Pamětníci první konzole PlayStation mají důvod k radosti. Nejenže se mohou těšit na malou krabičku s původními tituly na PlayStation Classic, o němž se můžete dozvědět více v našem tematickém článku, ale větší pozornosti se dostává také ikonickým dílům z devadesátých let, které zažívají svou renesanci. Tvůrci vezmou jádro titulu, ponechají jeho náročnost a herní principy, ale vše nabídnou v mnohem přívětivější grafice. První vlaštovkou na poli 3D platformovek byl Crash Bandicoot, kterého 13. listopadu následoval dráček Spyro v Reignited Trilogy, jemuž se bude věnovat dnešní recenze.
• Žánr: 3D plošinovka • Multiplayer: Ne • Vývojář: Toys for Bob • Vydavatel: Activision • Platformy a Datum vydání: PS4, Xbox One (13. listopadu 2018) • Homepage: www.spyrothedragon.com/ • Čeština: Ne
• Recenze: 18. 11. 2018 • Autor: Jakub Němec
Návrat do minulosti s vůní nostalgického dětství se stává čím dál častěji motivací pro předělávání klasických her do moderního kabátku. Stačí se jen rozhlédnout okolo sebe: Nintendo se svým NES a SONY s PlayStation 1 plní trh retro konzolemi, studia se zaměřují na vydávání sbírek starších her pro současné stroje (např. SEGA Mega Drive Classics, Street Fighter 30th Anniversary Collection) nebo se pouští do předělávek či rebootů nejslavnějších značek. V žánru 3D plošinovek všem ukázal směr Crash Badicoot, jehož úspěch povzbudil tvůrce k návratu fialového dráčka Spyra. Studio Toys for Bob se rozhodlo zrestaurovat první tři díly a vydat je pod názvem Spyro Reignited Trilogy.
Spyro Reignited Trilogy vás uchvátí svou grafickou stránkou od prvního záběru. Na Spyrových druzích se tvůrci mohli skvěle vyřádit.
Jednotlivé díly mají svou vlastní tvář, ale dohromady je mimo hlavního hrdiny propojuje také příběh. V první části, původně z roku 1998, se zlý Gnasty Gnorc (kříženec hrabivého gnoma a natvrdlého orka) urazí během interview s dračími celebritami. Všechny je nechá uvěznit do zelených krystalů kletbou, které jako zázrakem uniká pubertální Spyro, jenž se pak vydá se svou věrnou vážkou Sparx zachránit přátele a obnovit jejich uloupené bohatství. Druhý díl Ripto’s Rage! z roku 1999 volně navazuje na úvodní dobrodružství. Po čachrech s portály se Spyro místo dovolené dočká boje proti ještěrovi Riptovi, který sužuje zemi Avalar.
Závěr trilogie z roku 2000 se nechal inspirovat čínským horoskopem, což se také odráží v názvu Year of the Dragon. Oslavy v dračí říši věnující se zjevení nových vajec jsou přerušeny plány krokodýlí Čarodějnice, jež poslala svou nosorožčí armádu ukrást všechny nenarozené draky. Spyro se proto se svými přáteli vydá na šlechetnou výpravu do dávno zapomenutých končin. Všechny tři části Spyro Reignited Trilogy jsou protkány situačním humorem, který na vaší tváři vykouzlí úsměv, ale děti přímo nadchne. Od druhého dílu se s jednotlivými lokacemi pojí i menší události, jež mají epizodický charakter, a také řada miniher. Celkově se můžete zabavit nejméně na 15 hodin, což není málo.
Obrázek 1: Gnasty Gnorc se v příběhu prvního dílu objeví jen na začátku a pak až v úplném závěru. Obrázek 2: Ripto, záporák druhého pokračování, je mnohem aktivnější. Obrázek 3: Krokodýlí kouzelnice za sebe v rámci závěrečné části trilogie nechává častěji jednat své poskoky.
Příběhové zázemí většinou nehraje u skákaček prim, a i když jsou osudy Dračího království velmi dobře zpracovány, musíme se podívat na zoubek především hratelnosti určující rozdíl mezi úspěchem a propadem každé 3D platformovky. V kostce, Spyro Reignited Trilogy se hraje stejně dobře (popř. špatně, záleží na vašich vzpomínkách z dětství) jako jeho předobrazy z let minulých. K základním atributům fialového ještěra patří plivání ohně, sprint zakončený úderem do nepřítele či překážky a skákání, na něž může navazovat ladné plachtění ve vzduchu. Jednotlivé díly v sobě poté ukrývají specifika, která je nutná si pamatovat.
V první části například ještě neumí Spyro plavat a kontakt s vodou je pro něj smrtelným, zatímco v pokračování už si za tučný obnos musí koupit tuto dovednost, jež mu otevře cesty k dalším úkolům. Dalším typickým prvkem úvodního dobrodružství jsou mnou proklínané sprinterské plošiny schopné dodat dráčkovi množství energie na rozbití odolných materiálů či přeskakování bezedných jam. Osobně jsem byl z prvního příběhu velmi nadšen, ale dost mi vadila někdy až do očí bijící nevyváženost a kolísavost obtížnosti.
Spyro Reignited Trilogy – Ripto's Rage! – Hurricos (vlastní gameplay)
Lokace druhého dílu Spyro Reignited Trilogy vás do místních problémů uvedou vždy krátkým vtipným skečem a stejně tak se s vámi i rozloučí.
Tady z mého pohledu vidím největší problém titulu z roku 1998 – zatímco pobíhání po úrovních a souboje s nepřáteli budou pro dětského hráče, na něž zřejmě Spyro Reignited Trilogy směřuje, zábavou a příjemnou výzvou, tak ovládání fialového rošťáka ve vysokých rychlostech pro ně bude peklem a možná také místo pořádného zákysu a frustrace. Možná jsem jen neschopný, ale jedna běžecká sekvence mě stála 49 životů a to jsem do té doby zvládal plnit vše na 100% bez větších obtíží. Chápu, že tvůrci chtěli zachovat podstatu původní hry, ale kdyby přidali větší toleranci při dopadu okřídleného ještěra na plošinu, ušetřili by tím svým příznivcům mnoho chvilek na povrch vyvěrajícího vzteku.
Tradiční heslo „Další díl musí být ve všech ohledech větší a lepší“ uplatnili původní tvůrci na druhý, potažmo i třetí díl. Spyro se tak učí nové dovednosti, jež mu otevírají cesty pod vodou či po žebřících, a aby každou úroveň do puntíku splnil, musí se do nich vracet. Mně osobně jemný náznak metroidvanie nevadil, protože jsem úrovně navštěvoval zpětně až s plným portfoliem dostupných znalostí, ale hráč neznalý postupů objevovacích plošinovek může být mírně udiven, proč se na některá místa dostane až později ve hře a ne hned (tento prvek se totiž v prvním díle nekoná).
Obrázek 1: Od druhého dílu je možné některé hádanky splnit až po aktivování powerupů dodávající Spyrovi speciální vlastnosti. Obrázek 2: Návraty do již prozkoumaných lokací nejsou od druhého dílu Ripto’s Rage! výjimkou, častější ovšem budou v Year of the Dragon. Obrázek 3: Chvíle pohody v zákoutí líbezného lesa budou přerušeny valící se hordou orků.
Druhý díl také zavrhl sprinterské plošiny a místo nich dosadil powerupové brány. Po zpopelnění určitého typu nepřátel se otevře možnost dopřát na omezený čas Spyrovi průrazný běh, plivání ohně pod vodou či neomezený let. Dané schopnosti jsou samozřejmě spojeny s prostorovou hádankou, která se k lokaci váže. Postupné objevování prostoru tak neodmyslitelně patří ke každému dílu Spyro Reignited Trilogy a nakonec stejně prošmejdíte každý kout kvůli pohádkově lesklým diamantovým krystalům.
V Year of the Dragon se mimo prostorových a skákačkových puzzlů dočkáme širokého portfolia miniher. Ne že by v Ripto’s Rage! nebyly (třeba hokej je správně švihlý), ale ve třetím pokračování dostanou opravdu hodně prostoru. Díky tomu si zajezdíme na skateboardu, potopíme se ponorkou nebo se budeme nahánět po dráze se zlodějem vajec, což nemusí být nutně v kůži ústředního draka Spyra. Do rukou se vám v některých pasážích dostane vážka Sparx či čtveřice dalších charakterů (klokanice Sheila, tučňák Byrd, yeti Bentley a opičák Agent 9). Někomu může rozdrobenost třetího dílu vadit, ale já bych si kvůli tomu kůži nedrásal.
Obrázek 1: Horští mniši zvedající předměty silou svého hlasu, kteří se ve volném čase baví hokejem? Ve Spyro Reignited Trilogy nic překvapivého. Obrázek 2: Návštěvy jednotlivých lokací budete podnikat díky branám rozesetým po mapě.
Přesto pro někoho může být nepříjemné učit se některé pasáže nazpaměť kvůli získání kýžené odměny v podobě dračího vejce nebo svítivého talismanu (v minulosti nic výjimečného). Podobně rozporuplné pocity budete možná zažívat u létacích misí, ale tady se mi nutnost memorování nijak nezprotivila, protože je nutné postřehem reagovat na změny okolí. Paradoxně tak řadím mise na křídlech draka k těm lepším, protože vám svou přímočarostí poskytnou prostor k odpočinku od neustálého prozkoumávání lokací.
Lidé mají tendenci vzpomínat v dobrém na časy minulé, tím spíše hráči. Jako děti hrály obtížné tituly, které by dnes komunita označila za hardcore. Ale možná přitom zapomněli na rozbité ovladače hromadící se v rohu pokoje, na což jsem si vzpomněl já při hraní Spyro Reignited Trilogy. Většinu času jsem si pobyt v dračí říši užíval, ale občas jak čertík z krabičky vyskočily momenty, u nichž jsem si zoufalstvím trhal sporý porost na své hlavě. Především nízká tolerance na hranách plošin udělá z některých pařanů zoufale blábolící jedince či vzteklé křiklouny. Místo nutnosti absolutní preciznosti jako u těchto devadesátkových her dnes obvykle tvůrci raději vycházejí vstříc hráčům a umožňují větší toleranci nepřesností.
Spyro Reignited Trilogy – Year of the Dragon – Mushroom Speedway (vlastní gameplay)
Krátké úrovně založené na ničení předmětů pomocí náletů mě ve Spyro Reignited Trilogy opravdu bavily, i když zvládnout vše na jeden pokus není nic snadného.
Druhými do oka bijícími momenty jsou neustále spouštěné rozhovory v klíčových záchytných bodech. Naštěstí je lze přeskočit, ale při několikeré smrti způsobené vlastní neobratností či chybou v těžké pasáži je právě nutnost vypnout užvaněného tvora tou pověstnou kapkou do poháru trpělivosti, jež vás může nechat vypěnit. Pomyslnou třešničkou na dortu bylo překonání nervydrásající skákačkové sekvence, po níž jsem chtěl vzít diamant a splnit úkol. Jenže sekvence mě po splněném úkolu přemístila pěkně dolů k zadavateli, aby si se mnou popovídal. Ani netušíte, jak mě to potěšilo.
Neberte předcházející dva odstavce jako škarohlídství, spíše jako varování, že i přes dětský vizuál umí titul studia Toys for Bob prohnat i dospělé fanoušky. Následné řádky vám totiž v pestrých barvách (jak jinak) vylíčí, proč byste si měli Spyra utíkat koupit, protože za necelou tisícovku se opravdu vyplatí. Největším trumfem je samozřejmě audiovizuální zpracování. Už při prvním pohledu na fialového rošťáka se začnete rozpouštět jak cukr na plotně a bude hůř. Efekt disneyovských filmů se dostaví s téměř každou videosekvencí a animované gagy druhého dílu by utáhly vlastní seriálový kraťas pro mladší publikum.
Obrázek 1: Různorodí nepřátelé budou využívat k vašemu zastavení nejen hrubou sílu, ale také technická udělátka. Obrázek 2: Místo, které mě stálo celých 49 životů. Také najdete svůj oblíbený plac, věřte mi. Obrázek 3: Pestré složení nepřátel koncentrovaných na jednom místě znamená vždy problém.
Člověk si uvědomí úžasnou práci při srovnání původních lokací s dnešní podobou. Všechny prvky zůstaly zachovány, ale přitom by si každý screenshot mohli pověsit mladší hráči doma na zeď a nemuseli by si připadat trapně. Můj problém s vybíráním snímků do recenze si možná dovedete představit. A v pohybu vše vypadá ještě lépe. Mimo remasterovaný obraz se můžete těšit také na modernizovanou hudbu (pamětníci si mohou pustit i původní) a vylepšené zvuky. Skvělým krokem je možnost zapnutí mapy či poskytnutí aktivní a pasivní kamery dle preference hráčů.
Maximální roztomilost se snoubí s pohodovou hratelností, z níž vás vytrhnou výše zmíněné náročnější pasáže. Jinak vás Spyro provede svým dobrodružstvím v podstatě plynule, chválit budete pěkně se vyvíjející učící křivku, kdy postupně zapojujete nové dovednosti a vše vypadá jako váš nápad, i když za tím stojí skvělá mysl tvůrců (ať už originálu či Spyro Reignited Trilogy). Tempo hry si v podstatě určujete sami – pomalý průzkum či časově úsporný postup úrovní? Dokážu si představit, že všechny tři díly se stanou novým cílem speedrunnerů, kteří budou světu dokazovat svou vůli překonat každou překážku.
Během pobíhání po úrovni se občas zastavte a vychutnejte si, jak líbezné kouty si pro vás grafici v rámci Spyro Reignited Trilogy připravili. Tahle chvilka si o své zvěčnění přímo říkala.
Podle mého by Spyrova dobrodružství v moderním kabátku neměla chybět v digitální knihovničce žádného milovníka skákaček, podobně jako předloni vydaný Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Sice si občas zoufale zakroutíte hlavou nad náročností některých puzzlů či pasáží, ale vesměs si budete užívat každou chvilku. Přestože svým vizuálem Spyro Reignited Trilogy směřuje spíše na mladší hráče, bez problémů si k němu může sednout kdokoliv z rodiny. Studiu Toys for Bob se tak až na pár menších škobrtnutí povedlo z minulosti přenést báječný titul pro konzole PS4 a Xbox One, jenž si zaslouží pozornost i v letos hodně nabitém podzimu.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
• Novinka: 26. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Už první vteřiny launch traileru vás nenechají na pochybách – dráček Spyro je zpět a svou rošťáckou povahu vzal s sebou. Jeho pobíhání po pohádkové říši, během něhož bude zachraňovat své starší a zkušenější kamarády, plnit úkoly pro trolí obyvatelstvo a přitom ještě brousit střechy domů na skateboardu, je nabité přesně tou dávkou nostalgie, již od počinu studia Toys for Bob očekávám. Na druhou stranu líbivý audiovizuál přitáhne i hráče, kteří neměli s původními tituly tu čest a nyní si konečně mohou doplit své vzdělání.
Spyro Reignited Trilogy – upoutávka k vypuštění (trailer)
Spyro je od základu rošťácký pubertální drak, který se nebojí postavit „sebehrozivějším“ nepřátelům.
Radovánky fialového divocha vonící po spálené ovčí vlně totiž vypadají nádherně. I v ukázce je kladen důraz na to, že Spyro Reignited Trilogy dokáže zachovat původní level design a ještě nabídnout moderní hratelnost. Jednotlivé příšerky vypadají kouzelně a jejich snaha o vaši likvidaci hraničí s neúnosnou roztomilostí. Uvidíme, jakou nasadí tvůrci laťku obtížnosti, abychom nedštili oheň a síru vztekem společně s naším rebelským kamarádem. Prozatím to vypadá, že Spyro se vydal správným směrem, což snad potvrdíme v naší recenzi po 13. listopadu, kdy titul vyjde na PS4 a Xbox One.
• Novinka: 31. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec
Móda předělávek starších hitovek je v plném proudu a netýká se to jen plošinovek (z posledních kousků například Shenmue nebo kompletní remake Resident Evilu 2). Nemůžeme se tedy divit, že každé studio sahá do své pokladnice legendárních titulů a vrací je zpět na světlo boží. Svou troškou do mlýna přispívá také Activision, jenž docílil obrovského úspěchu s oprášením Crashe Bandicoota. Něco podobného zřejmě očekává od svého dalšího želízka v ohni – fialového rošťáka Spyra v chystané Spyro Reignited Trilogy. Jejich investici nemůže ohrozit ani menší odklad vydání.
Spyro Reignited Trilogy – Sunny Villa (gameplay)
Na nejnovějších záběrech můžeme vidět Spyra pobíhat v prosluněné vile a svištět na skateboardu.
Plameny chrlící ještěr totiž ještě musí podstoupit menší úpravy, než bude moci potěšit své příznivce. Jako omluvenku pro fanoušky připravili tvůrci z Toys for Bob záběry z další lokace Sunny Villa. Mimo pobíhání po antikou inspirovaném prostředí a likvidace oplechovaných nepřátel se dočkáme zajímavějších pasáží. Uličník Spyro totiž nastoupí na skateboard, aby v rampami posetém prostoru naháněl dračí nedochůdčata a přitom prováděl jednoduché triky. Jestli se podaří udržet roztomilost titulu Spyro Reignited Trilogy na předvedené úrovni, máme se opravdu nač těšit. Výlet do herní historie zažijeme snad od 13. listopadu na PS4 a Xbox One.
• Novinka: 23. 7. 2018 • Autor: Jakub Němec
Dráček Spyro už k nám letí s neotřesitelnou jistotou, která musí těšit srdce každého milovníka 3D platformových skákaček. Pamětníci původních eskapád fialového rošťáka vědí, nač se mají těšit, zatímco noví hráči určitě brzy budou infikováni nadšením. Precizní grafický facelift Spyro Reignited Trilogy v podání studia Toys for Bob slibuje vysoce povedený remaster pod taktovkou vydavatele Activision. Pastvu pro oči by však měl provázet také kvalitní hudební podkres uspokojující naši sluchovou soustavu. Aby tvůrci nikoho neurazili, postarali se hned o dvě volitelné zvukové stopy reflektující přání staromilců i fanoušků moderních melodií.
Zatímco pamětníci původních tří dílů si budou pobrukovat u samplů s důrazem na elektrické prvky, ostatní si mohou zvolit ke svému hopsání doprovod zaměřený spíše na důmyslně provázané hudební nástroje, v nichž nebudou upřednostňovány bassy. Je skvělé, že se i v nových tracích podařilo zachovat původní hudební motivy, jež ke Spyrovi neodmyslitelně patří. Na vás již bude preference staré či nové verze a budete moci během hraní volně přepínat. Ať se tedy díváme na Spyro Reignited Trilogy z různých úhlů, vypadá to, že bychom měli být 21. září příjemně překvapeni. Snad se naše očekávání do posledního detailu vyplní a od našich konzolí PS4 a Xbox One se nebudeme moci odtrhnout.
• Novinka: 14. 7. 2018 • Autor: Jakub Němec
Nebudeme si nic nalhávat, Spyro Reignited Trilogy se sice zaměřuje svou roztomilostí na mladší ročníky, ale i odrostlejší hráči nebudou váhat a zavzpomínají na své dětství. Práci tvůrců ze studia Toys for Bob jsme měli možnost posoudit díky uvolněným gameplayům z prvního dílu na E3 2018 a chválit jsme museli o sto šest. Na podobné vlně se ponese také dnešní novinka zabývající se druhým remasterovaným dílem Spyrových eskapád. V Ripto’s Rage (v Evropě známější spíše pod názvem Gateway to Glimmer) již nebudeme zachraňovat draky, ale budeme nápomocni trojici vědců zahrávajících si s portály.
Svými pokusy se jim podařilo vyvolat zlého vládce Ripta toužícího dobýt celý Avalon. A to bychom se hodně divili, kdyby to fialový rošťák nechal jen tak. V představeném videu je nám dovoleno nahlédnout do levelu s názvem Idol Spring, v němž si místní zlobrovité obyvatelstvo proti sobě pohněvalo své bůžky a na Spyrovi je, aby je buď uklidnil, nebo zahnal svým ohnivým dechem. Série vtipných rozhovorů a situací vede vždy k vyřešení nezáludného puzzlu, který má za úkol vás spíše pobavit, než vám zavařit mozkové závity.
Druhý díl Spyro Reignited Trilogy bude pokračovat v nastoleném trendu, takže se můžeme připravit na graficky kouzelné prostředí založené na originálu z roku 1999. Autoři se však nebáli popustit uzdu své představivosti a přidali větší množství animací a postav doplňujících kolorit prostředí, v němž se budete prohánět. Otevřený svět můžete prozkoumávat po svých, proletět se v něm, ale už se také dostanete pod vodu, v níž se Spyro bude pohybovat s elegancí sobě vlastní. Ať se zatím snažíme, jak chceme, nevidíme na práci Toys for Bob žádnou větší chybu, což nás nutí Spyro Reignited Trilogy nedočkavě vyhlížet.
Spyro Reignited Trilogy vychází 13. listopadu 2018 na PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.
• Preview: 21. 6. 2018 • Autor: Jakub Němec
Společnost Activision poslední dobou nedělá moc unáhlené kroky a sází na jistotu. Posuďte sami – pokračování Call of Duty: Black Ops IIII, DLC pro Destiny 2 a konverze Crash Bandicoot N. Sane Trilogy pro PC, Xbox One a Switch. Museli si tedy moc dobře spočítat, že oblíbenost charakterů devadesátých let působících na konzolích PlayStation znamená peníze. Proto se po úspěchu australského vačnatce zaměřili na upovídaného draka Spyra, který si klestí cestu k dospělosti mezi žábami, ovcemi a orky, a najali studio, v tomto případě Američany z Toys for Bob, aby převedlo do moderní podoby první tři díly Spyrových eskapád z let 1998–2000.
Dráček Spyro roztomilostí přímo srší.
Dle zpráv kolujících po internetu se jim to povedlo náramně. Vzali dílo Insomniac Games (studio těšící se pozornosti kvůli letošnímu Spider-Manovi na PS4), jež vznikalo pod dohledem Marka Cernyho, a v úctě k originálu se soustředili na zachování všech reálií v poměru 1:1. Novináři, kteří měli příležitost vidět více herních úrovní na E3 2018, přísahají, že veškeré objekty, drahokamy i nepřátelé jsou na úplně stejných místech jako ve Spyrových dobrodružstvích na přelomu tisíciletí. Pamětníci tak mohou zamáčknout slzu a těšit se na stejný zážitek jako před dvaceti lety, navíc s nádhernou grafikou.
Práce Toys for Bob na Spyro Reignited Trilogy musela nabrat monumentálních rozměrů. Nejenže jsou jednotlivé úrovně provedeny puntičkářsky až na hranici posedlosti, ale povedlo se docílit podobného pocitu jako u původních skákaček. K dispozici jsou prozatím pouze videa z remastru prvního dílu Spyro the Dragon. Díky tomu můžeme sledovat, jak mládě dračího kmene chrlí oheň, sprintuje jako o život, poletuje po úrovni, zachraňuje větší a moudřejší draky nebo hledá cesty ke skrytým pokladům. Jsem si téměř jistý, že nabízená náplň ohromí i nováčky v sérii a pohltí je nestárnoucí hratelností s důrazem na zábavu.
Obrázek 1: Nepřátelé ve Spyro Reignited Trilogy jsou okouzlující, i když vám jdou po krku. Taky vám připomínají dnešní animáky? Obrázek 2: Souboje se silnějšími protivníky mají ve Spyro Reignited Trilogy několik fází. Obrázek 3: Detailní provedení lokací ve Spyro Reignited Trilogy ohromí smyslem pro detail.
Tuto otázku jsme si v redakci v souvislosti s Spyro Reignited Trilogy položili již několikrát. Tým grafiků totiž vytvořil natolik detailní prostředí, že je na místě přemýšlet, jestli již nejde o nový titul. Ano, stará dobrá hratelnost a úrovně zůstávají, ale vše ostatní prošlo takovým vizuálním liftingem, že můžeme mluvit spíše o remaku. V dnešní době se sice na rozdíl mezi oběma výrazy tolik nehledí, ale pánové z Toys for Bob si uznání za nově připravovanou trilogii určitě zaslouží. Už se neskutečně těšíme, až sami zjistíme, co vývojáři vymáčkli z Unreal Enginu 4, který je srdcem jejich titulu.
Není od věci srovnat původní záběry (dole) s rematerovaným titulem Spyro Reignited Trilogy (nahoře).
Obsedantní míra pečlivosti se projevuje na každém kroku, takže se ani nemůžeme divit, že hlasového projevu fialového ještěra se zhostil jeho původní dabér z druhého a třetího dílu Tom Kenny. Vašemu sluchu bude dopřán také původní hudební doprovod zkomponovaný Stewartem Copelandem, který byl v rámci práce na remasteru kompletně přetočen.
Z dosud známých střípků informací tedy soudíme, že se 21. záží 2018 máme na co těšit. Společnost Activision se rozhodla titul Spyro Reignited Trilogy vydat prozatím pouze na konzole PS4 a Xbox One, takže počítačoví hráči zatím ostrouhají, ale možná se dočkají později jako v případě Crashe Bandicoota. Nezbývá nám než americkému studiu Toys for Bob držet palce, aby jim vše vyšlo podle představ a my si mohli dopřát dvacet let staré dobrodružství v nových barvách.
Někdy je nejlepší strategií Spyra taktický útěk.