Ať to sviští! Stormred
Catalogue

Spider-Man: Bez domova; wallpaper: cover

Spider-Man: Bez domova (RECENZE)

Po úspěšných komiksovkách Spider-Man: Homecoming a Spider-Man: Daleko od domova se opět vrací na scénu režisér Jon Watts, aby završil svou trilogii o Pavoučím muži v podání Toma Hollanda. Čeká nás v kinech „to nejlepší na konec”, nebo film lépe vystihne spojení „třikrát a dost”? To se dozvíte v naší recenzi.

Pokud vás zajímají obecné informace o snímku Spider-Man: Bez domova (herecké obsazení, čeština, platformy atd.), nahlédněte do druhé části článku Vše, co víme.

Autor: Štěpán LenkRecenze, Speciál

Zdroj obrázku: hdqwalls.com

Spider-Man: Bez domova (RECENZE) – Obsah článku

1. Ráno vstanu a opařím se mnohovesmírem
  2. Spider-Man: Bez domova – i Spider-Man musí jednou dospět
  3. Recenze Spider-Man: Bez domova: závěrečné hodnocení

Ráno vstanu a opařím se mnohovesmírem

Začátek filmu Petera Parkera alias Spider-Mana (Tom Holland) nezastihne v nejlepším období. Padouch Mysterio totiž na konci předchozího dílu (Spider-Man: Daleko od domova) odhalil Peterovu identitu celému světu a ještě na něj stihl hodit svou vlastní smrt. Z mladého chlapce se tak rázem stane nejsledovanější osoba na světě, pronásledovaná fanoušky, odpůrci a vyšetřovaná policií, což začne velmi rychle nepříznivě ovlivňovat život jeho, ale i jeho blízkých.

Peter tedy zajde za kouzelníkem Doctorem Strangem (Benedict Cumberbatch) a poprosí ho, zda by pomocí kouzla nemohl přinutit všechny na planetě zapomenout, kdo se pod pavoučí maskou vlastně skrývá. Strange souhlasí, zaklínadlo se ale tak úplně nepovede a dojde k otevření mnohovesmíru, ze kterého začnou do našeho světa pronikat nejrůznější Spider-Manovi nepřátelé z dalších realit. Peter tedy musí všechny vetřelce pochytat, vrátit je zpět do jejich dimenzí a celou situaci napravit.

Režisér Jon Watts svou pavoučí trilogii uzavírá skutečně velkolepě. Rozhodl se totiž propojit všechny dosavadní hrané spider-manské série do jednoho snímku, díky tomu se na plátno vrací mnoho postav z filmů, kde před dávnými lety červeno-modrý kostým nosili Tobey Maguire a Andrew Garfield. Popravdě řečeno to zní jako něco, co se mohlo opravdu šíleně zvrtnout, Wattsovi se ale tento ambiciózní koncept podařilo ukočírovat do přehledného a zatraceně efektního celku.

Spider-Man: Bez domova (2021) CZ Dabing HD trailer final

zdroj: Total Film

Na plátně se tak objeví třeba Dr. Octopus (Alfred Molina), Green Goblin (Willem Dafoe) a Sandman (Thomas Haden Church) ze série Spider-Man (2002–2007, režie Sam Raimi), nebo Curt Connors (Rhys Ifans) a Electro (Jamie Foxx) z filmů Amazing Spider-Man (2012–2014, režie Marc Webb). Režisér ovšem tyto charaktery nebere jako pouhé rekvizity určené k vyvolání fanouškovského jásotu, ale naopak s nimi trpělivě pracuje a nadále rozvíjí jejich příběhy z předchozích filmů. Oblíbené a mnohdy i ikonické postavy se tak na plátně dočkají často symbolického uzavření svých příběhových linií, což nejedno fanouškovské srdce zalije pořádnou dávkou dojetí a nostalgie.

Spider-Man: Bez domova – i Spider-Man musí jednou dospět

To se ale týká především druhé poloviny filmu. Spider-Man: Bez domova má téměř dvě a půl hodiny a chvíli trvá, než se pořádně rozjede. První část tvoří spíše odlehčenější teenagerská komedie ze střední školy, Watts se tak pevně drží svého stylu z Homecoming a Daleko od domova. Peter řeší svůj vztah s přítelkyní MJ (Zendaya) a kamarádem Nedem (Jacob Batalon), hláškuje se o sto šest a je to fajn, v rámci většího spádu by ale tato fáze filmu mohla být i o něco kratší.

I přesto, že první akt filmu hraje spíše na humornou notu, na Petera čekají i tuhé chvilky. Zatím nejmladší filmový Spider-Man je ve svém počínání často nerozvážný a plně si neuvědomuje možné důsledky svého jednání, o to silnější je pak jeho vystřízlivění, kdy se musí postavit skutečným výzvám a naučit se, že „s velkou mocí přichází i velká zodpovědnost”. Ano, i Tom Holland se konečně dočká svého ikonického momentu, i když zde v poněkud odlišném provedení. Funguje to ovšem výborně a Spider-Man díky tomu může konečně dospět a dokázat, že je právoplatným superhrdinou i bez svého mentora Iron Mana.

Spider-Man: Bez domova (2021) CZ Dabing HD trailer

zdroj: Total Film

Jako v každém správném komiksovém velkofilmu dojde i na spoustu řemeslně velmi dobře zvládnutých trikových scén, které jsou správně napínavé a monumentální, jak se na tento žánr sluší a patří. Doctor Strange předvede pár svých vizuálně opulentních zrcadlových hrátek s prostorem a závěrečná bitva Spider-Mana s několika záporáky „poděděných” z jiných realit v sobě nese tu správnou kombinaci napětí, osudovosti a emocí. Všichni herci se snaží, jak můžou, a předvádí kvalitní výkony, obzvláště Willem Dafoe si návrat na kluzák Green Goblina evidentně užívá.

Peter Parkera Toma Hollanda konečně dospěl a svoji největší výzvu ustál se ctí. Spider-Man: Bez domova je ambiciózním komiksovým filmem, kterému se podařilo úspěšně propojit hned několik filmových vesmírů do jednoho funkčního celku. Jon Watts zdařile kombinuje odlehčenou popcornovku s vážnějšími momenty a také se spoustou vkusně provedeného pomrkávání na dlouholeté fanoušky filmových Spider-Manů.

Spider-Man: Bez domova (RECENZE)

Spider-Man: Bez domova dorazil do našich kin 16. 12. 2021.

Hodnocení8/10 VELMI DOBRÉ

Výborné komiksové dobrodružství, které Spider-Mana postaví před doposud nejtěžší zkoušku – klasické záporáky z paralelních dimenzí a předchozích filmových sérií. Režisér Jon Watts fanouškům naservíroval podařený závěr trilogie, který zdařile kombinuje efektní akci, zábavný scénář a solidní herecké výkony, především ale mladému Peteru Parkerovi konečně dovolí dospět.

Spider-Man: Bez domova; recenze

My name is Štěpán Lenk, and video games have been a part of my life ever since I can remember. I thought that I would grow up and would replace the fun with more mature activities, but luckily that didn't happen. My favourite genre is RPG, and I am more interested in gameplay than graphics processing.

Spider-Man: Bez domova: Vše, co víme – OBSAH

Spider-Man: Bez domova: Trailery

Nejnovější trailery a ukázky, které jsou momentálně k filmu Spider-Man: Bez domova dostupné.

SPIDER-MAN: NO WAY HOME - Official Trailer

zdroj: Marvel Entertainment

(24. 8. 2021): SPIDER-MAN: NO WAY HOME - Official Teaser Trailer

SPIDER-MAN: NO WAY HOME - Official Teaser Trailer

zdroj: Marvel Entertainment

(25. 9. 2019): TheDailyBugle.net EXCLUSIVE! Spider-Man is a Menace!

TheDailyBugle.net EXCLUSIVE! Spider-Man is a Menace!

zdroj: Sony Pictures entertainment

Spider-Man: Bez domova: ČSFD hodnocení, recenze

Spider-Man: Bez Domova si z recenzí odnáší velmi dobrá hodnocení. Kritici a fanoušci chválí zábavný příběh, dospělejší atmosféru a především povedený návrat starých známých postav z jiných sérií. Režisérovi Jonu Wattsovi se podařilo zdatně ukočírovat ambiciózní scénář, což potvrzují i vysoká čísla na všemožných filmových databázích.

Tato hodnocení jsou platná k 22. 12. 2021.

Spider-Man: Bez domova: Premiéra v ČR a platformy

Spider-Man: Bez domova do našich kin dorazil 16. prosince 2021. Souběžná premiéra na streamovacích službách v tomto případě neproběhla, na nejnovější dobrodružství Pavoučího muže tak musíte vyrazit hezky postaru do kina.

Spider-Man: Bez domova: České titulky a dabing

Spider-Man: Bez domova je v našich kinech promítán s českými titulky nebo dabingem.

Spider-Man: Bez domova: Příběh

Příběh akčního sci-fi snímku Spider-Man: Bez domova (v anglickém originále Spider-Man: No Way Home) přímo navazuje na události předchozího dílu Spider-Man: Daleko od domova. Peter Parker alias Spider-Man se tedy bude potýkat s prozrazením své pravé identity, ale hlavně je vyšetřován policií ve spojitosti se smrtí záporáka Mysteria. Kromě toho se ale o Petera zajímají i média, která v čele s J. J. Jamesonem a jeho serverem The Daily Bugle.net mladého superhrdinu pronásledují na každém kroku.

Odhalení Spider-Manovy pravé totožnosti ale znamená i nebezpečí i pro životy jeho blízkých, přítelkyně MJ nebo teta May se totiž mohou stát cílem Spider-Manových protivníků. Peter, v zoufalé snaze vše vrátit zase do normálu, osloví kouzelníka Doctora Strange, aby pomocí magie přiměl svět zapomenout, kdo se pod maskou ve skutečnosti skrývá, kouzlo se ale vymkne kontrole a do Peterova světa začnou pronikat nepřátelé z alternativních dimenzí. Spider-Man a Doctor Strange tak najednou musí řešit daleko závažnější problémy, než je odhalení Peterovy tajné identity.

Stopáž snímku je 2 hodiny a 28 minut.

Spider-Man: Daleko od domova: Rekapitulace

(Případné spoilery pro Spider-Man: Daleko od domova a Avengers: Endgame)

Peter Parker alias Spider-Man se ve Spider-Man: Daleko od domova potýkal se smrtí svého vzoru Tonyho Starka (stalo se v Avengers: Endgame), ale také s mistrem iluzí Mysteriem, který se snažil skrze Petera dostat ke Starkově technologii, přesněji řečeno k bezpečnostním dronům ovládaných pomocí systému E.D.I.T.H.

Spider-Man: Daleko od domova (2019) HD trailer | CZ dabing

zdroj: Falcon

Trailer na snímek předcházející Spider-Man: Bez domova.

Peter Mysteriovy lsti prohlédl a nakonec jej porazil, Mysterion ale během závěrečné bitvy utrpěl smrtelná zranění. Jako pravý mistr iluzí byl ovšem na podobný scénář připravený a ještě před svým odchodem na onen svět se mu podařilo do světa vyslat zprávu (samozřejmě zmanipulovanou), že pod červeno modrým kostýmem se skrývá mladý muž jménem Peter Parker a právě on je za jeho smrt zodpovědný. Peter se tedy ve Spider-Man: Bez domova bude ve velké míře vyrovnávat s následky Mysteriových činů.

Spider-Man: Bez domova: Herecké obsazení, postavy a tvůrčí tým

Ve Spider-Man: Bez domova se na plátna vrací většina herců z předchozích dílů, opět se tedy můžeme těšit na Toma Hollanda (Spider-Man), Zendayu (MJ) či Marisu Tomei (teta May). Hlavní hereckou trojici doplnil Benedict Cumberbatch v roli Doctora Strange, díky hrátkám s realitami se ale ve snímku Spider-Man: Bez Domova vyskytují i postavy z předchozích spidermanovských filmů, které s Hollandovou sérii doposud nijak propojeny nebyly. Spider-Manovi tak znepříjemňují život záporáci z trilogie Spider-Man Sama Raimiho (2002–2007), přesněji řečeno Willem Dafoe jako Green Goblin, Alfred Molina jako Doctor Octopus a J.K. Simmons jako nelítostný novinář J. Jonah Jameson. vrátil se ale i Jamie Foxx jako Electro ze série Amazing Spider-Man.

Spider-Man: Bez domova; screenshot: herecké obsazení

Spider-Man: Bez domova: postavy a (herecké obsazení)

Zleva: Spider-Man/Peter Parker (Tom Holland), Doctor Strange (Benedict Cumberbatch), MJ (Zendaya), May Parker (Marisa Tomei), Doctor Octopus (Alfred Molina), Green Goblin (Willem Dafoe), J. Jonah. Jameson (J. K. Simmons), Electro (Jamie Foxx)

Na internetu se už nějakou dobu před premiérou divoce spekulovalo, že se do filmu na svých pavučinách přihoupají i předchozí představitelé Spider-Manů, to jest herci Tobey Maguire (Pravidla moštárny) a Andrew Garfield (Sociální síť). A i když jsou tyto informace po premiéře již volně dohledatelné, v zájmu ohleduplnosti vůči čtenářům, kteří film ještě neviděli, vám v našem článku tyto teorie nevyvrátíme ani nepotvrdíme. Nejlepším zážitkem stejně bude, když vyrazíte do kina a na vlastní oči se přesvědčíte, jak to vlastně je.

Režie snímku se stejně jako v případě předchozích dílů Spider-Man: Homecoming a Spider-Man: Daleko od domova ujal Jon Watts, Spider-Man: Bez Domova, což je skvělé – celá trilogie tak má jednotný tón a tvoří ucelenou vizi jednoho tvůrce.

Spider-Man: Bez domova: Předloha

Spider-Man: Bez domova není přímou adaptací žádného konkrétního komiksu, v bohaté marvelovské historii si ale scénáristé půjčovali mírou vrchovatou. Prozrazení Spider-Manovy pravé identity (byť z jeho strany dobrovolné) se odehrálo v ikonické minisérii Občanská válka, v komiksu One More Day ovšem Peter pocítil následky svých činů, když jeho tetu May zavraždil šéf newyorského podsvětí Kingpin. Peter pak v zoufalství ze ztráty blízké osoby poprosí vládce démonů Mephista, aby milovanou tetičku pomocí magie oživil – výměnou za vymazání jeho manželství s Mary Jane z existence.

Film ale nese určité podobnosti s třídílnou minisérií Happy Birthday, kde Spider-Man omylem vyruší Doctora Strange při sesílání kouzla, které mělo definitivně vyhnat ze Země vládce Temné Dimenze Dormammua. Následkem toho je Peter vyslán na cestu časem a prostorem a brzy zjistí, že znovu prožívá největší bitvy svého života proti těm nejnebezpečnějším padouchům.

Spider-Man: Bez domova: Další informace a zajímavosti

• Trailer na Spider-Man: Bez domova nasbíral neuvěřitelných 355.5 milionů zhlédnutí napříč všemi online platformami za první den a stanovil tak nový světový rekord.
  • Před premiérou se hojně spekulovalo, že by se ve filmu mohl objevit i Daredevil v podání herce Charlieho Coxe ze stejnojmenné netflixovské série. No a jestli se tyto teorie ukázaly jako pravdivé, to už teď samozřejmě všichni víme.
  • Když se režisér Jon Watts ucházel o post režiséra snímku Spider-Man: Homecoming, nechal si vytetovat na hruď motiv samotného Spider-Mana, aby z řady uchazečů něčím vystoupil.

Spider-Man: Bez domova 2: Bude Tom Holland v roli Spider-Mana pokračovat?

Čtvrté Spider-Manovo dobrodružství s Tomem Hollandem v hlavní roli sice nebylo oficiálně oznámeno, už teď je ale prakticky jisté. Film totiž za těch pár dní od premiéry stihnul vydělat obrovské peníze, studia Marvel i Sony by tedy byla proti sobě, kdyby se pavoučího potenciálu nepokusili využít naplno.

President Marvel Studios Kevin Feige a producentka Amy Pascal v rozhovoru pro NY Times prohlásili, že začali aktivně vymýšlet, jak by mohlo vypadat pokračování příběhu načatého ve Spider-Man: Bez domova, zatím ale není jisté, kdy, kde a za jakých okolností se populární superhrdina vrátí.

i

• Zdroje: IMDB

Marvels Spider-Man - PS4
Console Game - PS4 / PS4 Pro, PS5 (with disc drive), boxed version, English subtitles and voice-over, genre: Action - A brand-new Spider-Man adventure from Marvel and Insomniac Games. Look forward to not only practising your famously acrobatic skills, improvising, and swinging on your spider-web, but also to a host of new features you have never seen in any Spider-Man games before. From parkour tricks and contextual actions to new duels and impressive sights — this is a Spider-Man game you owe yourself to play.

999,-
Buy
Can be delivered: now in 26 stores
In stock > 5 pcs
Order Code: MSX2003
Marvels Spider-Man GOTY - PS4
Console Game - PS4 / PS4 Pro, PS5 (with disc drive), boxed version, English subtitles and voice-over, genre: Action - this edition includes the full game and all 3 episodes of City That Never Sleeps DLC

1 199,-
Buy
Can be delivered: today from 11:15
In stock > 5 pcs
Order Code: MSX2003g
Marvel's Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition - PS5
Console Game - PS5 (with disc drive), boxed version, English subtitles and voice-over, genre: Action - The Ultimate Edition includes the original basic Marvel's Spider-Man Remastered game and a new episode of Marvel's Spider-Man: Miles Morales

1 999,-
Buy
Can be delivered: now in 33 stores
In stock > 5 pcs
Order Code: PSV0001UE
Marvels Spider-Man: Miles Morales - PS5
Console Game - PS5 (with disc drive), boxed version, English subtitles and voice-over, genre: Action - Experience the rise of Miles Morales, who as a new hero wields incredible, explosive new powers to become his own version of Spider-Man.

1 599,-
Buy
Can be delivered: now in 12 stores
In stock > 5 pcs
Order Code: PSV0001
0
Print
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info