Od vydání propracované tahové strategie BattleTech uplynula již řada měsíců, během nichž vývojáři z Harebrained Schemes své dílo aktivně ladili a pracovali na novém obsahu. První plody jejich usilovné práce jsme měli možnost na vlastní kůži otestovat před pár dny, kdy nám bylo dáno k dispozici rozšíření Flashpoint, o němž vám řekneme více skrze tuto krátkou recenzi.
• mini Recenze •
• Žánr: Tahová strategie • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: Harebrained Schemes • Vydavatel: Paradox Interactive • Platformy a Datum vydání: PC (27. listopadu 2018) • Homepage: battletechgame.com/ • Čeština: Ne
• mini Recenze: 1. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Někteří hráči si po dohrání BattleTech stěžovali na to, že je po finále příběhové kampaně už nic nepřekvapilo a bitvy se spolu s jednotlivými zakázkami až příliš často opakovaly. Třebaže se jednalo o relativně stabilně zmiňovaný nedostatek, vývojáři se s ním rozhodli něco skutečně dělat až po řadě týdnů od vydání samotného díla, když začali pracovat na expanzi Flashpoint. Ta samotnou hru obohacuje o značně vylepšenou pozdní etapu, jež po přidání tohoto datadisku dosti nabobtnala.
V BattleTech Flashpoint se opět střetnou rozhádané herní frakce, jimž budou dány k dispozici nové technologie.
Hlavní novinkou, kterou tato expanze přináší, jsou příběhové mise zaměřené primárně na osudy žoldnéřských velitelů. Ti vás za případnou podporu dokáží vždy po zásluze odměnit, počítat však budete muset s tím, že pro jednotlivé vůdce bude nezbytné absolvovat rozsáhlé, po sobě jdoucí scénáře, mezi nimiž se vaše jednotky nebudou moci řádně opravit či si doplnit munici. Nejednou proto budete muset vynaložit všechen svůj strategický um, abyste je zdárně dokončili bez citelnějších ztrát znamenajících praktický nezdar. Osobně jsem se při těchto nových operacích často slušně potil, protože chyby se tu dělaly extrémně snadno, přestože jsem hlídal každý svůj tah.
Samotný průběh misí je ve Flashpoint často definován stínovými machinacemi jednotlivých herních frakcí, pokoušejících se udržet si moc a schopné kapitány, kteří se naopak snaží zpřetrhat pouta a najít nového zaměstnavatele. Těšit se tím pádem kromě nových operací můžete na řadu dialogů a náročných voleb formujících vaše zítřky v herním světě BattleTech. Ten je už nějaký pátek kontrolován gigantickými korporacemi, jež jej řídí s pomocí obřích bojových robotů, na něž je veškerá těžká technika krátká.
BattleTech Flashpoint – Rychlá mise (vlastní gameplay)
Nové typy robotů mají říz, nelze však říct že by Flashpoint narušoval celkovou balanci BattleTech.
Elementární spektrum mechů bylo v expanzi Flashpoint rozšířeno o dosud neznámé kousky, mezi nimiž nalezneme jak kontaktní, tak i na dálku orientované obry. Milovníci kontaktních soubojů si jistě oblíbí model Hatcheman, který je díky impozantní sekeře extrémně efektivní na krátké vzdálenosti. Pro na rychlost zacílené hráče mají vývojáři z Harebrained Schemes agilního robota typu Crab, jenž proti na dálku stavěným plecháčům však moc neobstojí. V aktuálně přidané škále gigantů vedle obyčejných strojů najdete také taktického Cyclopse, jehož hlava byla tvůrci vybavena bojovým počítačem navyšujícím iniciativu všem jeho spolubojovníků. Rozšíření palety bojových mašin považuji za dobrý krok, upřímně mě překvapil fakt, že nové přírůstky nějak zvlášť nenarušují celkovou balanci.
První placená expanze do BattleTech přináší řadu inovací, jež prodlužují herní dobu o úctyhodných třicet hodin. Nabídnuty vám v ní budou nové příběhy, náročné mise, řada srdceryvných voleb, dosud nenavštívené světy a plecháči, kteří nějak zvlášť nenarušují balanci celku. Počítat je však nutné s vyšší cenou a obtížností, která z tohoto kousku dělá dílko, jež není určeno pro každého. Mírně nepříznivé pořizovací náklady se tvůrci hráčům snaží vykompenzovat přítomností bezplatného obsahu, který dávají v rámci vypuštění Flashpoint k dispozici všem vlastníkům základní hry.
Obrázek 1: Pokud se středně velký robot této třídy dostane ke svému cíli, dokáže ho při troše štěstí rozsekat na kusy. Obrázek 2: Ne vždy dopadne mise dle vašich představ. Čas od času o mecha dokonce přijdete. Obrázek 3: Nová generace robotů posouvá BattleTech Flashpoint opět o pár krůčků dál.
BattleTech Flashpoint je obstojný datadisk posouvající základní hru ve všech ohledech kupředu. Třebaže se to na první pohled nemusí zdát, právě tato rozšíření jsou pro celek hodně zásadní, protože jej upravují nejen po stránce nových viditelných inovací, ale také na rovině statistik. S kompletem jsme byli spokojeni a dle nás stojí za koupi. Upřímně proto doufáme, že si tvůrci udrží tempo a následující DLC bude stejně kvalitní.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Pentium Core i3 3210 3.20GHz / AMD FX 4300 3.8GHz | Intel Pentium Core i5 3450 3.10GHz / AMD FX 6300 3.5GHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce 660 GTX / AMD Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 950 / AMD Radeon HD 7900 Series |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 15 GB | 15 GB |
BattleTech Flashpoint vychází 27. listopadu 2018 na PC. O novinkách vás budeme informovat.