Alza.cz
Zobrazit katalog

Stronghold: Warlords (NOVINKA) prezentuje v nejnovějších záběrech jednotky Číny a Vietnamu

Článek

Aktualizováno

Očekávané Stronghold: Warlords jsme vám skrze naše dojmy představili detailněji krátce po letošním Gamescomu, kde nás zaujal především svým osobitým zasazením a snahou inovovat RTS žánr. Pokud vás oslovila stejně jako nás, tak si rozhodně přečtete naši dnešní novinku, ve které vám přiblížíme fungování jednotek Číny a Vietnamu, za něž si v chystaném projektu od FireFly Studios budete moci podrobit svět.

i

Hledáte recenzi na Stronghold: Warlords? Klikněte na odkaz, kde najde naše hodnocení aktuální verze hry.

NovinkyDojmy z Gamescomu 2019Oznámení

Stronghold: Warlords; screenshot: jednotky

• Žánr: RTS • Multiplayer: Ano • Vývojář: FireFly Studios • Vydavatel: FireFly Studios • Platformy a Datum vydání: PC (2020) Homepage • Čeština: Ne


Stronghold: Warlords – Novinky

  1. (11. 11. 2019) Oddíly bude třeba ve Stronghold: Warlords sestavovat pečlivě
  2. (22. 7. 2019) Vrátit by se měl v Stronghold: Warlords systém oblíbenosti, žebříky a masivní hradby
  3. HW nároky pro Stronghold: Warlords PC

Oddíly bude třeba ve Stronghold: Warlords sestavovat pečlivě

• Novinka: 11. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Chystaná RTS Stronghold: Warlords by měla mít rozsáhlou dějovou kampaň čítající až čtyřiadvacet misí, ve kterých bude hráč prozkoumávat historii čtyř nejvýraznějších hráčů Asie, mezi nimiž nalezne Číňany, Vietnamce, Japonce a Mongoly. Každá frakce má své osobité spektrum jednotek, jež si budete průchodem jednotlivými scénáři otevírat. Skrze dnes vypuštěné video se vývojáři z FireFly Studios zaměřují na vojska prvních dvou zmíněných uskupení. Hned na začátku dostává prostor Vietnam, jehož startovní armáda má být složena primárně z vojáků disponujících rákosovými foukačkami a kopími se štíty. Čína na tom bude v tomto ohledu o poznání lépe, protože její muži mají přístup k lukům a jednoručním sekerám, k nimž dostávají menší štít.

Stronghold: Warlords – China & Vietnam (Vývojářský Deníček)

Ve Stronghold: Warlords se vývojáři v mnohém přiklánějí k realitě, takže vaše věže už nadále nepojmou hordu střelců.

Přestože budou počáteční jednotky Číny a Vietnamu disponovat štíty, jejich celková odolnost nemá být podle vývojářů nikterak závratná, což pocítíte na vlastní kůži v momentu, kdy se na ně zaměří pozornost střeleckých jednotek. Problémy taktéž mají s pastmi, jež na ně po aktivaci vypustí plameny, které je během chvíle stráví. Mnoho hradů tím pádem s těmito muži nezískáte, jelikož budou většinou hodně efektivně bráněny. Pozdější fáze Stronghold: Warlords naštěstí nabízejí pěchotu s kvalitní zbrojí a zbraněmi, na něž se budete moci spolehnout. Čína bude mít dokonce k dispozici střelce s kušemi, jejichž stabilní palbu přežije jen málokdo.

Podle slov vývojářů má být pro úspěch při tažení v Stronghold: Warlords hodně zásadní, z jakých vojáků bude vaše vojsko složeno. V případě, že do boje pošlete jen obyčejné vojáky podporované střelci, bude jejich šance na úspěch celkem obstojná. Když k nim však přidáte vlajkonoše vyzbrojeného masivním obouručním mečem, značně ji zvýšíte, protože všem v jeho okolí se automaticky zlepší útok. Za sebe musím říct, že se mi v současnosti prezentovaný koncept líbí, trošku se ovšem bojím toho, že se vývojářům ve finále nepodaří Stronghold: Warlords řádně vybalancovat, kvůli čemuž bude třeba Vietnam brzy patřit mezi k záhubě odsouzené národy, jež proti kovovým zbraním bojují bambusem.

• Zdroje: Tisková zpráva, YouTube (fireflyworlds)



Vrátit by se měl v Stronghold: Warlords systém oblíbenosti, žebříky a masivní hradby

• Novinka: 22. 7. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Myslím si, že herní trailery a celkově videa sloužící k představení určitého projektu, by měla mít určitou úroveň, skrze níž upoutají pozornost nejen znalců daných sérií, ale také těch, kteří nemají páru, o jakou sérii se přesně jedná. Na E3 2019 se však vývojářům z FireFly Studios svět oslovit moc nepodařilo, a tak se rozhodli vytvořit sérii krátkých záběrů, skrze něž komunitě ukáží, že jí má Stronghold: Warlords co nabídnout. První vypuštěný propagační materiál má starší hráče přesvědčit o tom, že tahle novinka se nebude nikterak lišit od her, které hrávali v éře svého mládí.

Stronghold: Warlords – 7 Classic Features (vývojářský deník)

Vývojáři se skrze Stronghold: Warlords chtějí vrátit ke kořenům série s tématikou, jež nedávno pomohla prorazit do světa sérii Total War.

V jednom z horních rohů bude mít Stronghold: Warlords stejně jako jeho předchůdci moudrého rádce nebojícího se hráčova karabáče a informujícího prakticky o všem, co se děje v království, bez ohledu na to, zda se jedná o pozitivní, či negativní zprávy. Komunitě tento chlápek dle slov vývojářů nebývale chyběl, takže ho nemohli do své novinky nedat. Přítomny mají být ve Stronghold: Warlords také žebříky, dobývací věže a řada dalších obléhacích nástrojů, které byly v minulých dílech kvůli zmenšení rozsahu celku odstraněny. Za sebe to vítám, protože se mi vyloženě nelíbí, když si jednotky vytáhnou u hradby ze zadku žebřík a začnou šplhat. Ano, mluvím o tobě, Total War: Warhammere!

Každý panovník by si měl od začátku svého panování vždy budovat určitou reputaci. Ve Stronghold: Warlords se můžeme těšit na návrat systému, který vám umožní z vašeho lorda udělat buď vesničany týrajícího bídáka, nebo dobráka, pro něhož lid bez rozmýšlení obětuje život. Detailně bude v novince od FireFly Studios zpracován také život na hradě, jehož sledování vám umožní lépe poznat tuto historickou éru. Opomenuty podle slov vývojářů nezůstanou ani hradby, při jejichž návrhu bylo myšleno hlavně na to, aby vydržely co největší nápor. Celkově vypadá Stronghold: Warlords hodně zajímavě, snad nám bude v dalších videích představena též pestrá škála inovací, jež ukáží, že se skutečně jedná o nový díl, nikoliv jen o vizuální předělávku s novými frakcemi.

• Zdroje: YouTube (Fireflyworlds)


Stronghold: Warlords – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Ve stopách Marca Pola
  2. Lenní pán v nejistotě
  3. Ve více hráčích větší legrace
  4. HW nároky pro Stronghold: Warlords PC

Ve stopách Marca Pola

• Dojmy z GC 2019: 30. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec

Stronghold: Warlords bude pro některé fanoušky série docela šokem. Přiznejme si, že doteď se veškerá budování vázala více méně na evropskou kulturu, ať už přímo v rámci středověku na Starém kontinentu či jako invazivní síla do Svaté země v rámci křižáckých výprav. Jenže připravovaná real-time strategie o správě hradu a okolního panství se v současnosti podívá až na Dálný východ, přesněji do Číny, Monoglska, Japonska a Vietnamu, takže se řada zavedených prvků musela nutně změnit. Na první pohled došlo k přepracování modelů jednotlivých staveb, takže se mimo pevné zdivo můžete těšit na prohnuté střechy paláců východní provenience.

Stronghold: Warlords; screenshot: domy

Architektura východních říší je na míle vzdálena tomu, nač jsme zvyklí ze série Stronghold.

Rapidní změnou prošly také suroviny, s nimiž budeme pracovat, takže se připravte na záplavy zrníček rýže, jež budou hlavním zdrojem obživy. Na rozdíl od evropských dílů bude určena pouze k jídlu, žádné saké nečekejte. Místo piva, které uchlácholilo nespokojené poddané, totiž budete tentokráte rozlévat čaj, který se bude popíjet při veřejných popravách a jiných kratochvílích zvedajících vaši popularitu. O vnitřní správě hradu se ovšem tvůrci moc rozpovídat nechtěli a zbytek naší konverzace během hraní se točil spíše kolem obrany panství, které bylo pobořeno předchozími nájezdy útočníků.

Lenní pán v nejistotě

Mimo budování pevných hradeb a celé řady staveb starajících se o infrastrukturu se budete věnovat mým oblíbeným pastem, které patří k jednomu z hlavních jmenovatelů celé série. Tytam jsou olejové zápalné jámy, tady jsme na východě, místě, kde se vynalezl střelný prach, takže agresivní sousedi toužící po vašem panství mohou být často zaskočeni výbušným překvapením přímo pod nohama či rozběhnutým jakem naloženým černými zrníčky třaskavého charakteru. Ostatní propriety se již pohybují v nastavených mantinelech, takže se připravte na žebříky opřené o hradby a další obléhací stroje, s nimiž se musíte vypořádat.

Stronghold: Warlords; screenshot: bojiště

Pokud se dostanete mimo hradby, může dojít ve Stronghold: Warlords i k rozsáhlým bitvám.

Ku pomoci vám budou okolní lordi, kteří se s vámi v případě přátelství podělí o své zdroje. Jejich náklonnost je ovšem velmi vrtkavá, takže body vlivu, jež bude produkovat na ambasádách, musíte investovat s rozumem. Každý lord má svou pevnost, které velí, a spoléhá na vaši ochranu. Pokud bude jeho tvrz dobyta, tak se rozlučte s jeho podporou. Počítat přitom musíte s tím, že je málokdy udržitelné mít ve svém portfoliu všechny, takže musíte hodně přemýšlet, jaké spojenectví je pro vás v danou chvíli nejvýhodnější.

Přínos velitelů, warlordů, se pojí se symbolem zvířete, které nosí na svém štítu, takže tygr nebo drak podporují zbraněmi nebo jednotkami vaše vojenské snahy, želva se soustředí na pevnou obranu a spojenectví s jakem podpoří vaši zemědělskou produkci. Tvůrci z FireFly Studios si pochvalují, že hratelnost mechanikou leníků dostala nový náboj a já k tomu přidávám, že manipulace se spojenci ve Stronghold: Warlords je intuitivní a nečinila mi větší potíže.

Stronghold: Warlords; screenshot: taktika

Taktická mapa Stronghold: Warlords vám pomůže s bleskovou orientací v lenních vztazích.

Ve více hráčích větší legrace

Ovládání velitelů bude pro vítězství v kampani klíčové, protože jejich přínos dost nakopne vaši ekonomiku a vojenskou sílu. Vývojáři se mnou v podstatě souhlasili, když jsem warlordy označil za povolený cheat, protože vše můžete vyrobit vlastními silami, ale velitelé vám mohou poskytnout kýžené komodity bez práce pouze za váš zahraniční vliv. Širokou škálu situací a strategických postupů si osaháte ve čtveřici kampaní po šesti rozsáhlých misích, což je ve své podstatě trénink na multiplayerové módy.

Nebude zde chybět tradiční skirmish, v němž si navolíte vše podle své aktuální chuti, nekonečný sandbox a tradiční online klání proti živým hráčům s možností zaplnit mapu soupeři disponujícími umělou inteligencí. Tvůrci nyní odlaďují základní mechaniky, možná se prý dočkáme i veřejného testování, ale s jistotou tvrdili, že Stronghold: Warlords vyjde příští rok na PC, tak jim můžeme držet palce, aby svůj závazek splnili.

• Zdroje: Vlastní


Stronghold: Warlords – Oznámení

  1. Ve Stronghold: Warlords se střetnou čtyři velké civilizace
  2. HW nároky pro Stronghold: Warlords PC

Ve Stronghold: Warlords se střetnou čtyři velké civilizace

• Oznámení: 16. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

V nové kapitole série Stronghold se podíváme na Dálný Východ, kde si nezahrajeme jen za nedávno v Total War: Three Kingdoms představenou Čínu, ale také za Mongoly, Japonce a džunglí obklopený Vietnam. Každá z herních frakcí bude samozřejmě disponovat unikátním spektrem jednotek, struktur a technologií, jež bude využívat v boji proti ostatním uskupením. Velmi zajímavé mi na celku přijde zpracování pevností, jejichž design má dle slov vývojářů prezentovat formát, podle něhož byla budována města a hrady u východních civilizací.

Stronghold: Warlords – E3 2019 (trailer)

Na prvních záběrech z E3 2019 nevypadá Stronghold: Warlords vůbec zle, snad se vývojářům povede vytvořit kvalitní hru.

Kromě tradičního multiplayeru se podle dostupných informací můžeme těšit také na příběhovou kampaň odehrávající se ve třetím století před naším letopočtem, v níž uvidíme vzestupující Japonsko, expandující Mongolskou říši a sjednocení Číny. Teoreticky lze počítat také s tažením za Vietnam, jehož podoba však prozatím nebyla odhalena. Od původních dílů série se má Stronghold: Warlords odlišit skrze přítomnost specificky navržených velitelů ovládajících území mimo sféru vašeho vlivu, které by měla kontrolovat umělá inteligence.

Abych řekl pravdu, je mi trošku líto, že se touto cestou nevydala také série Total War, protože by podle mě kombinací více asijských národů dostala k dispozici větší škálu jednotek, než když se v Total War: Three Kingdoms zaměřila jen na Čínu. Vývojáře z FireFly Studios však za tento krok chválím, protože díky němu získali dostatek prostoru k tomu, aby vytvořili rozsáhlou strategii, která za určitých okolností možná zastíní některé předchozí zástupce této značky. Datum vydání Stronghold: Warlords nyní není známo, jisté je jen to, že dorazí v roce 2020 na PC.

• Zdroje: YouTube (fireflyworlds), tisková zpráva

HW nároky pro Stronghold: Warlords PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém bude oznámeno bude oznámeno
Procesor bude oznámeno bude oznámeno
Grafická karta bude oznámeno bude oznámeno
DirectX bude oznámeno bude oznámeno
Operační paměť bude oznámeno bude oznámeno
Pevný disk bude oznámeno bude oznámeno
i Mohlo by vás zajímat

Stronghold: Warlords je naplánovaný na rok 2020 exkluzivně na PC. O novinkách vás budeme informovat.


5,0
Stronghold 2: Steam Edition (PC) DIGITAL
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: strategie
369,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE002589
Stronghold Legends: Steam Edition (PC) DIGITAL
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: strategie
369,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE002588
4,3 12×
Stronghold HD
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: strategie
99,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE000707
Vytisknout
P-DC1-WEB12
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon