• Autor: Jakub Kuneš
Vývojářům ze studia Ubisoft Düsseldorf se podařilo dokončit nový díl dlouholeté RTS série The Settlers. Jestli se The Settlers: New Allies podařilo nakopnout populární sérii k novému životu, se dozvíte v naší recenzi.
zdroj: Ubisoft
Populární série The Settlers je tu s námi už neuvěřitelné tři dekády, přesto jsme museli na další pokračování této RTS zaměřené na budování čekat dlouhých 13 let. The Settlers: New Allies se od začátku profiloval jako reboot série a cílem tvůrců byl především návrat ke kořenům. Bohužel vývoj nebyl úplně optimální, neustále se měnila vize studia, přicházel jeden odklad za druhým, až to skoro vypadalo, že bude projekt zrušen. Nakonec jsme se sice dalších Settlerů dočkali, ale žádná sláva to teda není. Pojďme ale pěkně popořadě.
Hratelnost vychází z klasického RTS žánru, hráč vždy na dané mapě staví základnu, těží nebo jinak získává různé suroviny a tvoří početnou armádu s cílem porazit protivníka. Série The Settlers a také aktuální díl New Allies se však více zaměřuje právě na budování základny a celkovou ekonomiku vaší osady. Tempo hry je tak spíše pomalejší, přesto dochází i na akčnější střety mohutných vojsk.
Klíčovou složku vaší osady budou vždy tvořit nosiči a stavitelé. Funkce stavitelů spočívá v rozšiřování hranic vaší osady, hledání ložisek nerostů, plnění úkolů vedlejších bodů zájmu, a především ve výstavbě nových budov, jako jsou nejrůznější doly, výrobny, cvičiště pro armádu, obranné věže, obytné budovy apod. Nosiči, jak jejich název napovídá, pouze automaticky přenáší ve vaší vesnici veškeré suroviny: z výroby do skladiště a ze skladiště tam, kde je jich dále zapotřebí. Počet nosičů se běžně pohybuje od pár desítek až k několika stovkám a jejich mravenčí hemžení vypadá naprosto parádně.
zdroj: vlastní
V pozdějších fázích to v osadě opravdu žije, dokonce se občas utvoří i zácpa.
V The Settlers New Allies narazíte na 20 druhů surovin a komodit, které lze těžit a vyrábět, což na první dobrou vypadá jako obstojná nabídka. Postupem času však zjistíte, že většina těchto surovin slouží pouze jako mezikrok na přepracování na nějakou jinou surovinu, a že těch opravdu potřebných a užitečných je jen minimum. Výrobní řetězce samozřejmě nejsou samy o sobě nic špatného, pokud by nebyly zpracovány naprosto suše a nezajímavě.
Ekonomiku vaší osady pak nejvíce ubíjí fakt, že ložiska nerostů, bez kterých se neobejdete, jsou dostupné ve velmi omezeném množství. To má za následek, že tyto suroviny je možné těžit jen omezenou rychlostí, kterou sice lze navýšit pomocí jídla, ale i tak je těžba otravně pomalá. Chápu, že tvůrci The Settlers New Allies míří na pomalejší tempo hry, ale toto má pouze za následek, že hráč nemá do čeho píchnout a je nucen čekat, než se mu potřebné suroviny natěží.
Někteří by určitě namítli, že se tyto „pomalé suroviny“ dají vyobchodovat díky ostatním „rychlým surovinám“. To je sice pravda, ale i tento způsob není kvůli nutnosti přenášení všeho možného a méně výhodnému obchodnímu kurzu příliš spěšný a co si budeme povídat, ve výsledku ani moc zábavný.
zdroj: vlastní
Na první pohled to vypadá v osadě jako idylka, na ten druhý to už trochu skřípe.
Mezi potencionálně zajímavé prvky v The Settlers New Allies mohla patřit i možnost výběru ze tří frakcí – Elariové, Maruové a Jornové. Bohužel se kromě vizuálu a několika statistik pořádně liší pouze v jedné speciální útočné jednotce, takže o lákavé nabídce frakcí nemůže být řeč. Mezi členy vašeho vojska lze dále naverbovat odolné bojovníky se štítem, lučištníky, palicemi vyzbrojené válečníky, podpůrné mnichy a dva druhy obléhacích kouzelníků. Nabídka jednotek je dostačující, ale žádné terno nečekejte. Ovládání vašich bojovníků je na obstojné úrovni, i když se občas o sebe jednotky zadrhávají a pohyb početnějších armád je trochu neohrabaný.
zdroj: vlastní
Především jednotkám z vaší armády by prospěly podrobnější popisky... ty jsou však ve hře velmi strohé, a to nejen v tomto případě.
The Settlers: New Allies nabízí kampaň pro jednoho hráče, ve které se pokusíte najít nový domov pro klan Elariů, kteří se během své cesty postupně spřátelí s klanem Maru a Jorn, za které si také zahrajete. Náplň misí je vcelku repetitivní a příběhem bohužel také není příliš nápaditý. Pouze putujete z jednoho ostrova na druhý a hledáte to nejkrásnější místečko, kde se usadit. Do toho vám jsou neustále v patách bandité (ani atraktivní nepřítel se nekoná), kterým je potřeba neustále nakopávat zadek.
Kampaň se rozprostřela do 13 misí, což samo o sobě není příliš mnoho, korunu tomuto počtu však nasadila poslední mise. Ta by šla úplně bez problémů nahradit pouze párminutovou cut scénou, místo toho jsem musel půl hodiny naprosto nezáživně a bez jakékoliv překážky roznášet suroviny z jednoho konce ostrova na druhý.
zdroj: vlastní
Na ploché kampaňové postavy zapomenete ihned po dohrání.
Kromě kampaně si lze zahrát klasický skirmish proti živým hráčům nebo v kooperaci proti AI. Bohužel si nikde nelze zvolit obtížnost umělé inteligence, což velice ubírá na kvalitě zážitku. Jedinou výzvu nabízí mód hardcore, kde se pouštíte solo nebo v kooperaci proti AI, avšak podmínky dané mapy jsou vždy ztíženy. V Hardcore módu však na rozdíl od skirmishe aktuálně nefunguje matchmaking, mapy pro více hráčů si tak zahrajete těžko. Tvůrci navíc dávají k dispozici jen tři hardcore mapy týdně (vždy 1v1, 2v2 a 4v4), a pokud chcete další mapy dříve, je potřeba zacvakat herní měnou – úlomky, které lze získat hraním a plněním výzev.
Tituly od Ubisoftu se zřejmě bez mikrotransakcí neobejdou, a tak i zde najdeme herní měnu, jejíž získávání lze navýšit boostery za reálné peníze. Za úlomky nebo reálné peníze si pak lze rovněž nakoupit různé kosmetické předměty. Že se ve vývoji našel čas a finance na tvorbu mikrotransakčních prvků, když je mnoho aspektů hry zvládnuto jen minimalisticky (nebo vůbec), je už jen takovým posledním plivancem do tváře hráčů.
zdroj: vlastní
Ještěže si v The Settlers: New Allies můžeme pořídit skin pro hraniční kámen, který je tak malý, že si vzhledu všimnete jen při pořádném přiblížení.
Jedna z mála věcí, za kterou mohu tvůrce pochválit, jsou mapy a jejich slušný počet. Kromě toho, že vypadají skvěle, jsou pestré a plné nejrůznějších detailů. Vždy se na nich nachází také několik sekundárních bodů zájmu, což osvěžuje hratelnost a střety nejsou tak přímočaré. Obvykle dělí hráče od sebe a od bodů zájmu kempy banditů, nebo například brány, k jejichž otevření je potřeba zaplatit určitý poplatek.
Autoři tak celkem zajímavě zajistili pozvolnější tempo hry, jelikož na sebe soupeři nemůžou vlítnout hned v prvních pár minutách zápasu. Pokud by lépe zpracovali budování a ekonomiku osady, mohlo to fungovat dobře. Především pomalá těžba nerostů však způsobuje, že na své straně barikády jen čekáte, než se můžete někam posunout.
zdroj: vlastní
Vedlejší body zájmu jsou jedním z mála zajímavých prvků ve hře.
Co nemůžu The Settlers: New Allies upřít, je, že se především díky kombinaci stavitelů a nosičů dostavuje ten pravý budovatelský pocit, jaký vždy přinášela série The Settlers. Graficky vypadá hra skvěle, a především animace vašich pracantů dokáží okouzlit. Bohužel se obsahově autoři příliš nerozmáchli a přinesli jen minimum toho, aby mohli vydat The Settlers titul, nicméně dnešní hráči už prostě chtějí víc. Především nezvládnutá ekonomika surovin sráží hratelnost na kolena a zabíjí jinak atraktivně zpracované mapy. Kampaň není z nejdelších, náplň misí je repetitivní a příběhem díru do světa neudělá.
Po technické stránce se The Settlers: New Allies také úplně nedaří. Kromě zmíněného nefunkčního matchmakingu u hardcore módu jsem zaznamenal také několik pádů hry, většinou během načítání, takže se zas tolik nestalo... horší to bylo v průběhu kampaně, kdy jsem se kvůli tomu musel vždy rozloučit s několika desítkami minut postupu.
Třešničkou na polízanici jménem The Settlers New Allies je přítomnost mikrotransakcí, které podle nás nemají v hrách za plnou cenu, v tomto případě dokonce 60 euro, co dělat. Špatné hodnocení tak už nezachrání ani dobře zpracovaná, profesionální česká lokalizace.
• Zdroje: Vlastní
Závěrečné hodnocení
Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry. Klíč k recenzi poskytl distributor Playman.
Pár světlých momentů The Settlers: New Allies, jako je grafika, atraktivní mapy a kombinace stavitelů a nosičů sráží nezvládnutá ekonomika, nezajímavé výrobní řetězce, technické chyby a nezáživná kampaň. Celkově ne příliš obsahově nabitý titul je tak spíše krokem zpátky než novým startem legendární strategické série.
Klady
Zápory
Videohrám se věnuji již od dětství a první velkou vášní pro mě byla RTS Warcraft 3, následovala Dota, u které jsem zakotvil na hodně dlouhou dobu. K Alza Magazínu/GEMu jsem se připojil v roce 2017, což mi otevřelo obzory i k jiným titulům. Zaměřuji se na akční RTS a budovatelské strategie.
Dojmy z hraní: 27. ledna 2022 • Autor: Ondřej Zeman
Série Settlers prošla během let evolucí, která se nelíbila úplně každému. Znáte to, jednomu se líbí to a jinému zas ono, nikdy však neuděláte radost všem. V tomto případě se však tvůrci vydali špatným směrem, na což začala celá značka silně doplácet. Vývoj nového dílu této IP byl možná právě proto na dlouhý čas přerušen, kvůli čemuž k nám The Settlers dorazí teprve letos, pěkných 12 let od vypuštění svého posledního předchůdce, což je hromada času. V rámci bety, kterou jsem měl možnost otestovat, jsem si nejdříve dal tutoriál.
zdroj: vlastní
Skladiště je srdcem vaší vesnice, jeho dosah je však omezen, takže po čase je dobré vytvořit mu minimálně jednoho sourozence.
Sice ho většinou neabsolvuji, ale v tomto případě nebylo špatné udělat výjimku, přeci jen mohlo dojít k nějaké razantní změně. Základní novinou pro hráče starých dílů budou budovatelé. Tahle parta dělníků s batůžkem a vlaječkou představuje jedny z mála pracantů, které lze reálně ovládat. Jsou to stavitelé, průzkumníci ložisek a také dobyvatelé. Přemýšlíte-li nad tím, jak tihle hoši mohou cokoliv dobývat, je to spíše obsazování, než že by něco dělali vyloženě silou. Prostě tlučou do země a rozšiřují za pomoci hraničních kamenů vaši říši. To je další z inovačních prvků, jelikož v minulosti se ve fanoušky opěvovaných dílech sázelo primárně na věže a různé pevnůstky navyšující rozsah hráčova životního prostoru. V něm je možné budovat frakční struktury, jež je nutné skládat kolem skladiště.
To funguje jako jeden z hlavních bodů při budování. Jakmile je postaveno, je možné se pustit do výstavby dalších struktur nutných k expanzi. Klasicky tu neschází dřevorubec, pila, lom nebo rybářské chatrče. Přítomna je též farma a budovy na ni navázané. V momentu, kdy jsou vybudované tyto kousky, lze se dát do formování komplexnějších stavení, a především odstartovat zbrojení. Testovaná verze totiž vyloženě stojí na formátu střetu dvou a více kultur. Boj je tudíž něčím, čemu se vyhnout nelze. K němu se ale dostaneme až za pár odstavců, nyní je nutné ještě trošku rozpitvat budování, které vám nabízí systém hexů, na kterých stavíte.
The Settlers Closed Beta - First Steps
zdroj: vlastní
Nový díl Settlers na první pohled zaujme tím, jak je graficky zpracován.
Elementární myšlenka asi není úplně špatná. Ne vždy však The Settlers pracuje, jak má. Problémy jsem měl kupříkladu s cestami, po kterých se nosilo zboží. Nevím, zda byla chyba v návrhu mých tras, či hře samotné, ale často jsem narážel na vyloženě zbytečné zácpy, jež nebylo možné rozpustit bez následků. Paleta budov navíc mohla být o něco rozsáhlejší. Konkurence přeci jen pracuje se širším spektrem, počítám ale s možností, že finální verze by mohla přijít se širší škálou, která vyplní aktuální prázdná místa, jež má zakrýt velmi povedený vizuál. Ten podle mého představuje jeden ze silných prvků tohoto díla. Kromě něj beta ukazuje, že tvůrci sází i na bitvy a vše kolem nich.
Na bojišti se tu střetávají dva ze tří v budoucnu dostupných národů. Pěkně na startu si máte možnost vzít Elari nebo Maru. První frakce se zaměřuje na produkci jídla a menší domy, zatímco druhá sází na obrané struktury a obchod. Každá má samozřejmě svou vizuální podobu budov a specialisty, jež posílá do boje. Elari mají k dispozici střelce s kušemi a Maru operuje s ochránci vyzbrojenými kopími. Že byste si ale z odlišností mezi uskupeními sedli na zadnici, se říct nedá, rozhodně u nich minimálně zatím nenajdete žádné komplexní schopnosti, či propracovanou škálu unikátních jednotek. Až na zmíněné odborníky jsou jejich palety prakticky totožné.
zdroj: vlastní
Kamenné hlásky jsou při obraně nesmírně efektivní, je tím pádem dobré proti nim použít obléhací specialisty.
Základním kamenem vašeho vojska je pěchota, již verbujete ve třech formách. Nabrat lze válečníky se štíty, rváče, nebo střelce se zbraněmi s delším dosahem, kteří následně podporují vepředu bojující pěšáky. Všichni zmínění jsou velmi efektivní při boji muže proti muži, když však dojde na eliminaci nepřátelských obranných struktur, mezi něž se aktuálně počítají jen věže, je lepší sáhnout po magických obléhacích strojích drtících kamenné struktury na prach rychlostí, jíž se nemohou moc bránit. Nějak mi tu scházejí komplexnější pevnosti, ty však možná budou přítomné ve finální verzi. Dá se říci, že na bitevním poli fungují všechny jednotky slušně. Pěkně do sebe vždy nabíhají, načež bojují až do momentu, než má jedna ze stran dost. Taktické možnosti by ovšem mohly být širší.
Pěkné hry jsou fajn věc, v průběhu let jsem však začal upřednostňovat hratelnost nad grafikou, díky čemuž jsem měl možnost otestovat desítky nezapomenutelných děl. Většina z nich ovšem moc krásy nepobrala. The Settlers je po stránce vizuálu hodně silným kusem, při hlubším ponoru ale bohužel působí relativně prázdně, nebo lépe řečeno, to, co mi bylo nyní nabídnuto, moc oslnivé nebylo. Budování tu je navrženo vcelku primitivně, ne vždy funguje a sami tvůrci jej jako něco prioritního neprezentují. Vítězství v betě lze dosáhnout pouze eliminací, což je fajn u tradiční RTS, jenže tahle série sázela vždy na trošku jiný koncept, díky čemuž jí hráči milovali.
The Settlers Closed Beta - Transport problem
zdroj: vlastní
Přenos zboží z jednoho bodu na druhý vám občas může pěkně pokazit den.
Samozřejmě jsem viděl pouze určitou část hry, v níž dominoval obyčejný systém bitev nemající šanci výrazně ohromit svým zpracováním. Nevylučuji však, že tvůrci v březnu přijdou s kampaní, která bude mít takovou sílu, že komplet utáhne a zcela zakryje jeho slabiny. Stejně tak je možné, že se vyrojí více budov, jež rozšíří škálu surovin a celkových možností. Příliš v to ale nedoufám, protože vydání je už skutečně za rohem a některé z potřebných změn by potřebovaly vyložený odklad, k němuž už zřejmě nedojde. Z unikátní RTS se prostě stane jedna z mnoha.
• Zdroje: Vlastní
Budovatelskou strategii The Settlers vyvíjí studio Blue Byte a vydává společnost Ubisoft. Titul vychází bez české lokalizace 17. 3. 2022 na PC.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel i3-6100 | AMD Ryzen 3 1200 | Intel i7-6700 | AMD Ryzen 5 1600 |
Grafická karta | GeForce GTX 950, 2 GB | AMD Radeon 550, 2 GB | GeForce GTX 970, 4 GB | AMD RX 470, 4 GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | – | – |
• Zdroj: Epic Games (1. 3. 2023)
• Novinka: 3. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Na samém počátku aktuálně vypuštěného videa hráčova expedice míří k ostrovu, který je nutné osídlit. Jakmile osadníci dorazí ke břehu, ihned se pouští do budování vesnice. Stavební pozice jsou opět prezentovány hexy, na nichž je možné stavět jen za předpokladu, že nejsou žádným způsobem blokovány. Zpět jsou vedle tohoto aspektu také hraniční kameny silně evokující vzpomínky na první díly série The Settlers, které od počátku limitovaly prostor, v němž je možné budovat, jasně definovanými hranicemi, jež šlo rozšiřovat za pomoci strážních věží a pevností. Zpočátku samozřejmě vládce malého ostrova takové možnosti nemá, a tak je nucen si vystačit s územím, které má k dispozici.
Die Siedler | PREVIEW | Welt-Exklusiv erstmals angespielt (Gameplay)
Záběry z hraní The Settlers nám ukazují kultovní strategii, jež prošla nejen výrazným vylepšením po stránce vizuálu, ale také ve směru hratelnosti.
Primárním úkolem v počátečních fázích je očividně zajištění zásobování kolonie, nutně potřebující stabilní přísun jídla a stavebních materiálů, bez nichž to prostě nejde. V momentu, kdy má hráč všeho dostatek, se pouští do vybudování již zmíněných věží expandujících k životu nezbytný prostor. Jakmile stojí následně na získaném území staví čím dál tím větší množství na sobě závislých budov produkujících zboží a vzácné materiály. Samotná stavba specifických továren k výrobě ovšem v The Settlers nestačí, když chcete, aby odstartovalo masivní generování určitých předmětů, je nutné do dílen vyslat stavaře a zasvětit je řemeslu, jež mají vykonávat.
Kromě nezbytnosti jasného zacílení, máme možnost vidět na záběrech z The Settlers také skutečnost, že určité materiály potřebují k tomu, aby byly vyprodukovány, síť budov, jež zpracují suroviny do podoby, v níž je potřebujete. Svět, v němž se odehrává The Settlers, není místem, kde byste byli schopni fungovat jen s pracanty, nachází se v něm totiž řada nepřátelských frakcí, jež se budou stabilně snažit hatit vaše plány, takže nakonec budete nuceni naverbovat také armádu. Vojsko tu má být složeno z lučištníků, jednoduchých jednotek s kyji, berserky, halapartníky a střelci z kuší, schopnými na dálku rozstřílet celé šiky nepřátel. Bitvy budou v této strategii hodně krvavou záležitostí, pokud však netoužíte po válce, půjde se jí vcelku hravě vyhnout.
THE SETTLERS - GAMESCOM 2019 TRAILER
Vedle představení nových záběrů jsme se na Gamescomu 2019 dočkali také odkladu, díky němuž k nám The Settlers dorazí až příští rok.
Po vzoru legendárních soubojů hrdinů prezentovaných v různých historických eposech, budete moci i v The Settlers rozhodnout spor duelem na boj zaměřených specialistů, kteří se v boji na život a na smrt utkají ve velkolepé aréně. Před samotným kláním je ovšem nutné přesvědčit k účasti co nejvíce lidí, protože jen oni ve finále rozhodnou o tom, jak moc velký důsledek bude mít vítězství jednoho ze šampionů na celou situaci. Pokud se vám podaří přemluvit dostatek lidí, můžete tím nakonec způsobit revoluci v nepřátelském městě, jehož obyvatelé sundají vlajku svého prozatímního pána a metropoli věnují do vašich rukou. Za sebe se musím přiznat k tomu, že jsem prozatím The Settlers nadšen, doufám proto, že si vývojáři udrží aktuálně nastavený kurz a příští rok dodají restart, který bude stát za to.
• Zdroje: YouTube (PC Games, Ubisoft)
• Novinka: 21. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Aktuálně vypuštěný trailer z Gamescomu 2019 je plný nových informací, skrze něž chtějí vývojáři The Settlers podrobněji představit světu. V samém úvodu máme možnost vidět počáteční krůčky hráčova království, jehož zakladatelé připlují k břehům tajuplného ostrova na palubě ohromného korábu plného zásob, výstroje a surovin nutných k výstavbě. Poté, co se trošku sžijí s okolím, se poddaní pouštějí do budování, lovu, sběru plodů a těžby kamene. Každá činnost je velmi detailně zpracovaná, díky čemuž se lze bavit jen tím, že budete sledovat jednoho z obyvatel, jak potí krev pro svého panovníka.
THE SETTLERS - GAMESCOM 2019 TRAILER
The Settlers se dočkáme až v roce 2020, takže se alespoň podívejte na trailer, který ukazuje různé události, se kterými se budete muset ve hře vypořádat.
Jejich práce však očividně přináší ovoce, protože už po několika minutách se kolem nich začínají vypínat mlýny, kovárny, řezbářské dílny a tradiční domy, do nichž by se nejeden hráč z fleku nastěhoval. Přestože budování má být primárním mechanizmem The Settlers, budeme se muset při hraní zaměřit také na to, aby naše říše nebyla pohlcena zeměchtivým sousedem štvoucím proti vám váš vlastní lid, nebo chystajícím aktivně zbraně na případný konflikt. Podle traileru od Ubisoftu by nám hra samotná měla samozřejmě nabídnout více cest k vítězství, takže prolévání krve nakonec možná nebude nutné.
Minimálně dle vývojářů z Blue Byte nám má The Settlers vedle jednorázových misí nabídnout také příběhovou kampaň, kterou půjde absolvovat buď solo, nebo s kamarádem. I když mělo The Settlers původně vyjít už letos, rozhodli se jeho tvůrci, že právě kvůli tažení (kampani) ho raději odloží až na rok 2020, protože podle nich je lepší vypustit hotové dílo než polotovar, který kritici semelou.
• Zdroje: YouTube (Ubisoft)
• Preview: 29. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Po celá staletí váš lid prosperoval a žil v míru se svým okolím. Svět se však začal pomalu, ale jistě měnit a „větry změny“ se nevyhnuly ani vaší říši, kterou stíhala jedna přírodní katastrofa za druhou. Nakonec jste se po vzoru vašich dávných předků rozhodli vytvořit flotilu a vydat se hledat nový domov, jenž nebude tolik stíhán hněvem živlů.
Po několika týdnech plavby se k cíli dostala jen jediná loď, z níž jste vyslali k nalezenému kontinentu průzkumné oddíly, stavitele a sběrače, bez nichž by ostatní neměli co dát do úst. Ačkoli vaše nově vzniklá společnost nevypadala zpočátku nějak zvlášť slavně, velmi rychle se rozvinula do své dávné velikosti, což se moc nelíbilo domorodým obyvatelům, kteří vám vyhlásili válku, v níž ve finále nebude vítěz, nýbrž jen samí poražení.
The Settlers – Gamescom 2018 (trailer)
The Settlers na prvních záběrech vypadá hodně dobře, snad nám tvůrci ve finále dodají dílo, které bude stát za to.
Jakožto milovníkovi této série mi trailer z Gamescom 2018 udělal neskutečnou radost, protože mi připomněl staré dobré časy, kdy jsme v The Settlers začínali na opuštěné pláži s rozbitou lodí, kterou jsme zpočátku využili k vybudování základů naší společnosti. The Settlers bude v tomto ohledu podle prezentovaných detailů kráčet ve šlépějích starších zástupců série, od nichž se nové díly značně lišily, což minimálně mě velmi těší.
V rámci budování bychom se měli též dočkat klasického konceptu, s nímž si budou rozumět jak nováčci, tak i strategiemi zocelení veteráni, kterým většina aktuálních budovatelských titulů moc nejde pod fousy. Mezi obyvateli vašeho ostrova naleznete dřevorubce, kameníky, pekaře, kováře a mnoho dalších profesionálů starajících se o bezproblémový chod vaší říše. Přítomny by tu měli být též pomocné síly tvořené nezaměstnanými, kteří vypomáhají s prací zavaleným specialistům, jejichž budovy bude možné různorodě vylepšovat.
Obrázek 1: Po vzoru klasických dílů i příběh v The Settlers započnete tak, že naleznete nový svět. Obrázek 2: Na tržišti bude možné prodávat přebytky, jež vyprodukují vaši dělníci. Obrázek 3: Rybářské chatrče budou spolu s dřevorubeckými chýšemi patřit mezi první vystavěné budovy.
K dispozici vám v The Settlers nebudou dáni jen obyčejní farmáři, obchodníci a řemeslníci. Přístup budete mít také k plnohodnotné středověké armádě složené z těžké pěchoty, střelců s luky a řady dalších povolání ovládajících umění války. Jak však budou probíhat střety vojsk, prozatím není zcela jasné, podle všeho však budou velkolepé a utkají se v nich minimálně desítky ozbrojenců.
Od předchozích dílů série Settlers by se měl její nový zástupce lišit především zdokonaleným systémem produkce jídla, novými, k hraní motivujícími prvky a zábavným koncem hry, který vás udrží u obrazovky vašeho počítače, aniž byste se začali nudit, po celé hodiny. Těšit se podle všeho můžeme na propracovanou kampaň a multiplayer, jenž bude obsahovat nejen režim pro krvelačné jedince, ale také kooperaci, v níž si budete moci zahrát některé, či možná dokonce všechny příběhové scénáře s kamarády.
Obrázek 1: Obyvatelé měst budou žít velmi aktivním životem. Obrázek 2: Pro jejich pobavení se budou občas pořádat turnaje. Obrázek 3: Za poskytnutou zábavu se vám obyvatelé metropolí v The Settlers odmění svou přízní.
Nejnovější The Settlers by mělo být poháněno enginem Snowdrop, který rozpohyboval třeba svět South Park: The Fractured But Whole, či The Division, jež vypadá skutečně pěkně. Zvolený pohon by nám měl umožnit sledovat při práci tisíce herních postav pracujících pro dobro celé společnosti. Celkový produkční proces by tu měl být podle všeho zpracován tak detailně, že by si hraní restartu série měli užít i hráči, kterým moc neimponují budovatelské strategie jako takové. Přesné datum vydání prozatím nebylo odhaleno, nový projekt Blue Byte by k nám však měl dorazit někdy ve třetím až čtvrtém kvartálu příštího roku. Snad se nic nepokazí a po letech konečně dostaneme The Settlers, za které se tvůrci nebudou muset stydět.
The Settlers - Visual Details Never Before Seen in an RTS (Gameplay)
Nově vypuštěné krátké záběry z The Settlers nám ukazují perfektně vypadající strategii, ve které se budete věnovat nejen budování vaší říše, ale také její obraně, jež vám dá podle všeho hodně zabrat. Celek má skutečně velký potenciál, snad jej tvůrci nepromarní.
+ ZDARMA
Dobíjecí karta Xbox Game Pass - 3 měsíční předplatné (PIN karta) nutno aktivovat do 30.6.2023
+ ZDARMA
Dobíjecí karta Xbox Game Pass - 3 měsíční předplatné (PIN karta) nutno aktivovat do 30.6.2023
+ ZDARMA
Promo elektronický klíč Redfall Bite Back Edition GeForce RTX Bundle - nutno uplatnit do 11.5.2023
+ ZDARMA
Promo elektronický klíč pro VGA AMD Radeon, pro získání hry The Last of Us Part I , nutno uplatnit do 13.5.2023
+ ZDARMA
Promo elektronický klíč pro VGA AMD Radeon, pro získání hry The Last of Us Part I , nutno uplatnit do 13.5.2023