Naše pobočky jsou od 22. 10. otevřené pouze pro výdej objednávek. Využijte bezpečného nakupování z pohodlí domova nebo zkuste jeden z našich AlzaBoxů. Reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Call of Duty: Black Ops Cold War (DOJMY Z HRANÍ) – Multiplayer vstupuje do druhého kola předběžného přístupu

• Autor: Alexandra Vaníková

Od 8. do 12. října si mohli vlastníci PlayStation 4 už podruhé vyzkoušet multiplayer Call of Duty: Black Ops Cold War, na kterém pracuje studio Treyarch (první možností byla otevřena alfa). Zatímco první dva dny patřily majitelům předobjednávek, v sobotu a neděli probíhala beta otevřená. Jaké jsou naše dojmy poté, co jsme si měli možnost „osahat“ už druhý předběžný přístup hry pro více hráčů?

Dojmy z hraní (Beta PS4)Dojmy z hraní (Alpha PS4)

Call of Duty: Black Ops Cold War; screenshot: beta

Call of Duty: Black Ops Cold War (hra) | Call of Duty (IP) | Call of Duty: Black Ops (IP)

FPS Call of Duty: Black Ops Cold War je sedmnáctým dílem herní série Call of Duty a zároveň pátým dílem podsérie Black Ops. Titul vyvíjí studio Treyarch a Raven Software a vydává společnost Activision. Hra vychází 13. 11. 2020 na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X. Hra obsahuje multiplayer a neobsahuje českou lokalizaci. | Homepage

Články: | Vše, co víme | Dojmy z hraní

Call of Duty: Black Ops Cold War (DOJMY Z HRANÍ PS4) – Obsah článku

1. Multiplayer Black Ops Cold War přešel změnou k lepšímu, pihy na kráse se ale najdou
  2. Perky, Field Upgrades, Scorestreaky a Divoké karty jsou skvělým ozvláštněním zápasů
  3. VIP Escort jako předzvěst dalších zajímavých módů?
  4. Multiplayer v Black Ops Cold War se vydává vlastní cestou, která je zatím trnitá
  5. HW nároky pro Call of Duty: Black Ops Cold War PC

Multiplayer Black Ops Cold War přešel změnou k lepšímu, pihy na kráse se ale najdou

Alfa hry pro více hráčů připravovaného Call of Duty, která proběhla koncem minulého měsíce, ve mně zanechala vcelku pozitivní pocity, i když kritiku některých prvků jsem si nemohla odpustit. Největším trnem v oku byla mdlá grafika, která třeba majitele základního PlayStation 4 kvůli nižšímu výkonu konzole v podstatě připravila o plnohodnotný zážitek z hraní, kdy bylo „i díky“ nešťastně vyřešenému vybalancování barev místy problém zpozorovat nepřítele.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Moskva, Moscow Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: bazén, pool, Miami
Mapy Moscow (Obrázek 1) a Miami (Obrázek 2) po úpravách doslova prokoukly a hraní na nich je mnohem příjemnější.

Ani na modré konzole s přívlastkem „Pro“ ale nešlo o žádnou slávu a měla jsem pocit, jako kdybych se vrátila zpět v čase. Nešlo však o příjemnou nostalgii, spíše jsem se divila, jak takto může vypadat hra, která se již za pár týdnů podívá na konzole příští generace.

Jak jste už asi z úvodního odstavce vytušili, na paškál si jako první vezmu vizuální stránku multiplayeru Black Ops Cold War v beta verzi. S radostí mohu prohlásit, že se dočkala viditelných změn. Barvy jsou sytější, což je vidět zejména na mapě Moscow, které jsem během hraní alfy dala pracovní název šedá myš. V betě už ale bylo hraní ve virtuální metropoli Ruska mnohem lepší.

COD: Black Ops Cold War Beta – Moscow/Domination | Alza Magazín Gameplay, PS4 Pro, No Commentary

Domination je hlavně o rychlém přesunu mezi oblastmi zájmu a jejich udržování. Na mapě Moscow je tak dobré si zapamatovat různé zkratky a například si najít vhodná místa pro umístění stacionárního kulometu.

Prostředí již nepůsobí tak fádně a jednotvárně, tvůrci si pohráli i s osvětlením a výsledkem je kromě lepší viditelnosti nepřátel také poutavější atmosféra (hlavně na noční mapě Miami). Ptáte se, zda se Black Ops grafikou může nyní rovnat loňskému Modern Warfare? Určitě ne. Pokud stavíte realističnost na první místo, pak Call of Duty Cold War splní vaše požadavky jen částečně.

Přiznám se ale, že na těch několika dostupných mapách (Miami, Moscow, Satellite, Armada, Crossroads, Cartel) a módech mi absence ručně vymodelované vegetace nebo detailně zpracovaných fasád budov nijak žíly netrhala. Black Ops se totiž vydalo rychlejší a arkádovější cestou než jeho předchůdce z roku 2019 – výsledkem jsou souboje osekané o taktické gameplayové prvky, jako například opírání si zbraně o překážku nebo možnost otevírat a zavírat dveře. A já jsem se i díky vyššímu tempu plně soustředila spíše na boj a práci se zbraní než na obdivování okolní scenérie. Úpravám, a to velmi vítaným, se nevyhnul ani pohyb postavy, který v alfa verzi nepatřil mezi nejplynulejší. Nyní však byla situace zcela jiná a podstatně lepší.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Type 63, puška, rifle Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: kill
Call of Duty: Black Ops Cold War nabídne dost zbraní společně s attachmenty, které dokážou výrazně ovlivnit jejich ovládání a přesnost.

Pojďme ale k smrtícím hračkám. K dispozici bylo během bety pár modelů zbraní z klasických kategorií typu útočné pušky, odstřelovačky, brokovnice atd., společně s množstvím attachmentů. A já jsme si již během alfy dost oblíbila dvojici XM4 a Pelington 703. Zatímco první jmenovaná mě nezklamala v boji na menších mapách, kde je vyšší pravděpodobnost střetu s nepřítelem takříkajíc „tělo na tělo“, její přesnější kamarádka s hledáčkem se osvědčila zejména při likvidaci konkurenčních sniperů na rozsáhlých mapách typu Armada nebo Crossroads.

Ani zde však žádná revoluce nedorazila a doufám, že se vývojáři zbraním ještě trošku pověnují. Poladění by si totiž zasloužila jak jejich zvuková stránka, tak zpětný ráz, který se napříč třídami zbraní téměř vůbec nemění. Jde tak o další oblast, ve které loňské Call of Duty nad Black Ops Cold War vítězí.

Perky, Field Upgrades, Scorestreaky a Divoké karty jsou skvělým ozvláštněním zápasů

V multiplayerovém boji se samozřejmě nemusíte spoléhat pouze na zbraně jako takové, můžete využít i sadu podpůrných bojových prvků. (Omračující) granáty, semtex nebo C4 jsou samozřejmostí, stejně jako výběr správného perku, field upgradu a scorestreaku. Pokud vám poslední tři nic neříkají, zde je stručné shrnutí. Perky dokáží vylepšit schopnosti vaší hratelné postavy a po zvolení jednoho z nich bude tento aktivní během celé hry. Na podobném principu fungují také Divoké karty (představeny již v předešlých Black Ops hrách), které mohou, no vždyť víte... zamíchat kartami. Měla jsem docela problém si z nich vybrat, jelikož všechny nabízely celkem lákavou odměnu za jejich aktivaci (vzít si dvě primární zbraně, přidat na smrtící hračky další 3 attachmenty atp.).

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Engineer perk, inženýr perk Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Field Upgrade, Field Mic Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: scorestreak, Sentry Turret
Perky, field upgrady a scorestreaky jsou neoddělitelnou součástí multiplayeru a dokážou zásadně změnit směr, kterým se ubírá kterýkoli zápas.

Field upgrady zahrnují vybavení, které lze během zápasu umístit na bojové pole a týmu poskytnou určitou výhodu. Jejich aktivace funguje na principu tzv. recharge time. Použít tedy jeden z nich je možné vždy až po určitém čase (obvykle po 2 až 4 minutách v závislosti na zvoleném field upgradu). Scorestreaky už je o něco náročnější získat. Hráč si může zvolit tři z nich, přičemž v boji je lze aktivovat po získání určitého počtu bodů (ty dostáváte za killy, asistence, však to znáte).

COD: Black Ops Cold War Multiplayer – Satellite | Alza Magazín Gameplay, PS4 Pro, No Commentary

Nejvíce akce bez pochyb zažijete na mapě Satellite.

Líbí se mi, že od alfy prošly menší změnou i scorestreaky – pro jejich použití již nově potřebujete více bodů a až během hraní bety jsem si uvědomila, že to funguje mnohem lépe. V prvním předběžném přístupu se totiž stávalo, že mapy byly scorestreaky někdy zahlceny, kdežto nyní se boj soustředil hlavně na používání zbraní a letecký nálet nebo vybuchující autíčko se na mapě objevilo jen párkrát. Scorestreaky se navíc nedeaktivují po vaší smrti, potěšilo mě také, že je bylo možné použít i na začátku druhého poločasu zápasu. Nebyla jsem tak nucena scorestreaky těsně před koncem kola „vyplýtvat“ a raději jsem je využila až v pravý okamžik.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: shotgun, brokovnice Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: sniper rifle scope, ads, odstřelovačka
Když podpůrné bojové prvky selžou, je na čase tasit zbraň a dobře mířit.

Proti scorestreakům a field upgradům navíc hráči nejsou zcela bezmocní. Vybavení, které je možné umístit na bojové pole, totiž není nezničitelné, pokud navíc chcete zvýšit šance na přežití, doporučuji zvolit perk Engineer. Ten hráči umožní vidět obrysy soupeřova podpůrného zařízení například v podobě stacionárního kulometu, a to dokonce přes stěny. Mně tento perk několikrát zachránil život, protože jsem díky němu zpozorovala například zákeřně umístěnou nášlapnou minu.

VIP Escort jako předzvěst dalších zajímavých módů?

Beta do určité míry nabídla téměř identický výběr mapek a herních režimů jako v alfa verzi. Kromě klasických režimů Team Deathmatch, Kill Confirmed nebo Domination byl k dispozici také nový mód Combined Arms připomínající Ground War z Call of Duty: Modern Warfare, hostující vyšší množství hráčů. Jde v podstatě o mód Domination, který trochu ozvláštní dopravní prostředky (například sněžný/vodní skútr či motorka).

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: vodní skútr, water scooter Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: zipline Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: podvodní eliminace, underwater elimination
Mapa Armada má své výhody. Můžete naskočit na vodní skútr nebo cestovat z lodi na loď pomocí ziplinu. Eliminace nepřítele pod vodou má také něco do sebe.

Combined Arms mě osobně nenadchl, mapy se mi někdy zdály až příliš velké pro pouze 24 hráčů a tvůrci se budou muset ještě poprat s umístěním spawnovacích bodů. Mnohdy jsem totiž musela sprintovat do centra dění téměř přes polovinu mapy. To VIP Escort byl podstatně zajímavější zážitek.

Hraje se ve dvou týmech po šesti hráčích, přičemž v jednom z týmu se jeden z šestice stává tzv. VIP osobou. Tu je třeba bezpečně dopravit k únikové helikoptéře, čemuž se samozřejmě snaží zabránit tým protivníků. Každý člen týmu má navíc pouze jeden život, a pokud vás spoluhráč nedokáže oživit, týmu už v daném kole nijak nepomůžete. Tento režim mně bavil jednoznačně více než Combined Arms, ale je při něm nezbytná komunikace s vašimi spoluhráči a je tak ideální pro partičky šesti lidí.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: VIP Escort Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: VIP Escort zelený kouř
Cílem VIP osoby, která je vybavena pouze nožem a základní pistolí, je dostat se k únikové helikoptéře.

Jde však o rozhodně zajímavý režim a také prostřednictvím něj tvůrci dokazují, že zvládnou kromě běžných módů pro hráče připravit i něco nového. Příkladem toho jsou také mapy Armada, kde se boje odehrávají na třech válečných lodích, a pouštní Satellite, rozlohou menší mapka, na níž dostanou zápasy pořádnou šťávu. Musím ale říci, že po úpravách, kterými prošlo Miami, bych i to mohla zařadit mezi ty lepší bojové hřiště v betě multiplayeru.

Multiplayer v Black Ops Cold War se vydává vlastní cestou, která je zatím trnitá

Co dodat na závěr? Multiplayer se stále nepředvedl v plné síle, ale rozhodně se i na základě zpětné vazby od hráčů posunul směrem k lepšímu, a pokud budou vývojáři i nadále naslouchat komunitě, těch trnů na cestě za vydařeným herním zážitkem jistě ještě dále ubude. Pokud jste fanoušky Call of Duty: Modern Warfare a Warzone od Infinity Ward a očekáváte totéž od letošního Call of Duty, budete pravděpodobně zklamáni. Ty z vás, kteří jste strávili hodiny ve hře pro více hráčů předešlých dílů série Black Ops, potěší letošní díl určitě více.

Call of Duty: Black Ops Cold War; screenshot: Woods, character, postava
Woods se hlásí do služby. Betě multiplayeru Black Ops Cold War budou patřit nejbližší dny.

Přestože mě během předběžného přístupu oslovilo Modern Warfare více, na tu správnou strunu mi dokázalo brnknout i Black Ops Cold War, a to zejména díky rychlejšímu tempu zápasů a zakomponování prvků, které dobře fungovaly již v předešlých dílech Black Ops série. Ale víte, co se říká: lepší jednou hrát než stokrát číst (tedy alespoň myslím, že se to takto říká). Ať už tedy patříte do jakéhokoliv z výše jmenovaných „táborů“, beta Call of Duty: Black Ops Cold War rozhodně stojí za vyzkoušení. Nejbližší příležitost budou mít hráči napříč platformami tento víkend. Detaily o otevřené i uzavřené betě najdete v našem článku.

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PS4 verzi hry.

Alexandra Vaníková

Alexandra Vaníková

Jmenuji se Alexandra Vaníková a hrám se věnuji přibližně od mých dvanácti let, kdy byly na předních příčkách mého žebříčku strategie a akční adventury (Mafia 1 je doteď moje srdcovka). Momentálně jsem členkou kultu PlayStation a rozhodně nepohrdnu hrou se zombie tématikou či dobrým FPS.

Vydařená hratelnost v ne právě nejlichotivějším grafickém kabátku

• Autor: Alexandra Vaníková

Podobně jako u Call of Duty: Modern Warfare (2019), i v případě Black Ops: Cold War si mohli majitelé PlayStation 4 v předběžném přístupu vyzkoušet multiplayerovou složku hry. V alfě připravovaného přírůstku do Call of Duty série se hráči oddávali online soubojům až v pěti režimech (Combined Arms: Domination, Kill confirmed, Team Deathmatch, Domination, Hardpoint) na stejném počtu mapek (Miami, Satellite, Moscow, Armada, Crossroads).

Call of Duty: Black Ops Cold War - Alpha Trailer | PS4

Alfa určena exkluzivně pro PlayStation 4 proběhla minulý víkend (18. – 20. září).

Jako první vedly mé kroky do zbrojnice (inspirované Modern Warfare), kde jsem měla možnost přednastavit si loadouty tvořené primární a sekundární zbraní, vybavit se granáty, nebo C-4, zvolit si vhodné perky a jednu z tzv. wildcards, tedy divokých karet. Ty považuji za příjemné plus – volba jedné z nich totiž umožní vybavit se dalšími třemi perky navíc, další zase zajistí, že hráč může nosit u sebe dvě primární zbraně nebo přidat až osm attachmentů na jednu zbraň atd.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: RC-XD Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Chopper Gunner
Pozitivem je, že každý scorestreak disponuje tzv. cooldownem a mezi využitím jednoho z nich vícekrát musí uběhnout alespoň 90 sekund. Zamezí se tak jejich nadměrnému užívání na bitevním poli. (Zdroj screenshotů: SrFuerte)

Je třeba ale říci, že divoké karty nejsou žádnou novinkou, a podobně jako scorestreaky zažívají návrat z předešlých Black Ops. Scorestreaky nahrazují ve hře killstreaky – fungují na principu získávání XP, jejichž dostatečný počet v zápase vám zajistí určitý druh podpory v boji. Já jsem nejčastěji využívala vybuchující autíčko na dálkové ovládání RC-XD a podporu dělostřelectva, které mi vícekrát připsaly na „konto“ nějaké ty killy, mezi scorestreaky ale najdete i útočný vrtulník nebo ruční granátomet.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: XM4 Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Pelington 703 Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Wild Card, Law Breaker
Mými favority se během alfy staly útočná puška XM4 s ostřelovačkou Pelington 703. A protože jde o dvě primární zbraně, nemohla mi chybět ani divoká karta „Law Breaker“. (Zdroj screenshotů: Hamii

Prostředí zbrojnice je přehledné, dobře se v něm orientuje a už v alfě byl k dispozici celkem široký výběr perků, attachmentů a divokých karet, jejichž vhodné zkombinování mi chvilku trvalo, ale nemohu říct, že by mě nebavilo.

Když jsem se po pečlivě úpravě smrtících hraček pustila do boje, už od prvních momentů jsem se nemohla vyhnout porovnávání Black Ops: Cold War s loňským Modern Warfare, i když tyto dvě hry nemělo na starosti stejné studio. Nepříjemným překvapením byla v Black Ops: Cold War grafika, která hlavně v městských mapách (Moscow a Miami), a i v porovnání s Modern Warfare, působila až zastarale a celkovému zážitku nepomáhaly ani doskakující textury.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Muzzle Attachment
Při volbě attachmentů můžete v příslušné tabulce vidět jeho „dopad“ na míření, míru poškození nebo rychlost pohybu zobrazenou v procentech – prvek procentuálního zobrazení mi například v Modern Warfare chybí. (Zdroj screenshotu: Hamii)

Hru jsem navíc hrála na PlayStation 4 Pro, přičemž majitelé základního PS4 se potýkali s ještě horší grafikou. Měla jsem tak velký problém představit si celkové grafické provedení v multiplayeru na konzolích příští generace. Jde sice stále jen o alfu, ale je otázkou, kolik se ve skutečnosti do vydání hry změní. Zbývá jen doufat, že se vývojáři ještě budou věnovat i vizuální stránce, která byla v alfě nepříjemným překvapením.

Co se týče samotného gameplaye, práce se zbraněmi se přibližuje klasickým Black Ops hrám, a zatímco jsem v primárně na realističnost zaměřeném Modern Warfare (2019) v prvních pár zápasech chytala ten správný grif s každou zbraní, v Cold War byla adaptace na chování se smrtících hraček mnohem rychlejší. Tempo multiplayerových zápasů bych zařadila jednoznačně mezi svižnější – někde mezi dynamickým Black Ops 4 a taktičtějším Modern Warfare (2019).

CALL OF DUTY BLACK OPS COLD WAR Alpha Gameplay Multiplayer - No Commentary

V předběžném přístupu byly k dispozici tři mapy pro 12 a dvě pro 24 hráčů. (Zdroj videa: YT kanál MKIceAndFire)

Hraní mě obecně bavilo – nejvíce jsem si užívala zápasy na menší mapě Satellite (poušť v Angole) určené pro dvanáct hráčů. Neustále jsem zde byla totiž hnaná do akce, protože nulový počet budov a otevřená poušť poskytnou velmi málo prostoru pro schovávání se. Naopak mapa Miami byla kvůli množství staveb líhní camperů, kteří číhali u schodištích nebo v oknech.

Povedenou mapou je také Armada pro 24 hráčů, kde se boj odehrává na třech bojových lodích propojených zipliny. Gameplay zde ozvláštňuje i možnost zaplavat si a zároveň použít svou zbraň. Ani ve vodě jsem tak nebyla úplně bezmocná a využila jsem jí jako prvek pro stealth útok, jindy se mi zase podařilo těsně pod hladinou sestřelit nepřítele přímo z vodního skútru. Satellite a Armada tak v mých očích trochu vybočují se šedého průměru zatím nabízených mapek a doufám, že ve finální hře uvidíme více jim podobných bojových hřišť.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Moscow, Moskva Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Satellite Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Armada
Obrázek 1: Mapa Moskvy je zatím doslova šedou myškou, která ještě nestihla zazářit. Obrázek 2 a 3: Satellite a Armada na druhé straně nabízejí spoustu zábavy a akce. (Zdroj screenshotů: MKIceandFire a LuckyDeathCards)

Moje osobní dojmy z alfy Call of Duty: Black Ops Cold War jsou tak zatím pozitivní. Osobně mi nevadí ani tolik diskutovaný skill-based matchmaking, za který tvůrce mnozí hráči kritizují a uvítali by spíše ranked playlisty dedikované zkušeným jedincům.

A i když už teď vím, že budu v Cold War postrádat prvky multiplayeru z Modern Warfare, jako například opírání si zbraně během míření o překážku či možnost otevírat/zavírat dveře, jsem určitě zvědavá, jak bude vypadat finální titul. Ještě předtím nás ale čeká uzavřená a později otevřená beta, během níž si vyzkoušíme už i cross-platform hraní.

Alexandra Vaníková

Alexandra Vaníková

HW nároky pro Call of Duty: Black Ops Cold War PC