Po představení na E3 2019 nebylo o Bleeding Edge moc slyšet. Vývojáři si totiž nechávali detailnější informace až na jednu z největších akcí společnosti Microsoft, Xbox X019, která proběhla v předchozích dnech. Co přesně jsme se o ambiciózní multiplayerové akci dozvěděli, a kdy by měla dorazit na naše pevné disky, si můžete přečíst v následujících odstavcích naší novinky.
Hledáte recenzi na Bleeding Edge? Klikněte na odkaz.
• Novinky • Dojmy z Gamescomu 2019 • Oznámení •
• Žánr: Online akce • Multiplayer: Ano • Vývojář: Ninja Theory • Vydavatel: Ninja Theory • Platformy a Datum vydání: PC, Xbox One (24. března 2020) • Homepage • Čeština: Ne
• Novinka: 19. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
I když hra od Ninja Theory nepatřila mezi to nejvýraznější co E3 2019 přinesla, rozhodně se jednalo o zajímavé dílo, které dokázalo zaujmout mou pozornost svým specifickým stylem. Xbox X019 jsem proto vyhlížel s očekáváním nejen proto, že se na něm měl objevit Age of Empires IV, ale také kvůli tomu, že se na něm měly vyskytovat nové záběry z Bleeding Edge. Nakonec jsem se jich dočkal, a popravdě jsem nebyl vůbec zklamán, jelikož jsem na nich spatřil Mobu, o které její tvůrci říkají, že vlastně není Moba, přestože v lecčem připomíná třeba Overwatch, Paragon, LoL či velmi povedený Smite. Přestože chápu, proč nechtějí být vývojáři s tímto žánrem spojeni, možná by bylo lepší přiznat, že to prostě a jednoduše Moba je.
Bleeding Edge – X019 (Gameplay)
Bleeding Edge nemá dle mého názoru příliš velké ambice, přestože nevypadá vůbec špatně.
Na záběrech od serveru IGN máme kupříkladu možnost vidět zdatnou vražedkyni Cass, spolu s dalšími hrdiny, jak bojují o jeden z bodů na mapě. Bleeding Edge na nich nevypadá vůbec zle, ve všem ovšem odpovídá konceptu, kterým se vyznačují Moba hry. Nabídnuty nám v něm očividně budou specificky orientovaní hrdinové, mezi nimiž nebudou chybět tankovací specialisté, léčitelé a samozřejmě odborníci na užívání magie. Od ostatních žánrových děl by se mělo Bleeding Edge odlišit především propracovaným soubojovým systémem kombinujícím kontaktní boj se střelbou na střední vzdálenosti. Za sebe musím říct, že se mi líbí design map, nebo minimálně té, která je nám prezentována, protože se jedná o několikapatrovou arénu, jíž se chlubil třeba Unreal Tournament.
Prozatím si Bleeding Edge mohla otestovat jen hrstka hráčů, všichni s ním však byli prozatím víceméně spokojeni. Veřejnost by si Bleeding Edge měla moci zahrát až v průběhu příštího roku. Podle dostupných informací plánují Ninja Theory celkem dvě uzavřené bety. Jedna proběhne 14. února, a druhá 13. března. Hra samotná by měla vyjít 24. března 2020 na PC a Xbox One. Pokud si tento kus chcete otestovat před vydáním předplatitelé Game Pass, mají mít zajištěn přístup k většině testů, které proběhnou.
• Zdroje: PC Gamer, YouTube (IGN)
• Dojmy z GC 2019: 19. 9. 2019 • Autor: Filip Němec
Když byla na E3 oznámena hack and slash akce Bleeding Edge, opanovalo mě obrovské zklamání. Vývojáře ze studia Ninja Theory chovám ve velké úctě a miluji snad všechny jejich hry. Láska začala už v době PS3 skvělým Heavenly Sword a pokračovala přes odnož Devil May Cry série s podtitulem DmC. Ta sice nebyla fanoušky série přijata tak vřele, jak se očekávalo, ale jinak šlo o podařenou hru. Klenotem výkladní skříně Ninja Theory je pak Hellblade: Senua’s Sacrifice, akční adventura ověnčená nejrůznějšími cenami.
Bleeding Edge na E3 2019 nezabodovalo zejména kvůli osobitému grafickému stylu.
Všechny tyto hry spojuje zaměření na příběh, a proto byla většina hráčů překvapená, když na prezentaci Microsoftu autoři představili online akci. Okamžitě se začalo spekulovat, že za vším stojí nedávná koupě studia právě Microsoftem, a gigant z Redmondu byl náhle vsazen do role zlého konglomerátu, který šikovným autorům skvělých příběhovek nařídil vytvořit bezduchou onlinovku. Posléze sice vyšlo najevo, že na Bleeding Edge pracovali autoři již dlouho předtím a Microsoft je naopak nechal pokračovat v započaté práci, nicméně to už nebylo moc platné. Vlažnému přijetí navíc nepomohl ani komiksový vizuál.
Jenže pak se začaly objevovat první dojmy z hraní a ty si prakticky jednohlasně sypaly popel na hlavu s tím, že Bleeding Edge je nakonec velmi zábavným titulem. Když jsem tedy zjistil, že na letošní Gamescom přivezl Microsoft i tuto hru, neváhal jsem ani minutu a zařadil jsem se do fronty. Ta se kupodivu nehýbala tak rychle, jako ostatní špalíry, a jak jsem posléze zjistil, bylo to především kvůli tomu, že šlo o ukázku poměrně bohatou. Nejenom že jsme v rámci čtyřčlenných týmů dostali poměrně dlouhý tutoriál, celou dobu nám navíc radila dvojice vývojářů, která se o každou skupinku hráčů skvěle starala.
Bleeding Edge Gameplay and Combat Reveal
Přestože se hra již prezentuje na výstavách, na oficiální gameplay záběry jsou zatím autoři velmi skoupí. Stačit nám tak musí pouze několik málo minut v rámci pořadu Inside Xbox.
Nejdříve jsme si vyzkoušeli jednotlivé postavy, kterých je v nabídce deset a vzájemně se liší, jak jen je to možné. Nenašel jsem dva podobné charaktery, jež by se mohly zastoupit obdobnými útoky či speciálními schopnostmi. Přesto je lze rozčlenit do tří skupin na tanky, podpůrné jednotky a samozřejmě damage dealery. Kromě standardního útoku na blízko má pak každá postava řadu unikátních dovedností, a aby toho nebylo málo, k tomu všemu ještě dvojici speciálních útoků, jež vyžadují určitý čas k nabití.
Já jsem si vyzkoušel hru za Makutu, což je postava bojující převážně na blízko a nabídne varianty na vcelku obvyklé speciální dovednosti, jako je ground slam, při kterém nepřátelé odletí do dálky, či sprint, při němž narazí do protivníka, chytne ho a odnese pryč. Nechybí však ani naprosto šílené možnosti, jako je schoulení se do klubíčka, kterým můžete jezdit po mapě a narážet do nepřátel. Naopak čiperná stařenka Maeve toho v základu moc neumí, její speciální dovednosti ale dokáží nepřátele na krátký čas uvěznit v kleci, krást jim zdraví či se na chvíli zneviditelnit.
Postavy jsou hodně rozmanité, a pokud se o nich chcete dozvědět více, na oficiálních stránkách hry mají velmi pěknou prezentaci.
Pokud bych měl hratelnost k něčemu přirovnat, okamžitě se mi vybaví Overwatch, avšak velmi silně ovlivněný žánrem hack and slash. Ostatně právě to je domovina vývojářů z Ninja Theory, takže se není čemu divit. Nejvíce se způsob boje podobá právě Devil May Cry: DmC, kdy jsou králem kontaktní souboje, ale nechybí ani střelné zbraně či roztodivné útoky na dálku. Pointou hry je pak správně namíchaný tým, jednotlivé postavy jsou totiž schopné se vzájemně doplňovat a mnohokrát jsem si vyzkoušel, že jakmile se odpojíte od hlavního stáda, smrt na vás nebude dlouho čekat.
Vývojáři nám doporučili složit tým ze dvou bojovníků, jednoho tanka a jedné podpůrné postavy, což by se dalo označit za začátečnický build, už po prvním zápase mě však začaly napadat originálnější sestavy, protože vhodnou kombinací dvou tanků, jejichž schopnosti dokáží ještě vylepšit další dvě podpůrné postavy, dostanete rovněž výborný tým. Nepochybuji však, že dobrých kombinací lze vymyslet daleko více. Postavy lze navíc v průběhu hry kdykoli přepínat, takže změna strategie může být téměř okamžitá.
I přes silnou počáteční nedůvěru mě nakonec hraní Bleeding Edge opravdu bavilo, za což hra vděčí vcelku ověřenému konceptu, ale i dovednosti vývojářů pramenící z posledních her studia. Velmi zábavná hratelnost, kdy přes rameno sledujete svou postavu, jak nejrůznějšími sečnými a palnými zbraněmi kosí nepřátele, je velmi návyková a když se k tomu přidají dobře navržené arény, je na úspěch zaděláno.
Grafické zpracování nakonec působí o něco lépe než v oznamovacím traileru. Barvy jsou živější a sytější, přesto velmi osobitý styl Bleeding Edge rozhodně nemusí sednout každému.
Samozřejmě až praxe ukáže, jak moc variabilní hratelnost je, jak dobře jsou postavy vyvážené a jestli bude postup hrou natolik omamný, že u Bleeding Edge vydržíme déle než jen pár večerů. Rozporuplné nakonec zůstává především tolik zmiňované grafické zpracování, které vyloženě neurazí, ale obávám se, že většině hráčů se v tomto ohledu zrovna Ninja Theory netrefilo do hledáčku. Kdy Bleeding Edge vyjde, zatím nevíme, vzhledem k fázi vývoje však datum vydání nebude daleko.
• Zdroje: Vlastní (Gamescom), bleedingedge.com/en
• Oznámení: 11. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Každý herní směr zažívá v průběhu let éru vzestupu a pádu. MOBA žánr má v současnosti své nejlepší dny už za sebou, přesto je na trhu pár děl, která se stále ještě drží. Zařadit by mezi tuto hrstku chtěli vývojáři z Ninja Theory nyní také svou novinku Bleeding Edge, jež nebývale připomíná nepříliš úspěšné Battleborn, či Lawbreakers, jejichž neúspěch byl natolik výrazný, že servery zely prázdnotou. Stejně jako u obou zmíněných děl se i v případě Bleeding Edge jedná o týmovou akci, ve které spolu se třemi dalšími hráči bojujete proti podobně velké skupince. Před začátkem zápasu jsou vám tu vždy nabídnuti unikátně vyhlížející hrdinové se specifickými schopnostmi a herním stylem.
Bleeding Edge – E3 2019 (trailer)
Nechci být škarohlíd, ale Bleedinge Edge nevypadá nikterak atraktivně, na celku mi schází duše.
Elementární spektrum postav by nám v Bleeding Edge mělo nabídnout drsnou stařenku, hustě vypadajícího rockera s hadem, rotačákem vybavenou Gizmu, divošku Mikou s dlouhým kopím, nebo s mečem operujícího kovboje Bastarda. Prim by dle některých informací měl hrát kontaktní boj, v záběrech z hraní lze však vidět palbu, takže si tímto tvrzením nejsem úplně jistý. Za sebe počítám spíše s tím, že dostaneme další MOBA hru, která se prakticky ničím nebude schopna skutečně odlišit od ostatních zástupců žánru. Možná se však pletu, a nakonec nám bude dán kus, jenž tu s námi bude díky kvalitní podpoře řadu let. Přesné datum vydání není v tento moment známo, brzy má však odstartovat beta, díky níž si bude moci hrstka vyvolených vyzkoušet Bleeding Edge na PC a Xbox One už 27. června.
• Zdroje: YouTube (Ninja Theory)
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky (předpoklad) |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-560 3.3GHz / AMD Phenom II X4 805 | Intel Core i5-4670K 3.4GHz / AMD FX-8370 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Radeon R7 360X | NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 8GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 4 GB | 8 GB |
Pevný disk | 40 GB | 40 GB |
Bleeding Edge vychází 24. března 2020 na PC a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.