné odchýlit.
  • Koupě „na Třetinku“ (služba Třetinka) je možnost nákupu zboží/služby/licence („Produkt“) na www.alza.cz / v mobilní aplikaci Alza s odloženou splatností 3 měsíce. Pokud Produkt koupíte „na Třetinku“ (v rámci služby Třetinka), nejpozději při jeho převzetí zaplatíte 1/3 kupní ceny a zbývající 2/3 kupní ceny (tak, aby byla uhrazena plná cena Produktu) zaplatíte do 3 měsíců od převzetí Produktu.
  • Vlastníkem Produktu se stáváte již okamžikem jeho převzetí, uhradíte-li před převzetím 1/3 kupní ceny. S Alzou však zároveň uzavíráte tzv. smlouvu o zajišťovacím převodu práva, která nabyde účinnosti v okamžiku vašeho prodlení s úhradou zbývající části kupní ceny Produktu.
  • Obchodní firma
    Alza.cz a.s.
    Sídlo
    Jankovcova 1522/53, Praha 7 – Holešovice, 170 00
    IČO
    27082440, DIČ: CZ27082440
    Zápis v obchodním rejstříku
    u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 8573
    Kontakt
    +420 225 340 111, další kontakty naleznete zde
  • Pokud není některá otázka řešena těmito podmínkami, pak se užijí Všeobecné obchodní podmínky – v těch najdete např. pravidla vyřizování stížností včetně mimosoudního řešení sporů nebo podrobnosti ohledně práv z vadného plnění.
  • Služba Třetinka je určená pouze pro zákazníky – svéprávné fyzické osoby starší 18 let; společnost Alza možnost nákupu „na Třetinku“ neposkytuje službu právnickým osobám. Podnikající fyzické osoby (tzv. OSVČ) službu mohou využít v souladu s těmito podmínkami.
  • Běžně je možné od smlouvy uzavřené „přes internet“ odstoupit do 14 dnů. Od smlouvy o nákupu na Třetinku můžete odstoupit pouze v případě, že při nákupu využijete ověření přes BankID; v ostatních případech je smlouva uzavírána až přímo na pobočce (podpisem předávacího protokolu) a odstoupení do 14 dnů od nákupu na Třetinku proto není možné.


Nákup „na Třetinku“ = nákup s odloženou splatností

Podmínky pro využití služby

Abyste mohli využít službu, tedy nakoupit na www.alza.cz / v mobilní aplikaci Alza „na Třetinku“, pak musíte:

Mít platnou, pravdivou a úplnou registraci u Alzy po dobu nejméně 3 měsíců

Mít alespoň dvě uzavřené kupní smlouvy s Alzou za posledních 12 měsíců předcházejících nákupu „na Třetinku“ (kupní smlouvy nesmí být z vaší strany = ze strany kupujícího předčasně ukončeny, tedy např. kupní smlouvy, od kterých jste odstoupil/a ve lhůtě 14 dnů)

Mít obrat nakoupeného zboží u Alzy alespoň ve výši 5.000 Kč za posledních 12 měsíců předcházejících využití nákupu „na Třetinku“.

Prokázat, že jste schopni za Produkt řádně a včas uhradit kupní cenu v plné výši. Proto je potřeba při nákupu uvést svoji adresu trvalého pobytu (která se musí shodovat s adresou trvalého pobytu na průkazu totožnosti, kterým se prokážete při výdeji zboží) a rodné číslo.

Nakupovat „na Třetinku“ je možné opakovaně, jen váš celkový dluh vůči Alze nesmí překročit limit (maximální dlužnou částku). Částku limitu, resp. kolik vám zbývá z limitu, se dozvíte v průběhu nákupního procesu.

Zjednodušená verze pro neprávníky
Podmínkou nákupu na Třetinku je plně vyplněná registrace, minimálně 2 historicky uskutečněné objednávky a obrat těchto objednávek za posledních 12 měsíců přesáhl částku 5.000 Kč vč. DPH. Za účelem ověření bonity je potřeba mít také trvalý pobyt a rodné číslo.
Službu Třetinka lze využít pouze u vybraných produktů nákupem pomocí tlačítka „Zaplať pouze Třetinku“ umístěného na detailu zboží.

Zahájení nákupu „na Třetinku“

Nákup „na Třetinku“ uskutečníte tak, že využijete nezávazné nabídky ze strany Alzy, jež se objeví na detailu Produktu nebo při nákupu zvoleného Produktu. Při nákupu můžete zvolit možnost „Koupit“ (uhradíte standardně celou kupní cenu před převzetím Produktu), nebo možnost „Zaplať pouze Třetinku“, kdy Vám nezávazně nabízíme objednání Produktu s odloženou splatností v rámci služby Třetinka.

Při volbě „Zaplať pouze Třetinku“ vám vznikne povinnost uhradit zálohu ve výši 1/3 kupní ceny Produktu svou platební kartou, čímž dojde k rezervaci Produktu. Upozorňujeme, že okamžikem uhrazení zálohy nedochází k uzavření kupní smlouvy, nýbrž pouze k rezervaci Produktu. K zaplacení zálohy ve výši 1/3 kupní ceny nelze použít slevové poukazy Alzy ani dárkové poukazy Alzy.

Berete na vědomí, že službu Třetinka není možné využít společně se službou Zkušebka a ani s jakoukoliv jinou službou, která kupujícího opravňuje vrátit zboží v prodloužené lhůtě. Na zboží nakoupené „na Třetinku“ nelze uplatnit službu Výměna nevhodného dárku.

Zjednodušená verze pro neprávníky
V momentě nákupu je nutné uhradit 1/3 částky. Převzetí probíhá osobně s výjimkou ověření přes BankID.

Vyhodnocení Kupujícího a podmínky převzetí

V rámci přecházení vzniku škod proběhne vyhodnocení vás jako Kupujícího, které má 2 části: 1) předběžné vyhodnocení vaší bonity (tedy vaší schopnosti uhradit nákup) a 2) ověření na pobočce.

Pokud proběhne předběžné vyhodnocení vaší bonity bez problémů, vznikne Vám povinnost uhradit zálohu ve výši 1/3 kupní ceny Produktu, čímž dojde k rezervaci Produktu.

Převzetí Produktu musí proběhnout na pobočce Alzy za vaší osobní účasti. Při ověření na pobočce kontrolujeme také váš průkaz totožnosti. Jedinou výjimkou je nákup „na Třetinku“ s ověřením přes tzv. BankID (více k BankID najdete v bodě 1.7. těchto podmínek).

Pokud ověření na pobočce proběhne bez problémů, podepíšeme předávací protokol, kterým potvrdíte, že jste Produkt převzali a že jste se seznámili s těmito podmínkami a souhlasíte se zajišťovacím převodem vlastnického práva. Okamžik podpisu předávacího protokolu je také okamžik uzavření kupní smlouvy (výjimkou je ověření přes BankID, bod 1.7. těchto podmínek).

Zjednodušená verze pro neprávníky
Pokud vyhodnocení neproběhne v pořádku a už jste uhradili zálohu, peníze vám bez prodlení vrátíme na váš účet.

Nevyhodnocení kupujícího bez problémů

Schválení nákupu „na Třetinku“ není právně nárokové. Alza si vyhrazuje právo službu Třetinka zákazníkovi neposkytnout a rovněž si vyhrazuje právo důvody neschválení služby zákazníkovi nesdělovat.

V případě, že vyhodnocení neproběhne bez problémů a už jste uhradil/a zálohu ve výši 1/3 kupní ceny Produktu, částku zálohy vám vrátíme na váš účet bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 hodin.

Zjednodušená verze pro neprávníky
Zbylou částku je nutné uhradit do 3 měsíců od převzetí Produktu.

Úhrada zbývající části kupní ceny

Do 3 měsíců od převzetí Produktu máte povinnost uhradit zbývající část kupní ceny Produktu. Přesné datum splatnosti zbývající části kupní ceny najdete na faktuře, kterou obdržíte při převzetí Produktu (fakturu najdete také ve svém Alza účtu).

Datum splatnosti zbylé části kupní ceny si doporučujeme hlídat. Občas se stane, že zákazníci zapomenou zaplatit zbytek kupní ceny, což vede k nepříjemnostem pro obě smluvní strany.

Zjednodušená verze pro neprávníky
Zbylou částku je nutné uhradit do 3 měsíců od převzetí Produktu.

Úhrada zbývající části v případě neuhrazení

Pokud zbývající část kupní ceny neuhradíte včas (do doby splatnosti uvedené na faktuře), souhlasíte, že vám zbývající část kupní ceny můžeme strhnout z tzv. zapamatované karty u předmětné banky. Zbývající část kupní ceny můžeme také započíst proti případným vašim pohledávkám vůči Alze.

Nákup na Třetinku a ověření přes BankID

Při nákupu můžete zvolit ověření přes BankID. V takovém případě se uplatní tyto podmínky včetně ustanovení bod 1.1. – 1.6. s následujícími výjimkami:

K uzavření kupní smlouvy s ověřením přes BankID dochází okamžikem uhrazení zálohy = zaplacení 1/3 ceny Produktu a bezproblémového předběžného vyhodnocení bonity. Pokud vyhodnocení bonity neproběhne bez problémů, k uzavření smlouvy nedojde a postupujeme podle bodu 1.4. těchto podmínek.

Od kupní smlouvy „na Třetinku“ s ověřením přes BankID můžete odstoupit do 14 dnů podle Všeobecných obchodních podmínek.

Převzetí Produktu s ověřením přes BankID nemusí proběhnout na pobočce Alzy za vaší osobní účasti (a není potřeba ani kontrola vašeho průkazu totožnosti). Produkt si můžete nechat doručit na některou z našich prodejen, do AlzaBoxu nebo přímo domů.


Zajišťovací převod vlastnického práva

Zároveň s kupní smlouvou na Produkt uzavíráme dle ust. § 2040 občanského zákoníku smlouvu o zajišťovacím převodu vlastnického práva (dále jen „Smlouva o zajišťovacím převodu“).

Na základě této Smlouvy o zajišťovacím převodu převádíte na Alzu vlastnické právo k Produktu, který jste nakoupili „na Třetinku“ (Produkt je specifikován na faktuře a v předávacím protokolu), a to za účelem zajištění pohledávky Alzy z kupní smlouvy na Produkt uzavřené v rámci služby Třetinka a případných dalších pohledávek z této kupní smlouvy, včetně sjednaných poplatků (smluvních pokut) a účelně vynaložených nákladů. Alza vlastnické právo k předmětnému Produktu přijímá.

Zajišťovací převod vlastnického práva k Produktu nakoupenému „na Třetinku“ sjednáváme s odkládací podmínkou, že se dostanete do prodlení s úhradou zbývající části kupní ceny Produktu. To znamená, že vlastnické právo k Produktu přechází na Alzu až prvním dnem trvání vašeho prodlení s úhradou zbývající části kupní ceny Produktu.

Zajišťovací převod vlastnického práva k Produktu dále sjednáváme s rozvazovací podmínkou, že dluh kupujícího (váš dluh) vůči Alze bude splněn dle těchto podmínek. To znamená, že pokud zbývající část kupní ceny neuhradíte řádně a včas ani při poskytnutí dodatečné lhůty k plnění, stane se převod vlastnického práva k Produktu na Alzu nepodmíněným.

Poté, co se stane převod vlastnického práva k Produktu na Alzu nepodmíněným, máte povinnost bez zbytečného odkladu předat Produkt zpět Alze, a to nejpozději do 3 dnů od výzvy Alzy. Alza je oprávněna Produkt zpeněžit za cenu v příslušném místě a čase na trhu obvyklou a výtěžek zpeněžení použít na úhradu svých pohledávek z kupní smlouvy za vámi.

Při předání Produktu jste povinni poskytnout Alze maximální součinnost poté, co vás Alza jako vlastník Produktu k součinnosti vyzve.

Pokud z jakéhokoliv důvodu nemůžete uhradit zbývající část kupní ceny, řešte s námi tuto situaci co nejdříve. Zpravidla je možné dohodnout se na vrácení Produktu za podmínky, že nám uhradíte náklady za užívání Produktu (pronájem Produktu), a to za každý započatý měsíc užívání Produktu:

za první měsíc užívání činí náklady 12 % kupní ceny Produktu,

za první a druhý měsíc užívání činí náklady 23 % kupní ceny Produktu,

za první, druhý a třetí měsíc užívání činí náklady 33 % kupní ceny Produktu. Již uhrazenou část kupní ceny Produktu vám po započtení nákladů za užívání Produktu samozřejmě vrátíme. Započatý měsíc užívání se počítá ode dne převzetí Produktu. Pokud Produkt vrátíte poškozený, můžeme po Vás požadovat také paušální kompenzační poplatek podle čl. III těchto podmínek.

Dokud nezaplatíte kupní cenu Produktu, nemůžete postoupit či převést jakékoliv práva či závazky vyplývající z těchto podmínek a ze služby Třetinka, zejména vlastnické právo k věci či svůj závazek ze Smlouvy o zajišťovacím převodu na třetí osobu, a to ani bezúplatně.

Zjednodušená verze pro neprávníky
Pokud Produkt do 3 měsíců neuhradíte, přechází jeho vlastnictví zpět na Alzu. Poté budete vyzýván k jeho vrácení.
Dokud neuhradíte plnou cenu Produktu, nemůžete Produkt prodat.


Poplatky a kompenzace

V případě, že vám zašleme jakoukoliv výzvu k úhradě zbývající části kupní ceny Produktu po splatnosti, je každá jednotlivá výzva zpoplatněna částkou ve výši 500,- Kč vč. DPH. Tato úhrada představuje účelně vynaložené náklady spojené s vymáháním pohledávky po splatnosti. Poplatek za výzvu máte povinnost uhradit ve lhůtě 7 dnů od doručení výzvy k jeho úhradě, a to bezhotovostní úhradou na účet uvedený ve výzvě.

V případě, že budete v prodlení s úhradou zbývající části kupní ceny Produktu, můžeme požadovat a máme nárok na paušální kompenzační poplatek ve výši 0,1 % denně z dlužné částky za každý, byť započatý den prodlení, a to až do okamžiku úplné úhrady dlužné částky, nebo do vrácení Produktu. Paušální kompenzační poplatek máte povinnost uhradit do 7 dnů od doručení výzvy k jeho úhradě, a to bezhotovostní úhradou na účet uvedený ve výzvě.

V případě, že dojde k zajišťovacímu převodu vlastnického práva k Produktu (nebo nám z jiného důvodu vrátíte Produkt) a Produkt bude poškozen tak, že toto poškození neodpovídá běžnému opotřebení, můžeme po Vás požadovat náhradu škody na Produktu. Abychom to zjednodušili, budeme jako náhradu škody požadovat paušální kompenzační poplatek ve výši podílu z ceny Produktu, s čímž jako kupující souhlasíte, a to následovně:

při lehkém poškození Produktu (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) a/nebo chybějícím příslušenství, pokud je zároveň možné Produkt bez omezení i nadále používat → paušální kompenzační poplatek ve výši 20 % z ceny Produktu;

při výrazném poškození, např. škrábancích, otlučení, ulomené části, prasklé části, stopy po oxidaci, poškozené konektory apod. (cena opravy je vyšší než 20 %, ale menší než 50 % ceny Produktu), zároveň je ale možné Produkt bez omezení i nadále používat → paušální kompenzační poplatek ve výši 50 % z ceny Produktu;

při poškození Produktu, pro které jej nebude možné užívat, či při úplném zničení nebo ztrátě Produktu → paušální kompenzační poplatek ve výši 100 % ceny Produktu.

Paušální kompenzační poplatek máte povinnost uhradit do 7 dnů od doručení výzvy k jeho úhradě, a to bezhotovostní úhradou na účet uvedený ve výzvě. Cena Produktu je uvedená na faktuře.

Nákupem „na Třetinku“ souhlasíte s tím, že částku ve výši poplatků a kompenzací uplatněných ve smyslu tohoto článku můžeme strhnout z tzv. zapamatované karty u předmětné banky, neuhradíte-li poplatek (poplatky) řádně a včas, zpravidla do doby uvedené ve výzvě. Částku ve výši poplatků a kompenzací můžeme také započíst proti případným vašim pohledávkám vůči Alze.

Úhrada paušálního kompenzačního poplatku nemá vliv na právo Alzy požadovat zákonný úrok z prodlení, případně jiné poplatky. Upozorňujeme, že v případě prodlení mohou vznikat také další náklady, např. náklady na právní služby, náklady na vedení soudního nebo exekučního řízení.

Zjednodušená verze pro neprávníky
Pokud zboží z důvodu nemožnosti jeho splacení vrátíte, provedeme kontrolu jeho stavu. V případě že bude poškozeno, může vám být naúčtován poplatek.
Poplatek Vám můžeme účtovat také v případě prodlení s úhradou zbylé části ceny zboží.


Zpracování osobních údajů

Osobní údaje, která nám sdělíte v rámci smlouvy (ať už v objednávkovém formuláři, nebo při převzetí Produktu), jsou důvěrné a zpracováváme je za účelem plnění smlouvy, na základě oprávněného zájmu a také na základě Vašeho souhlasu. Za účelem ověření vaší bonity, důvěryhodnosti a platební morálky můžeme vaše osobní údaje předat třetím stranám = firmám, které vedou databáze o závazcích (včetně informací o potencionálních závazcích). Detaily naleznete tady a na www.alza.cz/privacy-policy.

V případě, že si nezvolíte ověření totožnosti osobně na pobočce, případně jiným způsobem, požaduje Alza kopii vašeho občanského průkazu, a to v souladu s návodem a úplným zněním souhlasu s poskytnutím kopie občanského průkazu, dostupným na www.alza.cz/postup-pri-zasilani-kopie-dokladu-totoznosti. Upozorňujeme, že o předložení vašeho občanského průkazu vás požádáme i při převzetí Produktu – potřebujeme si totiž před předáním Produktu ověřit, že jste to opravdu vy.

Jako kupující máte povinnost ohlásit nám do 5 dnů změnu důležitých údajů o své osobě, zejména změnu adresy, jména, platební karty, zahájení insolvenčního řízení apod., a to prostřednictvím úpravy těchto údajů v uživatelském účtu Alza, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na webovém portálu Alzy. Je vaší odpovědností, aby Alza měla vždy k dispozici vaši přesnou adresu pro doručování pošty, aktuální e-mail a telefon.

Zjednodušená verze pro neprávníky
V rámci nákupu „na Třetinku“ zpracováváme vaše osobní údaje, a to zejména za účelem uzavření a plnění smlouvy. Provádíme také kontrolu vaší bonity ve spolupráci s firmou, která se na to specializuje.
Změnu vašich údajů (např. změnu vašeho telefonního čísla nebo adresy) nám hlaste.


Všeobecná ustanovení

Tyto podmínky a vztahy z nich vyplývající se řídí právním řádem České republiky.

V případě, že kterékoli ustanovení těchto podmínek je nebo se stane neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným, potom neplatnost, neúčinnost či nevykonatelnost takového ustanovení nemá a nebude mít vliv na platnost, účinnost a vykonatelnost ostatních ustanovení, nestanoví-li zákon jinak.

Alza si vyhrazuje právo na změnu podmínek, a jejich změna je účinná ode dne zveřejnění na webových stránkách Alzy, není-li v podmínkách stanoveno jinak. Změnou podmínek nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.

Alza je oprávněna kdykoli provést zápočet jakýchkoli peněžitých závazků a pohledávek, které ji vznikly za Kupujícím, a to i tehdy, pokud vyplývají z různých právních vztahů.

Alza je oprávněna postoupit jakoukoliv pohledávku vyplývající ze služby Třetinka a/nebo Smlouvy o zajišťovacím převodu třetí osobě.

Kupující – podnikatel tímto prodlužuje promlčecí dobu veškerých práv (včetně případných práv na náhradu škody či smluvní pokutu) vzniklých Alze ze služby Třetinka a/nebo Smlouvy o zajišťovacím převodu, jakož i z dříve uzavřených závazkových vztahů mezi kupujícím a Alzou, na dobu 5 let od okamžiku, kdy příslušná promlčecí doba počne, resp. počala, poprvé běžet.

Zpět na Třetinka
Vytisknout
P-DC1-WEB14
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon