Studio Bungie přichází v pořadí s již druhým placeným přídavkem pro svou online FPS akci Destiny 2. I přes své nesporné kvality se ovšem na tento titul poslední dobou snáší kritika ze strany fanouškovské základny, která od hry asi čekala mnohem víc než jen vylepšenou „jedničku”. Napravení tohoto neduhu a změna k lepšímu měla nastat díky placeným DLC slibujícím nový obsah.
Předchozí rozšíření Curse of Osiris ale bylo pro fanoušky Destiny 2 spíše zklamáním, zejména kvůli velmi krátké příběhové kampani a až směšně malé nové oblasti. Vyvaruje se přídavek Warmind podobných problémů, nebo tvůrci z Bungie svě chyby zopakují? Nové DLC vyšlo 8. května 2018 pro platformy PC, PS4 a Xbox One a vše podstatné o něm se dozvíte v naší recenzi.
• Žánr: FPS • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Bungie • Vydavatel: Activision • Platformy a Datum vydání: PC, PS4 a Xbox One (8. května 2018) • Homepage: www.destinythegame.com • Čeština: Ne
• Recenze: 14. 5. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Příběh Warmind DLC hráče proplete s osudem Any Bray, dlouho ztracené Guardianky, která v nehostinných pustinách zmrzlých pólů Marsu a přilehlých opuštěných základnách pátrá po stopách minulosti vlastní rodiny. Když ale staré válečné satelity začnou padat z nebes a díky explozím roztají ledovce, z mrazivého spánku procitnou na povrch stará tajemství Marsu – především jádro obranného mechanismu Rasputin a armáda Hive, jenž se kdysi zavázala toto zařízení zničit. A vy tuto nebezpečnou mimozemskou rasu musíte zastavit dříve, než bude pozdě.
Ana Bray je ústřední postavou nového DLC. Bohužel se do příběhu aktivně zapojí jen velmi málo.
Na rovinu, příběhová kampaň Warmind je jedno velké zklamání. Sestává celkem ze čtyř misí a zabere vám pár hodin (cca dvě podle Power Levelu vaší postavy). To by ale nutně nevadilo, spokojil bych se klidně s krátkým, ale s kvalitním příběhem, bohužel ani toho jsem se nedočkal. Dějová linka působí hrozně uspěchaně, postava Any Brey je děsivě nevyužitá a vlastně za celou dobu nic moc nepředvede. Nějaké budování jejího charakteru zde rozhodně nečekejte a je to škoda, protože úvodní animaci tuto mladou ženu prezentuje jako neohroženou bojovnici, která se o sebe dovede postarat. V akci ji ale na vlastní oči nikdy neuvidíte...
Obrázek 1: Jinak je ale Ana sympatická dívka. Obrázek 2: Jedna z příběhových misí vás zavede i na matičku Zemi. Obrázek 3: Padající satelity ze zimního spánku probudily armádu Hive.
Příběh tedy úplně neobstál, na druhou stranu je ale třeba uznat, že se na Warmind alespoň hezky kouká. Grafika vypadá velmi dobře, v tomto ohledu ale excelovala i základní hra, bylo by tedy až fascinující, kdyby se vývojářům nějak podařilo to zhoršit. Celému DLC ale podle mého názoru ubližuje poměrně nudný level design. Nové prostředí na Marsu sice nabízí zajímavý kontrast mezi ledem pokrytými jeskyněmi, typickými rudými pláněmi a industriálními komplexy, z vizuálního hlediska to ale není nic, co bychom už neviděli 100 x předtím, dokonce i v rámci samotného Destiny 2.
Obrázek 1: Marťanští Hive mají lehce modrý odstín, jinak jsou ale k nerozeznání od těch klasických. Obrázek 2: Podobných působivých výjevů je ve hře pramálo.
Většina objektů a budov vypadá jako recyklované modely poslepované dohromady, pouze prohnané jiným světelným filtrem a sem tam zpestřené nějakým tím sněhem či rampouchem. Neříkám, že Warmind DLC nedokáže občas ohromit působivým výjevem, nicméně level design celkově je děsivě zaměnitelný a jen těžko si vybavíte nějakou pamětihodnou lokaci. Nepomůže ani fakt, že téměř celou dobu příběhové kampaně bojujete s armádou Hive, se kterými jste se už střetli milionkrát v rámci Destiny a Destiny 2. Tedy pardon, Warmind se odehrává na částečně zamrzlém Marsu, proto mají zdejší Hive lehce namodralý nádech. Taková změna! Marně jsem doufal, že se v Destiny 2 konečně dočkáme nové rasy nepřátel, ale to už bych zřejmě chtěl moc.
Abych ale jen nehanil, z hlediska hratelnosti pořád Destiny 2 i její přídavky vnímám jako podařenou akční hru s RPG prvky. Ten pocit ze střílení tisíců nepřátel stále působí skvěle a získávání nové a lepší výbavy jen tak neomrzí. S každým novým přídavkem mám ale stále silnější pocit, že Bungie nedokáže budovat vesmír, který sami stvořili a nedaří se jim ho zaplnit zajímavými příběhy a postavami. Přitom potenciál v sobě značka Destiny skýtá obrovský.
Obrázek 1: Doupata Hive jsou přímo odpudivá. Obrázek 2: Ledem pokryté jeskyně působí značně stereotypním dojmem. Obrázek 3: V budovách společnosti Clovis Bray strávíte většinu příběhové kampaně.
Rozšíření Warmind sice nijak neoslní kampaní či vizuálním stylem, z hlediska změn a novinek je na tom ale o něco lépe. V první řadě se navyšuje maximální dosažitelný level z 25 na 30, stejně tak se posouvá i hranice síly vašeho charakteru (Power Level) z 335 na 385. To je celkem podstatný skok, pokud tedy budete chtít svou postavu vycepovat na max, čeká vás nějaká ta doba grindování a honby za lepším lootem. V tom případě vás určitě potěší i spousta nových zbraní či brnění, jak obyčejných, tak i exotických, dokonce se vrátí i pár kousků známých z původního Destiny.
Vnitřek obranného mechanismu Rasputin vypadá nějak takto.
Na povrchu Marsu na vás čeká standardní nabídka činností v podobě Public Eventů, Patrol a Adventur. Nic, co by oddané hráče Destiny 2 nějak zaskočilo. Poměrně příjemnou novinkou je event Escalation Protocol, kde společně s ostatními hráči likvidujete vlnu za vlnou nepřátel z řad Hive. Je to zábavné zpestření a musím říci, že i poměrně těžké. Vzhledem k doporučenému Power Levelu 370 k účasti je zatím tato aktivita reálně hratelná pouze pro menší skupinu hráčů, časem se to ale jistě změní.
Obrázek 1: Escalation Protocol je novou a poměrně náročnou aktivitou, na kterou na Marsu narazíte. Obrázek 2: Jedním ze dvou přírůstků do nabídky arén v Crucible je i mapa Meltdown.
PVP mód Crucible obohatil nabídku map o dva nové kousky – Meltdown a Solitude. Meltdown se odehrává v prostorách komplexu společnosti Clovis Brey a jedná se o hezkou kombinaci klaustrofobních chodeb a otevřenějších sálů, zatímco Solitude leží na kraji zamrzlého skalního útesu, který přímo navazuje na základnu postavenou (nejspíše) lidskou rukou. Obě mapy jsou dle mého povedené a nabízejí dostatečně členité prostředí pro napínavé souboje s lidskými protivníky.
Do Destiny 2 díky DLC Warmind přibudou i dva nové striky, bohužel se ale jedná pouze o recyklované příběhové mise. Majitelé PS4 jsou na tom o něco lépe, radovat se totiž můžou z třetího bonusového striku, jenž je exkluzivní pouze pro tuto platformu. Navíc se jedná o zbrusu novou misi od začátku do konce, což je příjemné osvěžení. O to větší je potom škoda, že na jejím konci čeká boss v podobě řadového protivníka, pouze o dost silnějšího, s novými schopnostmi a impozantními rozměry. Stále si ovšem nelze vybrat, jaký Strike chcete aktuálně plnit, takže než natrefíte na jeden z těch nových, může uplynout docela dlouhá doba. Nechť je k vám Bůh Náhodného Generování milostiv.
Ledem pokrytých budov si v DLC Warmind užijete až až.
V blízké době můžeme očekávat i nový Raid Lair, to jest novou end-game aktivitu, na jejímž konci úspěšné hráče nemine odměna v podobě silného vybavení. Tato mise ponese jméno Spire of Stars a měla by se odehrávat na orbitu planety Nessus, stejně jako všechny předchozí Raidy. V době psaní recenze ovšem ještě tento mód nebyl aktivní, takže skutečná herní náplň, obtížnost a koneckonců i kvalita je zatím (doslova) ve hvězdách. Bungie ovšem slibuje jeho příchod do Destiny 2 během několika málo dní.
Obrázek 1: Na Marsu na vás čeká i několik nových Patrol. Obrázek 2: Public Eventy nemůžou chybět ani v DLC Warmind.
Podobně jako u předchozího DLC Curse of Osiris ve mne i druhý placený přídavek probudil mírné pocity zklamání. Největší slabinou je zcela určitě směšně krátká příběhová kampaň a generická nová lokace na planetě Mars, která sice oplývá slušnou rozlohou a nabídkou aktivit, z vizuálního hlediska ale působí až podezřele všedně.
Navýšení maximálního levelu a síly vašeho charakteru potěší, stejně tak i řada nových zbraní či výbavy, Warmind je ale v konečném výsledku pouze lehce nadprůměrné DLC, které mírou nového obsahu nejvíce připomíná free update s na poslední chvíli přilepenou cenovkou. Zásadní proměna hratelnosti Destiny 2 se nekoná, pokud po něčem takovém toužíte, své naděje můžete pomalu upínat na DLC číslo 3, které nepochybně dorazí v průběhu tohoto roku. Snad si Bungie dají konečně záležet. Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.
Obrázek 1: Adventury jsou další populární činností, které můžete věnovat svůj čas. Obrázek 2: Nokris, čaroděj Hive a nepříjemný protivník v jednom.
Klady
Zápory
Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3250 / AMD FX-4350 | Intel Core i5-2400 / AMD Ryzen R5 1600X |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 6 GB RAM | 8 GB RAM |
HDD | 68 GB | 68 GB |
Destiny 2: Warmind vychází 8. května 2018 na PC, PS4 a Xbox One.