Velké zboží doručíme zdarma AlzaPlus+

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast (RECENZE) – Expanze nasáklá slanou vodou

Zobrazit katalog

Recenze

Aktualizováno

Po velmi vydařeném rozšíření Rise of the Tomb Kings jsme se popravdě nemohli dočkat oznámení další plnohodnotné expanze do Total War: Warhammer II. Creative Assembly si s jejím představením dala dosti na čas, nakonec nám však Curse of the Vampire Coast bylo přeci jen ukázáno a nyní jsme si jej dokonce mohli zahrát. Co na aktuálně vypuštěný datadisk s pirátskou tématikou říkáme, vám poví naše recenze.

GEM

Total War: Warhammer 2 – Curse of the Vampire Coast (hra) | Total War (IP) | Total War: Warhammer (IP)

Curse of the Vampire Coast je real time, tahová strategie a DLC pro Total War: Warhammer 2, součást herní série Total War a zároveň druhým dílem fantasy série Total War: Warhammer. Titul vyvíjí studio Creative Assembly a vydává společnost Sega. Hra vychází 8. 11. 2018 na PC s českou lokalizací (text). Hra obsahuje multiplayer . | Homepage


Články: | Curse of the Vampire Coast – Recenze | Rise of the Tomb Kings – Recenze |Total War: Warhammer 2 – RecenzeTotal War: Warhammer 1 a 2 – Tipy |

Části článku:

Obsah recenze Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast

  1. V kampani Curse of the Vampire Coast na vás čeká řada výzev
  2. Vaše loď, váš hrad
  3. Základní vojsko vás v Curse of the Vampire Coast svou efektivitou neohromí
  4. Curse of the Vampire Coast přináší frakci, která není pro každého
  5. Recenze Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Total War: Warhammer II PC

V kampani Curse of the Vampire Coast na vás čeká řada výzev

• Recenze: 8. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Slábnutí magického víru se podle všeho nakonec netýká jen Vznešených elfů a ostatních primárních frakcí Total War: Warhammer II, jak se nám tvůrci původně snažili tvrdit. Negativní vliv má i na gigantické obyvatele hlubin, kteří jsou jím náhle probuzeni z bezesného spánku, což se jim samozřejmě moc nelíbí, a tak si svou zlost vylévají na všem, co se jim připlete do cesty. Nejhorším ze všech mořských monster je legendární Amanar, před nímž si nemohou být jisty nejen lodě, ale také přímořská města, jež čas od času s oblibou napadá a zanechává v troskách. Přítomnost nestvůrného obra se rozhodnou využít piráti z Upířího pobřeží, snažící se jej získat na svou stranu za pomoci mocného artefaktu, skrze nějž si lze podrobit vůli prastarého titána a plně se vyvarovat jeho hněvu.

Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast - Very Hard Win I GEM

V pozdních fázích hry se z nové frakce Curse of the Vampire Coast stane oponent, s nímž se soupeří skutečně těžko.

Curse of the Vampire Coast vám nabídne celkem čtyři herní frakce, za něž se můžete pustit do boje o mocný artefakt svazující pradávného netvora. Primárním uskupením této expanze bude Upíří zátoka vedená šíleným Luthorem Harkonem, jenž kvůli své rozpolcené mysli občasně ovlivňující jeho bojové a taktické dovednosti není určen pro nováčky, jimž bude více vyhovovat hrabě Noctilus, čelící zpočátku minimálnímu tlaku. Na skutečně zkušené jedince je naopak zacílena Cylostra Direfin, jejíž magické dovednosti a startovní pozice vyžadují určitý um. Mezi středně náročné výzvy bych zařadil kampaň za vládkyni pirátů ze Sartosy, Aranessu Saltspite. Se všemi samozřejmě lze absolvovat jak scénář Oko víru, tak i sandboxovou variaci propojující svět Total War: Warhammer I a Warhammer II.

Každý z vůdců frakcí přidaných v Curse of the Vampire Coast disponuje podobně jako panovníci Tomb Kings svou vlastní startovní pozici, na níž bude muset čelit unikátním hrozbám. Luthor začínající v Lustrii si musí poradit s ještěry a vzbouřenci z vlastních řad. Hrabě Noctilus se sídlem v oceánu má před sebou jen pyšné elfy, jejichž lodě je třeba poslat ke dnu. Velmi podobné situaci čelí také paní pirátů ze Sartosy, extrémně ohebná Aranessa Saltspite, jež se se svou kocábkou plaví u břehů Tileji. Největší výzva bude zřejmě čekat na operní pěvkyni Cylostru Direfin, jež má problémy s korzáry ze severu, dotěrnými skaveny a říšskými osadníky, kterým se přítomnost nemrtvých moc nezamlouvá.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: hrbitov Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: upíří zátoka Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: Sartosa

Obrázek 1: Hřbitov galeon je dosti ponurým místem, jenž obývá hrabě Noctilus. Obrázek 2: V Upíří zátoce lze nalézt šíleného Luthora s jeho věrnými. Obrázek 3: Piráti ze Sartosy představují frakci, který by měla spíše než k Curse of the Vampire Coast náležet k Říši.

Před vypuštěním Curse of the Vampire Coast jsme vás v preview obeznámili s našimi obavami ohledně balance, kterou mohla značně ovlivnit přítomnost nových vůdců z placeného balíčku. Ve finále jsou naštěstí jednotlivé upíří frakce rozmístěny natolik efektivně, že výrazně neutlačují původní národy, za což tvůrce chválím. Osobně považuji za problém spíše nejnovějšího lorda Temných elfů Lokhira, kterého autoři vložili do hry v rámci této expanze. Jeho pozice je minimálně ve velké kampani příliš blízko osadám skavenů a Vznešených elfů, kteří se díky jeho přítomnosti nemají možnost řádně rozvinout, což z nich dělá snadný cíl pro skupiny, jež útlakem silnějších sousedů netrpí tak intenzivně.

Vaše loď, váš hrad

Všechny základní frakce světa Total War: Warhammer II startují svou pouť s pevně daným městem sloužícím jako počáteční bod pro expanzi a Piráti z Upíří zátoky se v tomto ohledu nikterak. I legendární lordi tohoto zajímavého národa disponují pevnostmi a vesnicemi, které lze dle libosti vylepšovat. Rozšiřování sídel je zpočátku vcelku náročné, protože vaše příjmy nejsou nijak zvlášť závratné a budovy stojí překvapivě vysoké sumy. Rychle si na zdokonalení svého majetku můžete vydělat skrze nájezdy nebo vytvořením rozsáhlé sítě pirátských zátok. Ty máte možnost postavit v nepřátelských přímořských metropolích vždy poté, co je srazíte na kolena a necháte nadále ve spárech protivníka s tím, že vám budou produkovat finance až do svého úplného pádu.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: loď Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: výpad Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: proslulost

Obrázek 1: Loď je pro vašeho admirála vším. Obrázek 2: Díky její mobilitě z ní budete moci stabilně pořádat výpady na území nepřítele. Obrázek 3: Proslulost značně definuje vývoj kampaně, čím výše v žebříčku jste, tím větší počet protivníků se vás snaží sesadit.

Starat se v Curse of the Vampire Coast nebudete jen o stabilní expanzi kontrolovaných měst, jejichž rozšiřováním si zajistíte především permanentní příjem a strategické body, v nichž budete obnovovat síly po boji. Hodně velký důraz je tu kladen na vývoj kocábek, jimiž disponuje spolu s legendárními lordy jen pár vyvolených, které máte možnost vylepšit v rámci výzkumu. Loď pro tyto speciální postavy představuje druhý domov, jenž je možné stejně jako metropoli po nabrání určitého počtu obyvatel rozšířit, čímž si otevřete nové jednotky k verbování či pasivní dovednosti snižující náklady na údržbu, zvyšující rychlost pohybu, nebo upravující efektivitu některých částí vojska. Jelikož zástupci frakce Upíří zátoka nepatří mezi generály s největším pohybovým dosahem, je dobré jim nejprve vylepšit plachty značně navyšující jejich jinak velmi nízkou pohyblivost.

Nová expanze se hodně zaměřuje na pirátskou tématiku, takže se moc nemůžeme divit tomu, že v ní nalezneme vedle lodí procházejících postupným vývojem též mapy s pokladem. Ty dobrodružněji založeným jedincům nabídnou krátké dějové linky, v nichž budou hledat za pomoci indicií truhlice se vzácnými artefakty a zlatem. Těšit se můžete též na unikátní magickou školu Hlubin těžící ze síly vodních mas a nové hrdiny, jež ji praktikují. Zajímavé je, že piráti z Upíří zátoky mají stejně jako jejich suchozemští příbuzní možnost oživovat padlé po bitvě, což z nich dělá velmi nebezpečné protivníky maximálně využívající šarvátek ostatních frakcí, jejichž padlé mohou opět přivést k životu a použít jako zbraň proti svým nepřátelům.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: flotila Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: vývoj postavy Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: záchvad

Obrázek 1: Svou flotilu můžete stabilně rozšiřovat o nové členy, popřípadě nahrazovat ty stávající. Obrázek 2: Některé postavy vám v Curse of the Vampire Coast umožní doplňovat munici dělům, což nejednou přijde vhod. Obrázek 3: Luthor má v průběhu hraní často záchvaty ovlivňující jeho bojové schopnosti.

S přidáním námořních frakcí,  vyvstal pro tvůrce problém, jak vyřešit bitvy, které se na vlnách odehrávají. Automatické rozhodování už nepřipadalo v úvahu, a tak namísto klasických střetů lodí do Total War: Warhammer II vložili ostrovní lokace a gigantické plovoucí pevnosti Temných elfů, na nichž se mohou armády střetnout v plné síle. Design těchto map je velmi specifický, většinou nejsou nikterak velké, takže na nich obě vojska stojí už od samého počátku víceméně na dostřel. Za sebe musím říct, že jsem byl hodně zaujat návrhem Černých arch, jejichž monumentálnost na mě minimálně při první bitvě, kterou jsem na jejich palubě musel vybojovat, skutečně udělala dojem. Přesto je podle mě škoda, že klasické souboje lodí stále chybí.

Základní vojsko vás v Curse of the Vampire Coast svou efektivitou neohromí

Základním kamenem celé armády upíří frakce v Curse of the Vampire Coast jsou nemotorné, slabé a hlavně nedisciplinované zombie, na něž se můžete spoléhat jen po velmi krátkou dobu. Ve finále je vcelku jedno, zda mají kontaktní či palné zbraně, nakonec jsou to vždy jen umrlá těla, s nimiž se dokáže většina startovních vojsk vypořádat relativně snadno. Počáteční fáze kampaně je proto velmi náročná, protože vaši nepřátelé disponují jednotkami, s nimiž vaše červy prožrané vojáky doslova zašlapou do země. Neblahou situaci budete moci zvrátit až po vybudování lepších produkčních budov, která vám dají přístup k podstatně účinnějším bojovníkům a monstrům.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: bess Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: leviatan Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: krabíci

Obrázek 1: Královna Bess je monumentální zbraní, s jejíž pomocí se mi v jedné z bitev podařilo zabít přes sedm set nepřátel. Obrázek 2: Přerostlý krab je jednou z nejsilnějších jednotek Curse of the Vampire Coast. Obrázek 3: Jeho menší verze jsou tanky, na něž lze dočasně navázat klidně celou armádu.

Své vojsko jsem po vystavění nových budov rozšířil o po masu bažící kraby, řádně vytrénované plaváčky, do zbroje zakuté umrlce, mohutné netopýry přenášející v pařátech zombie, stíny a samozřejmě o kanóny, které dokáží řádně zmenšit velikost oponentových šiků. Osobně jsem si ze středně silných jednotek nejvíce zamiloval řádně nafouklé mrtvoly, jejichž těla plná plynu po kontaktu s nepřáteli explodovala, čímž značně snížila sílu všech oddílů ve svém dosahu, bez ohledu na to, zda se jednalo o přátele či protivníky.

Pokud se vám povede s vaší frakcí dostat až do finální fáze hry, budete za svou vytrvalost odměněni možností své vojsko rozšířit o ultimátní jednotky, jejichž spektrum není bohužel tolik pestré jako paleta tvořená slabšími kusy. Naverbovat budete moci vedle těžkooděnců s dřevci také obří leviatany a nekroflexské kolosy připomínající obry složené z částí vodou poničených lodí. Třebaže to některé z vás jistě překvapí, v kasárnách Upířího pobřeží je možné nabrat také terorgheista, jenž byl doposud přítomen pouze u suchozemských upířích frakcí, které s pomocí děsivého skřeku této nemrtvé bestie drtily jednoho nepřítele za druhým.

Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast - Very Hard Island Battle I GEM

Bitvy proti kapitánům pirátských lodí vám v Curse of the Vampire Coast moc zabrat nedají.

Na složení armády, jíž disponovala většina frakcí přidaných v rámci Curse of the Vampire Coast, jsem si musel hodně dlouho zvykat, protože jsem v posledních měsících hrál primárně za Trpaslíky se spolehlivou pěchotou. Zde mi namísto z železa vykovaných těžkooděnců byly zpočátku dány do rukou šiky neukázněných polorozpadlých těl, na něž by si kvůli jejich vysoké fragilitě vsadil snad jen šílenec, což je možná pravým důvodem toho, proč je hlavním vůdcem této podivné party právě Luthor. Ze startu jsem dost trpěl, protože mi design vojska prostě neseděl. Hodně se mi ulevilo v momentu, kdy jsem mohl většinu zombie nahradit bestiemi a kolosy z hlubin, kteří mi dali efektivitu, odolnost a sílu, po níž jsem po celou dobu tolik toužil.

Curse of the Vampire Coast přináší frakci, která není pro každého

Čerstvě vypuštěná expanze do Total War: Warhammer II přináší do tohoto temného světa nemrtvé piráty, kteří se mohou pyšnit novou formou magie, systémem stabilně se vyvíjejících lodí, efektivními monstry a velmi silnou artilerií, jež dokáže často rozhodnout průběh celé bitvy. Relativně kvalitně se tvůrcům povedlo navrhnout také příběh spolu s řadou mechanizmů, jimiž byla tato hra díky Curse of the Vampire Coast rozšířena. Na celku se mi trošku nelíbí přílišná nahuštěnost národů ve velké kampani narušující vývoj jednotlivých primárních frakcí, jež se nemohou řádně rozvinout, čímž je vývojáři prakticky odsoudili k brzkému zániku.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; Luthor

Výzva v podobě šíleného vůdce Luthora a zpočátku dosti chatrné armády pirátů z Upířího pobřeží čeká. Přijmete ji?

Curse of the Vampire Coast je obstojný datadisk rozšiřující základní hru nejen o novou rasu, ale také o čerstvý příběh. Pokud patříte mezi fanoušky Total War: Warhammer II, rozhodně by vám ve vaší sbírce neměl chybět. V případě, že máte k této sérii spíše vlažný přístup, klidně vyčkejte na slevu. Za sebe však nákup vřele doporučuji.

Recenze Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast: závěrečné hodnocení

    Hodnocení 79 % GEM
Hlavní parametry: Hratelnost
85 %
Audiovizuální zpracování
80 %
Znovuhratelnost
75 %
Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; recenze

Klady

  • Celkový návrh frakce
  • Zajímavá kampaň
  • Kvalitní pozdní jednotky
  • Inovativní mechanizmy

Zápory

  • Hodně nevýrazné startovní jednotky
  • Přílišná nahuštěnost herních národů ve velké kampani
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Novinky

  1. (17. 10. 2018) Do boje v Curse of the Vampire Coast vytáhnou utopení námořníci, legendární bardka, oživlé lodě a řada dalších obyvatel hlubin
  2. HW nároky pro Total War: Warhammer II PC

Do boje v Curse of the Vampire Coast vytáhnou utopení námořníci, legendární bardka, oživlé lodě a řada dalších obyvatel hlubin

• Update: 17. 10. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Už v našem preview o Curse of the Vampire Coast jsem se odvážil spekulovat o tom, že frakce bude rozdělena na několik skupin vedených unikátně navrženými legendárními lordy, kteří se od sebe budou lišit především elementárním designem. Přestože hlavním vůdcem bude podle všeho arci-komodor Luthor Harkon, nebudete nutně muset odstartovat kampaň jen za něj. Přítomen tu bude také mohutný hrabě Noctilus vyzbrojený impozantní halapartnou, královna vln Aranessa Saltspite či legendární zpěvačka Cylostra Direfin, jež bude mít na rozdíl od ostatních velitelů více éterickou podobu.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – odhalení jednotek

V hodinovém videu jsou vám detailně představeny všechny jednotky připravované expanze Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast

Samotné spektrum jednotek sloužících těmto čtyřem velitelům je neskutečně rozsáhlé. Základní zombie tu jsou nabízeny v pěti různě navržených podobách, takže je lze použít jak v kontaktním boji, tak i při střetech na větší vzdálenosti. Do pracek jim můžete vložit meče, pušky, ruční kanóny či výbušniny, jež následně hází po přicházejících nepřátelích. V rámci elementárního spektra se frakce Curse of the Vampire Coast v mnoha ohledech hodně podobá Upířím hrabatům, na rozdíl od nich však disponuje střelci, artilerií, obřími koráby a agilními válečníky s možností dostat se skrz stíny až k nepříteli bez povšimnutí.

Abych řekl pravdu, trošku se obávám toho, že po přidání Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast tato expanze značně naruší celkovou balanci hry. Minimálně menší ještěří národy a Vznešení elfové s ní budou mít hodně velké problémy, protože si piráti stejně jako pouštní králové z Rise of the Tomb Kings přivedou do pole nové jednotky, jimž nebudou schopny starší uskupení skutečně efektivně vzdorovat, takže budou po čase zcela pohlcena podobně jako civilizace temných elfů, která je aktuálně obklopena nepřáteli ze všech stran. Snad se Creative Assembly povede tuto expanzi do 8. listopadu, kdy vychází na Steamu, pořádně vyladit.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Cylostra (trailer)

Cylostra je velmi zdatná kouzelnice, jež dokáže do boje přivolat nemrtvé bretonské rytíře.

HW nároky pro Total War: Warhammer II PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit
Procesor Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / AMD Phenom 8650 Triple-Core Intel Core i5-4570 3.2GHz / AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 460 / Radeon HD 5770 NVIDIA GeForce GTX 760 / Radeon R9 270X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 4 GB 8 GB
HDD 60 GB 60 GB
i Mohlo by vás zajímat

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast vyšlo 8. listopadu 2018 na PC. O novinkách vás budeme pravidelně informovat.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast Preview

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Preview

  1. Flotila komodora Harkona změní osud Lustrie
  2. Piráti z Curse of the Vampire Coast se na první pohled hodně podobají temným elfům
  3. Do rukou nám budou dáni v boji zdatní umrlci
  4. Zabojujeme si v Curse of the Vampire Coast konečně na moři?
  5. HW nároky pro Total War: Warhammer II PC

Flotila komodora Harkona změní osud Lustrie

• Preview: 8. 10. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Stará dobrá Říše se s lapky a piráty nikdy nepárala. Pokud se jí podařilo člena některé z loupeživých band chytit, většinou s ním zástupci zákona udělali velmi rychlý proces. Nyní však nadešel čas, kdy se jim jejich horlivost vrátí i s úroky, protože se na moře chystá vyplout velká flotila umrlců vedená legendárním šlechticem Luthorem Harkonem, jenž si pro sebe před řádkou let zabral na východním pobřeží Lustrie jedno z hlavních měst regionu. Jeho hlavním cílem budou v Curse of the Vampire Coast zpočátku lidská města, po čase však jistě zaměří svou pozornost i k ostatním, sousedním rasám, protože s jídlem často roste chuť.

Stejně jako frakce z Rise of the Tomb Kings se ani frakce nemrtvých pirátů nebude muset přidat do boje o slábnoucí magický vír (na rozdíl od všech primárních uskupení v hlavní kampani Total War: Warhammer II). Curse of the Vampire Coast dá tomuto národu vlastní cíle, po jejichž splnění před vás bude s vysokou pravděpodobností postavena finální bitva, ve které budete muset použít všechny dostupné prostředky, jinak nezvítězíte. Prioritou by podle všech aktuálně dostupných informací mělo být nalezení harpuny z hvězdného kovu, s jejíž pomocí budete moci podrobit své vůli gigantického mořského tvora Amanara, kterého se obávají i ta nejmocnější suchozemská monstra.

Osobně se neřadím mezi fanoušky příběhově laděných kampaní s podivně vybalancovanými bitvami, proto vítám, že si frakci z Curse of the Vampire Coast budeme moci podobně jako národ z Rise of the Tomb Kings vzít i do velkého scénáře plného volnosti. Ten aktuálně spojuje první a druhý díl Total War: Warhammer do jednoho slušně vyladěného celku. Snad armáda umrlých pirátů tuto balanci moc nenaruší, zřejmě bude hodně záležet na tom, zda budou disponovat jen jedním sídlem či se stejně jako jejich vysušení kolegové z pouště rozdělí na více navzájem soupeřících frakcí. Dle prozatímních informací by totiž měli mít k dispozici vedle Luthora Harkona ještě tři další výrazné postavy. O koho se bude jednat, se však dozvíme zřejmě až v následujících týdnech, kdy nám tvůrci řeknou o této expanzi více.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: piráti Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: pevnost

Obrázek 1: S každou posádkou, kterou nemrtvá armáda v Curse of the Vampire Coast získá, se navýší její síla. Obrázek 2: Startovat budete minimálně s Luthorem Harkonem na klasickém bodu, kde doposud začínali v Lustrii Upíří hrabata.

Piráti z Curse of the Vampire Coast se na první pohled hodně podobají Temným elfům

Každá z herních frakcí v Total War: Warhammer funguje určitým způsobem unikátně. Někteří se zaměřují na to a jiní na ono. Vždy je tu však i přes jistou podobnost aspekt, jímž se jasně odlišují jedna od druhé. Nemrtvá parta z Curse of the Vampire Coast si bude v rámci herních mechanik zřejmě hodně blízká s Temnými elfy a klasickými hordami, mezi něž patří třeba Bestie či Válečníci Chaosu. Obdobně jako tyto uskupení bude i nově přidané vojsko umrlců disponovat pirátskými loděmi kontrolovanými jednotlivými legendárními kapitány, kteří je budou vylepšovat podobně jako klasická města. 

Přestože disponují pohyblivými leženími, nebudou na rozdíl od klasických hord nuceni města jen plenit. Umožněno jim bude také po vzoru normálních národů obsazovat a dále budovat infrastrukturu kontrolovaných metropolí, jež pod jejich vládou mohou vzkvétat stejně jako osady obyčejných smrtelníků. Samotná struktura jejich vesnic a pevností je aktuálně zahalena rouškou tajemství. Já sám zastávám názor, že se bude dosti podobat tomu, co máme možnost vidět kupříkladu u Trpaslíků, Říše, Temných elfů či jiných stabilních národů.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: armáda Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: letci

Obrázek 1: Složení vojska frakce přidané v rámci Curse of the Vampire Coast je hodně pestré. Obrázek 2: Najdete v něm tím pádem i letecké jednotky se střelci v drápech.

Do rukou nám budou dáni v boji zdatní umrlci

Většina z nás byla doposud zvyklá na to, že nemrtví nemají zrovna nejagilnější vojsko. Curse of the Vampire Coast nám s vysokou pravděpodobností nabídne armádu, která se bude hodně lišit od toho, co nabízejí třeba Upíří hrabata, jež prezentují klasicky laděnou nemrtvou frakci. Namísto bezduchých těl vám tu budou dáni k dispozici nedávno padlí piráti ohánějící se nejen kontaktními zbraněmi, ale také mušketami, s nimiž jsou schopni relativně slušně zacházet. Po ruce budete mít též opotřebovaná děla, přerostlé letky netopýrů s podivným nákladem, gigantické nestvůry z hlubin, polorozpadlé příšery z hrobek, monumentální vraky sestavené do podoby obrů s různou výstrojí a řadu dalších jednotek, v jejichž čele potáhnete do bitvy. 

Počítat máme podle slov tvůrců i s unikátními jednotkami. Otevřít si je však vždy budeme muset buď skrze specifické obřady, jež vám poskytnou třeba dělo obrovských rozměrů, nebo za pomoci zlatých mincí rozmístěných po celé herní mapě. Přítomny mají být vedle blyštivých penízků také mapy s pokladem, jejichž útržky budete nalézat po vyhraných bitvách a po čase z nich vytvoříte celek, který vás nakonec zavede k bohatstvím přetékající truhle.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: masakr

Obry u této frakce nahrazují gigantické kolosy z vraků pirátských lodí.

Zabojujeme si v Curse of the Vampire Coast konečně na moři?

Dočkat bychom se měli i námořních bitev. Nebude se však zřejmě jednat o takový formát, na jaký se většina hráčů těší. Namísto střetu lodí se v této expanzi podíváme na velkolepé lodě Temných elfů, jejichž paluby budou spolu s nově přidanými ostrovy sloužit jako bojiště pro soupeřící vojska, což asi fanoušky šarvátek na moři moc nepotěší. Snad se jednou dočkají i plnohodnotného námořnictva.

Na první pohled vypadá Curse of the Vampire Coast minimálně tak dobře jako datadisk Rise of the Tomb Kings. Opět se můžeme těšit na novou frakci, zajímavé úkoly, rozsáhlé spektrum neokoukaných jednotek a unikátní hratelnost. Pokud se něco vyloženě nepokazí, 8. listopadu dostane Total War: Warhammer II expanzi, která jej znovu posune citelně kupředu.

Vytisknout
P-DC1-WEB03
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací