Hodnotit týden po vydání titul, která má vydržet týdny a měsíce, není jednoduché. V případě Destiny 2 dokonce velmi ošemetné, neboť se takto mnoho novinářů i hráčů opakovaně spálilo. Proto jsme vám v recenzi na Destiny 2: Forsaken slíbili, že se po několika týdnech vrátíme s aktuální zprávou o tom, jak to ve světě Destiny 2 vypadá. Zůstalo DLC Forsaken u zaběhlého schématu „navrch huj, uvnitř fuj", jako tomu bylo v případě některých předchozích rozšíření? Přecenili jsme autory z Bungie v původní recenzi? Nebo je Forsaken opravdu onou spásou Destiny 2, jak se hovoří? To vše se dozvíte v našem článku.
Původní recenze Destiny 2: Forsaken je nicméně stále aktuální. Na základě současné kondice hry na konci října nedošlo k úpravě hodnocení, a pokud nad koupí tohoto DLC uvažujete, právě recenze pro vás bude nejrelevantnějším zdrojem informací. Co vše Forsaken nabízí po stránce obsahu i hratelnosti najdete právě tam.
• Žánr: FPS • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Bungie • Vydavatel: Activision • Platformy a Datum vydání: PC, PS4 a Xbox One (4. září 2018) • Homepage: destinythegame.com • Čeština: Ne
• Novinka: 1. 11. 2018 • Autor: Filip Němec
Sliby se mají plnit, a to nejen o Vánocích. A nemyslím teď slib Bungie, že Forsaken celé Destiny zásadně změní (i když právě o tom je tento článek). Mám na mysli můj slib, který jsem vám čtenářům dal v recenzi na DLC Forsaken. Život s Destiny totiž připomíná prchavé letní lásky. Někoho potkáte, zamilujete se, ale po pár dnech zjistíte, že si vlastně nemáte navzájem co říct. Přesně taková je (nejen) moje paralela s Destiny 2 a to stejné zažil i první díl. Zprvu nadšené recenze, ale po pár týdnech začínalo být na serverech podivně prázdno a hráči si začínali stěžovat, že nemají do čeho píchnout. Tedy… spíše střelit.
Zatímco první DLC Curse of Osiris zadupalo potenciál hry do země, následující Warmind se už projevil v lepším světle. Je to ale vynikající Forsaken, které svítí jako maják naděje, podobně jako titánská superka s ohnivým kladivem.
Forsaken bylo všeobecně přirovnáváno k DLC The Taken King pro první Destiny, které kompletně překopalo fungování hry a nastolilo novou éru. Opravdu si Forsaken zasloužilo toto přirovnání? Po několika týdnech od jeho vydání musím s radostí prohlásit, že rozhodně. Vlastně je ještě lepší a přináší větší, podstatnější a zejména přívětivější změny. Co to znamená v praxi? Že i po několika týdnech máte v Destiny 2 stále co dělat. Ano, samozřejmě, že jde do značné míry o grind, ale bavíme se tu v zásadě o MMO hře. Zatímco systém a obsah zůstává stejný, proměnnou jsou samotní hráči. Díky tomu vás bude neustále bavit i to, co jste již několikrát absolvovali, táhnout vás navíc budou i lákavé odměny, kterých má Forsaken hodně a většina hráčů rozhodně nedosáhla na všechny exotické zbraně či exkluzivní brnění.
Tento rozdíl oproti předchozím DLC či původnímu stavu Destiny 2 je zapříčiněn množstvím nového (a stále přibývajícího obsahu) a také způsobem, jakým je hráčům dávkován loot s vyšším power levelem. Jedna věc totiž je dostat svou postavu na maximální úroveň a druhá sbírat exotické vybavení, absolvovat ty nejtěžší mise, zkrátka vytěžit z Forsaken první poslední. V recenzi jsem právě způsob, jakým Bungie dávkuje vybavení s vyšším power levelem, chválil a nic se na tom nezměnilo. Přísun nového a lepšího vybavení je konstantní, takže neustále něco dostáváte, na druhou stranu skoky nejsou tak velké, abyste dopoledne byly na úrovni 520 a odpoledne měli power level 550.
Cesta na maximální power level není obtížnější než dříve. Pouze je delší, ale také zábavnější.
Dostat se na maximální power level, tedy 600, vám u jedné postavy zabere hrubým odhadem asi 14 dní od chvíle, kdy dohrajete příběhovou kampaň – mám však na mysli několikahodinové každodenní hraní. Pokud patříte mezi většinu hráčů, kteří Destiny 2 zapnou třeba jen na hodinku či dvě a to ještě ne každý den, je to úkol klidně na měsíc. Fantastické však je, že i kdybyste se do hry vraceli každý den na mnoho hodin, vždy bude co dělat. Forsaken mimo jiné vrátilo denní úkoly, za které dostáváte Powerfull Gear, tedy vybavení lepší, než je vaše aktuální. Pnutí vracet se do hry pravidelně je tak vyšroubováno na maximum.
A pak tu máme doslova tuny obsahu a herních režimů. Patroly, Lost Sectors, Adventure mise, exotické mise, výzvy od Spidera, nové a velmi povedené příběhové postavy, fantastická lokace Dreaming City s obrovským množstvím tajemství a úkolů, spousta end game aktivit, jako je kooperativní mód The Blind Well, strike mise, nightall mise a samozřejmě každý týden obnovený raid s jinak nedosažitelnými odměnami. Nemluvě o fantastické novince v podobě režimu Gambit, který je při každé hře více či méně odlišným zážitkem, a samozřejmě Crucible, který je v podstatě hrou samou o sobě.
Obrázek 1: Aktuálně v Destiny 2 probíhá Festival of the Lost, který přináší kromě nové řady misí zejména tematicky laděné odměny, jako jsou speciální zbraně nebo papírové masky. Ty slouží spíše pro pobavení, žádné unikátní perky nemají. Obrázek 2: Kdo by totiž nechtěl nosit na hlavě slepičí masku, která svým názvem odkazuje na známý řetězec rychlého občerstvení.
Bungie navíc neustále přidává nové aktivity. Někdy dokonce zcela tajně. Po prvním dokončení raidu se třeba neohlášeně odemkla nová mise a nový strike. Poměrně nedávno přibyl do hry také vůbec první dungeon, což je v podstatě takový menší raid a nutno dodat, že jde o vynikající kooperativní zábavu. Nový je i herní režim Breakthrough do Cruciblu a stejně tak tři nové mapy (čtyři pokud jste majitelem PlayStation 4 verze). A nový obsah neustále přibývá, zatímco ten původní zůstává nevyčerpán. Začal nám také další ročník Iron Banneru, což mnoha hráčům vystačí na dny či týdny, a aby toho nebylo málo, je tu i Festival of the Lost, který nabízí tematický dušičkový obsah a exkluzivní odměny. Popravdě, někdy nevím, kam dříve skočit.
Abych byl ve svém článku co nejobjektivnější, musím zmínit, že mám ve svém friend listu i náruživé hráče, kteří mají tři postavy na maximálním power levelu, raid už zvládají na druhý či třetí pokus a vlastní velkou řádku exkluzivních zbraní. Z povrchního pohledu na jejich inventář by se mohlo zdát, že už nemají důvod se do hry vracet, ale i oni přiznávají, že ještě neokusili či přímo nepokořili vše, co Forsaken nabízí. Mají sice postavy na maximální úrovni, ale stále je baví absolvovat strike mise, hrát Crucible a plnit exotické výzvy, aby získali všechny zbraně. Téměř s každým týdnem se navíc ve hře objeví něco nového, takže už třeba nehrají 6 hodin denně, ale i tak se do Destiny 2 každý den vracejí.
Obrázek 1: The Shattered Throne je vůbec první dungeon v celém Destiny 2 a jde o skvělý kompromis mezi klasickou strike misí a několikahodinovým raidem. Obrázek 2: Nový PvP režim Breakthrough je založen na obsazování a následném bránění vybraných bodů na mapě.
Je samozřejmě otázkou, jestli se Bungie podaří udržet tak vysoké tempo přidávání nového obsahu, ale již za dva měsíce má vyjít další rozšíření Black Armory (tentokrát ale půjde o podstatně menší přídavek), takže dlouhodobý výhled Destiny 2 vypadá poměrně dobře. Zmínit musím i to, že kromě nového obsahu vývojáři neustále balancují a upravují už stávající systémy a snad ve všech ohledech ku prospěchu nás hráčů. Z těch menším zmiňme například to, že nově jde sledovat tři menší úkoly (tzv. pursuits), nebo to, že Lost Sectors konečně dostaly svá jména, takže plnění k nim přiřazených úkolů je snadnější a jejich hledání méně otravné.
Do hry přibyly nové a velmi zajímavé zbraně jako granátomet Through Fire and Flood nebo raketomet Zenobia D s naváděnými střelami, došlo i k vybalancování poškození u scout pušek. Na konci měsíce má navíc dorazit další update, jenž zvýší poškození mečů a fusion pušek. Co je však zásadní a z čeho mám největší radost, je úprava algoritmu pro generování exotických zbraní jakožto odměn (takže bychom měli dostávat méně duplikátů) a pak skutečnost, že Masterwork jádra budou součásti odměn za úkoly pro Spidera v nové oblasti Tangled Shore, díky tomu bude infuse zbraní a brnění snadnější.
Každý den svítí mapa s jednotlivými lokacemi ikonkami upozorňující na nové denní výzvy. Nikdy nebylo ve světě Destiny 2 tolik zábavy jako nyní.
Destiny 2 aktuálně zažívá nejlepší období svého života. Hra stále překypuje obsahem, nový dále přibývá a vývojáři pracují na doladění menších nedostatků. Jediné, co mi ve hře aktuálně chybí, je levnější infuse zbraní a vybavení, kterou jsem kritizoval v původní recenzi, kde si Destiny 2: Forsaken vysloužilo hodnocení 80 % a po měsíci hraní rozhodně necítím nutkání skóre jakkoli upravovat směrem dolů, spíše naopak. Snad autorům takové nasazení vydrží co nejdéle.
Následuje původní článek, recenze Destiny 2: Forsaken
• Recenze: 21. 9. 2018 • Autor: Filip Němec
Když přišlo Destiny 2, hodně jsem si pochvaloval příběh, který konečně využíval jednotlivé postavy, nabídl skvělý dabing, povedené filmečky a pomáhal vám se do světa Destiny 2 zamilovat. S následujícími rozšířeními však tento směr z nepochopitelných důvodů autoři opustili. Forsaken se však na vyšlapanou cestičku vrací a kultivuje ji, jak je to jen možné. Příběh Forsaken je temný, emotivní, plný fyzických soubojů i čistě emocionálních zápasů s vlastním svědomím. Je pravdou, že příběhová kampaň byla vždy v Destiny pouze úvodem do nového obsahu, ale Forsaken hezky stmeluje celé dobrodružství a z pohledu příběhové kampaně jde o doposud nejlepší přídavek pro Destiny 2.
Není tajemstvím, že v Destiny 2: Forsaken se rozloučíme s jednou z nejoblíbenějších postav původní hry. Dočká se někdy návratu?
Lví podíl na tom má i hlavní záporák, kterým je Princ Uldren. Jakmile ho trošku poznáte, budete ho minimálně chápat a někteří s ním budou možná i mírně sympatizovat. Prozradit mohu snad jen to, že vše nakonec dopadne trošku jinak, než si budete z počátku myslet. Na druhou stranu autoři zase nedokázali nijak využít hlavní postavu, tedy vás. Je pravda, že váš charakter projde zajímavou evolucí, kterou už prozradil jeden z trailerů, ale nechci vás ochuzovat o překvapení, pokud jste ho minuli. Stále tu však je obrovský prostor pro zlepšení. Vše naštěstí opět vynahrazuje váš ghost, jež v podstatě roli hlavní postavy přebírá.
S novou kampaní pak logicky přichází i nová oblast. Tentokrát se bohudík jedná opravdu o pořádný kus vesmírného prostoru a ne malé pískoviště na Marsu, jako to předvedlo rozšíření Curse of Osiris. Oblast Tangled Shore je opravdu velká a rozmanitá. Nabízí úzké skalní uličky, záhadnou magií roztrhané kusy souše pospojované ocelovými lany, ale i továrny plné radioaktivní lávy či občasné oázy s živou zelení. Co je však důležitější, je plná nejrůznějších aktivit a tajemství, jejichž objevování vám zabere týdny a možná i měsíce. Destiny 2 Forsaken totiž celý proces vylepšování postavy natahuje a rozmělňuje, aby vám celý ten grind vydržel o něco déle.
Obrázek 1: Velká část nové oblasti Tangled Shore se nachází pod zemí. Obrázek 2: Když se ale dostanete na povrch, čekají vás překrásné scenérie. Obrázek 3: Ani za svou rozlohu se nová oblast nemusí stydět.
Vrhněme se ale na novinky. Těch je tolik, že pokud bychom je chtěli rozebrat do detailu a polemizovat nad jejich reálnými dopady, vystačilo by to na samostatný článek. Nově se úroveň postavy navyšuje na 50. level, což je v podstatě bezvýznamná informace – zásadní změnou je až posun power level stropu ze 400 na úroveň 600, což už samo o sobě naznačuje, že Forsaken rozhodně není žádné tintítko. Klíčová je však změna systému, v rámci kterého dostáváte loot, a hlavně to, a jaký ten loot vlastně je. Autoři výrazně omezili drop engramů, a to dokonce takovým způsobem, že jsem přemýšlel, jestli nevymazali z věže cryptarcha Rahoona, protože jsem ho vůbec neměl potřebu navštěvovat. Engramů padá o poznání méně a o těch exotických raději nemluvím. Tady by to ještě chtělo nějaké vybalancování.
Destiny 2: Forsaken – příběhová mise (vlastní gameplay)
Novinkou je i větší pestrost a zábavnost příběhových misí. Jejich průběh se odvíjí zejména od vzájemně velmi odlišných bossů, kteří vyžadují vždy odlišný přístup.
Změnilo se i uspořádání inventáře. Zbraně už nejsou striktně rozděleny podle munice, kterou používají. Nově tak třeba sniperky nespotřebovávají pouze heavy ammo, ale mají i své verze s kinetickým či energetickým poškozením. To znamená, že nyní můžete mít klidně tři odstřelovačky nebo tři brokovnice zároveň. Přináší to sice větší svobodu při výběru zbraní, na druhou stranu jsem z nového systému stále trochu zmatený. Některé druhy brokovnic jsou kupříkladu jen ve slotu s kinetickým poškozením a další zase v ostatních, což působí nelogicky a příliš složitě. Proč zkrátka nemohu mít jeden velký inventář na zbraně a z nich si libovolně zaplnit tři sloty?
Obrázek 1: I kovaní hráči Destiny 2 budou mít z počátku problém se zorientovat. Fungování inventáře a členění zbraní se totiž hodně změnilo. Obrázek 2: Z nepřátel padající engramy budete nahánět ještě s větší vervou, jejich koncentrace se totiž výrazně snížila.
Další významnou změnou je to, že běžné (modré) a vzácné (fialové) vybavení se nyní generuje s náhodnými perky. To je na jednu stranu hodně dobrý krok, protože budete neustále napjatí, jestli nedostanete konečně helmu, která zkombinuje perky, jenž se hodí k vašemu hernímu stylu. Na druhou stranu pokud se nějakého kusu vybavení zbavíte s tím, že se vám nehodí a později třeba změníte herní styl, už si ho nemůžete znovu nechat vyrobit. Zkrátka to nejde. V podstatě tak musíte hrát stále stejný build nebo si paranoidně schraňovat vše, co najdete.
Většina lootu má nově náhodně generované perky. Můžete tak mít několik stejných zbraní či brnění, ale s rozdílnými vlastnostmi. Jinak řečeno, nikdy nevíte, co dostanete.
A teď pojďme na to opravdu špatné. Autoři kdysi dávno přišli s tzv. infuzí, tedy možností, kdy slabší brnění nebo zbraň pohltí stejný kus s větším poškozením. Díky tomu jste nemuseli neustále měnit zbraně za ty novější, jen abyste si navýšili power level a museli při tom vaše oblíbené kousky odložit. Tvůrci však tento systém ve Forsaken podstatně změnili. Vítanou změnou je, že nyní můžete klidně použít infuzi na pistoli a samopal (doposud šlo “zkombinovat” pouze stejné druhy zbraní). Nicméně cena je tak vysoká, že budete prosit na kolenou, aby se původní systém vrátil.
Za infuzi se nyní mimo jiné platí masterwork jádry, jenže ta jsou extrémně drahá a extrémně vzácná. V podstatě je tak vyloučené, aby vaše oblíbené zbraně držely krok s narůstajícím power levelem. Jedinou možností je vyčkávat na dobu, kdy budete na maximální úrovni a až poté začít s infuzí vašich oblíbených kousků. Jenže to se pak vytratí všechna zábava a požitek z hraní. Destiny 2 se tak v tomto směru mění ze zábavy na čistý kalkul. Masterwork cores navíc nyní potřebujete ve větším počtu i pro upgrady zbraní, které jsou opět zcela pozměněny a zaberou více času a také surovin. Očekávám, že v rámci několika málo dní musí autoři množství surovin potřebných k infuzi změnit, jinak za chvíli kanceláře Bungie skončí v plamenech.
V Bungie bohužel absolutně nezvládli nastavit množství surovin pro infuzi zbraní tak, aby byla dostupná všem. I hráči, kteří se před vydáním Forsaken oddávali Destiny 2 každý den, vydrželi se zásobami masterwork cores jen pár dní.
Destiny 2 se neustále vyvíjí (pravda, některé změny vítáte a některé naopak proklínáte) a součástí toho všeho je i Crucible, tedy obdoba klasického multiplayeru. Zde je zásadní změnou to, co už vývojáři proklamovali dříve a nejde pouze o výsadu majitelů Forsaken. Kupříkladu zkrácený time to kill ale i výše uvedené úpravy inventáře, to vše dostali v rámci bezplatné aktualizace i ti, kteří si Forsaken nekoupili. Jak už jsem zmínil, nyní je čas pro zabití soupeře podstatně menší, takže se Crucible změnil v o něco rychlejší akční střílečku, což je rozhodně dobře. Na druhou stranu stále tu zůstávají staré neduhy, jako například nemožnost vybrat si herní režim, takže i když seznam aktivit o něco nabobtnal, pořád si nemůžu svobodně vybrat svůj oblíbený control – mohu pouze doufat, že při výběru rychlé hry na něj zrovna přijde řada.
Destiny 2: Forsaken – PvPvE režim Gambit (vlastní gameplay)
Režim Gambit není těžké pochopit, ale jeho spletité strategie a herní možnosti se těžko popisují. Podívejte se sami, jak se Gambit hraje.
Ještě pozitivnější dojmy mám z nového režimu Gambit, který velmi šikovně kombinuje PvE a PvP. Ne, že bych vývojáře nějak podceňoval, ale velmi příjemně mě překvapilo, že dokázali vymyslet něco tak novátorského, zajímavého a především fungujícího. V začátku hry se oddáváte taktické PvE zábavě, kdy „farmíte“ na vlnách nepřátel předměty, jimiž nabíjíte stroj v centru mapy. Totéž ale současně dělá druhý tým a vy můžete v horní části obrazovky vidět váš i soupeřův postup. Když pak nasbíráte potřebný počet surovin, můžete vytvořit portál do dimenze soupeřova týmu a tam mu hezky škodit.
Závěrem každého kola je boss, přičemž vyhrává ten tým, který ho porazí jako první. Zaměříte se na sbírání surovin a následnou záškodnickou činnost, abyste brzdili soupeře, nebo bude lepší věnovat se likvidaci nepřátel a co nejrychlejší eliminaci bosse? Taktických možností je opravdu spousta a já jsem si Gambit oblíbil zejména pro velmi těsné a napínavé souboje. Bohužel taktický element Gambitu znamená také to, že s náhodnými parťáky máte malou šanci na výhru. Sice tento režim nabízí matchmaking, ale pokud narazíte na sehrané protihráče, nemáte šanci. To už je však specifikum žánru, ne chyba vývojářů.
Obrázek 1: Na rozdíl od raidu nabízí Gambit vždy více či méně odlišnou hratelnost. Každý zápas je jiný. Obrázek 2: Pochvalu si zaslouží i skvěle navržené mapy.
Ve společnosti Forsaken jsem prožil přes 50 hodin, během nichž jsem stihl mnohé. Přiblížit dvě postavy na dohled maximální úrovni, dohrát kampaň, vyzkoušet zásadní novinky a samozřejmě i samotný raid, což je král celého endgame obsahu a jeden z hlavních důvodů, proč se do Destiny 2 každý týden vracet. Přesto ale nedokážu zhodnotit (a v tuto chvíli to nezvládnou dost možná ani sami autoři), jak moc Forsaken vylepší dlouhodobé hraní. Na konci recenze sice naleznete výslednou známku, ale počítejte s tím, že se za pár týdnů přihlásím s dodatečným updatem. Jak na tom bude Destiny 2 po delší době od vydání DLC? To byl zatím vždy kámen úrazu u předchozích rozšíření: každá expanze z počátku nadchla (více či méně), ale dlouhodobě hře jako takové nepomohla hráče si udržet.
Obrázek 1: Destiny 2: Forsaken se může chlubit perfektním vizuálním zážitkem. Obrázek 2: Jak se postupně rozšiřuje nabídka planet a různých světů, hráči Destiny 2 si rozhodně nemohou stěžovat na obyčejné a opakující se prostředí. Obrázek 3: Na dechberoucí scenérie jednotlivých planet vám jen tak nezevšední.
Ostatně i druhý díl měl velmi dobré recenze, ale až po několika týdnech se ukázalo, že jablko hnilo od na obsahu chudého středu, což dokázal málokdo včas odhalit. Jak se tomuto problému chce Forsaken bránit? Jak už jsem naznačil v úvodu, postup na maximální power level je nyní pomalejší, ale konstantnější. Autoři minimálně zdvojnásobili aktivity, za které máte garantované vybavení s vyšší nebo alespoň stejnou úrovní, takže za vybrané činnosti dostáváte častější odměnu. Ta však není o tolik lepší, jako tomu bylo doposud. To by mohlo někoho odradit, na druhou stranu mě osobně častější, pravidelnější přísun nového vybavení vyhovoval. Nejde totiž jen o neustále narůstající power level, ale také dostatek nových zbraní a brnění, což je v Destiny 2 kořením naprosto všeho.
Autoři se navíc vrátili i k denním výzvám, jež si pamatuji z prvního dílu. Nyní tak nepočítáte pouze s tím, že se aktivity resetují každý týden, ale některé se obnovují i denně a těch také není málo. Prozatím mám pocit, že se autorům opravdu podařilo udeřit hřebíček na hlavičku, úplnou pravdu však poznáme až za několik týdnů pravidelného hraní.
Zlatým hřebem Forsaken je samozřejmě nový raid. Ostatně ten byl důvodem, proč jsem s recenzí a finálním verdiktem vyčkával déle, než by se někomu mohlo zdát vhodné. Přiznávám, že zatím nejsem se svou partou strážců nijak blízko jeho pokoření, ale máme za sebou několik působivých pokusů a podařilo se nám první části raidu Last Wish zdárně absolvovat. Pokud bude jeho kvalita minimálně stejná jako ta část, kterou zatím jsme schopni zdolat, rozhodně bude patřit k tomu nejlepšímu, co v Bungie vymysleli. Bezvýhradná spolupráce, oddanost, důvěra a kooperace hodná členů speciálních jednotek. O tom všem je raid Last Wish.
Obrázek 1: Na tomto místě začíná několikahodinové dobrodružství, které dokončí jen ti nejlepší. Obrázek 2: Doporučený power level je 550, ale i na této úrovni dostanete pořádně zabrat.
Vývojáři si však přichystali něco dalšího a z mého pohledu pravděpodobně i lepšího. Tangled Shore totiž není jedinou novou oblastí. Po dokončení příběhu a absolvování speciálního questu (rovněž pár hodin zabere) se vám odemkne endgame oblast Dreaming City a ta vám dost možná vyrazí dech. A to jak vizuálem, tak i obsahem nebo rozlohou. Dreaming City obsahuje nespočet misí, tajných truhel, skrytých bossů a tajemství a já mám při hraní pocit, že stále jen bruslím po povrchu toho, co v Bungie opravdu skvěle vymysleli.
Tato fantastická lokace navíc nabízí další endgame aktivitu, jež je podobná kupříkladu Escalation Protocols z předchozího Warmind. S ostatními strážci odoláváte vlnám nepřátel a získáváte tak velmi cenné vybavení. Blind Well, jak se tato aktivita jmenuje, vám mimo jiné odemkne novou super schopnost a podobně fungují i další aspekty Dreaming City. Jde o lokaci plnou tajemství a skvělého lootu, obrovským mínusem však pro mě je pouze jeden bod pro rychlé cestování. Lokace je totiž obrovská a při první návštěvě vždy vyrazíte za místní výzvy rozdávající NPC, která je však od místa, kde se po použití rychlého cestování objevíte, zbytečně daleko.
Obrázek 1: Vizuální zpracování Dreaming City vás ohromí. Obrázek 2: Působivá je však tato oblast i obsahem. Nabízí nespočet misí, patrol, výzev a samozřejmě i public eventů.
Destiny 2 mám rád, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že se Forsaken povede až tak moc. Velké množství novinek jsem ani nestihl zmínit, protože jich je zkrátka tolik, že jimi budete zahlceni i po desítkách hodin hraní. Vedle skvělých nových podtříd pro stávající třídy postav tu je také například nový druh zbraně. Luk je v mnoha aktivitách doslova gamechanger a jeho vizuální i technická stránka se Bungie opravdu povedla. I nová rasa nepřátel Scorn působí skvěle. V ničem se nepodobá žádné z již existujících ras a její členové působí opravdu děsivě.
Bungie po dlouhé době vytvořilo novou rasu. Scornové jsou vizuálně nádherní a strašliví zároveň a do světa Destiny se skvěle hodí.
Forsaken má sice své chyby a některé mě hodně štvou, avšak v záplavě novinek klady převyšují zápory. Pochválit musím zejména bohatý obsah – nové zbraně, super schopnosti, subclassy, dvě velké a skvělé oblasti a také troufnu si už nyní tvrdit, že i vynikající raid. Co však oceňuji ze všeho nejvíc, je nový přístup k dlouhotrvající hratelnosti. Destiny 2 dávkuje nové vybavení daleko lépe než doposud, s příjemnou pravidelností, takže téměř každý den se váš power level někam posune. Rozdíly ale nejsou tak vysoké, takže už teď tuším, že dalších 100 hodin mě cesta na maximální power level bude určitě stát.
Tato recenze byla napsaná pro verzi PS4 Pro.
Klady
Zápory
Hry byly mým nejlepším přítelem i milenkou již od dětství. O hrách jsem začal psát už na střední škole, čímž jsem vysedávání u herních strojů ospravedlňoval nejdříve před rodiči i přítelkyní a nyní před manželkou. V minulosti jsem ve formě textu i herních pořadů přispíval pro magazíny jako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazínu a GEMu mám na starosti herní konzole všeho druhu, videoobsah a z her pak zejména závody. V osobní rovině jsem navíc hlavním strůjcem vyostřených diskusí mezi konzolisty a PC Master Race, do které jsem se nenápadně také přidal, přestože moje herní srdce bije zejména pro pohodlné gaučové hraní.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3250 3.5GHz / AMD FX-4350 | Intel Core i5-2400 3.1GHz / AMD Ryzen R5 1600X |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 6 GB | 8 GB |
HDD | 40 GB | 40 GB |
Destiny 2: Forsaken vyšlo 4. září 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.