• Autor: Ondřej Zeman
Už od samého začátku své cesty musel čelit Anthem jednomu problému za druhým. Studio Bioware to ovšem i přes nepříliš nadějné vyhlídky nevzdalo a v minulých letech pracovalo na kompletním overhaulu (předělání) svého díla. Nakonec k němu ale nedojde. Proč se Anthemu Next známý též jako Anthem 2.0 nedočkáme, najdete níže.
zdroj: Electronic Arts
Online akční RPG, looter shooter Anthem vyvíjí studio Bioware a vydává společnost Electronic Arts. Hra vyšla 22. 2. 2019 na PC, PS4 a Xbox One bez českého překladu. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Anthem | Téma: Průšvih jménem Anthem – jak probíhal vývoj a proč je hra (stále) tak špatná?
Jak už to tak v herním průmyslu bývá, žádný den vydání není stejný. Některé projekty jsou vypuštěny mezi hráče víceméně bez problémů, zatímco jiné jsou jimi poznamenány natolik, že na ně komunita právě díky této skutečnosti už nikdy nezapomene. Před vydáním do nebe vynášený a následně značně problematický titul, který se nejenže tvářil jako hra roku, ale byl svými tvůrci také tak prezentován, se vám přeci jen zaryje do paměti lépe než pěkně šlapající kousek. I když cesta dílka nezačne vždy tak, jak by měla, některým autorům se povede situaci přeci jen zvrátit. Nejpěknějším příkladem nečekané proměny je rozhodně vesmírné dobrodružství No Man's Sky, jehož start byl sice nezapomenutelný, avšak proměna, jíž titul prošel je doslova dechberoucí. O podobný kousek se pokusila také společnost Bioware s Anthem.
Přestože se jejich projekt v trailerech prezentoval skutečně kouzelně, nakonec to nebyla žádná hitparáda. Anthem totiž byl hned od vydání značně problematickým dílem postrádajícím endgame obsah, zahrnoval nudné mise, či disponoval vyloženě nezajímavým příběhem, o čemž si můžete přečíst v naší recenzi. Stejně jako jiní ale ani vývojáři z Bioware nehodili flintu do žita a odstartovali práce na Anthem 2.0, nebo též Anthem Next, který měl z Anthem udělat hru, jež byla hráčům slíbena. Vše šlo podle slov jedné hlavních postav vývoje Christiana Daileye dobře až do minulého roku, kdy se na scéně objevil COVID-19 a ovlivnil tempo většiny vývojářských týmů na světě. Na vývoj Anthem 2.0 už prostě nebylo tolik času co dříve.
Vedení studia proto bylo nuceno učinit nelehký krok v podobě ukončení produkce Anthem Next, jehož vývoj do jisté míry zpomaloval práce na připravovaném Dragon Age 4, nových zástupcích série Mass Effect, či na výrazných úpravách pro Star Wars: The Old Republic. Přestože se Anthemu 2.0 už nedočkáme, jeho cesta ovšem dle Christiana nekončí. Stávající verze hry poběží jako doposud. Jak dlouho je otázkou, na níž neexistuje jednoduchá odpověď. Je však možné, že se časem dočkáme oznámení skutečného Anthem 2 vycházejícím z konceptu Anthem Next, který potěší srdce skalních fanoušků tohoto díla. O případných novinkách vás budeme informovat.
• Zdroje: blog.bioware.com