• Autor: Ondřej Zeman
Indie sféra je místem, kde stabilně vzniká neskutečně rozsáhlá škála her zastupujících různé žánry. Při pátrání po kvalitních kouscích si u ní často vzpomenete na jehlu v kupce sena. Jednou za čas se však objeví kousek, který má něco, čím dokáže opustit řady průměrných projektů a upoutat na sebe pozornost. 2D akce Carrion se nám líbila již krátce po oznámení. Odpověď na to, jak se povedla finální verze, najdete v útrobách naší recenze.
Carrion (hra)
Akční plošinovku Carrion vyvíjí Phobia Game Studio a vydává společnost Devolver Digital. Hra vychází 23. 7. 2020 na PC, Xbox One a Switch. Na PS4 později v roce 2020. Bez oficiálního českého překladu. Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Carrion
Držet pod zámkem nebezpečné organizmy se jen málokdy vyplatí, protože dříve nebo později se jim podaří najít skulinku a se všemi, kteří jim ukřivdili, tvrdě zúčtují. Hlavním protagonistou Carrion jest v (na první pohled nerozbitné) nádobě uvězněná příšerka tvořená především chapadly. Ta jí nakonec pomohou narušit stěny její cely a uniknout, načež se vydává na exkurzi po komplexu, v němž byla držena. Toto zařízení je (bohužel pro korporaci, která ho vlastní) z velké části kontrolováno pouze vědci, mezi nimiž se nenachází žádný Gordon Freeman a z výletu uprchlého monstra se tak stávají prvotřídní jatka, v jejichž rámci porcujete bezbranné vědátory tempem, které by vám záviděl kdejaký řeznický mistr.
Naštěstí pro společnost nejsou v útrobách jejího výzkumného komplexu pouze vědci. Čím déle v něm budete, tím silnější protivníci se vám do cesty postaví. Na startu si budete muset vystačit s vědci, jejich místa však velmi rychle nahradí středně vycvičené jednotky s ručními zbraněmi, na jejichž místo po smrti nastoupí skutečně efektivní specialisté. Ti mají na rozdíl od svých předchůdců nejen kvalitní nepoživatelnou zbroj, ale také nástroje, disponují totiž automatickými zbraněmi a plamenomety schopnými nepozorná monstra proměnit v prach dříve, než do sebe nacpou další kus své oběti. Esem firemní armády jsou v Carrion mechaničtí válečníci neskutečně připomínající mechy třídy Dreadnought z Warhammer 40K, kde se též jednalo o smrtící stroje.
Se základním setem dovedností by monstrum v Carrion příliš dlouho nepřežilo. Vývojáři na něj však nezapomněli, takže občas najde kanystr podobný jeho původnímu vězení, v němž se nachází biologický materiál, který musí vstřebat. Jakmile tak učiní, otevřou se mu nejen nové schopnosti. K dispozici mu bude v elementární formě kupříkladu neviditelnost či vystřelování jazyka. Jednou formou ovšem jeho evoluce neskončí. Celkem se dostanete ke třem vývojovým stupínkům, mezi nimiž si prakticky máte možnost stabilně vybírat. Stačí jen ztratit určitou porci životů, nebo ze sebe část vstřebaných těl vytlačit ve speciálním bazénku, a hned je vaše příšera o něco lehčí. Z hubnutím to ale není dobré přehánět, protože kila navíc se vám mohou vždy hodit.
Carrion - Carnage | GEM (Gameplay)
Hratelnost Carrion je hodně přístupná, díky čemuž budete mít monstrum plně pod kontrolou.
Každá forma je tu určena na specifický typ aktivit. V základním vývojovém stupni jste schopni před nepřáteli unikat za pomoci neviditelnosti a jazyka otevírajícího dveře. Na těžší práci je druhý evoluční stupínek, prorážející svým tělem jednoduché zábrany a vystřelující do prostoru smrtící bodliny eliminující vše v okolí. Když jde však o boj, nejlepší volbou jest finální zdokonalení, protože jeho primární schopností není nic jiného, než mohutná kanonáda trhající na kusy nejen obyčejné lidi, ale také specialisty ve zbrojích spolu s mechy, kteří těžkopádnému monstru nejsou schopny kvůli přítomnosti dočasného zpevnění kůže ublížit. Vedle elementárních vylepšení je v Carrion možno nalézt dodatečné kanystry, jsou však schovány ve výborně navržených úrovních.
Vývojářům z Phobia Game Studio se podařilo vytvořit výbornou 2D akci, která vám umožní naplno se vžít do monstra bojujícího o život proti gigantické korporátní armádě. Komplet disponuje kvalitním, leč jednoduchým příběhem, neskutečně chytlavou hratelností, propracovaným návrhem úrovní a vynikajícím designem samotného netvora, jehož je radost ovládat. Jediným nedostatkem Carrion je krátká herní doba. Celou kampaň totiž lze absolvovat během čtyř až pěti hodin, což by nebyl až takový problém, kdyby tento kousek vedle příběhu nabízel určitou formu PvP nebo dodatečného obsahu, navyšujícího znovuhratelnost celku a expandující čas, jenž je možné v kůži monstra strávit. Tak snad se časem dočkáme expanzí.
Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi hry.
• Zdroje: Vlastní
Krvavá 2D akce Carrion je minimalistickým veledílem, které je zacíleno na starší hráčskou generaci vyrostlou na velkolepých hororových dílech schopných i přes absenci aktuálních technologií řádně vyděsit. Toužíte-li na vlastní kůži vyzkoušet, jaké to je být krvelačným monstrem bez skrupulí, pak je pro vás Carrion jasná volba.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 SP1 (64-bit) | - |
Procesor | dvoujádrový procesor | - |
Grafická karta | kompatibilní s OpenGL 3.0 | - |
DirectX | - | - |
Operační paměť | 1 GB RAM | - |
Pevný disk | 500 MB volného místa | - |
• Zdroj: store.steampowered.com (26. 7. 2020)