Pořizovací ceny grafických karet se v čase mění, a tak co bylo dříve téměř nemyslitelné, je dnes realitou. Příkladem může být grafická karta Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5, jejíž pořizovací cena se ještě před necelým rokem pohybovala na hranici 10 tisíc korun a dnes si ji můžete pořídit do 4 tisíc korun. Mít Radeon RX 570 pod čtyři tisíce, to už je panečku něco a jistě se tak bude jednat o grafickou kartu s nejlepším poměrem ceny a výkonu. Jaká tedy je grafická karta Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5?
Karta Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 je postavena na herním grafickém čipu AMD Polaris 20 (XL) se 4 deaktivovanými bloky CU (Compute Unit), na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 4 GB. Svým výkonem pak Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá střední až vyšší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 244 MHz a frekvence grafických pamětí 1 500 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 6 000 MHz. Frekvence grafického čipu je tak u Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 nastavena na referenční hodnoty Radeon RX 570, grafické paměti jsou však oproti referenčním specifikacím podtaktovány o efektivních 1 000 MHz.
Grafická karta Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 měří na délku pouhých 170 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení grafické karty se stará pasiv složený z hliníkových žeber, který je pro lepší odvod tepla z grafického čipu vybaven dvojicí tepelných trubic (heatpipes) a měděnou dosedací plochou. Odpadní teplo je z modulů grafických pamětí i napěťové kaskády odváděno přímo do tohoto pasivu. Veškeré důležité komponenty grafické karty jsou tak chlazeny.
Aktivní část systému chlazení je tvořena jediným 85mm ventilátorem, který je pro delší životnost a nižší hlučnost uložen ve dvojitých kuličkových ložiskách. Ventilátor chladiče podporuje technologii Intelligent Fan Control III, která při nízké zátěži a teplotě grafické karty ventilátor chladiče zcela vypne a minimalizuje tak hlučnost grafické karty na minimum. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 na skóre 95,0 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak bohužel neprošla (minimální hranice je 97 %). Co to znamená? Popravdě prakticky nic důležitého, jen to, že výkon se u této grafické karty v testu pohyboval v toleranci 5 % namísto tvůrci tohoto testu předepsaných 3 %, a je tedy patrné, že frekvence grafického čipu kvůli méně výkonnému chlazení nebyla příliš stabilní. To si ostatně také ukážeme v našich testech provozních vlastností.
O napájení grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 se stará 4fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 120 W (max. 280 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 450 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, jednoho konektoru DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 je také firemní nástroj společnosti Sapphire s názvem TriXX.
Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry, jako například frekvenci čipu, frekvenci pamětí, limit spotřeby, napětí čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Můžete například kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.
Kromě uživatelského nastavení otáček ventilátorů pak pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj TriXX také monitoring. Pomocí monitoringu můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako je například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /6000 |
1244 MHz
1244 MHz 1215 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz
1830 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
MSI GTX 1050 2GT OCV1 | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b /7008 |
1405 MHz
1519 MHz 1759 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
XFX RX 590 Fatboy 8GB |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
2.048 GB 256b /8000 |
1580 MHz
1580 MHz 1580 MHz |
PCIe 3.0 x16
196 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz
1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz
1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
138 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7000 |
1224 MHz
1224 MHz 1175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus Strix RX 560 4G EVO Gaming | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /6000 |
1176 MHz
1176 MHz 1176 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 | Silent | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 74 °C | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 215 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 247 W | měřeno v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorů | 1 700 ot/min | měřeno na konci testu |
Hlučnost | 37,4 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 se na konci zátěžového testu držely na 74 °C při otáčkách ventilátorů 1 700 ot/min, které při této rychlosti generovaly hlučnost 37,4 dBA. Bohužel, frekvence grafického čipu během testu kolísala a k jeho závěru se držela na průměrných 1 215 MHz, tedy zhruba o 30 MHz níže, nežli je uvedeno ve specifikacích pro Radeon RX 570.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 se všemi ostatními Radeony RX 570, které jsme na Alza.cz a GPUreport.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield V |
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohledu třetí osoby, ve které plníte úkoly zabijáckého agenta 47. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Glacier vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v listopadu 2018 společností Warner Bros. Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 je dán zejména výkonem samotného grafického čipu Polaris 20 (XL), který se od jiných grafických karet Radeon RX 570 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici celkem nízkých 1 215 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí jen 6 000 MHz.
Oproti vyspělejšímu bratříčkovi s plnohodnotným systémem chlazení v podání Sapphire Sapphire Pulse RX 570 4GD5 se tak frekvence grafického čipu dnes testované ITX varianty pohybovala řádově o 70 MHz níže, a u grafických pamětí dokonce níže o efektivních 1 000 MHz. Takovéto rozdíly se na výkonu nějak projevit musí, a také se projevily. V průměru je tento prcek zhruba o 8–9 % pomalejší nežli ostatní Radeony RX 570 a jeho výkon se pohybuje kdesi na úrovni konkurenční GeForce GTX 1060 se 3 GB grafické paměti.
Přetaktování grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum (50 %) jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (Power Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.
Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota 1 400 MHz pro čip a 1 850 MHz pro grafické paměti.
S nastavenou frekvencí jádra navýšenou na 1 400 MHz, pamětí na efektivních 7 400 MHz jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:
Bez zvedání napětí se mi z grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 podařilo získat v průměru kolem 12 % dalšího výkonu, což není vůbec špatné, ale pozor. Jakmile teplota grafického čipu dosáhla hranice 79 °C, frekvence grafického čipu šla okamžitě dolů (viz video).
Budete-li tedy chtít při přetaktování udržet vysokou frekvenci grafického čipu, budete ho muset také hodně chladit, minimálně tak, abyste grafický čip udrželi pod onou hranicí 79 °C. To je však při tak malém systému chlazení formátu ITX prakticky nemožné, takže doporučuji přetaktování nepřehánět a držet se při zemi. U grafických pamětí takový problém nehrozí a jejich frekvenci můžete bez obav posunout nad hranici efektivních 7 000 MHz. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 celkem výraznými 55 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5 v počítačové hře Crysis 3.
Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 nabízí dostatečných herní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her, kteří si své grafické karty vybírají zásadně podle dobrého poměru ceny a výkonu. Ale to samozřejmě platí také pro všechny ostatní grafické karty Radeon RX 570.
Výhodou grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 je pak především její pořizovací cena, která byla ještě před nedávnem téměř nemyslitelná. Za cenu do 4 tisíc korun se dostanete ke grafické kartě, s níž si v rozlišení 1 920 × 1 080 (Full HD) zahrajete prakticky všechny hry, aniž byste přitom museli nějak škudlit na nastavení grafických detailů. Navíc, díky formátu ITX se Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 vejde prakticky do úplně každé počítačové skříně, včetně těch nejmenších.
Pokud jste vlastníci slabších grafických karet jako Radeon RX 560 či GeForce GTX 1050/Ti, Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 by tak pro vás mohl být cenově velmi výhodným upgradem, po němž byste se ve hrách dostali ke znatelně vyšší snímkové frekvenci, a to klidně až o 50 %.
Nevýhodou grafické karty Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 jsou pak horší možnosti přetaktování dané miniaturním systémem chlazení a všem milovníkům různých světelných hrátek pak bude jistě chybět i nějaké to LED osvětlení. Další nevýhodou této karty jsou poměrně nízké frekvence grafického čipu i pamětí, to však lze dohnat drobným přetaktováním.
Tak jako tak, sháníte-li grafickou kartu s nejlepším poměrem ceny a výkonu, dále již hledat nemusíte, je to totiž Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5.
Sapphire Pulse Radeon RX 570 ITX 4GD5
Grafické kartyGrafická karta Sapphire Pulse RX 570 ITX 4GD5 nabízí solidní herní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje malými rozměry formátu ITX, takže se vejde prakticky do libovolné počítačové skříně.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.