• Autor: Štěpán Lenk, Jakub Němec
Akční RPG Black Myth: Wukong od Game Science Studio v mnoha ohledech připomíná hry typu Dark Souls/Bloodborne, děj se ale silně inspiruje příběhem Journey to the West (Putování na západ), což je jeden ze čtyř klasických románů čínské literatury. Co všechno o ambiciózní hře s „opičím králem“ v hlavní roli víme, jak se hra povedla a další důležité informace, se dozvíte v našem článku.
(Update): Doplněno o shrnutí zahraničních recenzí a celkově aktualizováno.
zdroj: Game Science
Black Myth: Wukong si z recenzí odnáší převážně pozitivní hodnocení, přičemž většina článků chválí fantastický soubojový systém a boss fighty, krásný svět, ve kterém se titul odehrává, a atraktivní příběh čerpající z čínské mytologie.
Povedenou hratelnost ovšem trochu sráží k zemi technický stav hry, ať už se jedná o nejrůznější bugy či propady FPS. Čas od času se také objevují výtky k level designu, který kvůli své větší linearitě v porovnání s konkurencí (převážně s tituly od studia FromSoftware) poněkud bledne. I přes některé nedotaženosti je ale Black Myth: Wukong pro studio Game Science velkým úspěchem, zvlášť pokud vezmeme v úvahu, že jejich dosavadní portfolio tvoří dvě mobilní hry.
Jak hodnotí svět?
Tato hodnocení jsou platná k 20. 8. 2024.
„Black Myth: Wukong je zábavné akční RPG se silnými souboji a fascinujícím světem, který odměňuje především průzkum, a působí jako moderní hry God of War nahlížené optikou čínské mytologie.“ – 80 % celá recenze
„Black Myth: Wukong je nevyvážená hra, kde pozitivní momenty často převažují nad těmi negativními. Její triumfální souboje s bossy a rychlá akce kompenzují nudné okamžiky mezi nimi, kdy vás nevýrazný design úrovní a nedostatek nepřátel budou nutit toužit po dalším střetu s nebezpečným Yaoguai. Oceňuji, že se nejedná jen o další souls-like v nyní přeplněném žánru, a rozhodnutí zaměřit se na sérii soubojů s bossy je nečekané a upřímně docela osvěžující. Je zklamáním, že hra pokulhává mimo své filmově pojaté střety s mocnými bestiemi, ale navrhnout tolik vzrušujících soubojů s bossy, aniž by se dostavila únava, není snadný úkol a zaslouží si to pochvalu.“ – 80 % celá recenze
„I přes některé frustrující technické problémy je Black Myth: Wukong skvělou akční hrou s fantastickými souboji, vzrušujícími bossy, lákavými tajemstvími a nádherným světem.“ – 80 % celá recenze
„Black Myth: Wukong rozkvétá díky excentrickým postavám a výrazným soubojům, to vše na pozadí bohatého světa své literární předlohy.“ – 87 % celá recenze
Black Myth: Wukong od studia Game Science vyšlo 20. srpna 2024 na PC (Steam, Epic Games Store), PS5. Na Xbox Series X/S ovšem hra dorazí o něco později, jelikož optimalizace výkonu na tuto konzoli zatím podle vývojářů není na stejné úrovni jako u PC a PS5.
Black Myth: Wukong vyšlo bez oficiální české lokalizace.
Black Myth: Wukong je akční RPG čerpající z čínské mytologie, silně inspirované specifickým subžánrem zvaným „soulsborne“. To je vidět především na soubojovém systému, takže hra obsahuje klasické úskoky, krytí, či lehké a těžké útoky. Ve hře se vyskytuje více než 100 různých typů nepřátel (včetně bossů), přičemž průměrnému hráči dohrání hlavního příběhu Black Myth by mělo zabrat zhruba 15–20 hodin.
Ve hře by se mělo objevit více než 100 různých typů nepřátel (včetně bossů), přičemž doba na dohrání Black Myth má zabrat více než 15 h. Wukong je ozbrojen svou ikonickou tyčí Ruyi Jingu Bang, dovede se transformovat do různých stvoření a sesílat kouzla – například proměna na zlatou cikádu nebo seslání opičích klonů. Bossfighty jsou, podobně jako ty v Dark Souls, o kombinaci reflexů, taktiky a schopnosti naučit se pohyby protivníka. Zatopit vám ale může prakticky každý typ nepřítele, pokud nebudete obezřetní.
Vedle speciálních chvatů a kouzel hra nabízí i možnost transformace hrdiny v jiné bytosti, jejichž vlastnosti mohou klidně zvrátit i špatně se vyvíjející souboje. Strom dovedností je poměrně široký a umožňuje hráčům si svého opičího krále přizpůsobit svému vlastnímu hernímu stylu. Kromě toho je ve hře k nalezení i nejrůznější brnění (na hlavu, torso, ruce a nohy) poskytující zvýšení statistik nebo nejrůznější pasivní efekty. Zbroj a tyč hlavního hrdiny lze také dále upravovat pomocí craftingu.
Děj Black Myth: Wukong vypráví příběh opičího krále známého jako Vyvolený (Destined One), který se vydává na cestu plnou náročných výzev, aby získal zpět ztracené artefakty a odhalil pravdu skrytou pod závojem slavné legendy z minulosti. Studio Game Science se při tvorbě své hry zcela otevřeně inspirovalo románem Journey to the West (Putování na západ), který patří mezi pilíře čínské literatury.
Spoluzakladatel studia Feng Ji by chtěl z Black Myth udělat trilogii, kdy by každý díl měl čerpat z různých čínských příběhů a mělo by vzniknout tzv. Black Myth univerzum. V původním příběhu Journey to the West se z Wukonga stala božská a nesmrtelná bytost, pochytil něco z taoismu, získal možnost přetransformovat se do 72 různých bytostí, naučil se boji a naštval několik čínských bohů. Pokud tedy příběh opičího krále bude dále pokračovat, máme se na co těšit.
Black Myth: Wukong v době vydání neobsahuje multiplayer v jakékoli podobě. Pokud si ovšem přeložíte FAQ na oficiální stránce hry, vývojářům multiplayer minimálně přišel na mysl. Podobné hry z tohoto žánru jistý prvek online režimu obsahovaly, tak se možná v budoucnu dočkáme i zde. V tuto chvíli se ale jedná o spekulaci nejhrubšího zrna.
Trailery a další videa můžete nalézt na oficiálním YouTube kanále hry a obrazové materiály na homepage stránkách hry Black Myth: Wukong.
Oficiální hardwarové nároky pro Black Myth: Wukong naleznete níže.
Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.
Pokud si nejste jisti, jestli Wukong na svém stroji rozběhnete, můžete použít oficiální aplikaci Black Myth: Wukong Benchmark Tool vyvinutou přímo studiem Game Science. Ta na základě zkušebního vyrenderování sekvence přímo ze hry vyhodnotí výkon vašeho hardwaru a systémovou kompatibilitu.
• Zdroje: heishenhua.com, IGN
• Oznámení: 20. 8. 2020 • Autor: Jiří Fait
Legenda o opičím králi sice nepatří mezi ty nejznámější, na druhou stranu lze ale říct, že ústřední postavu zná větší než malé množství lidí, jestli mi rozumíte. A asi mě nenapadá lepší způsob, jak tento příběh opět oprášit, než jej předat do rukou vývojářům z Číny, odkud legenda původně vzešla. A že je na co se dívat. Úvodní screenshoty a gameplay trailer vypadají parádně a doslova na vás dýchnou mystickou atmosférou.
Game Science Studio se, podle analytika Daniela Ahmada (alias ZhugeEX), dříve zaměřovalo spíše na mobilní a sem tam PC hráče a za jejich doposud nejznámější počin lze považovat strategii Art of War: Red Tides. Studio vzniklo v roce 2014, jsou v něm někteří bývalí členové společnosti Tencent a Daniel tvrdí, že za sebou mají cca 13 let zkušeností v herním průmyslu. Black Myth prý běží na Unreal Engine 4, prozatím nemá stanovené datum vydání a jeho děj se inspiruje příběhem Journey to the West (Putování na západ), což je jeden ze čtyř klasických románů čínské literatury.
Je až s podivem, že hra od nezávislých vývojářů vypadá lépe než některé AAA projekty... a opět se jedná o čínského vývojáře. Narážíme zde na Bright Memory, jež nás podobně uhranulo svým vizuálem a také faktem, že na hře prý pracoval jeden vývojář. Pokud by si Black Myth: Wukong vzal pod svá křídla nějaký velký vydavatel, zřejmě bychom na dokončení vývoje nemuseli čekat kdovíjak dlouho. Vývojáři zatím na své stránce tvrdí, že „hru vydají v době, až by s ní byl spokojen obyčejný hráč“. Tvůrci z Game Science jsou prozatím ve fázi najímání dalších vývojářů (díky, Gematsu.com).
Herní mechaniky jsou zatím spíše záhadou, ale už ze samotného videa lze vyčíst, že Wukong bude oplývat mnoha dovednostmi, mrštně uskakovat, krýt se a prostě vše, co byste od Souls-like a opičího krále očekávali. Daniel Ahmad tvrdí, že celkové číslo opičákových abilit je 72, což je obdivuhodný počet, pokud je ovšem pravdivý. Na závěr je třeba upozornit, že video je z rané verze hry, tedy opravdu work-in-progress.
Black Myth: Wukong by měl vyjít na PC a „všechny mainstreamové konzole“. Troufám si tvrdit, že to bude zahrnovat i (anebo právě jenom) ty z příští generace, i když v tomto ohledu nebylo nic potvrzeno.
• Zdroje: Twitter, Gematsu, heishenhua.com