Fanoušky vymodlené Call of Duty z druhé světové je po letech čekání konečně tady. Vrací Call of Duty: WWII z dílen Sledgehammer Games sérii ztracený lesk, nebo jí podobně jako Call of Duty: Infinite Warfare táhne ještě víc ke dnu? Na tuto a další otázky vám dá odpověď naše recenze.
Mrkněte také na recenzi na základní hru Call of Duty: WWII a datadisky The War Machine, The Resistence a United Front.
Call of Duty: WWII (hra) | Call of Duty (IP)
FPS Call of Duty: WWII je čtrnáctým přírůstkem do série Call of Duty. Vyvíjí jej studio Sledgehammer Games a vydává společnost Activision. Hra vychází na PC, PS4 a Xbox One 3. 11. 2017. Titul obsahuje multiplayer a je bez české lokalizace. | Homepage
Články: | Recenze | The Resistance (DLC) – Recenze | The War Machine (DLC) – Recenze | United Front (DLC) – Recenze |
• Recenze: 6. 11. 2017 • Autor: Ondřej Zeman
Někteří lidé si myslí, že statečnost a kuráž vám musí být dány již na počátku vaší životní dráhy. Není tomu tak. Určití jedinci se jako hrdinové nenarodí, ale stanou se jimi v průběhu svého života díky momentům, jež je přinutí k tomu, aby spáchali něco heroického. Z řady mužů udělala legendy druhá světová válka, v níž bojovali proti Třetí říši pospolu miliony jedinců různého vyznání a rasy. Call of Duty: WWII vám převypráví příběh amerického desátníka Danielse, který se nechal spolu se svými přáteli naverbovat a poslat na frontu, kde mu podobně jako mnoha jiným byla dána možnost změnit se ve stroj na zabíjení, nebo zemřít.
Dobří spolubojovníci k válce prostě patří. I když bude většina práce naložená na vaše bedra, v partě se to lépe táhne. Budete překvapeni, kolikrát vám vaši umělou inteligencí ovládaní „bratři“ zachrání život.
Hlavní dějová linka Call of Duty: WWII má vcelku slušné tempo. Vyloženě hluchá místa tu naštěstí nejsou, takže si její absolvování můžete vychutnat od začátku do konce. Průchod primární kampaní vám zabere něco okolo čtyř až šesti hodin. Hodně samozřejmě záleží na zvolené obtížnosti a zkušenostech hráče. Osobně kratší scénář nepovažuji za výraznou chybu. Větším nedostatkem je dle mého názoru vyšší počet QTE (quick time event) nutících vás zběsile mačkat určité tlačítko jen proto, abyste se přesunuli do další sekvence, v níž musíte opět bušit do jiného čudlíku na vaší klávesnici. Konzolisté jsou na tento prvek možná zvyklí, jakožto PC hráči mi však narušoval určitou plynulost herního zážitku.
Vedle stabilního přísunu QTE mi při hraní kampaně Call of Duty: WWII mírně vadila také nízká efektivita mých bratří ve zbrani. Umělá inteligence, která je po celou dobu hraní kontrolovala, zcela ignorovala některé zásadní podněty i přesto, že její reakce často rozhodovaly o tom, zda budu žít, či skončím nabodnut na německém bajonetu. Účinnost jejich pušek byla také o něco nižší než má. Mí přátelé byli schopni složit k zemi jen máloco, takže jsem na to byl podobně jako Rambo po většinu času sám. AI nepřátel je na tom bohužel podobně, žádné složitější zákroky od ní tím pádem čekat nelze. Pokud na ni však nebudete mít příliš vysoké nároky, možná vás občas příjemně překvapí.
Vaši společníci vám v boji naštěstí nebudou pomáhat jen nepříliš efektivní střelbou. Vedle palebné podpory jsou schopni dodávat náboje a léčivé balíčky, regenerace životů je totiž minimálně v rámci kampaně pryč. Mimoto mohou také na jistou dobu zvýraznit nepřátele či povolat úder artilerie. Každá postava disponuje v Call of Duty: WWII odlišnou specialitkou. V misích budete mít k dispozici vždy jen určité spektrum charakterů, takže ne vždy budete mít přístup ke všem nabízeným dovednostem. Návrh primárních protagonistů není vůbec špatný, já sám jsem si k nim však bohužel nebyl schopen vytvořit výraznější vztah, protože jsem si mezi nimi nenašel svého oblíbence, který by mi nějak přirostl k srdci.
Nebyl by to Call of Duty z druhé světové války bez Omaha Beach. Jde sice o nejčastěji omýlanou lokalitu z tohoto časového období, ale hráči si ten chaos dotěď užívají a od vývojářů ze Sledgehammer Games by asi bylo velkou chybou ho do svého nového díla nezařadit.
Některé postavy vás budou v Call of Duty: WWII doprovázet na většině misí. Design jednotlivých částí kampaně je překvapivě povedený. Na vaší osvoboditelské výpravě zavítáte na legendární pláž Omaha, zúčastníte se slavné operace Cobra či osvobodíte francouzské městečko Marigny. Skutečně velkým překvapením pro mě byly akce zaměřené na tichý výpad na nepřátelské území. Jejich průběh byl i přes menší výskyt akčních pasáží obstojný. Popravdě jsem jimi byl zaujat více než obdobnými pasážemi v Battlefield 1. Znovuhratelnost celku je díky koridorovým úrovním prakticky nulová, takže je dobré si jej pořádně vychutnat již při prvním průchodu.
Hra pro jednoho hráče se vývojářům ze Sledgehammer Games docela povedla. Elementární příběh má slušné tempo, jednotlivé mise nabízí obstojně dávkovanou akci a návrat klasického doplňování životů má též něco do sebe. Samozřejmě se nejedná o žádné epické dobrodružství, na poměry žánru je to však přijatelný počin. Mimoto primárním tahounem série Call of Duty není singleplayer, nýbrž multiplayer, na který se detailněji podíváme v následujících odstavcích naší recenze.
Call of Duty (2003): První hra nás zavedla do konfliktu druhé světové války, na který jsme se mohli podívat ze tří stran. Za Američany jste seskočili v Den-D v Normandii. Britskou kampaň jste procházeli coby člen šesté výsadkové divize a za Rusy jste se snažili zachránit Stalingrad při jeho obléhání. Hra byla mnohými označována jako Medal of Honor killer, pro její podobnost. Později ji rozšířil datadisk Call of Duty: United Offensive.
Call of Duty 2 (2005): Druhý díl se držel zavedené normy. V období druhé světové války jste se podívali do bojů na východní frontě, v severní Africe a v Normandii. Sledovali jste osudy vojáků (dvou britských, jednoho amerického a jednoho ruského) a snažili se přežít peklo bitev.
Call of Duty 3 (2006): První instalace, jež nebyla vyvíjena studiem Infinity Ward, ale firmou Treyarch. Zde sledujeme děj po vylodění v Normandii, kdy se američtí, britští a kanadští vojáci (spolu s francouzským odbojem) snaží bránit tzv. Falaiskou kapsu, kterou se Němci pokoušejí překročit. V kampani jsme si postupně zahráli za všechny čtyři strany.
Call of Duty 4: Modern Warfare (2007): Čtvrté pokračování fandy Call of Duty překvapilo změnou prostředí. Hra se posunula na moderní bojiště a jako první představila unikátní styl zvyšování úrovně v multiplayeru. Byla také zásadním milníkem v kompetitivním hraní. Čtvrtý díl sledoval fiktivní konflikt, ve kterém Amerika a Anglie bojují proti ruským ultranacionalistům.
Call of Duty: World at War (2008): Tento díl se vrací na pole druhé světové války a provádí nás bitvami v Evropě a Pacifiku. Hra nabídla kampaň rozdělenou na dvě části. První se zaměřuje na mladého amerického mariňáka a jeho působení na ostrovech Makin, Peleliu a Okinawa. Druhá část sleduje sovětského vojáka. Poprvé jsme zde měli možnost vidět japonskou imperiální armádu.
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) Je přímé pokračování Call of Duty: Modern Warfare. Příběh se odehrává pět let po událostech prvního Modern Warfare. Zde se máte možnost podívat do Afganistánu, Brazílie, Ruska a třeba také do samotného Bílého Domu. Vynikající multiplayer byl doplněn o nové perky, killstreaky a další výzvy. Hry se během prvních 24 hodin prodalo bezmála 5 miliónu kopií.
Call of Duty: Black Ops (2010): Následuje většinou stejnou příběhovou linku jako CoD: World at War, ale je zasazen do roku 1960. Hrajete za Alexe Masona a děj prožíváte skrze záblesky z minulosti. Multiplayer stavěl na základech z Modern Warfare 2 a přinesl navíc COD body, měna, za kterou jste si mohli nakoupit vybavení, zbraně, doplňky a mnohem víc.
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011): Již třetí pokračování linky Modern Warfare postihlo několika odkladů. Zejména proto, že na hře nakonec pracovali postupně tři vývojáři – Infinity Ward, Raven Software a Sledgehammer Games. Příběh následuje dění po Modern Warfare 2 a točí se kolem fiktivního boje mezi Amerikou a Ruskem, který nakonec hrozí rozhořet třetí světovou válku.
Call of Duty: Black Ops 2 (2012): Přímé pokračování Black Ops, ve kterém se snažíte coby David Mason (syn Alexe Masona) zabránit teroristické organizaci v útoku na flotilu amerických bezpilotních dronů. Děj se prolíná do doby roku 1980 a blízké budoucnosti roku 2025. Přibyla také novinka tzv. „CODcasting“, kdy měl hráč možnost živě streamovat a komentovat zápasy.
Call of Duty: Ghosts (2013): Tento díl zavádí novou dějovou linku, jež sleduje nukleární destrukci Blízkého východu a vzestup jihoamerických států, tzv. Federace – nového hráče na poli masivní naftové produkce. Další změny v multiplayeru (naklánění se v průběhu střelby, skluz) byly vítanou novinkou.
Call of Duty: Advanced Warfare (2014): Kevin Spacey, Troy Baker a hi-tech exoskelet vojáků dávali tušit něčemu novému. Pružnější, rychlejší a mnohem, mnohem modernější. Díky inovativním herním mechanikám byla hra přijata pozitivně, a to hlavně pro její svižnější a návykovější multiplayer.
Call of Duty: Black Ops 3 (2015): Zásadní změnou v této instalaci byla možnost kompletně si vytvořit svého protagonistu (jak vzhled, tak i dovednosti). Tento díl se přesunul z roku 2025 do dystopické budoucnosti 2065, kdy se hlavní zájem upírá na robotiku a kybernetické super vojáky. Multiplayer obsahuje již zavedený wall-running, posilovač skoků a bojové skluzy. Nově přibyly také různé bojové třídy, kdy každá z nich používá k akci jiné dovednosti a vybavení.
Call of Duty: Infinite Warfare (2016): Ocitáte se v kůži Nicka Reyese, pilota speciálních operací, a snažíte se vést koalici spojených národů vůči neúnavnému nepříteli a zároveň se vypořádáváte s nástrahami kosmu. Tenhle další krůček směrem do budoucnosti se však nesetkal s příliš velkým pochopením ze strany fanoušků. Multiplayer nenabídnul kromě několika úprav žádnou výraznější změnu.
Pasáž o hře pro více hráčů nezapočnu rozborem režimů či map. Jako první si na paškál vezmu zbraně a herní třídy, které Call of Duty: WWII nabízí. Pokud se rozhodnete podobně jako řada jiných nejprve projít příběhovou kampaň, budou vám dány k dispozici předměty bez různých futuristických vymožeností. Optiku naleznete jen na odstřelovacích puškách. U ostatních zbraní s ní počítat nemůžete. Multiplayer vám naopak poskytne smrtící hračky, jež je možné různými způsoby vylepšovat a upravovat. Počet alternativ není nějak zvlášť závratný, takže jste při troše fantazie schopní uvěřit tomu, že jejich namontování není až takový kánonický hřích, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Nabízené spektrum smrtících hráček je celkem pestré. Ve zbrojnici naleznete dobové pušky, lehké kulomety, brokovnice, odstřelovačky a samopaly. Každá herní třída disponuje v Call of Duty: WWII jiným repertoárem zbraní, podpůrných předmětů a talentů, jimiž se výrazně odlišuje od ostatních. Některá povolání jsou pohyblivější, jiná naopak více vydrží či rychleji míří. Celkem máme v současnosti k dispozici pět divizí (pěchota, výsadkáři, ostrostřelci, podpora a expediční sbor), jež se po navolení vyvíjí jen za předpokladu, že užíváte věci, které jsou pro ně určené. V boji se totiž lze vybavit prakticky čímkoliv bez ohledu na směr, jež si zvolíte. Musíte však počítat s tím, že posouvat kupředu se budete jen za určitých okolností.
Hráči dlouho volali po vytvoření tréninkové oblasti, kde by se mohli střetávat s přáteli a plnit různé výzvy. Vývojáři ze Sledgehammer Games se nakonec rozhodli, že jim vyjdou vstříc. Na jedné z vyloďovacích pláží se nyní v Call of Duty: WWII nachází velký tábor, v jehož útrobách se můžete cvičit ve střelbě a užívání speciálních bojových dovedností, k nimž máte v normálních bitvách přístup jen za předpokladu, že dosáhnete určitého počtu zabití. Vedle prostor určených pro nováčky tu také naleznete kino, soubojovou arénu a velící středisko, kde lze nabrat úkoly, po jejichž splnění jste odměněni klasickými bedničkami s kosmetickým obsahem získatelným aktuálně jen za herní měnu. Snad se časem nedočkáme toho, že Activision přidá krabice, které budou dostupné pouze platícím vyvoleným.
Velký tábor slouží především k odpočinku. Pokud budete chtít zažít skutečnou akci, nezbude vám nic jiného než se vydat do boje v jednom z mnoha herních režimů. Call of Duty WWII nabízí celkem devět různě navržených alternativ. V současném spektru naleznete klasický Team Deathmatch, hráči oblíbený Capture The Flag, nervy drásající Domination, na eliminaci zaměřený Kill Confirmed, hektický Free-for-All či mnou vyhledávanou variaci War, která se hodně podobá módu Escort z legendárního Overwatch.
Elementární návrh jednotlivých herních režimů je vcelku slušný. O něco hůře je na tom design map – ten jsem kritizoval už ve svých prvních dojmech. Nové lokace, které nebyly přístupné v betě, se po stránce rozlohy výrazně neliší od míst, na něž jsem mohl zavítat v průběhu hraní testovací verze. Přímo z menu se můžete vydat na různě rozložená historická bojiště. Na výběr máte dvanáct bitevních polí. Tvůrcům Call of Duty: WWII se naštěstí konečně povedlo trošku vyladit oživovací pozice, takže se nepřátelům neobjevujete přímo před muškou, což lze považovat za velké plus. Celek se díky tomuto faktu plně vyhýbá frustraci způsobené tím, že vás někdo sundá hned poté, co se objevíte.
Call of Duty: WWII má obstojnou kampaň, ale většina hráčů přesto ihned zamíří k online bitvám. Poslední výtvor od Sledgehammer naštěstí nabízí dostatečný počet módů k tomu, aby lidi zabavil na dlouhé hodiny.
V případě, že vás eliminace živých protivníků moc netankuje, máte dvě možnosti. Buď si můžete založit hru, kde proti vám budou stát vojáci ovládaní umělou inteligencí, nebo se lze spolu s přáteli vrhnout na lov po mase toužících nemrtvých na hororově laděných mapách vytvořených především pro tento účel. Herní režim Nazi Zombies je dle mého názoru navržen velmi kvalitně. Se správnou partou si jeho absolvování skutečně užijete, protože vám nabídne zcela odlišnou hratelnost, než jakou vám dává k dispozici základní hra, která je více dynamická a méně hravá.
Poslední díly série Call of Duty se moc nevyvedly. Tvůrci nebyli schopni vytvořit skutečně osobitý titul. Jejich hry byly extrémně přeplácané a nevýrazné v žánrovém rámci. Když se řeklo Call of Duty, většina hráčů si představila permanentně recyklovanou značku, která jim už nemá co nabídnout. Nový projekt Sledgehammer Games možná jejich mínění dokáže změnit, protože se v mnoha ohledech vrací ke kořenům, od nichž se ostatní snažili tolik odpoutat za pomoci různých futuristických nesmyslů a technických vychytávek. Přestože se Call of Duty: WWII některých zavedených mechanizmů plně nevzdává, je to jeden z kvalitnějších zástupců této upadající série.
Call of Duty: WW2 patří mezi nejočekávanější tituly roku 2017. Jak si však vedl v porovnání s ostatními herními peckami? Mrkněte na naše shrnutí nejlepší hry 4. čtvrtletí 2017.
Call of Duty: WWII je obstojné dílo, které vás zaujme především přijatelně vyprávěným příběhem, slušně navrženou hrou pro více hráčů a obstojným PvE režimem, v jehož rámci budete kosit německé nemrtvé. Hra je bohužel opět postižena přítomností QTE v singlu, absencí balance, mírně problematickými servery a zajímavou optimalizací, jež některé méně šťastné jedince přivádí k nepříčetnosti. Já sám jsem s ní však problém neměl, celek se tím pádem nebojím doporučit milovníkům této série a klasických FPS. Pro ostatní zde máme alternativu, jež se stejnou měrou zabývá kosením nácků a je přece jen o fous zábavnější – Wolfenstein II: The New Colossus. Call of Duty: WWII dorazilo na PC, Xbox One a PS4 třetího listopadu. Tato recenze byla napsána na PC verzi.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3225 3.3GHz / AMD Ryzen R5 1400 | Intel Core i5-2400 3.1GHz / AMD Ryzen R5 1600X |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 12 GB |
Pevný disk | 90 GB | 90GB |
Pokračování jedná z nejpopulárnějších FPS sérií Call of Duty se vrátí ke svým kořenům a opráší nesmrtelné a bohužel stále aktuální téma druhé světové války. Vývojáři ze Sledgehammer Games (Advanced Warfare, Modern Warfare 3) svoje chystané dílko nazvané Call of Duty: WWII letos představili po E3 i na dalším herním veletrhu. Během konference společnost Sony na Paris Games Week jsme měli možnost shlédnout další dramaticky pojatý trailer, tentokrát prezentující první chystané DLC The Resistance a mapu Carentan.
• Novinka: 31. 10. 2017 • Autor: Ondřej Zeman
Jak už je v posledních letech v herním průmyslu (ne)dobrým zvykem, základní verze hry ještě ani nedorazila na kamenné a digitální pulty obchodů a už se chystá nějaký ten nášup pro platící zákazníky, kteří vlastně ještě ani netuší, jestli jim bude šmakovat hlavní chod. Ukázka jednoho takového přídavku byla k vidění na letošním veletrhu Paris Games Week, to když během prezentace Sony na řadu přišel trailer pro první DLC Call of Duty: WWII – The Resistance.
The Resistance nebude podle všeho datadiskem v onom starém slova smyslu, ale spíš balíčkem tematických map pro multiplayer. Ty se, jak už název napovídá, zaměří na druhoválečný odboj, a to konkrétně na francouzský, polský a československý, což je z našeho pohledu jistě nejzajímavější. Kvalitního materiálu na zábavně zpracovaná bojiště máme víc než dost – komukoli jen trošku znalému našich dějin na mysli mezi prvními jistě vytane úspěšný atentát na zastupujícího říšského protektora R. Heydricha nebo následný hrdinný odpor výsadkářů v kostele sv. Cyrila a Metoděje v Praze. Otázkou zůstává, jak zábavné by nám takové mapy připadaly při hře za Němce…
Nový trailer Call of Duty: WWII se z větší části věnoval návratu ikonické mapy Carentan, což je malé francouzské městečko, kde se krátce po vylodění v Normandii odehrála jedna ze zásadních bitev druhé světové války. Toto populární bojiště bude však, zdá se, dostupné pouze majitelům season passu.
Ale ponechme morální dilemata stranou, je pravda, že hra snese mnohé, a byť se vývojáři ze Sledgehammeru ohánějí slovem „autenticita“ v podstatě při každém rozhovoru, zrovna v multiplayeru o nějakou historickou přesnost asi nejde. Zatím není známo, co všechno přesně The Resistance nabídne, víme ale, že vyjde 30. ledna na PS4 a o měsíc později na Xbox One a PC, přičemž majitelé season passu se mohou těšit i na legendární mapu Carentan. Je také potvrzené, že po The Resistance přijdou ještě minimálně tři další map packy, nicméně k těmto žádné další informace vydavatel Activision neposkytl.
• Novinka: 12. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait
Beta je za námi a mnozí již netrpělivě očekávají plnou verzi. Hrůzy druhé světové války mohou na některých zanechat hluboké šrámy jak na těle, tak i na duši. A proto nám tvůrci odhalují Uplink, mód, jenž hlásí návrat z Advanced Warfare a který tyto bolístky zaručeně vyléčí. Prý.
Jistě vzpomenete na dobu, kdy vás už to věčné umírání v Call of Duty: Advanced Warfare nebavilo. A nebavilo vás ani poslouchat nějakého desetiletého mladíka, kterak vám „zvýšeným hlasem“ vysvětloval, že se máte raději oběsit a odinstalovat hru (ne nutně v tomto pořadí). Někteří v tomto případě hru raději vypli, jiní ale zkusili takzvaný Uplink. A že to, panečku, byla zábava.
Ve zkratce – šlo o multiplayerový mód, kdy se proti sobě postavilo šest hráčů na každé straně. Cílem bylo popadnout neutrálního drona a dopravit ho na nepřátelskou základnu. Tým, jemuž se to podařilo 20krát za sebou, vyhrál. Pokud se to do časového limitu nepovedlo ani jednomu, vyhrál ten s nejvyšším skóre. Takový Rocket League ve světě Call of Duty.
Jelikož si tento mód získal mezi hráči značnou popularitu, není se čemu divit, že se vrátí i v nadcházejícím Call of Duty: WWII. Ponese název Gridiron a jelikož v roce 1939 až 1945 neexistovaly žádné drony, nahradí jej kožený balónek, který se do tohoto prostředí hodí přece jen o něco více.
Gridiron bude hratelný na mapě zasazené do Londýna v období druhé světové války. Přesný název zatím nebyl odhalen, ovšem některé indicie z PC bety naznačují, že se oblast bude nazývat London Docks. Tento týden byla navíc odhalené další mapa, jež určitě potěší starší fanoušky série. Půjde o Carentan, ve které byla svedena spousta síťových soubojů. Bohužel, jak to zatím vypadá, Carentan bude pouze dostupný pro držitelé season passu…
• Dojmy z hraní: 30. 9. 2017 • Autor: Ondřej Zeman
O jedné z neočekávanějších FPS tohoto roku vás informujeme prakticky neustále. Proto jsme se rozhodli přinést vám i naše dojmy z víkendové open bety. Zda se nám Call of Duty WWII líbilo a jak nám vlastně na PC jelo, zjistíte v dnešní aktualizaci, která vám snad trošku napoví, co můžete od nového pokračovatele slavné značky skutečně čekat.
Ihned po spuštění Call of Duty: WWII se před námi objevil panel s nabídkou herních tříd. K dispozici jsme dostali karabinou vybaveného horala, průzkumníka s brokovnicí, útočnou puškou bojujícího člena infanterie, těžkotonážního kulometčíka a parašutistu běhajícího s lehkým samopalem. Jelikož jsme fanoušky efektivní eliminace nepřátel pokud možno jedinou ranou, automaticky jsme si zvolili ostrostřelce z hor, který nás uchvátil především svým vzezřením a nabízenou výstrojí.
Po navolení herní třídy jsem byl vržen do víru boje. Hratelnost je opět dynamičtějšího rázu. Pokud budete chtít v Call of Duty: WWII přežít déle než pár sekund, nesmíte se zastavit na jednom místě na delší dobu. Prakticky po celou dobu hraní budete ve většině herních režimů běhat po bojišti, kosit nepřátele a umírat pod náporem jimi vystřelených projektilů. Celek se v tomto ohledu výrazně neliší od ostatních zástupců série Call of Duty.
V průběhu několika hodin jsme měli možnost absolvovat všechny herní režimy. Nejvíce nás zaujal mód War, v jehož rámci jedna strana první kolo bránila a druhá útočila na zásadní strategické pozice. Při jeho hraní jsme měli konečně možnost vidět v praxi fungování zničitelných zábran, které vývojáři prezentují jako jednu z primárních novinek Call of Duty: WWII. Ty zabraňují nepřátelům především v průchodu. Projektily skrze ně prochází stejně jako přes většinu zdí bez větších problémů.
Pokud by u nás hrál prim vizuální dojem, nabízeným mapám a režimům bychom nemohli nic vytknout. Bohužel tento aspekt nepovažujeme za natolik zásadní. Stěžejní je pro nás zejména návrh lokací a jejich velikost. Call of Duty: WWII nás v tomto ohledu moc nepotěšil, nabízená bojiště nejsou nijak zvlášť velká, takže se před hlavní vašich nepřátel budete bez varování objevovat extrémně často.
Design oživování není podobně jako v předchozích dílech série vyřešen zrovna nejlépe. Permanentně umírající smolaře je Call of Duty: WWII v klasickém střetu týmů schopné postavit do rány nepříteli klidně i několikrát za sebou. Situaci by mohly vyřešit pevně stanovené startovní pozice, známé z Battlefield 1. Zda je však vývojáři vloží do finální hry, je prozatím ve hvězdách.
Call of Duty: WWII jelo na našem stroji překvapivě dobře. Po celou dobu hraní jsme se na nejvyšších dostupných nastaveních drželi nad 60 snímky za sekundu. Výrazné propady jsme v průběhu naší cesty skrze různě navržené válečné zóny prakticky nezaznamenali. Vedle odladěné optimalizace nám beta nabídla velmi návykovou hratelnost a obstojný počet herních tříd. Doufáme, že k nám Call of Duty: WWII dorazí na Xbox One, PS4 a PC v podobné formě jako nyní i v den vydání.
• Novinka: 26. 9. 2017 • Autor: Jiří Fait
Hrůzy druhé světové války se nezadržitelně blíží. Call of Duty: WWII představuje další videa, které vám poodhalí něco málo o samotném příběhu, ale hlavně dostanou prostor vaši spolubojovníci. Vypadá to na zajímavou sebranku a něco nám říká, že si s nimi užijete spoustu „srandy“, tedy pokud zrovna nebudete utíkat před kulometnou palbou nebo skákat do kráterů vytvořených minometnými granáty.
Call of Duty WWII je bezpochyby jednou z nejočekávanějších her tohoto roku. Jde to vidět na záplavě trailerů, které nám vývojáři téměř bez přestávky nabízejí a my jsme za to rádi. Nemůžeme dopředu posoudit, jestli hra samotná bude slavit úspěch, ale minimálně kinematograficky to vypadá jako trhák.
Tato ukázka napovídá tomu, že by se příběh měl ubírat „spielbergovským“ směrem. Pokud pamatujete na film Zachraňte vojína Ryana, pak budete jako doma. Dění se točí kolem vojína Ronalda „Red“ Danielse (vy), který jako mladý rekrut poprvé okusí bitevní vřavu při vylodění v Normandií. Po tom, co úspěšně přežije (snad) Den-D, se Ronald a jeho četa vydají napříč Evropou do Německa a stane se svědkem mnohých ikonických střetnutí druhé světové války, jako například boje v Hürtgenském lese nebo bitvy v Ardenách.
I zde budete spoléhat na to, že vám někdo kryje záda. Takový spolubojovník ve válce je někdy cennější než plně nabitá M1 Garand. V dalších krátkých trailerech se můžete dozvědět něco málo o těch, jež vám budou krýt záda nejčastěji.
Vaším (tedy „Redovým“) nejlepším kamarádem je Robert Zussman. Člověk s duchem válečníka, který jde přímo na věc. Loajalita je jeho druhým jménem, takže pokud se na někoho budete potřebovat spolehnout, pak je to tenhle chlápek.
Dalším na řadě je seržant William Pierson. Ano, správně. Ani tady nebude chybět „serža“, který všechno dělá podle pravidel a předpisů. Jistě se naskytne mnoho příležitostí, kdy vám bude pít krev, ale také je to typ bojovníka, kterého by každý chtěl mít ve své četě.
Poručík Jospeh Turner bude váš velící důstojník a zřejmě taky občas takový „uklidňovák“ v nepřehledných situacích. Je to rozený lídr, pro něhož není žádná mise příliš obtížná nebo oběť příliš velká. Takhle to zní jako Pierce 2.0, ale opak je pravdou. Jeho velení inspiruje muže kolem něj a drží je při životě.
• Novinka: 15. 9. 2017 • Autor: Jiří Fait
Betaverze pro PS4 a Xbox One již proběhla a za pár dní se dostane i na PC hráče. Vývojářům jde především o otestování systému hry a infrastruktury serverů. Od 29. září bude na Steamu spuštěn betatest, a pokud jste si hru nepředobjednali, nemusíte zoufat. Půjde o otevřenou betu přístupnou do 2. října všem!
Vlastníci PS4 a Xbox One si už sice mohli válečné běsnění v Call of Duty: WW2 otestovat, ale PC hráči museli prozatím jen tiše závidět. To se ovšem změní 29. září, kdy se na Steamu otevře možnost si hru vyzkoušet, a to až do 2. října. Bude se jednat o otevřenou betu, takže produkt ani nemusíte mít předobjednaný.
Sledgehammer Games zmínili, že právě tato beta je ně bude zásadním krokem k tomu, aby mohli doručit co možná nejlepší online zážitek v den, kdy hra naplno odstartuje. Což v překladu znamená, že čekají 29. září vlnu lidí, kteří jim nejspíš shodí servery, anebo budou skřípět zuby nad příšernou optimalizací. Ale na tohle všechno jsou vývojáři připravení a podle vlastních slov se již nemohou dočkat, až se prohrabou všemi návrhy a doporučeními, jak Call of Duty: WW2 pro PC hráče vylepšit a doladit.
Vydavatelé z Activision rovněž zveřejnili minimální hardwarové požadavky pro PC verzi Call of Duty: WW2. Je třeba mít ale na vědomí, že tyto se ještě mohou v průběhu času změnit. Jsou určeny primárně pro betatest. Nakonec ještě dodali, že během následujících dnů oznámí další detaily a novinky ohledně blížícího se testu.
Call of Duty: WWII minimální hardwarové požadavky pro betu:
• Novinka: 29. 8. 2017 • Autor: Jiří Fait
Betatest Call of Duty je v plném proudu na PS4, za pár dní se na bitevní pole druhé světové války vydají i majitelé Xbox One (od 1. 9.). Všichni si však budou moci vyzkoušet nový socializační prostor Headquarters, speciální multiplayerový mód, kde bychom podle vize vývojářů měli trávit čas mezi zápasy.
Headquarters podle všeho nebude pouze glorifikovanou čekárnou, pokud můžeme věřit slovům Sledgehammeru a novému traileru, který Activision zveřejnil během Gamescomu 2017. Čtyři hlavní hesla pro toto multiplayerové lobby, jež na nás prozatím udělalo podstatně lepší dojem než mírně odfláknutá Farma v Destiny 2, zní: socializuj se, upravuj, soutěž, získávej odměny. O co jde v obecném slova smyslu, jsme si již nastínili v preview, ve videu jsme však viděli některé konkrétní prvky.
Headquarters vypadá především jako takové velké tréninkové centrum, kde si budete moci vyzkoušet nejen všechny dostupné zbraně. A to buď na střelnici, anebo třeba v soubojích 1v1. Váš pobyt na velitelství můžete pojmout pouze jako osobní cvičení, jako zábavnější varianta se však jeví soutěžení se spoluhráči o různé odměny. Na ty máte nárok po obdržení určitého množství bodů, které zde získáváte právě za účast na rozličných aktivitách.
Mezi těmi evidentně najdete i střelbu z protiletadlových děl, popřípadě návštěvu místního kina, v němž budou na programu zápasy z e-sportových turnajů Call of Duty… zní to zajímavě a rozhodně je třeba snahu vývojářů ze Sledgehammer Games ocenit, nicméně až první dny a týdny po oficiálním vydání hry 3. listopadu ukáží, zdali Headquarters bude stát za to (tj. budou se tu hráči nakonec opravdu poflakovat a „socializovat se“, anebo po měsíc nalezneme většinu velitelství poloprázdných) a zdali třeba nebylo rozumnější investovat čas potřebný pro jeho vývoj a optimalizaci někam jinam.
• Novinka: 14. 8. 2017 • Autor: Dominik Fait
Prázdniny se pomalu, ale jistě chýlí ke konci, nicméně pokud jste si předobjednali (či o tom ještě uvažujete) nový Call of Duty: WW2, jeden důvod k radosti přece jen máte. Už za necelé dva týdny začíná uzavřená beta a vývojáři dnes do světa vypustili info, na co se hráči mohou těšit.
Oficiální vydání Call of Duty: WW2 nebude na pořadu dne ještě pár měsíců, avšak hráči, kteří v tvůrce ze Sledgehammer Games vložili důvěru a hru si předobjednali, budou mít možnost navštívit peklo jménem druhá světová válka v soukromém betatestu. Ten je rozplánován na několik fází, v té první (25-28. srpna) si zahrají majitelé PS4, v té následující se k nim přidají i hráči na Xbox One (1-4. září). Jak už pomalu začíná být (bohužel) zvykem, PC si na své kolo bude muset počkat.
Na svých oficiálních stránkách tvůrci rovněž uveřejnili řadu detailů, s nimiž v multiplayer betě můžeme (či naopak nemůžeme) počítat. K dispozici budou minimálně tři mapy, mezi nimi Pointe Du Hoc, Ardeny a Gibraltar, a čtyři herní módy. Kromě klasik typu Team Deathmatch a Domination si vyzkoušíme i nadějně vyhlížející War (konkrétně scénář Operation Breakout), jenž v mnohém připomíná Operations a Frontlines z Battlefield 1. Svého ostříleného ranaře (či ranařku) si vytvoříme v rámci jedné z pěti divizí ovlivňujících výběr zbraní a schopností – ty pochopitelně nebudou přístupny všechny. Není jisté, jak daleko za rank 1 nás Call of Duty: WW2 v betě pustí.
Prozatím zapomenout máme na nový sociální prostor Headquarters, Supply Drops a Loot (nyní konečně už jen čistě kosmetické předměty neměníci statistiky zbraní atd.) a taky všechny eSport/kompetitivní funkce, jako jsou třeba ranked (hodnocené) zápasy. Sledgehammer betu popsali jako „klíčový test jádra naší hratelnosti, našich systémů a stejně tak zátěžový test pro naši online infrastrukturu.“ Jinými slovy, hrajte, až se ze serverů bude kouřit.
• Novinka: 21. 7. 2017 • Autor: Dominik Fait
V posledních letech si už sérii Call of Duty bez nějaké té zombie horor show nedokážeme ani představit. A lišit se v tomto ohledu nebude ani nejnovější díl Call of Duty: WW2. Activision dnes odhalila hezky prohnilý trailer a jak se dalo čekat, na mušku si vezme nemrtvé nácky.
Tak už je to oficiální a ti, kteří seschlým šouralům s neodbytnou touhou po krvi a nejen šedé kůře mozkové nemohou přijít na jméno, mají holt smůlu. Jakkoli se Sledgehammer Games tento ročník zaštiťují slovem „autenticita“ a z jejich četných vyjádření by jeden mohl získat dojem, že herní vývojáři plánují do světa vypustit pomalu dokumentární dílo, na přítomnost tolik diskutovaného zombie módu (tentokrát pragmaticky nazvaného Nazi Zombies) ve finální verzi Call of Duty: WW2 to nebude mít vliv. Mrtváci (si pro vás) přijdou.
Stejně jako v minulých letech, i letos si na obrazovkách a monitorech zahraje několik populárních televizních hvězd a hvězdiček, jmenujme alespoň Davida Tennanta (Dr. Who), Kathryn Winnick (Vikingové), Elodie Yong (Daredevil) či Vinga Rhamese (Pulp Fiction). A stejně jako kdysi, i tentokrát budete vsazeni do role zombie-zabijáků, jejichž cílem je překazit šílené nacistické experimenty vycházející z legendy o ukrytém pokladu krále Fridricha I. Barbarossy.
Příběh se bude točit kolem mladé německé techničky Marie Fischer (K. Winnick), která se s pomocí tří společníků z řad Spojenců pokouší ze spárů hákového kříže zachránit svého bratra Klause. A snadné to mít nebude, stačí si poslechnout vědátora a la doktor Mengele v traileru a jeho věru zlověstná slova: „Nepostavil jsem jen nový typ vojáka. Stvořil jsem samotného ďábla.“ Kromě této nosné informace nám video poskytlo i potvrzení již dříve známého data uzavřené bety pro Call of Duty: WW2, do níž se dostanou pouze předobjednavatelé, a to konkrétně ve dnech 25. srpna (PS4), 1. září (Xbox One) a „někdy později“ (PC).
• Novinka: 3. 5. 2017 • Autor: Dominik Fait
V nedávno zveřejněném traileru, který jsme však už mohli částečně sledovat při samotném oficiálním oznámení v dubnu, představují tvůrci vizi, s níž na Call of Duty: WWII pracovali. Chtěli především co nejvěrněji zachytit autenticitu tohoto nejstrašlivějšího válečného konfliktu historie, k čemuž jim dopomohl kromě velkého množství času stráveného vlastním podrobným výzkumem také historik Martin Morgan (ten mimo jiné pracoval jako konzultant už na Medal of Honor: Airborne).
Cílem bylo mladé generaci zprostředkovat „emocionálně temný, ale vizuálně krásný“ zážitek a přiblížit jim hodnoty jako bratrství, kamarádství a lidskost, tedy vše to, co muži a ženy bojující a umírající bok po boku v druhé světové válce reprezentovali. Doufají, že se od dohrané hry budeme zvedat s pocitem, že hlavní postavy příběhu známe a záleží nám na nich. Celá ukázka je zakončena osobním (a taky dosti odvážným) prohlášením jednoho ze šéfů Sledgehammer Games Glena Schofielda, který tvrdí, že i když na hrách dělá už přes 26 let, je Call of Duty: WWII tou nejlepší, jakou kdy s kolegy vytvořil.
Druhá světová válka byla nemilosrdná. Chcete-li přežít, musíte se spolehnout na své druhy ve zbrani a doufat, že když půjde do tuhého, budou vám krýt záda.
• Preview: 28. 4. 2017 • Autor: Dominik Fait
K rozhodnutí opustit prostředí sci-fi a v Call of Duty WW2 znovu otevřít zaprášené stránky historických knih vedlo několik důvodů. Z pragmatického hlediska v Activision pochopili, že se všechny ty jetpacky, exoskelety a jiné srandičky supermoderní techniky už lidem možná začínají pomalu ale jistě zajídat. Že je o válečné hry stavějící na reálném základě stále (nebo opět?) zájem, potvrdil například v minulém roce kritiky i fanoušky oceňovaný Battlefield 1.
Dále lidé ze Sledgehammeru cítili, že na nové pojednání o druhé světové válce byl už prostě a jednoduše čas. Udělat z Call of Duty WW2 zábavnou hru je samozřejmě prioritou, ale jak jsme mohli na prezentaci slyšet, vývojáři mají i edukační ambice. Říkají, že tu máme novou generaci hráčů, která se o hrůzách tohoto konfliktu potřebuje dozvědět. A jelikož pařani dávají přednost akčním řežbám před naučnými dokumenty, jevila se jim varianta virtuálního vzdělávání jako jasná volba.
Vývojáři ze Sledgehammer Games slibují velmi silný příběh, který by měl svým pojetím a celkovou atmosférou připomínat filmový trhák Zachraňte vojína Ryana či kultovní seriál Bratrstvo neohrožených.
Ale žerty stranou – z traileru, ale hlavně z jednotlivých vyjádření Glena Schofielda a Michaela Condreye je evidentní, že snaha o autenticitu ve všech ohledech hrála při vývoji Call of Duty WW2 klíčovou roli. S týmem prý navštívili všechny lokace, mluvili s pamětníky, nafotili a natočili spoustu materiálů a celkově si dávali záležet, aby bylo jejich dílo historicky co možná nejpřesnější – tedy v rámci mantinelů stále spíše arkádové, nikoli ultrarealistické videohry. Na tuto přesnost dohlížel mimo jiné americký vojenský historik Martin Morgan.
Návštěvy muzeí a historických zbrojnic zahrnovaly také nahrávání autentických zvuků těžké techniky (tanků, letadel) i ručních zbraní. Mezi těmi nechybí klasiky jako americká puška M1 Garand nebo německý kulomet MG 42 (v multiplayeru bude samozřejmě k dispozici arzenál jak Spojenců, tak Osy). Tým Sledgehammeru se například vydal i do francouzských a belgických lesů, kde při natáčení ozvěn a vzdálených hlasů vyděsil skupinku turistů.
Tolik k pozadí vývoje. Pokud jde o časový úsek a prostředí, v němž se Call of Duty WW2 odehrává, budou Evropané možná trošku zklamaní. Ačkoli se vývojáři zaklínají hesly o komplexním pohledu na válku, které se přímo či nepřímo účastnila většina světa, hra se bude v podstatě výhradně soustředit na poslední dva roky, od otevření evropské fronty na severu Francie v Normandii po finální tažení na Berlín. K událostem z let 1939 až 1943 si prý pouze „přičichneme“ v rámci dotvoření příběhu a narativu hlavních postav.
Evropské válečné peklo prožijete v kůži vojína Ronalda „Reda“ Danielse, zajímavých postav by však v Call of Duty: WWII mělo být podstatně více. Jednou z nich jistě bude i technický seržant William Pierson.
V Call of Duty WW2 začneme v Anglii, kde se coby vojín americké armády Ronald „Red“ Daniels budeme pravděpodobně formou tutorialu připravovat na operaci Overlord. Pokud se nám podaří přežít šílená jatka, která se běžně v učebnicích označují jako „den D“ (Vylodění a následná bitva o Normandii), zúčastníme se společně se svou dvanáctičlennou četou ze slavné 1. pěší divize i dalších notoricky známých bitev: osvobození Paříže, bitvy v Hürtgenském lese, v Ardenách nebo závěrečných bojů o Berlín. O východní frontě a válce v Tichomoří Sledgehammer zatím mlčí (že by budoucí DLC?).
Mladíček z Texasu Red je naprostý zelenáč, který bude muset spoléhat na své spolubojovníky, pokud se chce dočkat konce války v jednom kuse. Vývojáři zdůrazňují, že Call of Duty WW2 není žádná individuální superhrdinská záležitost, máme prý čekat příběh „obyčejného vojáka“ a jeho jednotky – ve stylu Bratrstva neohrožených. Ostatně tento dojem v nás vyvolal už samotný trailer, který se k pojetí a atmosféře tohoto výtečného seriálu hodně přibližuje.
Zatím se zdá, že velkou většinu času v Call of Duty WW2 strávíme v Redově kůži, i když autoři naznačili, že si nějakou tu vedlejší misi střihneme i za ženskou příslušnici francouzského odboje nebo britského vojáka. Další zásadní charaktery jsou Redovi nadřízení Pierson a Turner, přičemž oba mají velmi odlišný žebříček priorit – pro Piersona je na prvním místě mise, pro Turnera jeho muži. Pak je tu ještě váš nejlepší přítel a kolega ve zbrani, Robert Zussman, ačkoli není jasné, jestli jsou poslední tři jmenovaní hratelnými postavami, anebo „pouze“ spoluvytvářejí příběh. Jasné je nicméně to, že si nezahrajeme za Němce, ani jiné zástupce Osy.
I gameplay Call of Duty WW2 se nese ve znamení návratu „na zem“. Třebaže mluvíme stále spíše o arkádovém stylu, tj. o svižné a intenzivní akci, určitá dávka realismu je nepřehlédnutelná. Tak například: Red si musí dávat pozor na každý náboj. A to jak ve svých zbraních (munice rozhodně není nevyčerpatelná), tak ve zbraních nepřátel – Call of Duty totiž opouští systém automatické regenerace zdraví. Jestliže to koupíte, raději koukejte najít medkit, jinak může být příští zásah váš poslední.
Další možností, jak se v Call of Duty WW2 uzdravit, je požádat o pomoc doktora z jednotky. Každý člen vašeho týmu ovládá jiné „zvláštní schopnosti“. Kromě zmíněného medika se tak můžete (resp. musíte) využít parťáka, který po kapsách nosí zásobníky ke všem možným zbraním. Stačí na něj prý houknout, a pokud se nachází někde poblíž, vytouženou munici vám pohotově hodí. Potenciální ztráta spolubojovníků vás proto nezabolí pouze na srdci, může vyústit i v celkové přehodnocení taktiky – ztratíte-li svého kámoše s náboji, budete muset nácky kropit s větší rozvahou.
Do historie se druhá světová válka zapsala jako nejkrvavější konflikt v lidských dějinách. Avšak bylo to také období, které v lidech probouzelo netušenou odvahu a hrdinství.
Pochopitelně nedílnou součástí (a pro mnohé hráče tou nejpodstatnější součástí) všech Call of Duty je multiplayer. Na veletrhu E3 2017 nám vydavatel hry Activision během konference Sony ukázal pořádně ostrý „gameplay“ trailer. Uvozovky dáváme proto, že o poctivé a čistokrevné záběry ze hry evidentně tak docela nejde, ale uznejte sami nejspíš uznáte, že ve výsledku vlastně ani nevadí:
Víme tedy, že na nějaké akrobatické kousky s jetpacky či dvojité skoky můžeme v Call of Duty WW2 zapomenout. Bojovat se bude poctivě s „botama na zemi“ (tuto frázi opakují vývojáři opravdu často) jako za starých časů prvních Call of Duty. Kromě zbraní si pak můžeme při postupu na další úrovně zvolit i jednu z pěti divizí (pěší, letecká, obrněná atd.). Ty budou ovlivňovat dovednosti našeho vojáka a výběr zbraní, čili nikoli pouze kosmetická volba. Nicméně takovou určitě bude nová možnost vybrat si v multiplayeru za svého avatara ženu.
Na prezentaci byl rovněž představen prvek zvaný Headquarters (velitelství). Půjde o takovou vylepšenou MMO lobby, prostor ve hře, který podle autorů poslouží před a po zápasech k socializaci a budování hráčské komunity. Sem si prý budeme v multiplayeru Call of Duty WW2 chodit pro uznání (medaile a jiná vyznamenání udílené před zraky našich spoluhráčů?), na pokec, budeme zde předvádět své avatary a měly by tu probíhat i soutěže s ostatními hráči – za odměny. Do jednoho velitelství se vejde až 48 lidí a bude to vůbec první místo, kam se po spuštění multiplayeru podíváme.
Mimo tradice typu team deathmatch nabídne Call of Duty WW2 také nový multiplayerový mod War. V něm se proti sobě postaví Spojenci a Osa v ikonických střetnutích druhé světové války. Mod se zaměřuje na týmovou spolupráci, pro vítězství tak budeme plnit různé taktické úkoly vycházející z historických reálií. Třeba vylodění v Normandii: coby Spojenci se musíte nejprve společně s týmem dostat na pláž, schovat se za ježky, pak dobýt kopec, zničit rádiový vysílač a nakonec odpálit osmaosmdesátky. Coby Němci musíte udržet nepřátele na pláži, pokud se to nepodaří, tak se stáhnout k rádiovému vysílači, a pokud ani to nevyjde, ochránit ony 88mm kanóny. Nabízí se srovnání s modem Operations a Frontlines z Battlefield 1.
V Call of Duty WW2 se vrátí i jedněmi milovaní, druhými nenávidění zombíci, a to v podobě kooperativní příběhové kampaně. V ní se můžeme prý těšit na „docela děsivý zážitek“ a „příběh o zoufalém pokusu Třetí říše vytvořit novou armádu v posledních fázích války“. Prostě náckové a okultismus.
Oficiální datum vydání Call of Duty WW2 bylo stanoveno na 3. listopadu 2017. Uvidíme, jestli Sledgehammer Games stihne vánoční termín, protože v jak pokročilé fázi se vývoj hry nachází, se z traileru dobereme jen těžko. Plánuje se rovněž multiplayerová beta – přístup do ní je podmíněn předobjednávkou. Jako první si ji zahrají majitelé PlayStation 4. Dosud ohlášené platformy jsou PC, PS4 a Xbox One.
Pokračování Call of Duty je vždy ošemetná záležitost. Velká očekávání od slavné a prověřené značky s sebou vždy nese velkou zodpovědnost vývojářů a vysoké nároky jejich fanoušků. Myslíme si však, že většina z vás je stejně jako my nadšená z rozhodnutí Activisionu nasměřovat Call of Duty WW2 zpátky do domácího přístavu s názvem druhá světová válka. Jak se bude její plavba vyvíjet a jak nakonec skončí? Sledujte naše stránky! Anebo se do onoho druhoválečného přístavu prozatím vydejte s jinou lodí. Mrkněte třeba na naši recenzi Sudden Strike 4.
• Novinka: 24. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
První mapkou Shadow War bude Airship, na níž budete bojovat v horské základně, u které je zaparkovaný mohutný zepelín. Druhá lokace Excavation vás vezme do důlní oblasti, jež je protkaná řadou tunelů, v nichž si máte možnost na protivníka počíhat. Třetí a zároveň finální bitevní pole Chancellery vám umožní utkat se s vašimi nepřáteli v koridorovém kancléřství.
Těšit se samozřejmě lze i na nové bojiště ve War režimu s názvem Operace Arcane a zombie kampaň, jejíž vyvrcholení bude podle všeho hodně krvavé a temné. Celek dorazí na PS4 už 28. srpna, vlastníci ostatních platforem si budou muset stejně jako v minulosti minimálně měsíc počkat.
Call of Duty WW2 – DLC Shadow War (Trailer)
Poslední datadisk Shadow War má šanci napravit pověst Call of Duty: WWII – Season Pass. Co myslíte, podaří se mu to?
Jelikož jsme předchozí DLC k Call of Duty: WWII recenzovali na PC, neodkloníme se ani nyní od naší tradice. Stejně jako v případě United Front, The War Machine a The Resistance se i Shadow War podíváme na zoubek na stolním počítači, což znamená, že vám recenzi přineseme až v závěru dalšího měsíce. Rozhodně byste si jí však neměli nechat ujít, protože v ní shrneme celý Call of Duty: WWII – Season Pass.
Recenzi na Call of Duty: WWII - Shadow War si můžete přečíst zde.
• Novinka: 20. 6. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Naposledy vydaná expanze The War Machine nás zavedla na různorodě navržená bitevní pole. S našimi nepřáteli jsme měli možnost bojovat ve sluncem zalitém Egyptě, sychravé Francii a v pořádně srovnaném Německu. V The United Front by nám mělo být nabídnuto opět několik osobitých bojišť. Podíváme se do Stalingradu, Monte Cassina či na území, v němž se odehrávala operace Market Garden.
S novou expanzí The United Front bude do hry přidána také čerstvá operace Supercharge a zombie mapa The Tortured Path, která před čtveřici hrdinů opět postaví nekončící hordu nemrtvých. Předposlední část Call of Duty: WWII – Season Pass by k nám měla dorazit na PS4 už 26. června. Na PC a Xbox One vyjde stejně jako The Resistance a The War Machine o měsíc později.
Recenzi na Call of Duty: WWII - United Front si můžete přečíst zde.
• Novinka: 29. 3. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Poslední nabízené DLC The Resistance nám umožnilo prostřednictvím jedné z úrovní nakouknout do meziválečné Prahy. The War Machine se v rámci map zaměří na lokace, ve kterých vojáci zažívali skutečně horké chvíle. Po jeho zakoupení vám bude umožněno zavítat do egyptských ruin, jež se nachází u pyramid v Gíze, na pláž Dunkirk či na německou raketovou základnu V2.
Obrázek 1: V rámci mapy u pyramid v Gíze série Call of Duty poprvé zavítá do Egypta. Obrázek 2: Lokace Dunkirk přidaná skrze DLC The War Machine před vás postaví promenádu a rozlehlou pláž. Obrázek 3: V2 vypadá podobně jako mapa z Vlčího hnízda vcelku uzavřeně, těšit se zde tím pádem můžeme na rychlejší střety.
Těšit se v Call of Duty: WWII - The War Machine samozřejmě můžete také na zombie misi The Shadowed Throne, která vás pošle do nemrtvými okupovaného Berlína. Stejně tak by měla být přidána operace Husky, jíž budete moci absolvovat v rámci režimu War. The War Machine nevypadá na první pohled vůbec zle, snad se mu v očích hráčů povede lépe než prvnímu DLC. The War Machine vychází na PS4 10. dubna 2018. Hráči na PC a Xbox One si budou muset na nový obsah počkat minimálně třicet dní.
Recenzi na Call of Duty: WW2 – The War Machine si můžete přečíst zde.
Obrázek 1: Nové DLC The War Machine před nás postaví zombie operaci The Shadowed Throne. Obrázek 2: Některé lokace, jež nám The War Machine přinese, vypadají velmi poutavě.
• Novinka: 10. 3. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
V únoru vyšel první DLC balíček pro poslední díl nesmrtelné FPS série Call of Duty, The Resistance. Resp. tehdy se dočkali pouze majitelé konzole PlayStation 4. Hráči na PC a Xbox One si museli počkat do března. Jestli úvodní příděl z poměrně drahého season passu (který navíc bohužel opět rozděluje hráčskou komunitu) stojí za to, si můžete přečíst v naší recenzi.
Call of Duty WW2 – DLC Shadow War (Trailer)
• 23. 8. 2018 • Update
Official Call of Duty: WWII - United Front DLC 3 (Trailer)
• 19. 6. 2018 • Update
Call of Duty: WWII - The War Machine DLC 2 (Trailer)
• 3. 4. 2018 • Update
Official Call of Duty: WWII – The Resistance Event (Trailer)
• 19. 1. 2018 • Update
Official Call of Duty: WWII Insider – Top 5 Tips (Gameplay)
• 3. 11. 2017 • Recenze
Official Call of Duty: WWII Insider – Divisions (Gameplay)
• 2. 11. 2017 • Recenze
Official Call of Duty: WWII - Carentan (Trailer)
• 30. 10. 2017
Official Call of Duty: WWII - Story (Trailer)
• 18. 9. 2017
Official Call of Duty: WWII Headquarters Reveal (Trailer)
• 22. 8. 2017
Call of Duty: WWII - Private Multiplayer Beta (Trailer)
• 14. 8. 2017
Official Call of Duty: WWII Nazi Zombies Reveal (Trailer)
• 20. 7. 2017
Official Call of Duty: WWII – Multiplayer Reveal (Trailer)
• 12. 6. 2017
Official Call of Duty: WWII Reveal (Trailer)
• 26. 4. 2017