Po (ne)úspěchu Star Wars: Battlefront 2 by si asi těžko někdo vsadil, že se společnost EA vydá do předaleké galaxie tak brzy. Jenže licence od vlastníka práv Disney se musí využít, dokud smlouvy platí, a proto se na naše disky řítí singleplayerový zážitek, v němž okusíme životní osudy Jediho po vyvraždění většiny členů řádu. K zpracování Star Wars Jedi: Fallen Order se dostalo studio Respawn, které se snažilo vrátit lesk pošramocené pověsti digitálních Hvězdných válek. Zda se jim to povedlo, zjistíte v naší recenzi.
• Recenze (PS4 Pro) • Novinky • Oznámení •
zdroj: Respawn Entertainment
• Žánr: Akční adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Respawn Entertainment • Vydavatel: Electronic Arts • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (15. listopadu 2019) • Homepage • Čeština: Ano (neoficiální)
• Recenze: 19. 11. 2019 • Autor: Jakub Němec
Vůně ozónu ze spáleného vzduchu v okolí paprsku světelného meče se line prostorem, všudypřítomná Síla se kumuluje v ovladači ve vašich rukou a nepřátelé padají jeden za druhým pod náporem vašich bojových dovedností. Přesně tyto pocity budete prožívat během hraní Jedi: Fallen Order a zapomenete tak na všechny přešlapy, které se ve videoherní historii staly od nepřekonatelného opusu Knights of the Old Republic 2 nebo Jedi Academy. Studiu Respawn se totiž podařilo vytvořit hru, na níž fanoušci s plakátem mistra Yody nad postelí čekali celé roky, i když svoje mouchy má, jak se dozvíte na dalších řádcích.
V titulu Star Wars Jedi: Fallen Order, jenž je zaměřený čistě na zážitek pro jednoho hráče, se proměníte v Cala Kestise, bývalého padawana, jehož trénink byl přerušen provedením nechvalně proslulého rozkazu 66 znamenajícího faktický konec rytířského řádu Jedi. Až do dospělosti skrýval své schopnosti, ale shodou náhod je nechtěně odhalil před svými spolupracovníky na vrakovišti vesmírných plavidel. Od té doby mu jdou po krku řadoví vojáci, příslušníci tzv. Inkvizice a jejich představitelé Second Sister a Ninth Sister. Vlastně si na vás chce smlsnout celé Impérium. Od jasné smrti vás zachrání Cere, bývalá členka řádu světlé strany Síly, společně s pilotem lodi Mantis, Greezem.
Od té chvíle se pachtíte po jedné z pětice planet přítomných ve hře, abyste se pokusili obnovit slávu Jediů a přitom překonáváte všechny překážky, na něž narazíte. Příběh příjemně odsýpá (přirovnání k Uncharted není od věci) a v závislosti na zvolené obtížnosti u něj strávíte 12–17 hodin, které budou dýchat přesně tou atmosférou, kterou od značky Star Wars čekáte. Scenáristé si připravili řadu více či méně očekávaných zvratů, v nichž hrají roli jak nové postavy z řádu Inkvizice, tak i někteří staří známí (jmenujme třeba generála Gerreru ze snímku Rogue One). Osobně považuju ladění příběhu za největší klad Jedi: Fallen Order a myslím, že u něj příznivci Hvězdných válek budou vrnět blahem, také díky rozšíření znalostí o událostech mezi třetím a čtvrtým dílem filmové ságy.
Star Wars Jedi: Fallen Order – Zeffo Village (Gameplay)
Po pár hodinách v Jedi: Fallen Order budete mít dostatek dovedností, abyste si se stormtroopery hráli jako kočka s myší.
Hlavní hrdina Cal Kestis je vlastně docela sympatický maník, který si moji přízeň získal od prvních vteřin. Není to rozmazlený fracek ani machýrek, a i když o sobě má pochybnosti (logicky, myslí si, že je poslední příslušník řádu a vše je na jeho bedrech), nikdy nesklouzne k sebelítosti či patetickému filozofování. Stejně tak lze pochválit i ztvárnění jeho mentorky Cere a pilota Greeze, kteří dostali dostatek prostoru pro vykreslení svých motivací v příběhu. Škoda, že to bylo třeba na úkor čarodějky Merrin z temné planety Dathomir, jež do děje promluví relativně pozdě a já se tak o ní neměl příležitost dozvědět více, i když jde o hodně zajímavý charakter.
Ostatně podobně fungují také snímky Hvězdných válek, v nichž některé sympatické postavy jen lemují cestu hlavního hrdiny. Dalším styčným prvkem pro Star Wars jsou droidi, kteří často zaštiťují komickou stránku příběhu. Nejinak tomu je také v Jedi: Fallen Order s jeho robůtkem BD-1. Pomocník Cala Kestise je naprosto kouzelný, chová se spíš jako domácí mazlíček než jako stroj z kovu, v jehož žilách proudí olej. Mimo funkce rádce, lékárničky a hackera dostal široké pole působnosti také v samotném příběhu, což je jen a jen dobře. Budete se zkrátka těšit na každou videosekvenci, v níž by se tento roztomilouš mohl objevit (je fascinující, jakých výrazových prostředků jsou tvůrci schopni docílit jen pomocí pohybu očních čoček a antének).
Přesto se naše pozornost musí zaměřit především na Cala Kestise, který v sobě najde vůli bojovat s celým Impériem. Jeho zrod v rytíře ovládajícího Sílu je podán docela dobře a učící křivka je naplánována tak, aby vás dovednosti nezahltily, ale zároveň jste se nezačali nudit, takže na vás Jedi: Fallen Order nijak netlačí. Pokud dobře zvládnete systém načasovaného vykrytí (parry), úhybu a agresivního protiútoku, tak si vlastně vystačíte se základními schopnostmi. Soubojový systém se přibližuje k letošní hitovce Sekiro: Shadows Die Twice, ale není tak precizní. Musí se nechat, že pařani prověření soulslike hrami budou mít menší výhodu, ale projekt studia Respawn netrestá nepřesnosti s takovou libostí v trýznění hráčů.
Navíc správný rytíř Jedi vládne Silou, jež mu v soubojích poskytuje neférové výhody. Právě osvojení triků spojených s levitací objektů a zpomalením času v kombinaci s atletickým pojetím šermu vám umožní prožít každou šarvátku v adrenalinovém opojení z toho, co všechno dokážete. Možnostem se meze nekladou, takže můžete nebohé Stormtroopery a zvířecí obyvatele planety vrhat z útesů, do roztočených větráků, udělat si z nich živý štít, odrazit k nim vystřelený projektil a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Ovšem i obyčejný pěšák vás může poslat k záchytnému bodu, když k němu nebudete přistupovat s respektem.
Star Wars Jedi: Fallen Order – Albino Wyyyschokk (Gameplay)
Střety s urostlejšími potvorami mají ve Star Wars Jedi: Fallen Order nádech menšího bossfightu. Každá příšera má sestavu typických útoků, které je třeba dostat do krve a poté vám nic nebrání rozsekat nepřítele na maděru.
Největší výzvy tradičně směřují k soubojům s bossy, na něž nenarazíte nejen na konci průzkumu planety, ale také při objevení tajné lokace s monstrózními tvory lačnícími po vašem mase, nebo po dokončení hlavního příběhu s lovci odměn toužícími po penězích za váš skalp. Pokud padnete, objevíte se na posledním meditačním bodu (zde se lze oživit, ovšem spolu s obnovením všech nepřátel na mapě) a dle vzoru fromsoftích her se vydáte za pomstou, protože všechny vaše nevyužité zkušenosti se nacházejí u vašeho vraha. Toho stačí jen zasáhnout a pádit pryč, jeho likvidace, pokud je nad vaše síly, není nutná. Tato funkční mechanika je v Jedi: Fallen Order ovšem spojená s nepříjemným a šíleně dlouhým načítacím časem (na PS4) – takže má rada zní: Neumírat!
S neobvyklou délkou načítání pozice je spojen další nešvar – nepříjemné cukání obrazu, propady snímků za vteřinu nebo dokonce chvilkové zamrznutí obrazu při přechodu do jiné části rozsáhlých planet. Tvůrci si na několika místech dovolili berličku, jíž využívá třeba God of War, tedy animovanou sekvenci při průchodu mezi dvěma odlišnými prostory, ale ve chvíli, kdy objevíte nějakou zkratku, tak se „oddechový čas“ pro načtení grafiky ztratí a místo toho sledujete zdlouhavé dokreslování textur a objektů za dveřmi. V rámci popisu technických problémů budeme pokračovat, protože se mi několikrát stalo, že jsem propadl texturami do prázdna a levitoval, než jsem se objevil na záchytném bodu.
Asi nejnaštvanější jsem byl ve chvíli, kdy mi po docela krušném souboji se Second Sister úplně spadla hra a donutila mě restartovat celý systém mojí konzole PS4 Pro. Inu, vydýchal jsem to a pustil jsem se do křížení laserových mečů znova. Šarvátky samy o sobě totiž problémem nejsou, největším nepřítelem pro vás bude toulavá kamera, která vám bude házet klacky pod nohy v těsnějších koridorech s větším počtem protivníků. Závěrem se ještě zmíním o nepřesnostech během dynamických skákačkových pasáží, kdy i menší odchylka od plánovaného směru končí pádem do propasti.
Ještěže si postupem času osvojíte dvojskok a schopnost přitáhnout si lana, což několik zbytečných opakování ušetří, ale i tak dostanou vaše nervy dost na frak. Naštěstí vás tvůrci v Jedi: Fallen Order netrestají při překonávání překážek načítáním celé trasy od posledního uložení, ale uzmou vám pouze část stávajícího života, takže máte čas na okamžitou nápravu. Přesto mě nepřesnosti v pohybu štvou, protože kazí výsledný dojem podobně jako u akrobacie Fury z Darksiders 3. Soupeřům se podobné lapsy nedějí, na druhou stranu moc netuší, jak projít dveřmi. Zkrátka se zaseknou v průchodu a vy si třeba můžete odskočit z náročného souboje a pokračovat až po řádném ošetření.
Přes výše uvedené připomínky jsem ze Star Wars Jedi: Fallen Order nadšený. Problémy se totiž neobjevují nijak často, a pokud neprozkoumáváte každý kout, abyste našli každý pozůstatek historie daných planet, tak na ně narazíte velmi sporadicky. Hlavní slovo si totiž vedle dynamických soubojů a podařeného příběhu bere grafická stránka. Sami můžete posoudit přiložené obrázky a dám ruku do ohně, že ani pixel není upravovaný v grafickém editoru. V kůži Cala Kestise budete s dolní čelistí u země sledovat, co vše se podařilo grafikům ze studia Respawn do svého jedijského projektu dostat.
Atmosféra Hvězdných válek si vás omotá kolem prstu v každém záběru – od příletu k planetě přes první kontakt s místními lidmi i drsnou faunou po obdivování roztodivné architektury. Přiznám se, že mi nejvíce imponovalo zpracování wookijského Kashyyyku a (ne)mrtvého Dathomiru, ale i zbývající světy Bogan, Ilum a Zeffo nabídnou mnoho nezapomenutelných zákoutí, z nichž některé nemusí být ani součástí příběhu (doporučuju pořádně prozkoumat planetu Zeffo, určitě časem narazíte na obrovskou lokaci, jíž by bylo škoda minout). Vše doplňuje fenomenální soundtrack navazující na tradici Johna Williamse. Nové motivy vám budou neustále něčím povědomé, i když jsou složeny čistě pro potřeby hry.
Dnes hodnocený titul studia Respawn určitě není bez chyby, sami jste si přečetli, že v rámci technického stavu by Jedi: Fallen Order ještě potřeboval trošku péče, ale já bych ji doporučil každému fanouškovi akčních adventur, kterému se úplně nepříčí univerzum George Lucase. Audiovizuální provedení totiž podtrhuje zdařile dávkovaný příběh a příjemně obtížné souboje, jejichž náročnost si každý může zvolit na míru svým dovednostem. Beze sporu se jedná o nejlepší hru ze světa Hvězdných válek za poslední roky, která se i přes občasné nepříjemné problémy nemá zač stydět. S chutí bych se vrhnul na další chod v podobě nového dílu, ať už se stejným hrdinou či někým novým.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7/8.1/10 64-bit | Windows 7/8.1/10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3220 / AMD FX-6100 | Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 7 1700 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 650 / Radeon HD 7750 | NVIDIA GeForce GTX 1070 / RX Vega 56 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 55 GB | 55 GB |
Star Wars Jedi: Fallen Order vychází 15. listopadu 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.
• Novinka: 15. 11. 2019 • Autor: Jiří Fait
Pokud Obi-Wan Kenobi nepoužil na všechny recenzenty svou sílu a nezpřeházel jim myšlenky, dalo by se říct, že jsou všichni vesměs nadšení. Chválí převážně vybalancovanou obtížnost, tuhé, a přesto zábavné souboje, které ve vás navozují pocit, že jste skutečně rytíři Jedi. Příběh je zajímavý, i když prý celkem trvá, než pořádně nabere grády a někteří hráči měli problém s technickou stránkou titulu, ale kolem a kolem se jedná ve většině ohledů o parádní akční adventuru, kterou určitě nechcete minout, pokud vám v krvi kolují midichloriany… nebo midichloriané?
Podle redaktora IGN už jsou to věky, co jsme naposledy dostali do rukou výbornou singleplayerovou hru ze světa Star Wars, takže čekání na Star Wars Jedi: Fallen Order se vyplatilo. Postavy jsou prý zajímavé, příběh temný a zábavný, lore Star Wars je citlivě implementováno a soubojový systém je dostatečně náročný na to, aby z toho nebyla procházka růžovou zahradou. Star Wars Jedi: Fallen Order si odneslo známku 9/10.
Game Informer označuje Star Wars Jedi: Fallen Order za úspěch, i když titul trpí menšími nedostatky. Hra se těžko odkládá, jelikož prostě chcete vědět, co vás čeká za dalším rohem a kam vás příběh zavede. Dílo si prý bere inspiraci z Dark Souls, Uncharted a Metroid Prime a všechny umně svazuje do fungujícího celku. Star Wars Jedi: Fallen Order by si prý zasloužil ještě chvíli na doladění, ale i tak se jedná o hru, která vás bude bavit od začátku až do konce – 8,75/10.
The Guardian tvrdí, že Star Wars Jedi: Fallen Order není nic, z čeho by vám údivem spadla čelist, ale ani být nemusí, jelikož velmi dobře pracuje s tím, co hra má. Zajímavý a komplexní level design, soubojový systém je zábavný a příběh přesvědčivý, pokud tedy máte raději film Force Awakens než The Last Jedi. Hra si od nich odnesla hodnocení 4 hvězdičky z 5.
Věčně kritický Gamespot nyní trochu polevil a redaktor se u Star Wars Jedi: Fallen Order bavil hlavně díky zajímavým charakterům, těžkým a inteligentním soubojům, rozsáhlým oblastem, které nutí k průzkumu, a balanci mezi kontaktním soubojem a používáním Jedi schopností. Příběh se prý rozbíhá pomaleji a časování krytů světelným mečem je prý někdy nespolehlivé, zvlášť při soubojích s bossem, ale nic to nemění na tom, že Star Wars Jedi: Fallen Order je skvělý titul – 8/10.
USgamer tvrdí, že se Star Wars Jedi: Fallen Order dostalo opravdu blízko k tomu, aby se z něj stala jedna z nejlepších akčních adventur tohoto roku. Hru ovšem poněkud brzdí pomalejší příběh a větší počet technických nedostatků. I přesto jde prý o důležitý první (singleplayerový) krok do světa Star Wars, který již nějakou dobu vlastní společnost EA – 3,5/5.
Nám teď nezbývá nic jiného, než vytasit světelný meč, prosekat si cestu hrou a přinést vám naší recenzi, na které již pilně pracujeme. Do té doby – ať vás síla provází.
• Zdroje: IGN, Gamespot, The Guardian, USgamer, Game Informer
• Novinka: 31. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Tajný sen některých z vás se stává skutečností – EA opět začne vydávat své tituly na platformě Steam, protože si myslí, že tak se dostanou k největšímu počtu fanoušků jejich tvorby. Nebojte, služba Origin se ukončovat nebude, EA se jen rozhodla (podobně jako učinil Ubisoft v případě Epic Store), že své hry bude prodávat na více frontách. Electronic Arts dala však přednost společnosti Valve a jejímu Steamu. První vlaštovkou (nikoli však poslední) by měl být jeden z předpokládaných aspirantů na hru roku – Star Wars Jedi: Fallen Order, ale do své knihovničky budete moci přidat i EA Access, takže nebude problém nainstalovat si také starší tituly doteď přístupné pouze přes službu Origin. Uvidíme, jak pevná spolupráce mezi EA a Valve bude.
Star Wars Jedi: Fallen Order – Launch Trailer
Tvůrci Star Wars Jedi: Fallen Order se připomínají finálním trailerem, v němž se objeví řada dosud neodhalených postav. Podle všeho se můžeme těšit na opravdu emotivní jízdu dle mustru hollywoodských snímků.
S blížícím se datem vydání Star Wars Jedi: Fallen Order, jež je pro PC, PS4 a Xbox One určeno na 15. listopadu, se postupně objevují nové detaily, jež mají přitáhnout pozornost hráčů. V jednom z posledních vývojářských deníčků se tvůrci zaměřili na vysvětlení pozice Calova mechanického parťáka. Ve filmech a seriálech hrají droidi dost podstatnou roli a často na sebe berou úlohu komické či roztomilé figury, takže s něčím podobným můžeme počítat také u BD-1. Navržen je totiž tak, aby připomínal domácího mazlíčka (třeba psa), je velmi pohyblivý a Cal jej má vždy u sebe, protože si jej nosí na zádech podobně, jako měl Luke Skywalker při tréninku za krkem mistra Yodu.
Star Wars Jedi: Fallen Order – Designing BD-1 (Vývojářský deníček)
Vývojářský deníček o BD-1 se nezabývá pouze navrhováním droida, ale také má nalákat na film o vývoji celé hry. Pokud bude mít podobné kvality jako snímek o God of War, pak se určitě necháme zlákat.
BD-1 se s hlavním hrdinou bude dorozumívat klasicky pomocí elektronických zvuků doprovázených pohybujícími se anténkami, takže by měl být schopen vyjádřit alespoň základní emoce. O tom, že by to mělo báječně fungovat, jsme se již přesvědčili třeba v disneyovském animáku WALL-E, jemuž se BD-1 vizuálem velmi přibližuje. O užitečnosti robůtka nemůže být pochyb, protože v několika gameplayích jsme jej viděli jako zásobovače injekcí doplňujících Calovi zdraví, a dokáže také zprovoznit mechanická zařízení či dešifrovat prastaré nápisy na zdech, které budeme objevovat v rámci vedlejších misí. Také se již nemůžete dočkat, až jej uvidíte na své obrazovce společně s ostatními hrdiny? Ještě čtrnáct dní a setkáte se.
• Zdroje: Game Informer, YouTube (EA Star Wars)
• Novinka: 18. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Star Wars Jedi: Fallen Order se podle novinářů z IGN a Polygon, kteří měli příležitost prověřit mechaniky této očekávané novinky, může stát událostí letošního podzimu a podle jejich dojmů bych se tomu vůbec nedivil. Tvůrci z Respawn Entertainment mají podle všeho nakročeno k vydání hry, jež ponese označení „nejlepší hra z univerza George Lucase za poslední roky“, popř. nějaký vzletnější titul. Dle šťastlivců, kteří se dočkali uzavřeného hands-onu v kalifornském Anaheimu, se autorům povedlo namixovat velmi hratelný počin kombinující vlastní invenci s oblíbenými prvky z různých akčních adventur.
Nejlépe to vystihl ve svém článku redaktor webu IGN Brian Altano, jehož si dovolím parafrázovat: „Star Wars Jedi: Fallen Order obsahuje vše, co mám na hrách rád – objevování tajemství a tajných cest jako v Metroid Prime, soubojový systém podobný úspěšnému God of War, jen se světelným mečem, dungeony a chrámy jako ve 3D verzích Zeldy, skákačkové úrovně podle mustru Uncharted či Tomb Raider a ukládání postupu ve stylu souls-like her.“ Zní to možná jako kuchařské pokusy domácích zvířátek Karla Čapka, ale podle všeho to na novináře zafungovalo. Tvůrci všechny výše jmenované prvky zabalili do funkčního celku Star Wars a nepůsobí nijak zbytečně či na okrasu (jako třeba survival v Ghost Recon Breakpoint).
Zatímco Brian Altano hýří nadšením a tvrdí, že tohle fanoušci Star Wars budou chtít dohrát na 100 %, Sarah LeBoeuf z webu Polygon je opatrnější. Také ona vyzdvihuje kvality žánrových prvků, ale varuje před zahlcením všemi možnostmi, které se na hráče sesypou. Zpočátku bude Cal Kestis začátečnickým padawanem, jemuž ovšem velmi rychle porostou zkušenosti, jež bude rozdělovat do velkolepě navrženého systému dovedností. Utopit se tak můžete při definování optimálního bojového stylu, stejně jako při tvoření svého laserového meče z nalezených součástek.
Za tři hodiny neměli novináři příležitost vyzkoušet všeho do sytosti. Zjistili ovšem, že se budete moci pohybovat po planetách dle svého uvážení. Jednotlivé světy budou mít různě obtížné nepřátele, ale nikdo vám nebude bránit v návštěvě hardcore prostředí, abyste zjistili, že na nejsilnější zvířata a nepřátele z bohatého univerza Hvězdných válek ještě nestačíte, takže se pokorně vydáte na planetu s přátelštějším laděním. Obtížnost tak nebudou definovat pouze logické prostorové puzzly a skákačkové pasáže, ale především soubojová složka. Pokud se obáváte nekompromisního přístupu soulsborne titulů, tak si můžete oddechnout. V rámci nastavení obtížnosti byste si totiž měli namixovat přesně takovou výzvu, jež vám bude po chuti.
Díky tomu by mohla vyniknout příběhová složka, která se dle šéfa vývoje Stiga Asmussena bude odvíjet od chuti hráčů ji objevovat. Můžete se naplno věnovat hlavním úkolům, ale také se nechat pohltit vedlejšími questy či prozkoumáváním planet, jejichž finální počet zatím není znám. Nevím, jak zatím působí Star Wars Jedi: Fallen Order na vás, ale já začínám doufat v kvalitní singleplayerový zážitek nezatížený mikrotransakcemi a dalšími zbytečnostmi. Snad před námi studio Respawn, resp. vydavatel EA nic neskrývá a 15. listopadu dostaneme na PC, PS4 a Xbox One hru, o níž se bude básnit nejen na naší matičce Zemi, ale také v předaleké galaxii.
• Novinka: 9. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Už je to tady zase. Vlastníci konzolí mají další náboje, díky nimž si mohou střílet ze svých kolegů hrající pouze na počítačích. Jak jistě víte, konfigurace PlayStationu či Xboxu se po celá léta nemění, mají ve své podstatě základní a výkonnou variantu, takže tvůrci musí pracovat s tím, co konzole dokáží vytvořit. Občas tak musí hráči před televizí oplakat absenci moderních grafických výstřelků (jako je třeba ray tracing), ale na druhou stranu mají jistotu, že doma rozjedou každý titul, který se jim dostane pod ruku. Počítačový hráči se sice mohou holedbat lepším snímkováním, plynulejším průběhem a grafickým nadstandardem, musí však kvůli tomu neustále udržovat svůj stroj ve formě.
Star Wars Jedi: Fallen Order – Gameplay Demo
Před třemi měsíci vyšla oficiální ukázka přímo ze hry. Rozsáhlost světa a grafické zpracování by zřejmě mohlo ospravedlnit krvavé nároky, které možná donutí některé PC pařany updatovat stroj.
Po větším či menším updatu budou zřejmě muset sáhnout, pokud si chtějí zahrát Star Wars Jedi: Fallen Order na maximální nastavení. Na stránkách Origin (platforma pro hry od EA) se totiž mimo relativně očekávaných nároků pro grafické karty a procesor objevila zajímavá čísla vedle paměti RAM – 8 GB totiž často nebývá startovní konfigurací a 32 GB v kolonce „recommended“ je pro většinu současných hráčů spíše vymodleným snem. Po vlně kritiky se ovšem během pár hodin snížila na očekávaných 16 GB RAM. Vyvstává tak otázka, proč tvůrci vyžadovali dvojnásobek paměti než současné AAA pecky jako Control či Ghost Recon Breakpoint, zda se jednalo o chybu či vynucenou změnu ze strany komunity (i když ta by asi neproběhla tak rychle). Na kompletní minimální a doporučené požadavky se můžete podívat na konci článku.
Doufejme, že možné krvavé nároky byly vyžadovány kvůli rozsáhlosti a živoucnosti světa místo toho, aby se tímto kryla špatná optimalizaci očekávané hry. Otázkou také je, co odysea Cala Kestise nabídne na konzolích, jež takovým výkonem nedisponují. Vše se rozsekne již 15. listopadu, kdy Star Wars Jedi: Fallen Order vyjde na PC, PS4 a Xbox One. Osobně držím studiu Respawn palce, protože zkažených launchů ze světa světlé a temné strany Síly bylo už tolik, že bychom si již zasloužili pořádně odladěný produkt. Snad si vlastník práv Disney pohlídá, aby EA nevypustila do světa neúplnou či špatně navrženou hru jako v případě Battlefront 2.
• Zdroje: Origin
• Novinka: 30. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec
Pokud sledujete naše novinkové zpravodajství o nadcházejícím titulu Star Wars Jedi: Fallen Order, tak zcela jistě víte, že se příběh bude točit kolem Cala Kestise, mladého padawana prchajícího před inkvizitory Impéria. Jeho osudy se střetnou s válečnicí Cere a pilotem Greezem, kteří mu poskytnou podporu během jeho cest po předaleké galaxii. V patách mu ovšem bude nezdolná členka řádu bojovníků zodpovědného za vyčištění světa od jedijských válečníků, mezi něž se samozřejmě počítá také náš hrdina. Jejich představená, Second Sister, se nám konečně ukázala v novém traileru a musím přiznat, že se velmi těším na každé setkání s její maličkostí.
Star Wars Jedi: Fallen Order — “Cal’s Mission” (Trailer)
Nejnovější trailer nám ukazuje, že Cal bude ze začátku dostávat od řádu Inkvizitorů pěkně na zadek. Doufejme, že o to epičtější bude jeho vzestup.
Podle všeho totiž vládne Silou, stejně jako Kal, takže nedojde pouze na křížení laserových mečů, ale také na přetahovanou v telekinetických hrátkách. Dále se potvrzuje, že Star Wars Jedi: Fallen Order si v soubojích bere velkou inspiraci ze souls-like her jako Sekiro: Shadows Die Twice, které obohatí o dovednosti Síly. Ukázka jasně naznačuje, že potýkat se nebudete jen s posluhovači Impéria, ale budeme se muset popasovat také s místní faunou. Obrovská monstra nám zcela jistě řádně zatopí, podobně jako bossfighty s ikonickými postavami univerza George Lucase.
Vypuštěná ukázka také naznačila, že se budeme zabývat prostorovými puzzly (působí na mě tombraiderovskou atmosférou), jejichž vyřešení nám postupně poodhalí bohaté příběhové zázemí světa Star Wars. Přes všechna pozitiva plynoucí z naděje v konečně povedenou hru s tematikou naší oblíbené space opery jsem však z traileru mírně (ale opravdu jen trošku) rozpačitý, co se grafické stránky týče. Fantastickou prezentaci totiž občas naruší některé ne úplně vypiplané pasáže, které překvapí svou toporností. Uvidíme, zda nám další týdny nepřinesou o titulu vycházejícím 15. listopadu na PC, PS4 a Xbox One další informace. Situaci pro vás samozřejmě budeme pečlivě monitorovat.
• Zdroje: www.ea.com
• Novinka: 2. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec
Nebojte, studio Respawn se nerozhodlo křížit Pána prstenů s univerzem Star Wars (takovou herezi by asi nerozdýchala fanouškovská základna ani jednoho tábora), ale nadpis dost dobře vystihuje myšlenku, kterou Stig Asmussen během E3 2019 neustále zdůrazňoval. Vedle zřejmé inspirace souboji v sérii Dark Souls polidštěnými tak, aby průměrný hráč neměl chuť páchat harakiri vlastním gamepadem či klávesnicí, se neustále opakovaly pojmy Metroid a Castlevania, tedy tituly, jež daly vzniknout pojmu metroidvania. Dodnes jsme neměli moc tušení, jakým způsobem by se měl jejich vliv na Jedi: Fallen Order projevit, ale rozšířené záběry z E3 konečně vše osvětlily.
Star Wars Jedi: Fallen Order — Official Gameplay Demo (Extended Cut)
Pokud máte nastudovanou herní ukázku z EA Play 2019, tak se zaměřte především na první desetiminutovku nabízející několik nových mechanik Star Wars Jedi: Fallen Order.
Gameplay určený pouze pro novináře rozšířil především první část oficiální ukázky, v níž se Cal Kestis dobývá do chodícího kolosu AT-AT. V ní můžeme pozorovat další šplhání, které není nepodobné tradičním 2,5D plošinovkám a jež se objevuje v takových hitech jako God of War nebo Tomb Raider. Právě eskapády mladé archeoložky Lary Croft musí vytanout na mysli každého hráče, když vidí, jak se nedoškolený rytíř Jedi sápe po šlahounech pokrývajících robotickou pevnost ve službách Impéria. Do jejího nitra se společně s Calem podíváme také, ale jedná se v podstatě o krátké intermezzo spojené s jedním soubojem a následující střílecí minihrou.
I když se nejedná o nic převratného v rámci celku, jednotlivé sekvence báječně budují atmosféru navozující pocit, že si můžete dovolit na planetě Kashyyyk jít kamkoliv. Tak velkou svobodu zřejmě nedostaneme a zcela jistě nebude možné vyhnout se naskriptovaným sekvencím na určitých místech, ale to se dá u projektu typu Star Wars Jedi: Fallen Order čekat. Právě pár vteřin z uvolněného gameplaye totiž ukazuje planetární systém okolo rodiště chlupatých Wookiů, k nimž se budete přepravovat soukromou lodí Stinger Mantis s posádkou tvořenou mentorkou Cere Junda a pilotem Greezem Dritusem a jež zřejmě nabídnou spoustu tajemných zákoutí k prozkoumání.
Stejně tak by se měla otevírat nová zákoutí na navštívených planetách. Mimo nalinkovanou trasu určenou kampaní se totiž vydáme do míst zpřístupněných až po otevření nově naučených možností Síly sloužících ve prospěch Cala Kestise, popř. po úpravě hardwaru věrného droida BD-1. Díky tomu se budeme vracet na již navštívené lokace a hledat zde prastaré artefakty či zkazky místních kultur. Během léta se snad představí nové informace, o něž se s vámi podělíme na našich stránkách. Do té doby budeme vyhlížet 15. listopad, kdy Star Wars Jedi: Fallen Order vychází pro PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: YouTube, Kotaku
• Novinka: 12. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Snad nejikoničtější zbraní filmového světa je světelný meč, jenž již od prvních snímků George Lucase slouží jako jasně rozeznatelný trademark. Jeho získání a zvládnutí používání bude pravděpodobně vaší základní starostí v prvních hodinách Star Wars Jedi: Fallen Order. Mladý Cal Kestis totiž nepatří k machrům, kteří by jedním máchnutím zlikvidovali celou jednotku Stormtrooperů nebo je odhodili pomocí Síly. Studio Respawn se soustředilo na intimní zážitek ze soubojů, v nichž si to s každým nepřítelem vyřídíte osobně jeden na jednoho. Někdy půjde o likvidaci v řádu vteřin, jindy se střety protáhnou na minuty.
Star Wars Jedi: Fallen Order – Xbox E3 Briefing 2019 (trailer)
Na prezentaci Microsoftu/Xboxu se představil také Star Wars Jedi: Fallen Order a ukázal některé dosud nezveřejněné záběry, včetně řízení stroje třídy AT.
Očekávám, že nebudou tak náročné (přece jen je Star Wars Jedi: Fallen Order spíše mainstreamová záležitost), ale zamykání nepřátel pro lepší orientaci v prostoru, důraz na načasování úderu včetně parry mechanik a především uskakování před výpady soupeřů mají jasnou inspiraci v japonské „You Died“ sérii. Podle mě se toto pojetí pro počin studia Respawn báječně hodí a rozhodně nejsem v redakci sám, kdo se těší, až se poprvé chopí světelného meče a namaže si nepřátele na chleba (pokud nás nerozmetají dřív, než se nadechneme).
Celkově by se nám mělo užívání Síly zažrat hodně pod kůži a měli bychom ji užívat na každém kroku. Mimo soubojových variací, o nichž vás informoval Štěpán v minulé novince, se k ní často přikloníme při pohybu v lokacích. Podle všeho se totiž na jednotlivé mapy budeme vracet a prozkoumávat je v duchu Metroidvanie, s novými triky se tak dostaneme na dříve nedostupná místa. Nevím proč, ale od první vteřiny gameplaye mi na mysli vytanul hit loňského roku God of War, v němž vás intenzivní příběh tlačil neustále dopředu, ale vy jste měli tendenci prozkoumat každý temný rožek skvěle navržených map.
Během oficiálních záběrů jsem si několikrát řekl: „Proč se nepodíval doleva, tam se něco hýbalo, co když je to důležité.“ A právě tento pocit by měl podpořit vaši zvědavost, díky níž se pustíte do odhalování záhad obrovského univerza George Lucase, nyní pod vedení společnosti Disney. Nevíme, zda bude nutné absolvovat znovu příběhové mise (moc smysl by to nedávalo), ale evidentně se budeme ve Star Wars Jedi: Fallen Order na místa činu vracet. Otevírá se také otázka, zda toho nepůjde zneužít ke grindovacím mechanikám, ale odpověď zřejmě počká až na plnou verzi, jíž se dočkáme na podzim.
Star Wars Jedi: Fallen Order – EA PLAY 2019 (gameplay)
Pokud vás minulo sobotní EA Play, tak máte šanci si prohlédnout Cala Kestise v akci.
Jak jsme vás již informovali, tak Star Wars Jedi: Fallen Order se bude odehrávat několik let po vykonání rozkazu 66 z konce třetího dílu Pomsta Sithů. Cal Kestis, šťastný přeživší, se uklidí na planetu Bacca, dokud se neprozradí. V té chvíli se na něj soustředí všímavé oko Impéria toužící zlikvidovat všechny Jedie. Zajímavou zprávou pro fanoušky různorodých voleb je oznámení, že Cal Kestis nemůže přejít na temnou stranu Síly, protože studio Respawn chce vyprávět příběh kladného hrdiny. Můžeme se tak těšit na řadu dějových sekvencí, jež se proloží hutným gameplayem.
Na Calově cestě proti vládnoucí mašinérii se setkáme s řadou známých filmových postav. Už jsme psali, že v misi na planetě Kashyyk se setkáme se Saw Gerrerou (Forest Whitaker), ale na konci ukázky se po vás bude sápat oblíbený droid K-2SO známý ze spin-offu Rogue One. Tvůrci zřejmě spojili síly se scénáristy ze studia Disney a dokázali propojit herní universum s tím seriálovo-filmovým, takže bychom se mohli dočkat odpovědí na mnoho otázek, které vytanuly na mysli všem bedlivým divákům v kině. Z tohoto pohledu by mohl být Star Wars Jedi: Fallen Order absolutně úžasný.
Více se o příběhové části rozepisovat nebudu, abych vám nekazil zážitek z propracovaného scénáře, v němž se objeví jedijská válečnice Cere, jež výrazně ovlivní Calovo smýšlení a v podstatě jej donutí bojovat proti Impériu ve spolupráci s Rebely. Rozhodně doufám, že se během putování po známých i nových planetách setkáme s dalšími postavami rozsáhlého světa Star Wars, které doplní hluchá místa v propojení jednotlivých snímků.
Významnou úlohu v Calově tažení proti Impériu bude mít jeho osobní droid BD-1, jenž se dokáže obratně pohybovat po bojišti, hackovat jednotlivá zařízení, scanovat padlé nepřátele či nalezené artefakty a vytvářet pro vašeho Jediho herní rozhraní. Díky jeho projekčním schopnostem si kdykoliv můžete vyvolat mapu lokace (resp. její známé části) či obdržet brífingové pokyny k misi. Během střetů se také postará o vaše léčení, ale jak tvůrci sami zdůraznili, obnovování životní energie zabere dost času, takže jeho nevhodné spuštění může dát nepřátelům šanci vás dorazit. Plynulé zapojení droida BD-1 je podle mě skvělým tahem studia Respawn, který navozuje správnou Star Wars atmosféru.
Mimo nováčků jako je roztomilý BD-1 (mnohým může evokovat disneyovského hrdinu Wall-E) se samozřejmě střetneme se starými známými. V traileru z prezentace Xboxu jsme mohli zahlédnout fragmenty, v nichž řídíme chodící pevnosti AT-AT, jejichž přepadení popisuje ve svém článku Andrew Reiner. Zřejmě půjde o zpestření v průběhu jednotlivých misí a nebudou tak časté, ale kdo ví, co si na nás tvůrci Titanfallu vymyslí. V každém případě se zdá, že pomrknutí pro fanoušky vzdálené galaxie bude ve Star Wars Jedi: Fallen Order víc než dost.
Velmi se mi líbí, že se studiu Respawn podařilo každou vteřinou přiživovat pocit atmosférické jízdy jako ve správné akční adventuře toho nejlepšího střihu. Volba mezi přímočarostí postupu a rozvážného prozkoumávání krajiny, taktické souboje a důraz na reálie by nás měly spolehlivě pohltit a nepustit do závěrečných titulků. Držím tvůrcům i nám, fanouškům, palce, aby vše vyšlo podle předpokladů. Doufejme, že Star Wars Jedi: Fallen Order nezůstane u nádherně zpracovaných reálií (jak sami můžete vidět) a dostaneme hutný příběh, u nějž se společně setkáme 15. listopadu na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: YouTube (EA Star Wars), Game Informer
• Novinka: 9. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
13minutová ukázka ze Star Wars Jedi: Fallen Order konečně ukázala hlavního hrdinu Cala Kestise pěkně v plném nasazení. Ozbrojen jen svým světelným mečem a s podporou svého robotického přítele BD-1 se vydal na planetu Kashyyyk s cílem osvobodit několik Wookiů z pařátů Impéria a pomoci tak jednotce rebelů v čele s válečníkem jménem Saw Gerrera.
Ten se již dříve objevil ve filmu Rogue One: A Star Wars Story a animovaných seriálů The Clone Wars a Rebels. Ztvárnil ho americký herec Forrest Whitaker a svojí roli si zopakuje právě i ve hře Star Wars Jedi: Fallen Order. Hra má tedy v rámci kontinuity filmů a seriálů své pevné místo na časové ose, je tedy možné (a velmi pravděpodobné), že se dočkáme i dalších známých tváří z tohoto bohatého univerza.
Star Wars Jedi: Fallen Order Official Gameplay Demo – EA PLAY 2019
Podívejte se na vůbec první oficiální gameplay ukázku.
Podle dostupných záběrů se jako správný jedi, respektive učedník padawan, budete s nepřáteli vypořádávat výhradně pomocí světelného meče a schopností, jež vám propůjčí Síla. Cal Kestis tak nebohé vojáky Impéria (nebo různé objekty) v ukázce přitahoval, odhazoval či byl schopný je chvilkově „zmrazit v čase”. Prostě to, co byste od aspirujícího rytíře jedi očekávali.
Bylo zřejmé, že v plné hře si obyčejnými stormtroopery díky vašim jedijským schopnostem poradíte i se světelným mečem v nose, zatopí vám až speciální imperialistické jednotky zjevně trénované na střetnutí s rytíři jedi. Soubojový systém ale vypadá velmi dobře a v mnoha ohledech připomene i legendární sérii akčních RPG Dark Souls – hlavně díky úhybnému manévru v podobě rychlého kotoulu do stran a možnosti si zamykat konkrétní nepřátele a cílit své útoky pouze na ně. V jednom momentu (souboj s obřím pavoukem) jsme měli možnost vidět i něco na způsob „parry”, tedy odražení útoku protivníka a následný zdrcující protiúder.
Souboje ale na první pohled nepůsobí jako bezduchá akční řezačka, své útoky budete zřejmě muset pečlivěji plánovat a ani Sílu nebudete moci používat jako bezedný kelímek v KFC, prostě ji vyčerpáte a budete muset chvíli vyčkat, než se opět obnoví.
Co se týče určitých inspirací převzatých z jiných her, podle serveru Game Informer, jehož redaktoři jako jedni z mála měli možnost si hru osobně vyzkoušet a zahrát, se ve Star Wars Jedi: Fallen Order dočkáme i určitých mechanismů proslavených především slavnou sérií Metroid. Během prozkoumávání a procházení herních lokací totiž Cal a BD-1 často narazí na zdánlivě nedostupná místa, která si zpřístupníte časem díky odemčení či upgradu nějakého skillu, případně po získání nové výbavy.
Podle tohoto prohlášení to vypadá, že bychom tedy ve Star Wars Jedi: Fallen Order měli některá místa navštívit hned několikrát, případně se na nich zdržet delší dobu potřebnou pro získání nových schopností. Což nám, vzhledem k tomu, jak dobře tato herní ukázka vypadala, ani v nejmenším nevadí. Ambiciózní titul studia Respawn vychází 15. listopadu na PC, PS4 a Xbox One
• Zdroje: Youtube, Game Informer, vlastní
• Novinka: 14. 4. 2019 • Autor: Jakub Němec
Fanoušci již základní premisu vyhlíženého projektu z univerza George Lucase znají, ale není na škodu si ji zopakovat s nově oznámenými detaily. Na výstavě Star Wars Celebration se totiž tvůrci ze studia Respawn rozpovídali o svém největším želízku v ohni pro časy budoucí, přesněji pro 15. listopad, kdy vyjde Star Wars Jedi: Fallen Order. V čistě singleplayerovém dobrodružství se vžijeme do kůže mladého jediho Cala Kestise, jenž jako jeden z mála přežil běsnění Anakina Skywalkera a jeho pobočníků během provádění rozkazu 66. Aby se vyhnul pronásledování, pohybuje se Impériu přímo na očích na planetě Bracca jako obyčejný člověk snažící se uživit v těžké době.
Star Wars Jedi: Fallen Order – odhalení (trailer)
První trailer na Star Wars Jedi: Fallen Order si určitě pustíte vícekrát a s každým zhlédnutím vaše natěšenost poroste.
Uvolněný trailer ovšem představuje zřejmě zlomový moment, během nějž se dostane do hledáčku specializovaného oddílu Purge troopers. Ten se pokouší vyhladit přeživší jedie, jimž je v patách inkvizitorka s poetickým jménem Second Sister. Naštěstí jim nebude čelit sám, protože na svou stranu získá řadu NPC postav včetně pilotky, díky které zřejmě budeme moci cestovat po planetách širého vesmíru, jež svět Star Wars nabízí. Calovi po ruce bude také nový druh droida BD-1, který by se měl zlepšovat společně s hlavním hrdinou. Můžeme očekávat, že jako podpora dokáže mladému padawanovi pomoci s pohybem, řešením hádanek a možná i s bojem.
Ve spekulacích, jež se objevily před dnešním slavnostním ohlášením projektu Star Wars Jedi: Fallen Order, se objevil názor, že souboje s laserovými meči by měly reflektovat širokou škálu pohybů mladého hrdiny společně s postupně ovládanou Silou (že by náznak RPG systému?), v nichž nepůjde o pouhé bezmyšlenkovité švihání svítivou zbraní (která se bude časem zlepšovat). Své místo bude mít také pečlivě načasované vykrývání úderů a uskakování před mocnými útoky Calových pronásledovatelů. Obratnost mladého jediho se projeví také v pohybu po úrovních, jak ukázal dnešní trailer, nicméně fanoušky Titanfallu, slavného projektu studia Respawn, běhání po stěnách nemohlo překvapit.
Star Wars Jedi: Fallen Order – záznam konference
Jestliže toužíte po více detailech vyřčených přímo ústy tvůrců ze studia Respawn, můžete si pustit kompletní záznam představení Jedi: Fallen Order zde.
Uvidíme, jak moc budou tvůrci na hráče přísní při trestání nepřesností. Uchýlí se spíše k benevolenci hack&slash akcí (za vývojem hry stojí otec God of War III Stig Asmussen), či se přiblíží hardcore zážitkům, jaké známe například z nyní glorifikovaného Sekira? Vzhledem k povaze her od EA a touze oslovit co nejširší publikum bych si tipnul, že se vydají zlatou střední cestou, popř. budeme moci hru absolvovat v různých stupních obtížnosti, jak nám to naposledy předvedla Lara Croft v Shadow of the Tomb Raider. Příměr k eskapádám slavné archeoložky asi není úplně od věci, protože s Calem budeme řešit také prostorové puzzly a prohledávat okolní krajinu, abychom odhalili tajemství Síly a také smutnou historii Řádu po vyvraždění jeho rytířů.
Na závěr dnešní novinky nemohu opomenout úžasný audiovizuál, na nějž jsme u trailerů ze stáje EA zvyklí. Bohužel se nám nepoštěstilo vidět ani náznak z gameplaye, ale tvůrci prozradili, že srdce jejich titulu pohání engine Unreal 4, který dokáže vykreslit úžasné scenérie, stejně jako modely postav. Koho nechala chladným grafická kvalita traileru, musel podlehnout alespoň hudebnímu doprovodu opřenému o slavné motivy ságy Star Wars. Ten vytvořil skvělou atmosféru podporující také zdařilý dabing postav včetně Cala Kestise, jemuž propůjčil hlas herec Cameron Monaghan (objevil se třeba jako Joker v seriálu Gotham).
Nyní nám nezbývá než čekat na první záběry přímo ze hry, ale tušit se dají velké věci. Vlastník práv Disney se pravděpodobně postará, aby digitální dobrodružství Jedi: Fallen Order zapadlo do kánonu Star Wars a neudělalo Lucasově sáze ostudu (když to s Battlefront 2 úplně nevyšlo). Index očekávání tedy dosahuje nejvyšších stupňů, obzvlášť po potvrzení absence mikrotransakcí. Pro řadu fanoušků by se tak mohl 15. listopad, kdy titul vychází pro PC, PS4 a Xbox One, stát předčasnými Vánocemi.
• Zdroje: Twitch (oznámení)
• Novinka: 10. 4. 2019 • Autor: Jakub Němec
Sobota, 20:30. Čas, kdy bychom se měli dočkat počítačové hry ze světa Hvězdných válek. Od E3 2018 stále čekáme, co si pro nás studio Respawn chystá, za pár dní se však konečně zveřejní všechny detaily chystaného Star Wars Jedi: Fallen Order – doufejme tedy. Star Wars Celebration se pro podobnou akci nadmíru hodí, ale na veřejnost již nyní prosákly některé pečlivě tajené detaily. Už v našem oznámení jsme vás informovali o vysoké pravděpodobnosti, že Jedi: Fallen Order se zaměří na zážitek pro jednoho hráče a bude se věnovat ději po krvavém rozkazu 66 likvidující všechny rytíře Jedi. Náš hrdina masakru pravděpodobně unikne, ale zřejmě se nebude bez rozmyslu pouštět na cestu msty.
Don't stand out. #StarWarsJediFallenOrder pic.twitter.com/dQ8bg4bqyf
— EA Star Wars (@EAStarWars) 9. dubna 2019
Oficiální tweet odhalující obrázek s ikonickým laserovým mečem v docela špatném stavu doprovází vzkaz „Don’t stand out.“ (neboli Nevyčnívejte), což může hodně napovědět o celém ladění hry. Mladík oblažený Silou se tak zřejmě nevydá na křížovou výpravu, aby nakopal zadek všem Sithům, ale spíše před nimi bude unikat a bojovat o vlastní život. Dle nepotvrzených informací zachycených webem Vortex v diskuzi na stránce ResetEra se můžeme těšit na hutný zážitek blížící se náročným hrám od studia FromSoftware, jehož Sekiro nám v redakci bere spánek, boje odehrávající se v rozlehlých, byť uzavřených lokacích, a pořádný příběh z pera velikána Chrise Avellona.
Jestli se v sobotu potvrdí pouze zlomek z našich domněnek, nebudeme se moci dočkat září, kdy pravděpodobně Jedi: Fallen Order vyjde. Prozatím netrpělivě vyhlížíme sobotu 13. dubna, kdy by se měly objevit první gameplay záběry a pořádná nálož informací, jež pro vás bezprostředně zpracujeme. Snad nás studio Respawn, letos již bodující s Apex Legends, nezklame.
• Zdroje: ResetEra, PC Gamer, Vortex
• Oznámení: 12. 2. 2019 • Autor: Jakub Němec
Vydavatelských veletočů kolem projektu Star Wars Jedi: Fallen Order bylo za poslední půl rok více než dost. Od prvního nesmělého oznámení na E3 2018 ústy Vince Zampelly, spoluzakladatele tvůrčího studia Respawn, jsme se ovšem mnoho detailů nedozvěděli. Místo toho se spíše řešily spekulace, že vlastník práv na hvězdnou ságu, Disney, je nespokojen s kvalitou her ze strany EA, respektive s agresivními mikrotransakcemi v Battlefrontu 2. Spolu s tím se objevila šeptanda o zrušeném titulu fungujícím v otevřeném světě univerza Star Wars.
Mnozí tak se zvednutým obočím vyčkávali, co vše se ještě může přihodit s rozjetou akční adventurou od tvůrců z Respawn Entertainment. Ti by se rádi vyrovnali svým spolupracovníkům, kteří právem sbírají chválu za battle royale free 2 play hru Apex Legends, takže zcela jistě pracují dnem i nocí, aby fanoušky filmového eposu potěšili. Jistý příslib kvality s sebou nese hlavní designér Stig Asmussen, jenž se podílel na původní trilogii God of War, takže naděje na kvalitní titul ze světa Star Wars žije.
Spolu s angažováním tvůrce mlátičkové modly pro systém PlayStaion zřejmě nepřekvapí, že Fallen Order nebude poskytovat prostor pro multiplayerová klání, ale soustředí se čistě na vyprávění příběhu pro jednoho hráče. Podle náznaků sesbíraných serverem PC Gamer se v něm vžijeme do hlavní postavy Calla, mladého padawana, který přežil vykonání rozkazu 66 vyhlazujícího téměř každého bojovníka světlé strany Síly. Nevíme, jak se mu podařilo vyhnout Skywalkerově křížové výpravě, ale zřejmě musel mít více než štěstí, protože zároveň s ním unikl genocidě také jeho mistr Ceres.
Příběhově se tak dostaneme mezi epizody Pomsta Sithů a Nová naděje, což láká scénáristy potenciálem nevyprávěných dějových linek vedoucích k odhalení nečekaných zápletek. Už filmový průmysl z tohoto období vykřesal jeden spin-off/prequel, Rogue One, a tak se můžeme těšit na další dílek skládačky směřující ke zničení Hvězdy smrti. Provázanost s ústřední dějovou linkou není potvrzena, ale podle uniklých informací by měla uznávat oficiální kánon (on už si to Disney pohlídá). Pouze čas ukáže, jestli se toto potvrdí.
Již nyní se ovšem chápeme laserového meče, jenž by měl být v Star Wars Jedi: Fallen Order hlavním nástrojem našeho bojovníka. Samozřejmě se nezapomíná ani na pověstnou Sílu, s níž bychom měli podle informací prozrazených hlasem Jasona Wardav v podcastu Making Star Wars vládnout klasickým, nepřehnaným způsobem. Jak sami vidíte, nedostatek potvrzených zpráv si hraje s představivostí fanoušků i novinářů, ale co jiného nám zbývá, když titul oznámený pro PC, PS4 a Xbox One na konec roku (mluví se o přelomu listopadu a prosince) neukázal ani oficiální titulní cover.
• Zdroje: makingstarwars.net, pcgamer.com