Alza.cz
CZ
Zobrazit katalog

Alza Trade

Zpracování vratek a reklamací

Co dělat, když se vám na sklad vrátí objednávka, kterou si zákazník nepřevzal nebo ji vrátil? Jak na portálu Alza Trade řešit reklamace? A jak to v těchto případech funguje s doklady? Shrnujeme na této informační stránce.

  1. Zpracování nepřevzatých objednávek a doklady
  2. Zpracování reklamací a doklady
  3. Zpracování vratek a doklady

Zpracování nepřevzatých objednávek a doklady

V případě, že se Vám na sklad vrátí objednávka, kterou si zákazník nepřevzal, je třeba danou objednávku stornovat. Storno se provádí v systému, kde spravujete objednávky. Pokud ke zpracování objednávek využíváte portál Trade, stačí kliknout na ikonu popelnice pro zrušení objednávky.

Jestli využíváte Expando návod jak stornujete objednávku naleznete zde. Máte-li API napojení posíláte zprávu Delivery Result Rejected pro zrušení vrácené objednávky. Daná akce je nevratná, dochází k automatickému vrácení platby zákazníkovi, a proto je třeba stornovat pouze objednávky, které jsou skutečně vrácené na sklad a nejsou poškozené.

i

V případě poškozené objednávky se řiďte Metodickým pokynem pro řešení škodních událostí.


Pokud jste si zvolili pro správu fakturace Selfbilling, po stornování objednávky Vám automaticky vystavíme dobropis, který je automaticky započítán vůči faktuře.

V případě, že využíváte EDI, je třeba odeslat dobropis do EDI, do pole objednávka je třeba zadat číslo zakázky. Pro řešení zápočtu je třeba kontaktovat účetní oddělení: [email protected].

Zpracování reklamací a doklady

Pokud se k Vám na sklad vrátí produkt, na který je zadaná reklamace, objednávku v systému nerušíte.

Máte možnost na sklad reklamací zaslat opravený produkt nebo na reklamaci vystavit dobropis. Pokud využíváte Selfbilling, dobropis vystavíme za Vás.

U dodavatelů, kteří využívají EDI, je třeba odeslat dobropis do EDI a do pole objednávka zadat referenci SET, která je uvedena na reklamační soupisce.

Dodavatel posílá opravený produkt pouze v případě, že je to v dané reklamaci vyžadováno, v opačném případě je třeba vyřídit reklamaci dobropisem. (V případě, kdy dodavatel využívá selfbilling ho vystaví za dodavatele Alza).

Pokud komunikujete s reklamačním oddělením na [email protected] musíte vždy v předmětu mailu uvést číslo objednávky, o kterou se jedná (bez poslední číslice).

Veškeré náklady spojené s reklamací zboží ponese dodavatel, a to i v případě, kdy taková reklamace nebude uznána.

Jediná adresa pro zasílání reklamací je v Chrášťanech, viz níže. Pokud bude zasláno na jinou adresu nemusí být zpracováno.

Adresa reklamací:
Alza.cz - reklamace
Prologis Park - Gate B1 / Gate 40
Severní 255,
252 19 Chrášťany

Zpracování vratek a doklady

V případech, kdy se k Vám objednávka vrátí a nejedná se ani o reklamaci a ani o nepřevzaté zboží od zákazníka (například při chybném dodání na pobočku) nedochází ze strany dodavatele ke stornu objednávky.

V těchto případech na straně Alzy vzniká VP reference, na základě, které je vystavený dobropis. Pokud využívá dodavatel Selfbilling, dobropis bude vystavený automaticky. Pokud dodavatel využívá EDI, je třeba dobropis zaslat do EDI a do pole objednávka zadat pouze referenci VP nebo číslo původní objednávky.

!

Jestli se jedná o vratku ze Zásilkovny a nemáte nastavený pravidelný svoz na adresu, tak je potřeba vratku vyzvednout na pobočce s PIN kódem, který vám Zásilkovna poslala do mailu.


Vytisknout
P-DC1-WEB06
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon