Black Friday leden Alza pro firmy

Carrion (NOVINKA) dostal demo, v němž se s krví nešetří

Naposledy jsme vás o Carrion informovali na E3 2019, kde se jednalo o jeden z nejvýraznějších projektů vydavatelské společnosti Devolver Digital, která dala vývojářskému studiu Phobia Game Studio stojícím za tímto dílem nebývalý prostor. Několik měsíců po jedné z největších akcí roku tu pro nás má tento vydavatel demo. Pokud náhodou váháte, koukněte na následující řádky, kde si o něm můžete přečíst více.

NovinkyOznámení

Carrion; screenshot: plameny

• Žánr: 2D plošinovka • Multiplayer: Ne • Vývojář: Phobia Game Studio • Vydavatel: Devolver Digital • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (2020) Homepage • Čeština: ?

Carrion – Novinky

1. (31. 10. 2019) Úvodní pasáž z Carrion ukazuje útěk ze špatně hlídaného komplexu
  2. HW nároky pro Carrion PC

Úvodní pasáž z Carrion ukazuje útěk ze špatně hlídaného komplexu

• Novinka: 31. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Vydání dema Carrion na Steamu pro mě bylo velmi příjemným překvapením. Už na E3 2019 mi totiž tento kousek učaroval natolik, že prakticky zastínil všechny ostatní díla, jež byla světu na prezentaci Devolver Digital ukázána. Hned na startu se v něm hráč má možnost ujmout nevinně vypadající záplavy rudých chapadel, které se v minulosti podařilo uniknout z některé z mnoha pokusných zkumavek. Vašim cílem není nic menšího než se dostat pryč z komplexu a řádně se při této akci nakrmit, což se samozřejmě nelíbí místnímu osazenstvu a těm, kteří ho mají chránit před případnými hrozbami.

Carrion – Laboratoře (Gameplay)

Když se nic nepokazí, nabídne nám finální verze Carrion akční jízdu, v níž lidi rozhodně šetřit nebudeme.

Na počátku Carrion jsem měl v rukou možnost držet velmi fragilní entitu, z níž však vyzařovala touha po tom řádně si nacpat žaludek. Hratelnost byla naštěstí velmi intuitivní, takže jsem neměl problém chytnout myšku a vydat se vstříc tunelům pod laboratorním komplexem, jež většinou vedly do některé z laboratoří, kde na mě čekala svačinka toužící zaplnit můj žaludek. Přestože mé monstrum časem přibralo slušně na váze, stále se jednalo o překvapivě ohebnou příšerku, která neměla problém dohnat všechny utíkající dříve, než se jim povedlo dorazit k opancéřovaným dveřím. Jen málokdo se zmohl na odpor, pár kousků se však našlo, chapadla jim ovšem velmi rychle ukázala, že to byla chyba.

Ti z vás, kteří znají kultovní film Vetřelec, jistě ví, že monstra mají většinou problémy s těžší technikou. V Carrion vědci přemýšlejí stejně, jako protagonisté jiných děl, ve kterých je hlavním protivníkem krvelačný netvor, takže v pozdějších etapách bestie musí čelit nejen po zuby ozbrojeným lidem, ale také různým mechanickým nepřátelům, kteří se s tím na rozdíl od svých lidských kolegů tolik nepářou. Minimálně tedy s robotickými pátrači a věžemi jsem měl nemalé problémy. Celkově jsem byl s Carrion spokojen, ve finální verzi bychom mohli dostat k dispozici širší spektrum nepřátel a hlavně možnost definice úrovně obtížnosti, skrze niž si nastavím náročnost tak, abych dostal řádně zabrat. Vyjít by měl Carrion na PC, Xbox One a PS4 až příští rok, tak snad se nakonec dočkám.

Carrion; screenshot: tunel Carrion; screenshot: studio Carrion; screenshot: masakr
Demo Carrion vám dokonce umožní zavítat do vývojářského studia Phobia Game, vaše návštěva se však vývojářům moc líbit nebude.

Carrion – Oznámení

1. Krev v Carrion poteče proudem
  2. HW nároky pro Carrion PC

Krev v Carrion poteče proudem

• Oznámení: 25. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Projektů, ve kterých lovíme monstra, jsou na herní scéně stovky, jen málokdo se totiž odváží vytvořit hru, v níž by lidé nepředstavovali lovce, nýbrž jen kořist čekající na to, až ji někdo připraví o život. V rámci příběhu Carrion se převtělíme do kůže podivně vypadající zrůdy, které se úplnou náhodou podaří prorazit bezpečnostní sklo a utéct ze svého těsného vězení. Nikoho asi nepřekvapí, že se ihned po svém útěku začne svým věznitelům s plnou vervou mstít.

Carrion Gameplay - 20 Minutes Of Brutal Carnage | E3 2019 (Gamespot)

V Carrion se ujmeme monstra, které bude v průběhu hraní procházet vývojem.

Na dvacetiminutovém videu představeném v rámci E3 2019 máme možnost vidět jeho mstu v plném proudu. Prakticky se jedná o rozplizlou verzi kultovního Vetřelce, která šplhá po stěnách, zabíjí jednoho vojáka za druhým a pomaličku konzumuje jejich těla, čímž navyšuje svou sílu a velikost. Jeho cílem samozřejmě nebude jen pojídání bezmocných lidí, prim tu má hrát expanze jeho teritoria skrze zamořování specifických bodů, na nichž se oživí v případě, že podlehne projektilům, s jejichž pomocí se jej lidé budou snažit zastavit.

Kdyby mělo monstrum k dispozici jen své počáteční schopnosti, zřejmě by moc daleko neuteklo. Vývojáři mu však umožnili, aby se v průběhu hraní vyvíjelo otvíráním sudů s biologickým materiálem, který dokáže absorbovat a následně z něj získat nové dovednosti, jež použije nejen proti nic netušícím lidem, ale také k vytváření alternativních cest. Osobně jsem byl zaujat třeba genomem, který příšeře umožnil dočasně se zneviditelnit, díky čemuž byla schopná ošálit své pronásledovatele a jednoho po druhém je zlikvidovat a pozřít.

Carrion; screenshot: plamenomet

Plamenomety budou v Carrion představovat jednu z mála zbraní, která dokáže monstrum dočasně zastavit.

V rámci celku nelze říct, že by Carrion bylo komplexním titulem, při jehož hraní by člověk musel opravdu dumat nad tím, kam se vydá, jak rozdělí dovednostní body či koho zabije jako prvního. Tvůrci tohoto dílka však ani po ničem takovém netoužili, jejich cílem bylo vytvořit dynamickou hru, ve které si hráči po dlouhé době konečně zahrají za monstrum bez morálních skrupulí. Jestli vás projekt Phobia Game Studio zaujal a rádi byste si ho zahráli co nejdříve, musíme vás trošku zklamat, přestože i když na první pohled vypadá hotově, dorazit k nám má až v průběhu příštího roku na PC.

• Zdroje: YouTube

HW nároky pro Carrion

Operační systém Windows 7 SP1 64-bit Bude oznámeno